Työkkärin pakollinen kurssi
Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (496)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:18"]
Nyt on vuosi 2014, joku vuoden 2002 tilastoseuranta on hieman ikääntynyttä luettavaa, suurinta osaa siinä luetelluista palveluista ei edes ole olemassa enää.
[/quote]
Hienosti sivuutit kaikki kommenttiini linkitetyt uudemmat tutkimustulokset! Jos olisit vaivautunut edes avaamaan tuon VATT:in julkaisun abstraktin, olisit huomannut sen olevan pitkän aikavälin tutkimus, jossa on erityisesti kiinnitetty huomiota mm. erilaisiin muuttujiin sekä niiden vakiointiin mahdollisimman objektiivisen ja totuudenmukaisen työllisyysvaikututusten arvioimisen takia. Jos olet tietoinen vastaavasta tutkimuksesta, joka ulottuu 2010-luvulle, niin linkitä toki tänne. Mitä veikkaat, onko 2000-luvun alun jälkeen työvoimakoulutuksen työllisyyttä parantava vaikutus kenties lisääntynyt paljonkin tuosta about 4-8 prosenttiyksiköstä, joka tutkimuksessa on mainittu? Vedäpä, työkkärin toimistorotta, noita tutkimuksia työvoimapoliittisten toimenpiteiden vaikuttavuudesta tiskiin kun niin vitun asiantuntijaa esität olevasi. Merkonomipohjaltako tässä keskustelussa käyt keulimassa?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:33"]38 luku (21.4.1995/578) Tieto- ja viestintärikoksista 1 § (21.4.1995/578) Salassapitorikos
Joka laissa tai asetuksessa säädetyn taikka viranomaisen lain nojalla erikseen määräämän salassapitovelvollisuuden vastaisesti
1) paljastaa salassa pidettävän seikan, josta hän on asemassaan, toimessaan tai tehtävää suorittaessaan saanut tiedon, taikka
2) käyttää tällaista salaisuutta omaksi tai toisen hyödyksi,
on tuomittava, jollei teko ole rangaistava 40 luvun 5 §:n mukaan, salassapitorikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
2 § (21.4.1995/578) Salassapitorikkomus
Jos salassapitorikos, huomioon ottaen teon merkitys yksityisyyden tai luottamuksellisuuden suojan kannalta taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava salassapitorikkomuksesta sakkoon.
Salassapitorikkomuksesta tuomitaan myös se, joka on syyllistynyt sellaiseen 1 §:ssä tarkoitettuun salassapitovelvollisuuden rikkomiseen, joka on erikseen säädetty salassapitorikkomuksena rangaistavaksi.
[/quote]
Varmaankin nyt kerrot, mitä salassapidettävää täällä on kerrottu. Kun toisen itse julkisesti kertoman toistaminen ei ole salassapidettävän tiedon levittämistä. Jos joku kirjoittaa käyneensä Riksussa työkkärissä ja toinen kirjoittaa, että niinpä kävitkin, niin mikä tässä yhtälössä on salassapidettävää tietoa?
Olen koko päivän odottanut, että nettipoliisi ottaa yhteyttä, mutta eipä ole ottanut, joten voisiko olla niin, että rikosta ei olekaan tapahtunut muualla kuin lusmujen palstamammojen omassa päässä.
[/quote]
Ei tässä ole kyse nettirikoksesta, ihan virkamiehen salassapitovelvollisuudesta, eli työnantajasi sinuun ottaa yhteyttä, ei nettipoliisi.
Niillä nyt kuitenkin on mennyt viesti tästä ketjusta, eli odota vaan rauhassa, kyllä ne tulee vielä kyseleen, eihän ne viikonloppuna päivystä.
[/quote]
Tuskin maltan odottaa :). Kun nyt vielä pystyttäisiin päättämään, mitä salassapidonalaista olen tänne mennyt vuotamaan. Tästä tulee vielä äärettömän hankala case setvittäväksi: virkamies rikkoi salassapitovelvollisuuttaan toistaessaan anonyymilla nettipalstalla viestiketjun aloittajan kirjoitukset. Voi olla, että päädytään ihan valtakunnanoikeuteen, kun olen mennyt sekaantumaan työttömien toisilleen jakamiin ohjeisiin kurjien ja turhien työvoimapalvelujen välttämiseksi. Onhan se väärin, että työtön joutuu noudattamaan säädöksiä, onhan?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 15:33"]38 luku (21.4.1995/578) Tieto- ja viestintärikoksista 1 § (21.4.1995/578) Salassapitorikos
Joka laissa tai asetuksessa säädetyn taikka viranomaisen lain nojalla erikseen määräämän salassapitovelvollisuuden vastaisesti
1) paljastaa salassa pidettävän seikan, josta hän on asemassaan, toimessaan tai tehtävää suorittaessaan saanut tiedon, taikka
2) käyttää tällaista salaisuutta omaksi tai toisen hyödyksi,
on tuomittava, jollei teko ole rangaistava 40 luvun 5 §:n mukaan, salassapitorikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
2 § (21.4.1995/578) Salassapitorikkomus
Jos salassapitorikos, huomioon ottaen teon merkitys yksityisyyden tai luottamuksellisuuden suojan kannalta taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava salassapitorikkomuksesta sakkoon.
Salassapitorikkomuksesta tuomitaan myös se, joka on syyllistynyt sellaiseen 1 §:ssä tarkoitettuun salassapitovelvollisuuden rikkomiseen, joka on erikseen säädetty salassapitorikkomuksena rangaistavaksi.
[/quote]
Varmaankin nyt kerrot, mitä salassapidettävää täällä on kerrottu. Kun toisen itse julkisesti kertoman toistaminen ei ole salassapidettävän tiedon levittämistä. Jos joku kirjoittaa käyneensä Riksussa työkkärissä ja toinen kirjoittaa, että niinpä kävitkin, niin mikä tässä yhtälössä on salassapidettävää tietoa?
Olen koko päivän odottanut, että nettipoliisi ottaa yhteyttä, mutta eipä ole ottanut, joten voisiko olla niin, että rikosta ei olekaan tapahtunut muualla kuin lusmujen palstamammojen omassa päässä.
[/quote]
Ei tässä ole kyse nettirikoksesta, ihan virkamiehen salassapitovelvollisuudesta, eli työnantajasi sinuun ottaa yhteyttä, ei nettipoliisi.
Niillä nyt kuitenkin on mennyt viesti tästä ketjusta, eli odota vaan rauhassa, kyllä ne tulee vielä kyseleen, eihän ne viikonloppuna päivystä.
[/quote]
Tuskin maltan odottaa :). Kun nyt vielä pystyttäisiin päättämään, mitä salassapidonalaista olen tänne mennyt vuotamaan. Tästä tulee vielä äärettömän hankala case setvittäväksi: virkamies rikkoi salassapitovelvollisuuttaan toistaessaan anonyymilla nettipalstalla viestiketjun aloittajan kirjoitukset. Voi olla, että päädytään ihan valtakunnanoikeuteen, kun olen mennyt sekaantumaan työttömien toisilleen jakamiin ohjeisiin kurjien ja turhien työvoimapalvelujen välttämiseksi. Onhan se väärin, että työtön joutuu noudattamaan säädöksiä, onhan?
[/quote]
Tuntuu kuitenkin mietityttävän sinuakin??!!
Odota rauhassa, kyllä saat vielä kuulla.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:18"]
Nyt on vuosi 2014, joku vuoden 2002 tilastoseuranta on hieman ikääntynyttä luettavaa, suurinta osaa siinä luetelluista palveluista ei edes ole olemassa enää.
[/quote]
Hienosti sivuutit kaikki kommenttiini linkitetyt uudemmat tutkimustulokset! Jos olisit vaivautunut edes avaamaan tuon VATT:in julkaisun abstraktin, olisit huomannut sen olevan pitkän aikavälin tutkimus, jossa on erityisesti kiinnitetty huomiota mm. erilaisiin muuttujiin sekä niiden vakiointiin mahdollisimman objektiivisen ja totuudenmukaisen työllisyysvaikututusten arvioimisen takia. Jos olet tietoinen vastaavasta tutkimuksesta, joka ulottuu 2010-luvulle, niin linkitä toki tänne. Mitä veikkaat, onko 2000-luvun alun jälkeen työvoimakoulutuksen työllisyyttä parantava vaikutus kenties lisääntynyt paljonkin tuosta about 4-8 prosenttiyksiköstä, joka tutkimuksessa on mainittu? Vedäpä, työkkärin toimistorotta, noita tutkimuksia työvoimapoliittisten toimenpiteiden vaikuttavuudesta tiskiin kun niin vitun asiantuntijaa esität olevasi. Merkonomipohjaltako tässä keskustelussa käyt keulimassa?
