Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amikset ja akateemiset ystäviä?

Vierailija
06.11.2014 |

Toimiiko tämä koskaan vai tuleeko koulutuksen ero kuitenkin aina jossain tielle?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Mulla on avopuolisona raksamies. Hän on mun onneni ja paras kaverini. T. Varatuomari

Vierailija
62/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:28"]

Olen joskus miettinyt meidän kaveri pariskuntia joissa toinen on amis ja toinen akateeminen. Mitähän ne keskusteleen kun ovat kahdestaan? kun toinen ei ymmärrä ni se ei ymmärrä

[/quote]

No täälläpä on yksi akateeminen, joka on naimisissa amismiehen kanssa ja voi vastata kysymykseesi. Meillä keskustellaan melkeinpä kaikesta maan ja taivaan välillä, muun muassa ajankohtaisista tapahtumista ja niistä kirjoista ja lehdistä, joita olemme lukeneet. Käymme läpi myös molempien työkuvioita, ja silloin, kun minulla oli vielä opinnot kesken, puhuimme usein minun kursseillani esiin nousseista asioista. Pääosin ymmärrämme toisiamme erinomaisesti, mutta kun tuo rakas amismieheni pääsee lempiaiheeseensa eli teoreettiseen fysiikkaan, minä kyllä tosiaan putoan kärryiltä. Kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"] Akateemiset ovat yhdessä asiassa hyviä ja kaikessa muussa surkeita. Se kädentaito ja kommunikointi-taito puuttuu. [/quote] :D Ahhahhah näitä juttuja. :D Luonnollisesti ystävyys riippuu lähinnä samanlaisesta arvomaailmasta, yhteisistä kiinnostuksen kohteista ja suht samasta älykkyysosamäärästä. Tavis voi ihan hyvin valmistua yliopistosta ja nero voi tehdä amishommia. Koulutus kertoo ihmisen motivaatiosta, ei suoranaisesti älykkyydestä. [/quote] Eli vain motivaation puutteesta kärsivät menevät amikseen? Mitä jos omaa unelma-ammattia ei voi opiskella kuin amiksessa? Pitää hakea korkea koulutus ettei vain pidetä laiskana?

[/quote]

Miten niin motivaation puutteesta? Motivaatio on voima, joka ajaa ihmisen tekemään niitä asioita, joista se on kiinnostunut. Ottakaa yliherkät amikset se tikku pois perseestä, ettei tarvitse joka asiasta loukkaantua ihan vaan varan vuoksi.

Vierailija
64/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akateemisena arvostan siivoojaa tai lähihoitajaa jotka tekevät "paska"duunia pienellä palkalla, ja vielä töitä joihin ei heikko pysty. Helppohan minunkin olisi huudella miten olen parempi kuin joku lähäri, mutta en tosiaan ole. Jep, jos on läpimätä niin ihan sama mikä koulutus on..

Vierailija
65/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku akateeminen kertoa miksi ette muka tulisi amiksen kanssa toimeen? Itse olen amis ja sisko akateeminen. Tykkään keskustella taloudesta, politiikasta ja oikeastaan ihan kaikesta mitä maailmalla tapahtuu, mutta sisko yleensä tuhahtaa ettei kiinnosta. Molemmat opiskeltiin peruskoulussa saksaa ja tykkään itse sitä puhua, mutta sisko ei muista sanaakaan. Tykkään muutenkin opiskella kieliä kun siskoa ei vaan kiinnosta kun ei niitä tarvitse. Tykkään matkustella ja nähdä maailmaa ja oppia kulttuureista kun siskolle riittää että ruskettuu (ja mies maksaa:D). Enkä nyt ole mikään "hienostelija" mutta esimerkkejä meidän tapauksesta :D

Vierailija
66/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa amiksellakin on suhteellisen kattava yleistieto, jos on seurannut hiukankaan opetusta, amiksessakin. Ulkomailla amistason koulutus tapahtuu yleensä työharjoitteluna ilman yleissivistäviä opintoja ja se näkyy.

