Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin pakollinen kurssi

Vierailija
07.11.2014 |

Mulla on ongelma, nimittäin ensi viikolla pitäisi osallistua pakolliseen työnhakuvalmennukseen joka kestää viikon. Ongelma on se, että mulla ei ole rahaa kulkea tälle kurssille. Bussimatkoihin menee enemmän mitä korvaukset ovat eikä ne korvaukset (9e/pv) auta tässä tilanteessa kun ne tulevat jälkikäteen. Saanko karenssia jos yksinkertaisesti ei ole varaa mennä sinne? Hain myös työpaikkaa ilman ko valmennusta. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (496)

Vierailija
1/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:52"]

"Ketjun perusteella on kaikille todella selvää, että työttömät eivät halua saada työpaikkaa, palvelua tai apua työllistymiseensä. Mikä minusta on hieno huomio ja se tulisi ottaa eduskunnassakin esiin."

Tuossapa tiivistit kaiken. Paitsi, että en KOSKAAN ole työllistynyt työkkärin kautta. Sieltä ei TODELLAKAAN saa minkäänlaista PALVELUA tai APUA työllistymiseen. Tässä ketjussa harjoittamasi kyykyttäminen, vainoaminen ja ylimielinen kiusaaminen on juuri sitä, jota te työkkärin ämmät kutsutte PALVELUKSI.

Eduskunnassa tulisi todellakin ottaa esiin koko tämän instituution tarpeellisuus. Kyllä siinä miljoonia säästyisi, kun vältyttäisin sinunlaisiltasi asiakasPALVELIJOILTA.

[/quote]

AP:lle oli varattu paikka työnhakuvalmennukseen eli suomennettuna tarjottiin konkreettista apua työllistymiseen. Paikasta hän oli tiennyt jo jonkin aikaa, mutta tänään hän keksi, että en halua mennä. Siis perumaan osallistumista.

Miksi ap ei siis halua apua työllistymiseen vaan haluaa sinun tavallasi raivota, että ei sieltä mitään apua saa. No ei saakaan, jos ei suostu ottamaan sitä vastaan. TE-palvelut-fi -sivuilla on työpaikkoja pilvin pimein - ai niin, sieltähän et voi katsoa, koska se on TE-toimiston tarjoama palvelu.

Vierailija
2/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:20"]

[/quote]

Vaikka siksi, että tiedän, että tuolle ap:n esittämälle kurssille ei ohjata asiakkaita kun vaihtoehtona on nonstop-kurssi samantien. Ap itse keksi, että hän menee tuommoiselle, vaikka piti mukanodottaa ensin ohjeita. Jos valehtelee, pitää tehdä se kunnolla ja varmistaa, että oma työkkäri ei tarjoa omaa nettikurssia.

[/quote]

Jos sinä olet tuo ärsyttävä työkkärin ämmä, joka tässä ketjussa on ylimielisesti jankannut, niin toivon todellakin, että joudut itse joskus työttömäksi ja sinut kyykytetään käymään joka ikinen turha paskakurssi, joka suinkin työkkärin agendalta löytyy. Ja mielellään vielä siellä 80 km:n päässä. Voisit itseasiassa irtisanoutua jo nyt, sillä sinun kaltaisistasi vatipäistä ei ole yhdellekään työttömälle hyötyä.

[/quote]

Ketjun perusteella on kaikille todella selvää, että työttömät eivät halua saada työpaikkaa, palvelua tai apua työllistymiseensä. Mikä minusta on hieno huomio ja se tulisi ottaa eduskunnassakin esiin.

Omalta osaltani laitan ap:lle maanantaina sen selvityspyynnön ja odotan, että minut irtisanotaan, koska teen työni ja noudatan ministeriön antamia ohjeita. Työttömyysturva ei koskaan saa olla oma valinta, joten miksi ap olisi poikkeus?

[/quote]

Mutta sähän jo puhuit asiasta Tuulan kanssa... Eikö asia siis lähtenytkään eteenpäin vaan vasta ma? :D

[/quote]

E-kirjettä ei enää ehditty laittamaan, ne pitää perjantaina saada matkaan jo puoliltapäivin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :)

[/quote]

Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille.

Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia!
[/quote]

Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D

Vierailija
4/496 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä ketjua vielä eilen illalla ja olen samaa mieltä kuin moni muukin kirjoittaja: tuo TE-toimiston virkailijana esiintynyt ihminen on tehnyt kaikilla tavolla väärin, saatikka sitten että ylipäätään savu korvista noussen paasaa jossain nettipalstoilla.

a) Mikäli hän oli oikeasti TE-toimiston virkailija, hän on räikeästi rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan kirjoittelemalla nettiin työpaikkansa järjestelmistä löytämistään ihmisistä (olivat he itse kirjoitelleet nettiin mitä hyvänsä tai ei). Vaikka henkilö itse kirjoittelisi nettiin mitä hyvänsä, ei virkasuhteessa oleva voi mennä kertomaan nettiin, että tässä tapauksessa nyt siellä Riihimäen työkkärissä on asioinut 24-vuotias lähihoitaja perjantaina. Tämän tiedämme nyt varmaksi kaikki, koska tämä virkaintoinen virkailija sen auliisti meille kaikille kertoi. Meidän ei kuuluisi tietää noin tarkkaan yksilöityä tietoa. Tästä innostuneena joku toinen innokas virkamies voi innostua etsimään omista järjestelmistään tätä samaista 24-vuotiasta riihimäkeläistä lähihoitajaa, ja löytää hänestä yhtä jos toista.

b) Mikäli ko. henkilö ei ole työssä TE-toimistossa, on hän rikkonut lakia esiintyessään virkamiehenä.

Niin tai näin, aina väärin päin!

Vierailija
5/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:46"]

[/quote]

Vaikka siksi, että tiedän, että tuolle ap:n esittämälle kurssille ei ohjata asiakkaita kun vaihtoehtona on nonstop-kurssi samantien. Ap itse keksi, että hän menee tuommoiselle, vaikka piti mukanodottaa ensin ohjeita. Jos valehtelee, pitää tehdä se kunnolla ja varmistaa, että oma työkkäri ei tarjoa omaa nettikurssia.

[/quote]

Jos sinä olet tuo ärsyttävä työkkärin ämmä, joka tässä ketjussa on ylimielisesti jankannut, niin toivon todellakin, että joudut itse joskus työttömäksi ja sinut kyykytetään käymään joka ikinen turha paskakurssi, joka suinkin työkkärin agendalta löytyy. Ja mielellään vielä siellä 80 km:n päässä. Voisit itseasiassa irtisanoutua jo nyt, sillä sinun kaltaisistasi vatipäistä ei ole yhdellekään työttömälle hyötyä.

[/quote]

Ketjun perusteella on kaikille todella selvää, että työttömät eivät halua saada työpaikkaa, palvelua tai apua työllistymiseensä. Mikä minusta on hieno huomio ja se tulisi ottaa eduskunnassakin esiin.

Omalta osaltani laitan ap:lle maanantaina sen selvityspyynnön ja odotan, että minut irtisanotaan, koska teen työni ja noudatan ministeriön antamia ohjeita. Työttömyysturva ei koskaan saa olla oma valinta, joten miksi ap olisi poikkeus?

[/quote]

Mutta sähän jo puhuit asiasta Tuulan kanssa... Eikö asia siis lähtenytkään eteenpäin vaan vasta ma? :D

[/quote]

E-kirjettä ei enää ehditty laittamaan, ne pitää perjantaina saada matkaan jo puoliltapäivin.

[/quote]

Ja sen jälkeen ei voi enää lähettää? Bullshit.

Vierailija
6/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:51"]

Ketjun perusteella on kaikille todella selvää, että työttömät eivät halua saada työpaikkaa, palvelua tai apua työllistymiseensä. Mikä minusta on hieno huomio ja se tulisi ottaa eduskunnassakin esiin.[/quote]

Ehkä olisi tärkeämpää huomata, että työkkäristä ei suurimmalle osalle ole mitään hyötyä työllistymiseen. Kurssit ovat pelkkää rahanahneen konsultin diipadaapaa (ja veronmaksajat maksavat). Työntekijöillä ei ole mitään käsitystä akateemisista koulutuksista, mitä ne pitävät sisällään ja millaiseen työhön sellaisella voisi edes päätyä. Eihän yksikään isompi firma ilmoita mollissa, vaan vähän fiksumpien kanavien kautta, joten työkkärissä ei tosiaan ole tietoa työmarkkinoista.

Ainoa, mitä työkkärillä on tarjota, on ikuinen jonottaminen. Oli se sitten puhelimessa tai tiskillä, mutta sujuuhan se päivä niinkin.

99 % työttömäksi joutuneista ei käyttäisi työkkärin "palveluita", sillä eivät niitä tarvitse, ellei sinne ilmoittautuminen olisi työttömyyskorvauksen ehto. "Työnvälityksestä työtä ei saa" lauloi jo Normaalin Eppukin aikanaan.

Työkkärillä ei ole juuri mitään arvoa. Se on vain yksi turha kulu yhteiskunnan muiden kulujen joukossa. Ketjun tantta on siitä mieletön esimerkki.

[/quote]

Miksi maistereilla ei ole tietoa akateemisesta koulutuksesta? Vai oikeastiko et tiennyt, että TE-toimiston virkailijoista suuri osa on akateemisia?

Malkoinenosa TE-toimiston välittämistä työntekijöistä menee työpaikkoihin, joita ei ilmoiteta nettisivuilla. Oletko kuullut esittelystä? Isot firmat hakevat väkeä, mutta eivät halua saada satoja hakemuksia. Siksi esikarsinnan tekee se parjattu työkkäri.

TYökkärin tieto työmarkkinoista ei perustu pelkkiin sen omilla sivuilla ilmoitettuihin työpaikkoihin. Et ehkä ole huomannut (suurin osa asiakkaista ei ole tajunnut tätä), että TE-toimistoilla ja suurimmilla rekrytointisivustoilla on vankkaa yhteistyötä puolin ja toisin. Lue joskus vaikka Oikotietä ihan ajatuksella, saatat hämmästyä.

Vierailija
7/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D

[/quote]

En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää.

Vierailija
8/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua läpi, mutta minusta kannattaisi ottaa yhteyttä te-toimistoon ja kysyä onko heillä jokin apu tähän asiaan. Omasta mielestäni tuollaiset lyhyet kurssit ovat ihan mukavia, että en ehkä itse lähtisi asiaa muutenkaan esittämään "onko pakko" -tyylillä, vaan että menisin kyllä kurssille, mutta rahaa ei ole. Sosiaalitoimistokin lienee yhteistyöhaluinen ja saattaa antaa rahaa matkoihin, jos sitä ihan positiivisessa hengessä tiedustelee; onhan kyseessä kuitenkin yhteiskunnan silmissäkin sinua elämässäsi tukeva askel (en sano toimenpide). Rohkeutta. Ei ne sinulle karenssia anna kun olet suora ja reipas.

Vierailija
9/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :)

[/quote]

Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille.

[/quote]

Eihän tässä ole kukaan siltä yritykseltä mitään vapautusta pyytänytkään. Mitä sä sekoilet? Ap:han sopi asiasta työkkärin virkailijan kanssa. Ja tämä toinen oli poissa koska lapsi oli kipeä. Tässä on meillä oikein sekoileva työkkärin täti. 

Vierailija
10/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eihän ap ole sun asiakas, miksi sä siis sille mitään selvityspyyntöjä laitat? Mikset anna työkaveriesi hoitaa työhommiaan ja asiakkaitaan? Vai etkö luota heidän ammattitaitoonsa? Ei mahda olla kovin kaksinen työilmapiiri teidän työkkärissä, kun siellä on tuollainen työntekijä joka sekaantuu kaikkeen. Tutkii työkaverien asiakkaat vaikka kotikoneelta käsin ja vaatii heiltä selvityksiä. Voi olla että työkaverisi tekevät sen ilmoituksen sun luvattomasta tietojenkatselusta kun kyllästyvät tuohon päällepäsmäröintiin. 

[/quote]

Ei työkkärissä kukaan ole "jonkun asiakas", yhteisiä ne on kaikki. Vastuuvirkailija laitetaan jokaisen tietoihin, mutta se ei estä jokaista virkailijaa tekemästä työtarjouksia, soittamasta työllistymissuunnitelman edistymisestä tai laittamasta selvityspyyntöä perään.

Vai oikeastiko luulit, että kun sun vastuuvirkailija on Mirja, niin Airan soittaessa työllistymissuunnitelmasta sun ei tarvii vastata?

[/quote]

Ei ihmekään sitten ettei siellä työkkärissä mikään toimi eikä töitä löydy. Nää tyypit vaan tiirailee ihmisten tietoja vuorotellen ja keksii syitä millä vaatia selvityksiä. Kun olet ensin vastannut Mirjalle ja sopinut asioista niin Arja vaatii sitä ja tätä selvitystä. Kun olet selvityksen antanut niin Kalle haluaa selvityksen tästä ja tästä. Ja kehä kiertää. Mikään ei tule hoidetuksi, mutta näyttää ainakin siltä että vikailijoilla on kovasti töitä. Kun pitää niitä tietoja katsella ja selvityksiä pyydellä, vaikka se oma työkaveri on just sopinut asiat.

Vielä kun kertoisit että mikä tässä nyt on se syy sille selvitykselle? Mitä ap teki väärin?

Vierailija
11/496 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 10:32"]

Mietin tätä ketjua vielä eilen illalla ja olen samaa mieltä kuin moni muukin kirjoittaja: tuo TE-toimiston virkailijana esiintynyt ihminen on tehnyt kaikilla tavolla väärin, saatikka sitten että ylipäätään savu korvista noussen paasaa jossain nettipalstoilla.

a) Mikäli hän oli oikeasti TE-toimiston virkailija, hän on räikeästi rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan kirjoittelemalla nettiin työpaikkansa järjestelmistä löytämistään ihmisistä (olivat he itse kirjoitelleet nettiin mitä hyvänsä tai ei). Vaikka henkilö itse kirjoittelisi nettiin mitä hyvänsä, ei virkasuhteessa oleva voi mennä kertomaan nettiin, että tässä tapauksessa nyt siellä Riihimäen työkkärissä on asioinut 24-vuotias lähihoitaja perjantaina. Tämän tiedämme nyt varmaksi kaikki, koska tämä virkaintoinen virkailija sen auliisti meille kaikille kertoi. Meidän ei kuuluisi tietää noin tarkkaan yksilöityä tietoa. Tästä innostuneena joku toinen innokas virkamies voi innostua etsimään omista järjestelmistään tätä samaista 24-vuotiasta riihimäkeläistä lähihoitajaa, ja löytää hänestä yhtä jos toista.

b) Mikäli ko. henkilö ei ole työssä TE-toimistossa, on hän rikkonut lakia esiintyessään virkamiehenä.

Niin tai näin, aina väärin päin!

[/quote]

Paitsi että päättelyketjusi pettää

Virkamiehenä esiintyminen on laitonta vain silloin, kun käyttää virkaan liittyvää valtaa eli esim. väittää olevansa poliisi ja pysäyttelee autoja vaatien nähtäväkseen rekisteritodistuksia. Nimettömällä nettipalstalla itsensä nimeäminen vaikka kansliapäälliköksi ei ole virkamiehenä esiintymistä, koska siinä ei käytetä virkaan liittyvää valtaa.

Toiseksi ap itse kertoi olevansa 24v lähihoitaja, joka asioi Riihimäellä. Se, että toistaa nämä jo ennalta tiedetyt asiat, ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista. Se olisi, jos lisäisi  sellaisia tietoja, jotka eivät ole olleet aikaisemmin ap:n kertomia ja joilla hänet voidaan yksilöidä kuten hänen nimensä, asuinpaikkansa, aikaisemman työnantajansa jne. tiedot.  

Ketju oli mielenkiintoinen, koska se osoitti myös medialle, että työttömät eivät aina olekaan järjestelmän uhreja vaan hyväksikäyttävät systeemiä häpeämättömästi. Jos työkkäri ei jousta, voi aina kokeilla, joustaisiko ulkopuolinen valmennuksenjärjestäjä, jotta työttömän ei tarvitsisi tehdä mitään ja tuet saisi kuitenkin täysimääräisinä.

Vierailija
12/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:22"]

[/quote]

[/quote]

Eihän tässä ole kukaan siltä yritykseltä mitään vapautusta pyytänytkään. Mitä sä sekoilet? Ap:han sopi asiasta työkkärin virkailijan kanssa. Ja tämä toinen oli poissa koska lapsi oli kipeä. Tässä on meillä oikein sekoileva työkkärin täti. 

[/quote]

Ei, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta.

Ap kirjoittaa:  Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä

seuraava: Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan

seuraava: Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian

Joo, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta eikä kenellekään ole ehdotettu, että sovi kurssin järjestäjän kanssa, jos ei työkkäri jousta.

Vierailija
13/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eihän ap ole sun asiakas, miksi sä siis sille mitään selvityspyyntöjä laitat? Mikset anna työkaveriesi hoitaa työhommiaan ja asiakkaitaan? Vai etkö luota heidän ammattitaitoonsa? Ei mahda olla kovin kaksinen työilmapiiri teidän työkkärissä, kun siellä on tuollainen työntekijä joka sekaantuu kaikkeen. Tutkii työkaverien asiakkaat vaikka kotikoneelta käsin ja vaatii heiltä selvityksiä. Voi olla että työkaverisi tekevät sen ilmoituksen sun luvattomasta tietojenkatselusta kun kyllästyvät tuohon päällepäsmäröintiin. 

[/quote]

Ei työkkärissä kukaan ole "jonkun asiakas", yhteisiä ne on kaikki. Vastuuvirkailija laitetaan jokaisen tietoihin, mutta se ei estä jokaista virkailijaa tekemästä työtarjouksia, soittamasta työllistymissuunnitelman edistymisestä tai laittamasta selvityspyyntöä perään.

Vai oikeastiko luulit, että kun sun vastuuvirkailija on Mirja, niin Airan soittaessa työllistymissuunnitelmasta sun ei tarvii vastata?

[/quote]

Ei ihmekään sitten ettei siellä työkkärissä mikään toimi eikä töitä löydy. Nää tyypit vaan tiirailee ihmisten tietoja vuorotellen ja keksii syitä millä vaatia selvityksiä. Kun olet ensin vastannut Mirjalle ja sopinut asioista niin Arja vaatii sitä ja tätä selvitystä. Kun olet selvityksen antanut niin Kalle haluaa selvityksen tästä ja tästä. Ja kehä kiertää. Mikään ei tule hoidetuksi, mutta näyttää ainakin siltä että vikailijoilla on kovasti töitä. Kun pitää niitä tietoja katsella ja selvityksiä pyydellä, vaikka se oma työkaveri on just sopinut asiat.

Vielä kun kertoisit että mikä tässä nyt on se syy sille selvitykselle? Mitä ap teki väärin?

[/quote]

Ei työkkäristä samasta asiasta soitella uudestaan ja uudestaan, mutta eri virkailijat voi soittaa samalle asiakkaalle esim. siksi, että matkakustannusten korvausta on haettu väärin perustein, työtarjouksen saamisen jälkeen ei ole otettu yhteyttä työnantajaan tai kysytään, miten kävi hakemasi koulutuksen kanssa, pääsitkö ja jos et, niin sovitaan seuraava tapaamisaika.

Vierailija
14/496 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 09:21"]

En jaksanut lukea ketjua kokonaan, mutta haluan sanoa ap:lle: Jos on totta, että joku TE-toimiston virkailija kirjoitteli tänne, katsoi tietojasi ja oli yhteydessä TE-toimistoon, ja jos sen seurauksena sait karenssin tms., niin sinun kannattaa tehdä oikeusasiamiehelle kantelu tänne kirjoitelleesta virkamiehestä. Ota täältä hänen viestinsä ja koko viestiketju talteen. Jos nuo viestit todella kirjoitti joku virkamies, niin hän on käyttänyt asemaansa väärin ja toiminut lainvastaisesti. Virkamies ei saa kirjoittaa kenenkään asiakkaan asioista nettipalstoilla, eikä varsinkaan ilkkuvaan, mahtailevaan ja vahingoniloiseen sävyyn.

Kyseisen virkamiehen (jos hän sellainen oli) toiminta on lainvastaista ihan riippumatta siitä, oliko hänen menettelynsä seurauksena mahdollisesti tuleva karenssi laillinen.

[/quote]

Mitä lakia on rikottu? Ketjussa on monta kommenttia, joissa vedotaan siihen, että lakia on rikottu, mutta miksi kukaan ei kerro, mikä se laki on, jonka perusteella selvityspyynnön lähettävä virkailija pitää erottaa.

Vierailija
15/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:09"]

"Ketjun perusteella on kaikille todella selvää, että työttömät eivät halua saada työpaikkaa, palvelua tai apua työllistymiseensä. Mikä minusta on hieno huomio ja se tulisi ottaa eduskunnassakin esiin."

Tuossapa tiivistit kaiken. Paitsi, että en KOSKAAN ole työllistynyt työkkärin kautta. Sieltä ei TODELLAKAAN saa minkäänlaista PALVELUA tai APUA työllistymiseen. Tässä ketjussa harjoittamasi kyykyttäminen, vainoaminen ja ylimielinen kiusaaminen on juuri sitä, jota te työkkärin ämmät kutsutte PALVELUKSI.

Eduskunnassa tulisi todellakin ottaa esiin koko tämän instituution tarpeellisuus. Kyllä siinä miljoonia säästyisi, kun vältyttäisin sinunlaisiltasi asiakasPALVELIJOILTA.

[/quote]

AP:lle oli varattu paikka työnhakuvalmennukseen eli suomennettuna tarjottiin konkreettista apua työllistymiseen. Paikasta hän oli tiennyt jo jonkin aikaa, mutta tänään hän keksi, että en halua mennä. Siis perumaan osallistumista.

Miksi ap ei siis halua apua työllistymiseen vaan haluaa sinun tavallasi raivota, että ei sieltä mitään apua saa. No ei saakaan, jos ei suostu ottamaan sitä vastaan. TE-palvelut-fi -sivuilla on työpaikkoja pilvin pimein - ai niin, sieltähän et voi katsoa, koska se on TE-toimiston tarjoama palvelu.

[/quote]

Ja ihanko oikeasti te uskotte, että näistä 9€:n "työnhakuvalmennus"-kursseista on kenellekään hyötyä? Kyllä, olen mielestäni oikeutettu raivoamaan. Olen ollut työnhakijana jo neljä vuotta, MUTTA tuon ajanjakson aikana olen työllistänyt  itse itseni erilaisin pätkätöin. Ihan ilman teidän "asiantuntevaa palveluanne". Teiltä ei apua ole koskaan herunut, puhelimitse ei saa yhteyttä ja jos paikan päälle erehtyy, on vastassa joku elämäänsä kyllästynyt lehmä, joka ei voi auttaa, koska "olen asiantuntija, ei kuulu minulle!". Ja nyt joutuu jopa täällä Vauva-palstalla lukemaan käsittämättömän määrän vittuilua tuollaisen valtion suojatyöpaikan saaneen toimesta.

Vierailija
16/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D

[/quote]

En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää.
[/quote]

Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi.

Vierailija
17/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta.

Ap kirjoittaa:  Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä

seuraava: Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan

seuraava: Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian

Joo, kukaan ei ole pyytänyt mitään vapautusta eikä kenellekään ole ehdotettu, että sovi kurssin järjestäjän kanssa, jos ei työkkäri jousta.

[/quote]

Ap on siis huijari koska jotkut anonyymit antaa ehdotuksia siitä miten kiertää kurssi? Onko se työkkärin huijaamista? Sä ihan oikeesti olet seko...

Vierailija
18/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:51"] [quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 07:46"] Sossusta en saa mitään, koska miehellä on tuloja, mutta hänkin saa palkan vasta viimeinen päivä :( Lainaan tuskin saan yli 50 euroa. Kaiken huipuksi tää työkkärin täti itse sanoi että kurssi on turha minulle, kun olen valmis lähihoitaja ja ainoa ongelma työnsaantiin on kulkemin (ei ajokorttia tai autoa ja asun pienellä paikkakunnalla).   Uskallankohan vaan soittaa ja selittää tilanteen ja kysyä voinko tehdä kurssin netissä. Samalla voisin sanoa että hain työpaikkaa johon kutsutaan haastatteluun viimeistään parin viikon päästä. Eli osasin hakea töitä ilman tätä kurssia.   ap [/quote] Kokeile nyt ainakin soittaa, sittenhän sen tiedät :) Mä olen ainakin saanut nuo kurssit skipattua ihan sanomalla heti etten ala kulkemaan, koska matkat olis niin kalliit (enemmän kuin se 9e/päivä). Lisäksi kun olen sanonut että varsin hyvin osaan työpaikkaa hakea ilman kurssiakin, niin ei siitä aiheesta ole koskaan sen kummemmin tarvinut edes keskustella, eikä millään karenssilla ole uhkailtu edes. [/quote]

Juu en jaksanut selata kokoketjua läpi anteeksi.. Mutta jos työkkärissä ei olla ymmärtäväisiä (mikä voi olla mahdollista) niin soita sinne kurssin järjestäjille ja sovi asia heidän kanssaan. Ainakin turussa take-off kurssin järjestää täysin työkkäriin liittymätön yksityinen yritys jolta työkkäri palvelut ostaa. Uskoisin, että heidän kanssaan pystyisit sopimaan asian. Siellä kurssilla tosiaan vaan tutustutaan työnhakuun ja tehdään cv cv-nettiin. Itse en olin kaksi päivää poissa kurssilta, mutta ilmoitin vaan aamulla että en pääse tänään kurssille. Taisin saada sen 9e kaikilta päiviltä jopa. Ja jälkikäteen kun työkkärissä mainittu kurssista olen vain sanonut, että on vielä tuoreessa muistissa se kurssi. Ovat sen jälkeen toivottaneet vain onnea työnhakuun ja hyvää päivän jatkoa. Jos vaikka ensimmäiseksi päiväksi pääset paikalle niin sitten ainakin on varma nakki. [/quote] Kiitos tästäkin tiedosta. Kyseinen yritys toimii sopimuksenvastaisesti, joten otan yhteyttä Turkuun, saavat selvittää täysin laittoman toimintatavan perusteet. [/quote] Olin myös kyseisellä kurssilla ja he eivät tee mitään väärin. Sieltä saa olla poissa, jos on kipeä tai lapsi on kipeä tai on jokin tärkeä meno. Siitä vain täytyy pistää ennen yhdeksää viesti heille miksi ei paikalle tule. Poissa olleista päivistä tehdään selvitys työkkärille, minkä asiakas ja kurssin vetäjä allekirjoittavat. Näin toimittiin kun olin kaksi päivää poissa lapseni sairauden takia. Menepäs nyt "työkkärin täti" muualle. Take off kurssilla on myös yksi työkkärin entinen karensseista päättävä työntekijä, joten eiköhän hänellä ole tiedossa mitä he saavat tehdä ja mitä ei. Oli muuten mukava täti tämä :) [/quote] Yksikään yritys ei voi myöntää vapautusta TE-toimiston ostamasta valmennuksesta siksi, että asiakas sanoo, että ei ole rahaa tulla paikalle. Lapsen sairaus, oma sairaus, työhaastattelu ovat lainkin mukaan perusteltuja syitä olla pois valmennuksesta, mutta järjestäjän kanssa ei sovita, että ei tarvitse tulla, koska et viitsi, mutta 9 euron korvauksen me silti haluamme sinun saavan, joten ei kerrota tätä työkkärille. Työnhakuvalmennukseen osallistuminen ei ole järjestäjän kanssa sovittava asia! [/quote] Mutta mitään tälläistähän take offissa ei ole tapahtunut joku vain sanoi, että voi koittaa sopia asiat työnhakuvalmennuksen järjestäjän kanssa. Mainitsi take offin, koska oli siellä itse ollut ja kokenut heidät ymmärtäväisinä. Sisäänlukutaitoa sulla ei ainakaan näköjään ole. Mä haluaisin nähdä kun soitat Turkuun te-toimistoon ja luet tuon viestin pätkän niille ja ne toteavat mitä sitten, eihän tässä ollut mitään tapahtunut. Kertoja kertoi heidän vain olevan ymmärtäväisiä asioiden suhteen :D [/quote] En turhaan soita, laitoin sinne jo linkin viestiketjuun ja pyysin, että tarkistavat asian. Saavat itse lukea, mikä on sanamuoto ja miten sen haluaa ymmärtää. [/quote] Et ole tosissasi :DDD Jos mä olisin se kuka vastaan ottaa sen viestin niin en muuta kuin purskahtaisi nauruun niin, että housuun lirahtaa kun vatsalihakset kramppaa. Oi, että sinä nolaat itsesi.

[/quote]

Voi olla, että nolaan. Ko. viestin sanamuoto oli kuitenkin sellainen, että se antoi ymmärtää yksityisen palveluntarjoajan joustavan tavalla, joka ei ehkä ole aivan lainmukaista. Toki olisin voinut laittaa tiedon myös ministeriöön, jotta tarkistettaisiin yhteiset linjaukset ja varmistettaisiin, että ostopalvelutkin ovat samassa linjassa kuin te-toimisto.

Minusta on hyvä, että myös työhallinnon sisällä keskustellaan siitä, miten paljon asiakkaan haluttomuus saada palvelua voi vaikuttaa yksittäisen virkailijan päätöksiin. Onko oikein, että asiakkaat ilmoittavat, että eivät halua palvelua ja samaan aikaan itkevät sitä, että eivät saa palvelua? Onko tarpeellista noudattaa eduskunnan säätämiä lakeja ja ministeriön ohjeita vai tehdäänkö niin kuin työtön haluaa eli annetaan ilmaista rahaa, jos työttömän mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin työllistyminen.

Samoin toivon, että ketju päätyy iltapäivälehtiin, koska tylyn työkkärintädin tekstien lisäksi täällä on hurja määrä kirjoituksia, joissa selkeästi ilmaistaan, että te-toimiston palveluja ei haluta tai että on vain oikein, että työttömät eri tavoin pyrkivät lusmuilemaan, jotta palvelua tai työtä ei tarvitse ottaa vastaan. Työhaluisuutta ei ole se, että etsitään porsaanreikiä, jotta saisi olla rauhassa kotona. Ehkä nyt on aika tiukentaa työttömyysturvan ehtoja ja päästää aikaisempaa useampi sossun luukulle selittämään, että matka on pitkä ja tie on kivinen.

Vierailija
19/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärintätiä harmittanee, kun ap voi suorittaa kurssin liian helposti kotoa. Haluaisi kai, että olisi mahdollisimman kurjaa ja hankalaa tällä työttömällä ja yrittää tehdä kaikkensa (kirjaimellisesti), että työtön joutuisi matkustamaan hankalasti kursseille. 

Vierailija
20/496 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 19:09"]

[/quote]

[/quote]

Ja ihanko oikeasti te uskotte, että näistä 9€:n "työnhakuvalmennus"-kursseista on kenellekään hyötyä? Kyllä, olen mielestäni oikeutettu raivoamaan. Olen ollut työnhakijana jo neljä vuotta, MUTTA tuon ajanjakson aikana olen työllistänyt  itse itseni erilaisin pätkätöin. Ihan ilman teidän "asiantuntevaa palveluanne". Teiltä ei apua ole koskaan herunut, puhelimitse ei saa yhteyttä ja jos paikan päälle erehtyy, on vastassa joku elämäänsä kyllästynyt lehmä, joka ei voi auttaa, koska "olen asiantuntija, ei kuulu minulle!". Ja nyt joutuu jopa täällä Vauva-palstalla lukemaan käsittämättömän määrän vittuilua tuollaisen valtion suojatyöpaikan saaneen toimesta.
[/quote]

No eipä sun työnhakutaidot kummoiset ole jos 4 vuotta olet ollut asiakkaana, etkä pätkätyötä kummempaa ole tuossa ajassa löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan