Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokmannin mukaan sosiaaliturvantaso on Suomessa liian korkea

Vierailija
22.09.2021 |

Ihmiset jäävät ennemmin kotiin laskemaan että putoaako elintaso ja kuukausitulot jos tuilta siirtyy työelämään. Tokmannilla olisi tarjota varastatöitä, mutta yhtiö ei löydä työntekijöitä kun työttömät kieltäytyvät työpaikoista ja jäävät ennemmin elämään tuilla. Seurauksena tavarat Tokmannin varastossa jäävät purkamatta. Yhtiön mukaan työnteosta pitäisi tehdä Suomessa kannattavaa ja purkaa työllistymisen esteitä, heistä tämä onnistuisi sosiaaliturvan tasoa laskemalla.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tokmannilla-jaa-tavaraa-purkamatta-v…

Kommentit (347)

Vierailija
221/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminimiyrittäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu. Lopetetaan ilmainen terveydenhuolto aikuisilta. Veroja voitaisiin alentaa ja alkaisi työpaikat maistumaan, kun sieltä saa työterveydenhuollon. Win-win.

Mutta katsopas kulta pieni, kun niitä palkkatöitä ei ole tarjolla läheskään kaikille työttömille.

Samaten nuo suhteessa suuremmat kuukausitulot häviäisivät välittömästi vastaavasti nostettuihin vuokriin.

Ei ole valmiita palkkatöitä tarjolla kaikille, MUTTA vastuuta työllistymisestä voi ottaa myös itse ja perustaa itse sen työpaikkansa. Se ei ole välttämättä helppoa, mutta takuulla mielekkäämpää kuin töiden odottelu kotona. Toiminimen voi myös perustaa käytännössä ilman pääomaa.

Ei ole sellaista osaamista että joku siitä maksaisi.

Sitä osaamista on koko elämä aika hankkia, ja se lähtee koulun käymisestä lapsena kunnolla. Myöhemminkään ei ole myöhäistä toki.

Olen käynyt lukion ja hankkinut sen jälkeen 3 ammattia.

Silti olen työtön ja yrittäjäksi en voi rueta.

Vierailija
222/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta,niin loppu asiointi tokmannilla.Oletteko huomannut kaiken kallistuneen muutenkin.Myyjän palkan pitää olla 3500€ vähintään.Täysi 40h työviikko.Suomen sosiaaliturva en tiedä muusta kuin työttömyys peruspäiväraha 674,60-verot käteen jää 500€/kk.on kyllä liian pieni.Eipä sillä asioida edes tokmannilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraiset ei tämän jälkeen varmaankaan osta enää Tokmannin tuotteita? Vai miten.

Ggggggg.....Rikkaatkaan ei taida tokmannilla käydä.Kyllähän tuommoiset Tokmannin puheet haihduttaa asiakkaita.Kallistui kaikki puljussa,huomasiko joku saman.Ostetaan laatua liikkeitä riittää muitakin.Stop made on China jutuille.

Vierailija
224/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikattaisiin niin eiköhän heidänkin asiakkaiden ostokyky vähenisi

samaa ihmetellyt.jos palkka on niin huono että yhteiskunta maksaa asumisen niin mikä työpaikka semmonen on?ja jos kelleen ei makseta kunnon palkkaa kuka ne kaikki kamat ostaa?eläkeläiset ja opiskelijat voivat tehdä osa-aikatöitä,kysyköön heitä..

Vierailija
225/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olet boikotoinut jo vuosia Tokmannia, kun siellä ei edes henkilökuntaa ole asiakaspalvelussa, paitsi kassat. Asiakas joutuu itse leikkaamaan jopa vanhakankaan.

Naapurin rouva valaisi tokmannin henkilöstöpoltiikkaa, maksavat alle 9.00€/h ja töihin lähdetään muutaman tunnin hälytysajalla ja suurin osa henkilökunnasta tekee 10-30h työviikkoa. Kuka sillä elää?

Vierailija
226/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40h töitä viikossa 2000e nettona palkkaa niin luulis alkaa vähän paremmin työntekijöitä löytyyn.

Vierailija
227/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, Tokmanni kärsii työvoimapulasta, mutta kilpaileva S-ryhmällä on enemmän työnhakijoita, mitä voidaan palkata.

Mitähän se kertoo?

Vierailija
228/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni on justiinsa niitä pahimpia ilmastonmuutoksen edistäjiä. 

Vierailija
229/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä tähtäimellä tulee tavallisellekin kuolevaiselle halvemmaksi ostaa vaikka Stockmannilta laatutavaraa, joka kestää vuosikaudet kuin ostaa sama tavara (ja vielä rihkamaheräteostoksia siihen päälle) Tokmannilta uudelleen ja uudelleen, kun se halpa tavara ei kauan kestä. Älyispäs ihmiset tämä.

Vierailija
230/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni haluaa tuet pois ja tilalle köyhiä työssäkäyviä, jotka ostaa Tokmannilta jonnin joutavaa halpaa kiinalaista krääsää.

Vierailija
231/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannihan vaan noudattaa sitä vanhaa viisautta että raha ei tee onnelliseksi. Tarkoittaa sitä että vaikkapa 150 euron palkankorotus lämmittää mieltä muutaman kuukauden ja sitten työntekijä on taas yhtä onneton kuin aina ennenkin. Eli meni nekin rahat hukkaan.

Mutta, muutoin tämä kuvio on tullut selväksi. Tarjotaan vähän tunteja, josta seuraa pieni palkka ja työntekijä saa lopun toimeentulonsa Kelalta. 

Hese on ollut boikotissa jo 10 vuotta,  puuilossakin on iloisempi meininki, kannan rahani tästä edespäin sinne.

Jossain oli esillä tieto että tämä itkevä henkilöstöjohtaja saisi palkkaa ja palkkoita 600 000 euroa vuodessa, en tiedä pitääkö paikkansa, mutta vaikka olisi vähempikin, niin onko tuo palkka korvaus siitä työstä että käytetään kaikki lain suomat keinot ja porsaanreiät että työntekijöillä ei menisi taloudellisesti hyvin, mutta osakkeenomistajilla sitäkin paremmin ?

Vierailija
232/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa 4h/vko, ihme.

LOL. Noilla tuntimäärillä ja soppareilla Tokmanni ajaa työntekijänsä sosiaaliturvan piiriin. Ei tuolla kukaan elä ja hankaloittaa vaan Kelan kanssa asiointia.

Vierailija
233/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olet boikotoinut jo vuosia Tokmannia, kun siellä ei edes henkilökuntaa ole asiakaspalvelussa, paitsi kassat. Asiakas joutuu itse leikkaamaan jopa vanhakankaan.

Naapurin rouva valaisi tokmannin henkilöstöpoltiikkaa, maksavat alle 9.00€/h ja töihin lähdetään muutaman tunnin hälytysajalla ja suurin osa henkilökunnasta tekee 10-30h työviikkoa. Kuka sillä elää?

Tuttavani oli töissä Tokmannilla jatkuvalla määräaikaisella työsopparilla. Ei koskaan vakinaistettu, oli töissä siellä kuitenkin useamman vuoden. Koko henkilökuntaa pidettiin varpaillaan jatkuvasti.

Vierailija
234/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, Tokmanni kärsii työvoimapulasta, mutta kilpaileva S-ryhmällä on enemmän työnhakijoita, mitä voidaan palkata.

Mitähän se kertoo?

Että S-ryhmällä on diili BARONAn kanssa. Ja Barona ketjuttaa surutta määräaikaisuuksia.

Vierailija
235/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin korkea elintaso ja sosiaaliturva, että ihmisillä on varaa jäädä kotiin haaveilemaan mahdollisimman mukavasta ensiaskelesta. Tämä ei jää edes työnhakuun vaan levittäytyy kaikkeen ja sen myötä myös muihin länsimaihin. Henkisesti heikommat ihmiset on pilattu sillä ajatuksella, että sen ensimmäisen viitsimisen pitää tapahtua optimaalisissa olosuhteissa. Yhtään tolkun ihmiset ymmärtää, että lähtöruutu on lähtöruutu ja sitä pitää kestää kunnes upgrade. Tämä on kuitenkin nykypallukoille ihan vieras ajatus.

Vierailija
236/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällaisena kohtalaisen matalapalkkaisena työntekijänä täytyy sanoa että olen samaa mieltä. Sosiaaliturvan taso Suomessa on liian korkea.

Vierailija
237/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Tokmannille oli tullut uusi nuori tyttö kassatyöhön. Oli niin itsevarmaa ja tietävää, eikä raukka ymmärrä asiakaspalvelusta mitään. Kohteli minua kuin olisin täysin tietämätön alasta vaikka olen hänen ikäisiään kouluttanut asiakaspalveluun ja kassatyöhön kymmeniä. 

Vierailija
238/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40h töitä viikossa 2000e nettona palkkaa niin luulis alkaa vähän paremmin työntekijöitä löytyyn.

Perustakaa kaikki palkasta valittajat oma liike ja myykää tavaraa niin voitte nostaa sen yli 2000€ palkkaa jos pystytte… muistakaa sitten toki että tuotteiden pitää olla myös halpoja, mielellään yhtä halpoja kun kiinasta tilamaalla..

Tadaa kaikkien ongelmat ratkaistu, tokmanni menee konkkaan kun kilpailija myy halvemmalla ja kilpilija vielä palkkaa 2500 palkalla lisää työntekijöitä.

Vierailija
239/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tällaisena kohtalaisen matalapalkkaisena työntekijänä täytyy sanoa että olen samaa mieltä. Sosiaaliturvan taso Suomessa on liian korkea.

Kyllä se on niin päin että se sinun palkkasi on aivan liian pieni. Kuten myös sosiaaliturvan taso.

Vierailija
240/347 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi sopiva summa työttömälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme