Tokmannin mukaan sosiaaliturvantaso on Suomessa liian korkea
Ihmiset jäävät ennemmin kotiin laskemaan että putoaako elintaso ja kuukausitulot jos tuilta siirtyy työelämään. Tokmannilla olisi tarjota varastatöitä, mutta yhtiö ei löydä työntekijöitä kun työttömät kieltäytyvät työpaikoista ja jäävät ennemmin elämään tuilla. Seurauksena tavarat Tokmannin varastossa jäävät purkamatta. Yhtiön mukaan työnteosta pitäisi tehdä Suomessa kannattavaa ja purkaa työllistymisen esteitä, heistä tämä onnistuisi sosiaaliturvan tasoa laskemalla.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tokmannilla-jaa-tavaraa-purkamatta-v…
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys ei pysty kilpailemaan sosiaaliTURVAN kanssa niin kertoo paljon yrityksen ahneudesta
Ahneudesta? Oletko koskaan tullut miettineeksi, että yksityinen sektori joutuu myös veroissaan kustantamaan sen sosiaaliturvan, jota vastaan joutuu sitten palkoillaan kilpailemaan.
Ja toisaalta yksityinen sektori saa verovaroista koostuvaa yritystukea, ja toisaalta myös ne työntekijät maksavat veroja.
Ympäri käydään yhteen tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu. Lopetetaan ilmainen terveydenhuolto aikuisilta. Veroja voitaisiin alentaa ja alkaisi työpaikat maistumaan, kun sieltä saa työterveydenhuollon. Win-win.
Mutta katsopas kulta pieni, kun niitä palkkatöitä ei ole tarjolla läheskään kaikille työttömille.
Samaten nuo suhteessa suuremmat kuukausitulot häviäisivät välittömästi vastaavasti nostettuihin vuokriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu. Lopetetaan ilmainen terveydenhuolto aikuisilta. Veroja voitaisiin alentaa ja alkaisi työpaikat maistumaan, kun sieltä saa työterveydenhuollon. Win-win.
Mutta katsopas kulta pieni, kun niitä palkkatöitä ei ole tarjolla läheskään kaikille työttömille.
Samaten nuo suhteessa suuremmat kuukausitulot häviäisivät välittömästi vastaavasti nostettuihin vuokriin.
Ei ole valmiita palkkatöitä tarjolla kaikille, MUTTA vastuuta työllistymisestä voi ottaa myös itse ja perustaa itse sen työpaikkansa. Se ei ole välttämättä helppoa, mutta takuulla mielekkäämpää kuin töiden odottelu kotona. Toiminimen voi myös perustaa käytännössä ilman pääomaa.
Taidan alkaa boikotoida Tokmannia ja Heseä. Helpottaa heidän työvoimapulaansakin, kun en käy niissä.
Niin typerä ulostulo Tokmannilta, että minä asiakkaana teen ostokseni jatkossa muualla. Jää sitten sinne varastoon vielä enemmän ainakin minun osaltani. Kyllä työvoimaa saa jos maksaa palkkaa. Minä en halua tukea tämmöisiä firmoja, jotka ei maksa sellaista palkkaa millä tulee toimeen. Ja sitäpaitsi nuorempana olisin ilomielin tehnyt tuommoisia hommia mutta minnekään en kelvannut töihin ilman kokemusta. Nyt on jo hyvä vakityö, mistä saa ihan palkkaa eikä tarvitse miettiä kannattaisiko jäädä kotiin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli typerimpiä kommentteja mitä ikinä olen lukenut. Ensinnäkin moni ns huonompi työnantaja ei tarjoa työterveyshuollon palveluista kuin sen lakisääteisen, mihin ei kuulu sairauksien hoito vaan ainoastaan seuranta onko esim. alkoholin takia poissaoloja.
Toiseksi niitä julkisia perusterveydenhuollon palveluita käyttää nimenomaan yhteiskunnan vähäosaiset, työttömät, pitkäaikaissairaat ja eläkeläiset. Koko hyvinvointivaltio voidaan sitten lakkauttaa samalla jos näiden vähäosaisten terveydenhuolto lakkautetaan.
Lisäksi työterveyshuollossa hoidetaan nopeat diagnoosit ja flunssat, sekä lähetteet muualle tutkimuksiin ja hoitoon. Mikään työterveyshuolto ei tarjoa erikoissairaanhoidon hoitoa ja seurantaa ja siihen tarvitaan julkista terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli typerimpiä kommentteja mitä ikinä olen lukenut. Ensinnäkin moni ns huonompi työnantaja ei tarjoa työterveyshuollon palveluista kuin sen lakisääteisen, mihin ei kuulu sairauksien hoito vaan ainoastaan seuranta onko esim. alkoholin takia poissaoloja.
Toiseksi niitä julkisia perusterveydenhuollon palveluita käyttää nimenomaan yhteiskunnan vähäosaiset, työttömät, pitkäaikaissairaat ja eläkeläiset. Koko hyvinvointivaltio voidaan sitten lakkauttaa samalla jos näiden vähäosaisten terveydenhuolto lakkautetaan.
Lisäksi työterveyshuollossa hoidetaan nopeat diagnoosit ja flunssat, sekä lähetteet muualle tutkimuksiin ja hoitoon. Mikään työterveyshuolto ei tarjoa erikoissairaanhoidon hoitoa ja seurantaa ja siihen tarvitaan julkista terveydenhuoltoa.
Sitäpaitsi, julkinen terveydenhoito ei ole ilmaista. Siitä ihan maksetaan kunnes maksukatto, n. 700 euroa tulee täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ketju ole juurikin vähävaraisten ja/tai sosiaalituilla elävien suosiossa ja menestynyt juuri siksi? Ja nyt toimari sitten haukkuu omat asiakkaat ja kertoo kuinka näiden taloudellinen tilanne on ihan liian hyvä..
Tämä! Tokmannilla ei nyt mennyt ihan putkeen homma. Sitäpaitsi jos heidän asiakkaiden sosiaalitukia lasketaan, niin ei asiakkailla ole enää rahaa Tokmannille kulutettavaksi. Tokmanni itse elää välillisesti näistä sosiaalituista, joten heidän ei kannattaisi tällaista huudella.
Toiminimiyrittäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valmiita palkkatöitä tarjolla kaikille, MUTTA vastuuta työllistymisestä voi ottaa myös itse ja perustaa itse sen työpaikkansa. Se ei ole välttämättä helppoa, mutta takuulla mielekkäämpää kuin töiden odottelu kotona. Toiminimen voi myös perustaa käytännössä ilman pääomaa.
Ei ole sellaista osaamista että joku siitä maksaisi.
Eka tarjotaan työtä millä ei tule toimeen ja sitten ihmetellään miksei kukaan tule töihin. mitä ne siellä tokmannissa oikein ajattelee?
Ihmisoikeusjärjestöt Euroopassa ovat toista mieltä, Suomessa on liian matala sosiaaliturvan taso!
Tokmanni meni juuri boikottiin.
Ehkä tookmannin ulostulolla on tarkoitus leimata suomalaiset työntekijät laiskoiksi niin saadaan pohjustusta kansainvaellukselle kehitysmaista, kun edes eurooppalaiset ei heille kelpaa. Mutta pääsia onkin että tuodaan tänne väestöä joka kuluttaa enemmän kuin me paikalliset. Se onkin tämän propagandan perimmäinen tarkoitus, tuodaan tänne kuluttajia, se työvoimapula voidaan unohtaa kun ei sitä oikeasti olekaan. Eikös tokmannin nimi olekin hullu mies ruotsiksi.
Montako ilmaista työntekijää Tokmannilla on tälläkin hetkellä?
Tämä työttömien parjaaminen alkaa saada jo rikollisia piirteitä. Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan. Ei pidä myöskään unohtaa että suuri osa työttömyysetuuksien saajista on ulkomaisia. Alkaa tämä meteli saamaan myös rasistisia merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Toiminimiyrittäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista osaamista että joku siitä maksaisi.
Sitä osaamista on koko elämä aika hankkia, ja se lähtee koulun käymisestä lapsena kunnolla. Myöhemminkään ei ole myöhäistä toki.
Vierailija kirjoitti:
Tämä työttömien parjaaminen alkaa saada jo rikollisia piirteitä. Kiihottaminen kansanryhmää kohtaan. Ei pidä myöskään unohtaa että suuri osa työttömyysetuuksien saajista on ulkomaisia. Alkaa tämä meteli saamaan myös rasistisia merkityksiä.
Kansanryhmät muodostuvat synnynnäisten ominaisuuksien perusteella. Työttömyys taas ei ole synnynnäistä, vaan elämäntapavalinta.
Eli tokmanni tunnustaa maksavansa niin surkeaa palkkaa että jopa sosiaaliturvalla lorviminen kotona päihittää sen?
Miksi Suomessa on käsitys että on ihan ok maata kotona sohvalla ja nostaa tukia, jotka muut maksavat?
No ratkaisu ne jotka nyt pudonnut työttömyysturvalle tai on nuorina eläkkeellä. Niille jätetään kaikki tuet ja mitään ei poisteta vaikka sais 3k kuussa töis rahaa eli tulo taso nousisi johkin 4.2k . Eli mäkin sairaseläkeläisenä saisin tehä vaik 4k asti kuussa töitä ja tuen maksaminen ei loppuisi. Saahan ne politiikotkin tehä töitä ja saavat tukia. Eli sama homma köyhälle joka tarvii toimeentuloa. Köyhiä joku 500k ja tää etu tulisi vain niille. Ja sit vois nostaa 200e kuussa tuen määrää. Esim 500k köyhää tekis tää vuodessa 1.4 miljardia. Josta puolet tulisi kehitysapua leikkaamalla ja puolet eu maksua leikkaamalla. Saataisiin työelämään lisää porukkaa ku ei tarvis murehtia et katkeeko tuet. Sit viellä tälle 500k köyhälle tonnin synttäri raha joka vuosi maksaa se 500 miljoonaa vain. Tää raha otettais harmaan talouden kitkemisellä. Sieltä jää miljardei saamati :) ja kas onnellisuus nousisi täällä