Vierailija
67/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:05"]Tämä on tosi tabu aihe. Olen pyörinyt sekä amis että akateemisten porukoissa, olen itsekin akateeminen. Yleistäen voin sanoa, että maku ja kiinnostuksenkohteet vaihtelevat todella porukoissa. Suosittelen lukemaan sosioekonomisista luokista, siitä saa osviittaa. Mutta, poikkeuksia löytyy aina na ihmiset ovat aina yksilöitä. Sanoisin silti, että ehkä myös seura tekee kaltaisekseen, toisaalta taas useimmiten myös tietyllä tavalla ajattelevat hakevat tiettyihin ammatteihin. Itse tylsistyin todella tehdessäni hetken aikaa pelkästäään suorittavaa työtä eli pidemmän päälle se ek tosiaankaan olisi minjn juttuni.
[/quote]

Lainaan itse itseäni. Korostan, että aina löytyy poikkeuksia, yliopistossakin on suuria eroja eri tiedekuntien välillä.

Vierailija
68/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:05"]Tämä on tosi tabu aihe. Olen pyörinyt sekä amis että akateemisten porukoissa, olen itsekin akateeminen. Yleistäen voin sanoa, että maku ja kiinnostuksenkohteet vaihtelevat todella porukoissa. Suosittelen lukemaan sosioekonomisista luokista, siitä saa osviittaa. Mutta, poikkeuksia löytyy aina na ihmiset ovat aina yksilöitä. Sanoisin silti, että ehkä myös seura tekee kaltaisekseen, toisaalta taas useimmiten myös tietyllä tavalla ajattelevat hakevat tiettyihin ammatteihin. Itse tylsistyin todella tehdessäni hetken aikaa pelkästäään suorittavaa työtä eli pidemmän päälle se ek tosiaankaan olisi minjn juttuni.
[/quote]

Lainaan itse itseäni. Korostan, että aina löytyy poikkeuksia, yliopistossakin on suuria eroja eri tiedekuntien välillä.
[/quote]

Tämä siis vastauksena viestiin 84. Ykis hyviä ystäviäni on muuten lukion käynyt, mutta amiksesta tutkinnon ottanut ihminen. Huomaan silti tottakai eron monessa asiassa, hän pitää monia tekemisiänioutoina tai erikoisina, sesellaizia juttuja, joita taas muut akateemiset kaverini harrastavat.

Vierailija
69/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Akateeminen voi laskeutua amiksen tasolle, mutta amis ei voi nousta akateemisen tasolle. Valitettava tosiasia ja jaksaako se akateeminen aina olla siellä amiksen tasolla?

Vierailija
70/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempia hyvinä ystävinä t. akateeminen

Vierailija
71/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan tule. Koulutuksella ei ole mitään tekemistä henkilökemian kanssa. Vain av-mammat kuvittelevat näin. Ne akateemiset voivat olla paljon juntimpia kuin se amis. Itse olen amis, paras ystäväni maisteri. Äitini on lähäri, isäni yliopiston opettaja ja naimisissa 40 vuotta.

Vierailija
72/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös molempia ystävinä ja amis vielä aviomiehenä. Jostain asioista tiedän minä enemmän, toisista tietää amikset. Ei mitään ongelmia. t. akateeminen

Vierailija
73/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös molempia ystävinä. Paras ystäväni on amis. Olen ensin amiksen käynyt, myöhemmin yliopiston.

Vierailija
74/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ovat yhdessä asiassa hyviä ja kaikessa muussa surkeita. Se kädentaito ja kommunikointi-taito puuttuu.

Vierailija
75/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti tänkin alotuksen on tehnyt :D

Vierailija
76/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ystävyydellä? Esimerkiksi jossain tominnallisessa harrastuksessa ei tosiaan haittaa vaikka toinen olisi kuinka sietämätön, jos hän vaan hoitaa harrastuksen roolinsa hyvin.

Vierailija
77/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, taitaa olla tyhmä provo. Tai sitten vaan yksinkertainen ihminen.

Vierailija
78/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään "amista" ystävänä nkä ole keksinyt, miksi pitäisikään olla.

Haluaisiko joku perustella?

Vierailija
79/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:37"]

No ei tosiaan tule. Koulutuksella ei ole mitään tekemistä henkilökemian kanssa.

[/quote]

Mutta älykkyyden, keskustelutaitojen, kommunikointityylin, sivistyksen, maun ja elämänarvojen kanssa sillä on. -11

Vierailija
80/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikset on mitä on ja akateemisen on vaan pakko ymmärtää. Turha yrittää keskustella mitään järkevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän