Amikset ja akateemiset ystäviä?
Toimiiko tämä koskaan vai tuleeko koulutuksen ero kuitenkin aina jossain tielle?
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:40"]Akateemiset ovat yhdessä asiassa hyviä ja kaikessa muussa surkeita. Se kädentaito ja kommunikointi-taito puuttuu.
Ja höpö höpö. Nimenomaan akateemiset kommunikoi ja analysoi asiat kaikilta kanteilta. Ja ainakin mun mies on rakentanut meidän talon, vaikka on akateeminen.
Niin no mites me lukiopohjaiset AMKit sitten? Ollaanko kaikkien kavereita vai tuplahylkiöitä?
Olen käynyt lukion, minun ei tarvitse puhua teille alempiarvoisille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]
Surullista miten näiden tohtoreiden pitää todistella jossain vauvapalstalla omaa hienouttaan ja miten ovat muita parempia. Koulutuksella ei kaikkea saa... ;)
[/quote]
Kyllä tämä ketju minusta enemminkin pullistelee amisten uhmailua. Tuitui, pikkuiset. ;)
[/quote] Totta. Kun akateemisten ainoa argumentti on, että "me ollaan parempia!!!" :D Ollaan kaikki yhtä surkeita kun roikutaan täällä...
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]
Surullista miten näiden tohtoreiden pitää todistella jossain vauvapalstalla omaa hienouttaan ja miten ovat muita parempia. Koulutuksella ei kaikkea saa... ;)
[/quote]
Kyllä tämä ketju minusta enemminkin pullistelee amisten uhmailua. Tuitui, pikkuiset. ;)
[/quote]
Kyllä minustakin tämä enemmän tältä aina vaikuttaa. Amikset tulevat sankoin joukoin kertomaan, että yliopiston käyneet ovat elämästä vieraantuneita. Voisiko joku amis nyt viimein avata, mitä tämä edes tarkoittaa?
[/quote]
mä sanoin et mun tutut akateemiset on maailmasta vieraantuneita. En sano että kaikki. Mutta tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Kaksi näistä opiskelevat vielä opettajiksi. Ihan sama mistä yrittää puhua heidän kanssaan niin se on sama kuin seinälle puhuisi, kun ei ymmärrä. Ymmärtävät ehkä sen asian mitä opiskelevat, mutta kaikki muu on hepreaa.
Olette kaikki yhtä tyhmiä :D Huvittavaa miten aikuiset ihmistet jaksaa jankuttaa näinkin kuluneesta aiheesta. Kyllä ihan faktojakin tulee mutta sitähän ei kestetä.. Minä lähden pyörittämään firmaani, hankkikaa tekin parempaa tekemistä! Hyvästi.
Olen amis. Tienaan kivasti. Ei ole lapsia, ikää 25. Käyn ulkona syömässä, elokuvissa, teatterissa, konserteissa, muutaman kerran vuodessa ulkomailla. En ole kauhea juntti (vaikka nyt tähän vastaankin:D). Ystäväni on akateeminen. Tekee siivoustyötä, missä ei ole mitään vikaa. Käy kanssa ulkona, ryyppäämässä lähinnä. Ei ole oikein harrastuksia. Ei ole koulutus avain onneen ei..
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:15"]Ah, mammapalsta. Kaikki on kauniita, fiksuja ja koulutettuja. On kolme omistusasuntoa Suomessa ja kartano Monacossa. Kotonakin käy siivooja kahdesti viikossa ja Bemarilla ajellaan viikonloppuisin 300 neliön mökille Lappiin. Tai siis autonkuljettaja ajelee kun me muut istutaan kyydissä ja juodaan skumppaa ja pilkataan amiksia. Oikeasti, ehkä 85% täällä on juurikin amiksia! Jos olet "hieno" korkeakoulutettu joka asuu ulkomailla niin miksi, oi miksi, roikut täällä??? :D Surullista.
[/quote]
Mä ainakin yritän täällä laajentaa näkökantaani näiden viehättävien amisten kanssa, niin ei sitten tosielämässä tartte. Ymmärrän nyt paremmin näitäkin törkyjuttujä kun täällä olen lukenut, että miten kommunikoin amiksen kanssa, kun sellaisen kohtaan. Mahdollisimman suoraa haukkumista ja toisen sanomien kääntämistä ja mollaamista kehiin vaanm niin hyvä tulee.
Olen joskus miettinyt meidän kaveri pariskuntia joissa toinen on amis ja toinen akateeminen. Mitähän ne keskusteleen kun ovat kahdestaan? kun toinen ei ymmärrä ni se ei ymmärrä
Paras ystäväni on kampaaja, itse olen ktm ja markkinointi hommissa. Ei haittaa, olemme samalla aaltopituudella.
Toisten kanssa taas tämä ei onnistu. Riippuu ihan täysin tyypistä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä minustakin tämä enemmän tältä aina vaikuttaa. Amikset tulevat sankoin joukoin kertomaan, että yliopiston käyneet ovat elämästä vieraantuneita. Voisiko joku amis nyt viimein avata, mitä tämä edes tarkoittaa?
[/quote]
mä sanoin et mun tutut akateemiset on maailmasta vieraantuneita. En sano että kaikki. Mutta tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Kaksi näistä opiskelevat vielä opettajiksi. Ihan sama mistä yrittää puhua heidän kanssaan niin se on sama kuin seinälle puhuisi, kun ei ymmärrä. Ymmärtävät ehkä sen asian mitä opiskelevat, mutta kaikki muu on hepreaa.
[/quote]
Sanos joku esimerkki? Eivät osaa puhua sinun alastasi vai mistä?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:15"]
Ah, mammapalsta. Kaikki on kauniita, fiksuja ja koulutettuja. On kolme omistusasuntoa Suomessa ja kartano Monacossa. Kotonakin käy siivooja kahdesti viikossa ja Bemarilla ajellaan viikonloppuisin 300 neliön mökille Lappiin. Tai siis autonkuljettaja ajelee kun me muut istutaan kyydissä ja juodaan skumppaa ja pilkataan amiksia. Oikeasti, ehkä 85% täällä on juurikin amiksia! Jos olet "hieno" korkeakoulutettu joka asuu ulkomailla niin miksi, oi miksi, roikut täällä??? :D Surullista.
[/quote]
Mä olen se Suomesta muuttanut tohtorin rouva ja maisteri. En ole missään välissä tituleerannut itseäni "hienoksi". :D Se on ihan omien korviesi välissä. Omassa tuttavapiirissäni olen todella tavis koulutuksen puolesta, enkä muutenkaan koe itseäni ketään paremmaksi/huonommaksi. Ja miksikö pyörin av:lla? No viihteen vuoksi, kuten varmaan sinäkin. Ja pitämässä suomen kieltä notkeana. Meitä ulkosuomalaisia on tällä palstalla paljon, olen huomannut.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
no esimerkiksi politiikasta on turha puhua. Tai siitä mitä maailmalla tapahtuu. Yrittävät ensin selittää jotain ja sitten tulee "ei mua oikeesti ees kiinnosta"
Kyllä se vaan täälläkin selviää, jotta tämä taitaa olla arka aihe nimenomaan amiksille.
Näin tohtorina (molemmat meistä), on useimmiten todella turhaa yrittääkään keskustella amiksen kanssa, sivistys tietotaito puuttuu tyhmältä amikselta. Toisaalta viisas, matkaillut ja yhteiskunnasta kiinnostunut amis voi olla hyvinkin fiksu ja erinomainen keskustelukumppani. He ovat yleensä johtavaan asemaan nousseita hyvätuloisia ja "pärjääviä" ihmisiä. Näitä on harvassa.
Löytyyhän myös tyhmiä akateemisia, valitettavasti. Usein nämä ovat ajautuneet alalle "virran mukana", suorittavat sen pakollisen putkimaisteritutkinnon ja ovat naimisissa sen lukioaikaisen amis-pokkiksen kanssa. Yleensä sivistyksessä sen poikaystävänsä tasoa. Valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
no esimerkiksi politiikasta on turha puhua. Tai siitä mitä maailmalla tapahtuu. Yrittävät ensin selittää jotain ja sitten tulee "ei mua oikeesti ees kiinnosta"
[/quote]
Taitaa olla poikkeus, taitaa useimmiten mennä just toisinpäin.
Oen akateeminen ja minulla on monta amisystävää, ja kohtelen heitä erittäin huomaavaisesti. Välttelen puhumasta töistä tai mistään monimutkaisista asioista. Muistan kyllä eriksee kehaista jos joku heistä onnistuu artikuloimaan hyvin jonkun mielipiteen. He ovat minulle rakkaita ystäviä, elämässä pitää osata kohdata erilaisia ihmisiä.
Onhan jumppamaikatkin korkeasti koulutettuja, mutta tuskin moni heitä kauheasti arvostaa? Tai terveyskeskuslääkärit, mutta heitäkin täällä usein haukutaan? Kaikki jotka töitä tekee, on jotain. Osa tätä yhteiskuntaa ja tuo sille jotain. Jokainen voi olla mitä vaan tällä palstalla, mutta mikähän on totuus. Ei koulutus pelasta jos on muuten läpimätä. T. Pelkän amiksen käynyt, muutamia vuosia ulkomailla vapaaehtoistyössä ollut "luuseri"
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:39"]Onhan jumppamaikatkin korkeasti koulutettuja, mutta tuskin moni heitä kauheasti arvostaa? Tai terveyskeskuslääkärit, mutta heitäkin täällä usein haukutaan? Kaikki jotka töitä tekee, on jotain. Osa tätä yhteiskuntaa ja tuo sille jotain. Jokainen voi olla mitä vaan tällä palstalla, mutta mikähän on totuus. Ei koulutus pelasta jos on muuten läpimätä. T. Pelkän amiksen käynyt, muutamia vuosia ulkomailla vapaaehtoistyössä ollut "luuseri"
[/quote]
Aika monia korkeakoulutettuja haukutaan täällä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:58"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"] Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge. [/quote] Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/ [/quote] Aiai. Itse olin amiksessa, sain töitä kaupasta ja sitten lähdin ulkomaille ja työskentelin Kaliforniassa pari vuotta. Enkä vääntänyt lapsia nuorena eikä kukaan tuttunikaan amiksesta. Ehkä sinäkin joskus löydät rakkauden :) [/quote] Löysin toki, täältä ulkomailta. Hänkin tosin elämästä vieraantunut tohtorin tutkinnon verran. :( [/quote] Kuulostatte tylsältä parilta. :DD Ps. Ei ulkomailla asuminen ole mitenkään hienoa eikä tee kenestäkään parempaa? Been there, done that.
[/quote]
Olemme tylsiä koska...ööö...toinen on tohtori ja toinen maisteri, etkä edes tiedä miltä alalta? En väittänyt, että ulkomailla asuminen tekisi kenestäkään "hienompaa", miksi ihmeessä tekisikään. Mainitsin tästä muualla asumisesta vain siksi, että tuon erään kommentoijan mielestä vain amiksen käymällä oppii maailmasta. Ja väitän nyt, että kiitos opintojeni ja niiden suomien työllistymismahdollisuuksien, olen oppinut ihan itse ja omakohtaisesti maailmasta huomattavasti enemmän kuin kukaan henkilökohtaisesti tuntemani amis.