Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin pakollinen kurssi

Vierailija
07.11.2014 |

Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (496)

Vierailija
481/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:09"]

Pakko ilmottautua työttömäksi, jos haluaa jostain edes rahaa. Osaan hakea töitä ja niitä on tarjolla koko ajan, mutta kulkeminen on se ongelma.

[/quote]

Jos kulkeminen on se ongelma niin et sinä siinä tapauksessa ole kykenevä työntekoon etkä myöskään oikeutettu mihinkään työttömyysetuuksiin koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
482/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:55"]

Tuo palstaileva työkkärin täti on kyllä sairas.

[/quote]

Olen lapsen sairauden takia kotona, muuten kyllä ihan terve. Minusta on tärkeää, että jokainen työtön saa samanlaisen kohtelun, joten tulen ilman muuta puuttumaan siihen, että TE-toimistosta on annettu virheellistä tietoa ja siten estetty ap:ta pääsemästä työnhakuvalmennukseen maanantaista alkaen. Välillisesti kärsijänä on ap, mutta maksajahan sen viimekädessä päättää, maksaako vai ei, jos asiakas pyrkii lusmuilemaan.

[/quote]

Sinä et ole maksaja, joten älä siellä suotta uhoa ja aiheuta pahaa mieltä. Työssäsi voit kyykyttää niin paljon kuin sielu sietää ja laki antaa myöten, mutta koitahan nyt keskittyä siihen lapseesi vaan. Miten sinulla muuten on aikaa netissä roikkua? Ettei vaan olisi aiheeton loma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:52"]

Kerropa nyt minulle sitten työntekijäni nimi arvon työkkärin täti? :) Muitakin nimiä tullut esille niin kaippa sä sen tiedät kenen kanssa olen puhelimessa jutellut? ahaa, niin, etpäs tiedäkkään kun et ole töissä kyseisellä toimistolla :D

[/quote]

Jos kerron sen, syyllistyn virkavirheeseen ja sen sinä tiedät varsin hyvin. Yksityisasioita ei levitellä netissä, mutta ole huoleti,  tämä asia selvitetään viranomaistyönä ensi viikolla. Olet itse antanut maamerkit eli ammatin, toimiston, iän ja valmennuksen, niiden julkituomisesta et voi minua syyttää. Ja kuten totesit, et oikeasti ole läheltäkään Riksua, et oikeastaan ole 24v, et oikeastaan ole oikein mitään, joten miksi kertoisin sen virkalijan nimen, jonka kanssa joku toinen on tänään asioinut?

[/quote]

No miten sitten kerroit muiden tätien nimet?

Vierailija
484/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt minulle sitten työntekijäni nimi arvon työkkärin täti? :) Muitakin nimiä tullut esille niin kaippa sä sen tiedät kenen kanssa olen puhelimessa jutellut? ahaa, niin, etpäs tiedäkkään kun et ole töissä kyseisellä toimistolla :D

[/quote]

Jos kerron sen, syyllistyn virkavirheeseen ja sen sinä tiedät varsin hyvin. Yksityisasioita ei levitellä netissä, mutta ole huoleti,  tämä asia selvitetään viranomaistyönä ensi viikolla. Olet itse antanut maamerkit eli ammatin, toimiston, iän ja valmennuksen, niiden julkituomisesta et voi minua syyttää. Ja kuten totesit, et oikeasti ole läheltäkään Riksua, et oikeastaan ole 24v, et oikeastaan ole oikein mitään, joten miksi kertoisin sen virkalijan nimen, jonka kanssa joku toinen on tänään asioinut?

[/quote]

Marin ja Tuulan nimet kuitenkin paljastit? Menehän nyt hoitamaan sitä sairasta lastasi.

Vierailija
485/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Johan sä kerroit Tuulankin nimen, kerro mulle vain mun työntekijän etunimi? ;)

Vierailija
486/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:18"]

Minkäs minä sille mahdan että 2 ja 3 vuorotyötä ei voi tehdä kun julkiset ei kulje? Meillä on tarkotus muuttaa juuri tämän vuoksi.

[/quote]

Montako vuotta tätä muuttamista pitää suunnitella ja mietiskellä?

Vierailija
487/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:29"]

Hehhe, sain kaksi sijaisuutta kyseiselle viikolle jolloin kurssi alkaa, soitin taas työkkäriin ja sieltä sanoivat että työ menee kurssin edelle, ei tarvitse osallistua! Ja mikä parasta, sijaisuudet osu vuoroihin joihin pääsen vielä miehen kyydillä kulkemaan. Loppu hyvin kaikki hyvin :D

Eli voitte nyt katkerat ämmät vetää herneet pois nenusta ;)

[/quote]

Onneksi olkoon !!

Vierailija
488/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:01"]

[/quote]

[/quote]

Marin ja Tuulan nimet kuitenkin paljastit? Menehän nyt hoitamaan sitä sairasta lastasi.

[/quote]

Mari ja Tuula ovat töissä Riksussa, heidän nimensä löytyvät nettisivuilta eikä ole salaisuus, mitä he tekevät työkseen. Asiakkaan kanssa on voinut keskustella toinen heistä tai ei kumpikaan, mutta kuten ap nyt on vakuuttanut, hän se ei ole ollut! :-)

Vierailija
489/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:02"]

[/quote]

[/quote]

Johan sä kerroit Tuulankin nimen, kerro mulle vain mun työntekijän etunimi? ;)

[/quote]

Sinähän et ole ikinä asioinut Riihimäellä, joten miksi asia sinua nyt niin kovasti rassaa? :-)

Vierailija
490/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:09"]

Pakko ilmottautua työttömäksi, jos haluaa jostain edes rahaa. Osaan hakea töitä ja niitä on tarjolla koko ajan, mutta kulkeminen on se ongelma.

[/quote]

Jos kulkeminen on se ongelma niin et sinä siinä tapauksessa ole kykenevä työntekoon etkä myöskään oikeutettu mihinkään työttömyysetuuksiin koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

[/quote]

Eli jos satun asumaan muualla kuin kaupungissa, mulla ei ole oikeutta rahaan? Mä olen muuttamassa täältä tuppukylästä kyllä, juurikin sen vuoksi että haluan joskus töihin... Kaikki ei ole niin helppoa aina. Tolla logiigalla kaikki autottomat ja syrjässä asuvat ei ole oikeutettuja mihinkään. Mitä eriarvoistusta.

Vierailija
491/496 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Miten menee ap? Oletko töissä? Muuttanut? Tienaatko rahaa? Tuliko karenssi- toivottavasti tuli.

Vierailija
492/496 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole mihinkään muuttanut. Parempi vaan jäädä vanhaan perunakuoppssnsa istumaan. Liian kallista ja vaivalloista löhteä mihinkään. Jää kotiin vaan.

Vierailija
493/496 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää kurssilta pois, karenssia saat se on selvä. Onko parempi nyt lainata joltain kyytisumma kun olla kuukausitolkulla ilman yhtään korvausta? Ite kävin tuon kurssin etänä keväällä.

Vierailija
494/496 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Miten menee ap? Oletko töissä? Muuttanut? Tienaatko rahaa? Tuliko karenssi- toivottavasti tuli.

??? Miten menee?

Vierailija
495/496 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama ongelma eikä mun valitustani otettu kuuleviin korviin. Palkkasin sitten iskän kuljettajaksi munkkipossupalkalla.

Vierailija
496/496 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuollaista kurssia ei ole järjestetty verkossa. Ainakin Hgissä oli noita kursseja verkossa. Olin itse pari viimeistä vuotta työtön ennen kuin jäin eläkkeelle. Onneksi minulle ei koskaan tarjottu mitään höpöhommia. Hain kyllä työpaikkoja koko ajan ja olin jopa kolmessa haastattelussa. En kyllä odottanutkaan 60+v saavani mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme