Mikään ei voita merenrannalla asumista
Varsinkin kevät on ihanaa. Lokkien kirkuminen on varma kesän merkki!
Kommentit (28)
Yksi kulkuilmansuunta vähemmän, se käy ajanmittaan rasittavaksi. Ymmärtää vasta sitten kun asuu.
Vierailija kirjoitti:
Pääskyt parempi kuin lokit.
Ei oletäällä meillä. Kun lokit alkaa kirkumaan tietää että meri on auki jostain kohtaa ja kesä on ihan lähellä. Jäät lähtee sitten parin kolmen viikon sisällä kokonaan. Tänä vuonna ne lähti poikkeuksellisen aikaisin.
Olen samaa mieltä, mutta nyt asumme sisämaassa kuudetta vuotta. Minulle on aikanaan tulossa perintönä merenrantamökki, jossa olen käynyt vauvaiästä alkaen, ja nyt kuitenkin on alkanut tuntua siltä ettemme malta odottaa. Nyt kova pohdinta, ostaako oma merenrantamökki jo nyt ja muuttaa sinne, ja sitten aikanaan kun vanhemmistani aika jättää, yrittää myydä tänä nyt ostettu mökki? Vai odotammeko vaan, sisämaassa asuen.
Oletko Myrskyluodon Maijan jälkeläinen?
Samaa mieltä. Toki on tärkeää, että ympärillä on muutakin mukavaa. Ja lisäksi että saa asua omassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oletäällä meillä. Kun lokit alkaa kirkumaan tietää että meri on auki jostain kohtaa ja kesä on ihan lähellä. Jäät lähtee sitten parin kolmen viikon sisällä kokonaan. Tänä vuonna ne lähti poikkeuksellisen aikaisin.
Kumma kun täällä on meri auki, mutta missä ovat lokit?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kulkuilmansuunta vähemmän, se käy ajanmittaan rasittavaksi. Ymmärtää vasta sitten kun asuu.
Tuota en ole koskaan tullut ajatelleeksi. Olen kyllä asunut kahdessa asunnossa meren rannalla. Miksi tuo haittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei varmaan ole lähellä niiden pesintäpaikkaa. Meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ole koskaan tullut ajatelleeksi. Olen kyllä asunut kahdessa asunnossa meren rannalla. Miksi tuo haittaisi?
Ja pääseehän siihenkin suuntaan.. eri
Olen muuttamassa ensi kuussa meren rannalle. Arvostan enemmän järvimaisemaa, mutta työt ovat pk-seudulla.
Samaa mieltä, meri ja lokit on ihan parasta! Itsellä on periaate, että asunnosta on voitava kävellä meren rantaan. Periaate on syntynyt kun erehdyin asumaan muutaman vuoden dösämatkan päässä rannasta ja sisämaassa, ihan järkyttävä ikävä merta eikä sinne enää noin vaan päässyt. Nyt on kaksikin merenlahtea 10 minsan kävelyllä, lokit kirkuu talon edessä enkä pois muuta enää ikinä.
Jokaiselle makunsa mukaan. Rakastan metsiä ja järviä ja myös puistomaisia kaupunkimaisemia. Merta en kaipaa. Siinä on ikävä uida: kylmä ja suolainen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, meri ja lokit on ihan parasta! Itsellä on periaate, että asunnosta on voitava kävellä meren rantaan. Periaate on syntynyt kun erehdyin asumaan muutaman vuoden dösämatkan päässä rannasta ja sisämaassa, ihan järkyttävä ikävä merta eikä sinne enää noin vaan päässyt. Nyt on kaksikin merenlahtea 10 minsan kävelyllä, lokit kirkuu talon edessä enkä pois muuta enää ikinä.
Kesällä kuumat rantakalliot ja lokit. Karut pikkusaaret. Ihan mielettömän kaunista.
Ei täällä ole vielä lokkeja, eikä tuossa rannassa muutenkaan aamulla lähtevät kaatopaikalle ja yöksi takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei varmaan ole lähellä niiden pesintäpaikkaa. Meillä on.
Nehän hyökkäävät.
Mikään ei ole kurjempaa kuin jatkuva tuuli. Suomessa ei niin lämmintä ole koskaan etteikö tuuli haittaisi.
Kerran rakennettiin taloa eräälle paikalle ja ei tainnut olla ainuttakaan tuuletonta päivää koko kesänä. Silloin oppi arvostamaan omaa kotiaan, missä ei tuule.