Voinko korjata mitenkään? Liivate :/
Juustokakun täytteeseen meni ällöttäviä klönttejä liivatteesta. Se on nyt jaakaapissa, voinko tehdä mitään??
Kommentit (65)
Minä olen onnistunut sössimään liivatteen kanssa. Ihmettelin joskus, että mikä meni vikaan, kun tein kaikki ohjeen mukaan. Jälkikäteen tajusin virheen eli lisäsin liivatteen liian kylmään massaan. Jos siis kerma/rahkaseos on vielä melkein jääkaappikylmää, liivate jäähtyy liian nopeasti ja liivate jää klönteiksi.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:36"]
Miten tässä tarinassa alkuperäiselle kakulle kävi?
[/quote]
no kakusta tuli kova ja vispipuuron makuinen. Kakku piti mennä lahjaksi muttei menekkään.. Jos en olisi keittänyt täytettä olis tullut vielä hyvän makuinen..
ap
Miten tässä tarinassa alkuperäiselle kakulle kävi?
Jos ja kun joku vielä googlettelee hätäpäissään miksi kakku ei hyydy selitys löytyy liivatteista. Liivatelehtien painoissa on isot erot, mitä ei välttämättä tule ajatelleeksi. Rainbow on täysin käyttökelvoton, sitä pitäisi käyttää tuplamäärä. Halvin kaupassa, mutta tulee kalleimmaksi loppujen lopuksi. Itselleni tämä valkeni karvaasti vasta eilen, useita kymmeniä hyydykekakkuja tehneenä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:19"] AP taitaa olla trolli, ei kukaan nainen olla voi noin käsi kokkaamisen suhteen..pilalla se kakku on, usko pois.. [/quote] No en tiedä voiko kukaan olla näin huono vai ei, haluan yrittää kuitenkin. Ehkä minäkin 10 vuoden päästä olen yhtä hyvä kun sinä, eikö? Pilalla on varmasti, ei voi mitän. Haluan kuitenkin yrittää tehdä vielä mango juustokakun ja sen verran vielä apua kaipaisin, että kun laitan kiilteen täytteen päälle kauan sitä kiillettä kuului jäähdytellä? En löytänyt googlettamalla mitään vastauksia.. [/quote] Ei sitä tarvitse yhtään jäähdytellä. Sehän on valmiiksi melko viileää. Ei se pieni nestetilkka, johon liivate on liotettu kuumenna koko kiillemassaa.
[/quote]
Valion ohjeessa kiilteeseen tulee mehua ja hyytelösokeria ja tämä kiehautetaan. Kannattaa antaa kunnolla jäähtyä, minulla on käynyt niin että kiille on sitten jääkaapissa valunut vuoan reunoista pitkin jääkaappia.