[/quote]
Ihan ensin: laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta tuli voimaan 1.1.2013. Käy ensin lukemassa se ja samaan syssyyn sen edeltäjä laki julkisesta työvomapalvelusta. Vertaa niissä esitettyjä palvelukokonaisuuksia sisällöltään ja tavoitteiltaan. Mieti sitten, voidaanko sisällöltään kahden täysin erilaisen lain aikaiset muuttujat todella vakoida objektiivisesti ja totuudenmukaisesti.
Seuraavaksi pohdi sitä, millä aikavälillä haluamasi työllisyysvaikutukset pitää saada näkyviin.
Sen jälkeen palaa noihin lakeihin ja lue hallituksen esitykset niiden tiimoilta. Pysähdy pohtimaan, kenelle työvoimakoulutus on suunnattu (osana elinikäistä oppimista).
Tämän tehtyäsi googlaa "työvoimapoliittinen aikakauskirja" ja kas - sieltä löytyy ajantasaista tietoa ja artikkeleja vaikka muille jakaa! Akateemisena vauvapalstalaisena osaat toki itse arvioida niiden validiteetin ja reliabiliteetin.
hahahaha apuva :D
T. ap (taas muutama sivu lissää tullut)
Ainiin, tosiaan, sain nyt aamutyötä yhdestä paikasta! Aloitan 1.1.15 :) Että hullut työkkärin tädit, kohta ei tarvii etsiä syitä mun karenssille ;)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"]
Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).
Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.
ap
[/quote]
Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes.
[/quote]
Missä te asutte, kun matkalippu maksaa yli 9 e päivässä?
[/quote]
Ei tarvitse asua kovin syrjässä. Esim. Kangasalan keskusta - Tampereen keskusta on yhteen suuntaan 5 e. Vähän kauempaa on jo 7,5 e suuntaansa.
[/quote]
Sama juttu Oulussa. Riittää kun asuu Kiimingissä niin on bussilippu keskustaan jo yli 5€
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]
Harmi. Liukeni paikalta juuri kun alettiin kysellä työvoimapoliittisten toimenpiteiden vaikuttavuuden perään.
[/quote]
Tuolla se uhosi toisessa ketjussa. Hän on oikeassa ja koko muu maailma väärässä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]
Harmi. Liukeni paikalta juuri kun alettiin kysellä työvoimapoliittisten toimenpiteiden vaikuttavuuden perään.
[/quote]
Tuolla se uhosi toisessa ketjussa. Hän on oikeassa ja koko muu maailma väärässä.
[/quote]
Joo niin uhosi. Huh huh. Mä veikkaan, että tämä tyyppi on oikea, ei provo.
Tonne kirjoitti tän:
"Työkkärin ämmä tässä, hei!
Viestissä 84 kerroin olennaisimman. Asiakkaasta itsestään käytyä keskustelua en tänne referoi. Hän saa antaa selvityksensä siitä, miksi kieltäytyy sovitusta toimenpiteestä. Työpaikka kun löytyi vasta sen jälkeen, kun hän oli ilmoittanut, että ei halua tulla työnhakuvalmenukseen. Nyt jännitämme, onko sitä työpaikkaa oikeasti. Jos on => asiakas menee seuraavan työnhakuvalmennukseen. Jos ei ole => karenssi.
Asiakkaalla on mahdollisuus pyytää kopio kaikista itsestään järjestelmään kirjatuista tiedoista, jotka tosin näkyvät myös oma asiointi -palvelussa. Jos hän haluaa saada selville nimeni, pitää hänen tehdä rikosilmoitus toimistani ja sitten oikeuden päätöksellä kaikki tietonsa lukeneiden nimet selvitetään. Ongelmana tulee olemaan se, että ensin ap:n täytyy löytää se rikos, josta syyttää. Asiakastietojen katsominen ei sellainen ole.
Muuten täsmennettiin yhdessä sitä, miten suhtaudutaan ap:n kaltaisiin asiakkaisiin. Verkkokurssille ei enää ohjata ja jokaiselle tuoreelle työttömälle laitetaan suunnitelmaan pakolliseksi työnhakuvalmennus. Jos tähän ei suostu, tulkitaan se kieltäytymiseksi palvelusta ja siitähän taas kapsahtaa se 60 vrk työttömyysetuudeton jakso. Poikkeuksena vain ne, jotka ovat ko. kurssin vuosina 2013 tai 2014 suorittaneet. Tähän voi hakea muutosta, mutta aika hyvät perustelut täytyy olla, että muutoksen saa."
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 21:07"]
Eikö ketään ihmetytä tuon pimeän virkaintoisen, olkoon kuvitteellisesti kotona tai oikea tantta, hoitovapaa sairaan lapsen kanssa? Koko päivän tuo ämmä on notkunut netissä, jättänyt vastaamatta miten se lapsenhoito onnistuu ja kaivellut oman kertomuksensa mukaan tietoja sekä välillisesti uhkailee toimenpiteillä joihin hänellä ei ole oikeutta. Tuotako se hoitovapaa sitten on, ollaan kotona mutta lapsi heitteillä? Tiedätkös sinä muikkeli mitä siitä napsahtaa kun selviää, että hoitovapaalla selaat tietokantaa rekisterissä johon ei liity asiakkaasi? Sinulla EI ole asiakkaita kun olet lapsen kanssa kotona. Syyllistyt vakavaan tietosuojarikkomukseen joten kannattaiskohan nostaa se pää pepulista. Toisekseen, sinusta voidaan tehdä sosiaalityöntekijälle ja perhett ilmoitus kun et lasta hoida vaan epäilys vakavasta mt-oireesta. Toivottavasti jäät kiinni. Mikäli et niin hyvää yön jatkoa trolli. Keksi elämälle jotain muuta kuin katkeroituminen ventovieraiden aloituksista sillä tyylisi kirjoittaa alkaa olla tuttu :-)
[/quote]
Moneeko kertaan täytyy kertoa, että yksittäisellä työkkärin virkailijalla ei ole omia asiakkaita, joille kukaan muu ei saa tarjota töitä? Eikä kukaan muu voi katsoa tietoja etsiessään ehdokkaita työpaikkoihin ja esittelyihin? Vakava tietosuojarikkomus = asiakkaan sopimusrikkomuksen jälkeen tekemän selvityspyynnön lähettäminen?
Olisipa hienoa, kun kaikki maan TE-toimistojen virkailijat joutuvat oikeuteen, koska ovat etsineet asiakkaita projekteihin, valmennuksiin, koulutuksiin ja töihin. Sama juttu kaikissa maan henkilövuokrayrityksissä.
Ensin itketään, että työkkärissä on vain turhaa väkeä ja sitten kun järjestetään asiakkaalle palvelu, niin olla laiskoja lehmiä kahvitauoillaan.
Sosiaalityöntekijä on koska tahansa tervetullut meille. Lapsellani on - toisin kuin av-mammoje lapsilla - sellainenkin ihme kuin isä.
[/quote]
Mitähän projektia, valmennusta, koulutusta tai töitä sä ap:lle etsit? Sähän tutkit niitä tietoja vain ja ainoastaan uteliaisuuttasi. Halusit selvittää onko ap oikea ihminen vai ei. Eli toisin sanoen käytit tunnuksiasi väärin. Sä voit käyttää rekisteriä kun siihen on työsi kannalta syy eli juurikin se että etsit niitä töitä, koulutusta jne. Et sä voi jäljittää jonkun nettipalstan ihmisiä työpaikkasi rekistereitä hyväksikäyttäen vain uteliaisuutesi takia. Siihen sulla ei ole oikeutta. Uteliaisuus ei anna kenellekään oikeutta tutkia ihmisten tietoja. Niitä rekistereitä ei ole tehty sitä varten.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:40"]
Nettikurssihan se sieltä napsahti! :) Jes! Helpollahan tästä päästiin :D Kaikkialla ei ole mahdollisuutta tuohon, mutta virkailija totesi että oin yhtä hyvin sen suorittaa kotoa käsin :) Mahtava juttu!
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä työkkäri. Suomessa kun vain 2 tarjoaa nettikurssin mahdollisuutta, niin nyt testataan, oletko feikki vai ei.
[/quote]
Riihimäki :) Pitää ilmottautua työnhakuryhmään ja kurssin kesto 4vk, eli enemmän kun piti olla mutta ei haittaa kun itseopiskelua kotona ja ei tarvitse persettään liikuttaa.
[/quote]
Sinulla on iso ongelma: ensinnäkin tuon kurssin kesto ei ole 4 vko vaan sinulla on tunnukset voimassa 4 vko ja toiseksi koska kieltäydyit työnhakuvalmennuksesta (joka muuten oli tarkoitettu vain nuorille, joten lienet alle 25v tai ainakin alle 29v ja vastavalmistunut), niin nyt tuota sinun verkkokurssisi suorittamista seurataan erittäin tarkasti (käytännössä sen voi tehdä jopa päivätasolla). Jos et tee kaikkia tehtäviä kunnolla jne., niin karenssi rapsahtaa :-)
Lupaan seurata sinua henkilökohtaisesti!
Terveisin osa-aikaisella hoitovapaalla oleva
[/quote]
Kyllä se kesto on 4vko, näin virkailija itse sanoi :) Olen 24 vuotias. Ja tottakai teen tehtävät kunnolla, cv:n teko ja muu ei ole juttu eikä mikään, niitä on tullu tehtyä elämän aikana monia :) Olen erittäin tyytyväinen ettei kulkemaan tarvitse rupea saatika istua kursseilla :)
[/quote]
Tunnukset on voimassa 4 vko, sanoi virkailija mitä tahansa :-). Kurssin kesto on työtunteina noin 35 tuntia eli ihan sama, mikä olisi ollut suunnitelmassasi, mutta käytännössä tuo on huomattavasti työläämpi suorittaa.
CV:n teko voi muuten olla yllättävän hankalaa, jos tarkoituksesi ei ole sen avulla saada töitä.
[/quote]
Tunnukset on voimassa 4vko mutta kurssi kestää myös 4 vko, ehkä mä tiedän kun täti ite niin sanoi :) Sen jälkeen mahdollisuus osallistua extraviikolle, joka on vapaaehtoinen. CV:tä olen tehnyt monia, ihan hyviä sellaisia joilla olen töihinkin päässyt ainakin tähän asti ;) Kiitos vain huolenpidosta, taidat olla hiukan katkera.
[/quote]
Aika outoa, että sinulle on valehdeltu. Kurssinjärjestäjän nettisivujen mukaan kesto on 35 tuntia, mutta tunnukset voimassa 4 vko, jonka aikana kurssi pitää suorittaa. Vai oletatko, että saat 4 vko ajan 9 euron kulukorvauksenkin?
[/quote]
"Kesto on neljä viikkoa ja jokaisella jokaiselle viikolle on oma työnhakuun liittyvä teemansa. Työnhakuryhmässä käydään kattavasti useita osa-alueita läpi, oman työnhakustrategian laatimisesta haastattelun eri vaiheisiin. Aktiivisuudellasi vaikutat hyvin paljon antiin, jota ryhmästä saat ja mihin lopputulokseen pääset."
Näin :) En voi sille mitään jos minulla on erilailla tämä homma kun teillä on totuttu tekemään. Vaitin kurssin tarpettomuudesta, ja tälläselle jouduin. Parempi tämä mitä se että istutaan jossain muiden työttömien kanssa ja jauhetaan paskaa. En tietty saa mitään kulukorvauksia kun en himastani ees liiku :D
[/quote]
Ethän sinä tuohon valmennukseen ole menossa! Se alkaa vasta tammikuussa (huomasitko). Sen sijaan menet tähän: http://toimistot.te-palvelut.fi/documents/244949/368293/Esite+-+Verkkoty%C3%B6nhaku2014.pdf/3c5d7cbc-c99e-4f5c-aa9e-f7fd8ad09e79
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:46"]
Nettikurssihan se sieltä napsahti! :) Jes! Helpollahan tästä päästiin :D Kaikkialla ei ole mahdollisuutta tuohon, mutta virkailija totesi että oin yhtä hyvin sen suorittaa kotoa käsin :) Mahtava juttu!
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä työkkäri. Suomessa kun vain 2 tarjoaa nettikurssin mahdollisuutta, niin nyt testataan, oletko feikki vai ei.
[/quote]
Riihimäki :) Pitää ilmottautua työnhakuryhmään ja kurssin kesto 4vk, eli enemmän kun piti olla mutta ei haittaa kun itseopiskelua kotona ja ei tarvitse persettään liikuttaa.
[/quote]
Sinulla on iso ongelma: ensinnäkin tuon kurssin kesto ei ole 4 vko vaan sinulla on tunnukset voimassa 4 vko ja toiseksi koska kieltäydyit työnhakuvalmennuksesta (joka muuten oli tarkoitettu vain nuorille, joten lienet alle 25v tai ainakin alle 29v ja vastavalmistunut), niin nyt tuota sinun verkkokurssisi suorittamista seurataan erittäin tarkasti (käytännössä sen voi tehdä jopa päivätasolla). Jos et tee kaikkia tehtäviä kunnolla jne., niin karenssi rapsahtaa :-)
[/quote]
Kyllä se kesto on 4vko, näin virkailija itse sanoi :) Olen 24 vuotias. Ja tottakai teen tehtävät kunnolla, cv:n teko ja muu ei ole juttu eikä mikään, niitä on tullu tehtyä elämän aikana monia :) Olen erittäin tyytyväinen ettei kulkemaan tarvitse rupea saatika istua kursseilla :)
[/quote]
Tunnukset on voimassa 4 vko, sanoi virkailija mitä tahansa :-). Kurssin kesto on työtunteina noin 35 tuntia eli ihan sama, mikä olisi ollut suunnitelmassasi, mutta käytännössä tuo on huomattavasti työläämpi suorittaa.
CV:n teko voi muuten olla yllättävän hankalaa, jos tarkoituksesi ei ole sen avulla saada töitä.
[/quote]
Tunnukset on voimassa 4vko mutta kurssi kestää myös 4 vko, ehkä mä tiedän kun täti ite niin sanoi :) Sen jälkeen mahdollisuus osallistua extraviikolle, joka on vapaaehtoinen. CV:tä olen tehnyt monia, ihan hyviä sellaisia joilla olen töihinkin päässyt ainakin tähän asti ;) Kiitos vain huolenpidosta, taidat olla hiukan katkera.
[/quote]
Aika outoa, että sinulle on valehdeltu. Kurssinjärjestäjän nettisivujen mukaan kesto on 35 tuntia, mutta tunnukset voimassa 4 vko, jonka aikana kurssi pitää suorittaa. Vai oletatko, että saat 4 vko ajan 9 euron kulukorvauksenkin?
[/quote]
"Kesto on neljä viikkoa ja jokaisella jokaiselle viikolle on oma työnhakuun liittyvä teemansa. Työnhakuryhmässä käydään kattavasti useita osa-alueita läpi, oman työnhakustrategian laatimisesta haastattelun eri vaiheisiin. Aktiivisuudellasi vaikutat hyvin paljon antiin, jota ryhmästä saat ja mihin lopputulokseen pääset."
Näin :) En voi sille mitään jos minulla on erilailla tämä homma kun teillä on totuttu tekemään. Vaitin kurssin tarpettomuudesta, ja tälläselle jouduin. Parempi tämä mitä se että istutaan jossain muiden työttömien kanssa ja jauhetaan paskaa. En tietty saa mitään kulukorvauksia kun en himastani ees liiku :D
[/quote]
Ethän sinä tuohon valmennukseen ole menossa! Se alkaa vasta tammikuussa (huomasitko). Sen sijaan menet tähän: http://toimistot.te-palvelut.fi/documents/244949/368293/Esite+-+Verkkoty%C3%B6nhaku2014.pdf/3c5d7cbc-c99e-4f5c-aa9e-f7fd8ad09e79
[/quote]
Fail :D
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jep, niin alkaakin. Työkkäristä sanottiin että jos tuohon mennessä työllistyn niin ei tarvitse mennä. Muutoin on vapaaehtoinen kurssi, mutta mä osallistun siihen nyt "pakollisena" koska muuta mahdollisuutta ei ole. Kyllä mä tiedän mihin mä olen menossa ja mihin en ;) Onneksi täällä päin osataan olla joustavia :)
Niin ja toi kurssi minkä linkitit, ei ollut enää mahdollinen, siksi mut laitettiin tolle toiselle kurssille.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jep, niin alkaakin. Työkkäristä sanottiin että jos tuohon mennessä työllistyn niin ei tarvitse mennä. Muutoin on vapaaehtoinen kurssi, mutta mä osallistun siihen nyt "pakollisena" koska muuta mahdollisuutta ei ole. Kyllä mä tiedän mihin mä olen menossa ja mihin en ;) Onneksi täällä päin osataan olla joustavia :)
[/quote]
Asia selvä. Otan yhteyttä TE-toimiston Tuulaan ja selvitän, miksi kanssasi on toimittu poikkeavasti. Sinut olisi ehdottomasti pitänyt ohjata Aamoksen työnhakuryhmään TAI laittaa selvityspyyntö. Onneksi tilanne on vielä korjattavissa eli odota ensi viikkoon, asia korjataan, virhe myönnetään ja karenssi voidaan vielä laittaa voimaan.
Onneksi on tämä palsta, saa selville ne, jotka kikkailevat tukien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:44"]
Niin ja toi kurssi minkä linkitit, ei ollut enää mahdollinen, siksi mut laitettiin tolle toiselle kurssille.
[/quote]
Kurssi on mahdollinen, se on voimassa vuoden loppuun eli kahden kuukauden ajan. Mitään estettä sen käymiselle ei ole, joten virkailija on toiminut väärin. Onneksi maanantaina on nuortenneuvojien yhteinen palaveri, saadaan asia keskusteltua kaikkien kanssa yhdessä ja tämäkin asia kuntoon. Onneksi virheet voidaan korjata ja sinut ohjaja oikeaan koulutukseen.
Tuo palstaileva työkkärin täti on kyllä sairas.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:12"]
Virkamiehellä on vastuu virkatoimistaan. Virkamiehet toimivat näin ollen virkavastuulla. Virkamies vastaa itse siitä, että hänen virkatoimensa ovat lainmukaisia. Joskus hallinnossa päätöksiä tekevät monijäseniset toimielimet. Virkamies on vastuussa tällaisesta päätöksestä, jos hän on sitä kannattanut. Jos virkamies on esittänyt eriävän mielipiteen, hän ei joudu vastuuseen päätöksestä.
Virkamiesten on siis noudatettava tarkoin lakia. Virkamiehiä varten on olemassa erityinen seuraamusjärjestelmä, jonka tarkoituksena on tehostaa virkavastuuta. Virkamiestä voivat kohdata erilaiset seuraamukset, jollei hän toimi lainmukaisesti taikka laiminlyö virkavelvollisuutensa. Näitä seuraamuksia ovat rikosoikeudellinen vastuu ja kurinpidollinen vastuu sekä vahingonkorvausvelvollisuus.
Virkamieheen voi kohdistua kurinpidollinen vastuu, joka ilmenee kirjallisen varoituksen muodossa. Virkamiehen nimittänyt viranomainen päättää, ryhtyykö se kurinpitomenettelyyn. Kurinpitomenettelyyn ei ole mahdollista ryhtyä silloin, kun asia pitää saattaa tuomioistuimen käsiteltäväksi. On syytä huomata, että virkarikos on eri asia kuin kurinpitorangaistus.
[/quote]
Unohdit kopioida, että virkamiehen on puututtava väärinkäytöksiin, joita huomaa virkatehtävää hoitaessaan ja jopa sen ulkopuolella.