Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amikset ja akateemiset ystäviä?

Vierailija
06.11.2014 |

Toimiiko tämä koskaan vai tuleeko koulutuksen ero kuitenkin aina jossain tielle?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasti koulutetuille (tohtori) en ikinä suosittelisi puolisoksi tyhmää amista.

Muutoin riippuu tilanteesta. Illanistujaisissa tulee joskus todella noloja tilanteita, kun yksi porukasta sattuu olemaan todella tyhmä ja sivistymätön (tyyliin ei tiedä milloin oli talvisota, ei tunne ministereitä tai entisiä presidenttejä) eikä voi osallistua muiden keskusteluihin. Joskus juopotellessa miesten pitää ryhtyä väittelemään jostain turhasta, jos tähän joku tyhmä amis yrittää osallistua, aiheuttaa se kaikissa muissa lähinnä myötähäpeää.

Toinen on sitten musiikkimaku. Jostain syystä koulutetut eivät hirveästi tykkää edes bileissä kuunnella juntti-iskelmää, jotain saakurin vain elämää, saati "hittimusiikkia NRJ:ltä". On muuten tutkittu, että Beyoncen kuuntelijat ovat keskimääräistä tyhmempiä..

Harrastuksissa taas koulutuksella ei ole väliä, yleensä sopiva keskustelunaihe (esim. kalajuttuja) löytyy, johon tyhmempikin voi osallistua. Välillä nauretaan kun amikset eivät tiedä tai tunne asioita, välillä taas nauretaan sille kun tohtori tietää kaiken (tai arvuutellaan sitten pilke silmäkulmassa traktorin osia siltä porukan ainoalta tohtorilta).

Vierailija
22/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"]

Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge.

[/quote]

Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/
[/quote] Mites kun minäkin lähdin amiksen jälkeen ulkomaille töihin ja kaveritkin menestyi elämässä :o Turha "yleistää". Riippuu ihan ihmisestä mihin elämässä pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"]

Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge.

[/quote]

Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/
[/quote] Hahahaaa olipas surkea tarina! Melkein uskoin. Junttia edes sanoa noin.
[/quote]

Tälleenhän se menee. Omastakin peruskoululuokastani suurin osa teki näin, siis hankki ammatin, ukon, pennut ja kämpän vähän päälle 20senä.

Vierailija
24/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"] Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge. [/quote] Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/ [/quote] Aiai. Itse olin amiksessa, sain töitä kaupasta ja sitten lähdin ulkomaille ja työskentelin Kaliforniassa pari vuotta. Enkä vääntänyt lapsia nuorena eikä kukaan tuttunikaan amiksesta. Ehkä sinäkin joskus löydät rakkauden :)

[/quote]

Löysin toki, täältä ulkomailta. Hänkin tosin elämästä vieraantunut tohtorin tutkinnon verran. :(

Vierailija
25/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:37"] No ei tosiaan tule. Koulutuksella ei ole mitään tekemistä henkilökemian kanssa. [/quote] Mutta älykkyyden, keskustelutaitojen, kommunikointityylin, sivistyksen, maun ja elämänarvojen kanssa sillä on. -11 [/quote] Eli nämä eivät voi olla yhteisiä koulutuksesta riippumatta? Niinpä niin, elä vain omassa haavemaailmassasi ja kuvittele olevasi parempi korkeine koulutuksinesi. [/quote] Tuolla lukutaidolla ei olisi läpäisty ainakaan sitä koulutusta, jonka olen itse käynyt. :) Luehan uudelleen, mitä noissa lainaamissasi viesteissä sanotaan, ja mieti, onko tuo esittämäsi ajatus peräisin jommastakummasta niistä. -11 [/quote] Henkilökemiahan ei toki ole riippuvainen noista esittämistäsi asioista.

[/quote]

En ole ihan varma, mitä tarkoitat henkilökemialla, mutta kyllä nuo minun mainitsemani asiat aiinakin vaikuttavat huomattavasti siihen, valikoituuko joku ystäväkseni tai ei. Uskoisin muiden olevan kanssani samaa mieltä, ja varmasti tutkimusnäyttöäkin olisi. -11

Vierailija
26/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen enkä todellakaan pidä itseäni parempana kuin amiksia! :D Miksi pitäisin?? Ei koulutuksella ole väliä. Ja tottahan se on, että amiksilla on etu työelämässä, turha siitä suuttua ja alapeukuttaa? Itse en ole työtön, mutta onneksi olenkin joskus amiksen käynyt ja sen alan töitä saanut. Jos olet akateeminen ja pidät itseäsi muita parempana niin pikku vinkki: olet itse pohjasakkaa.

Vierailija
27/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi tabu aihe. Olen pyörinyt sekä amis että akateemisten porukoissa, olen itsekin akateeminen. Yleistäen voin sanoa, että maku ja kiinnostuksenkohteet vaihtelevat todella porukoissa. Suosittelen lukemaan sosioekonomisista luokista, siitä saa osviittaa. Mutta, poikkeuksia löytyy aina na ihmiset ovat aina yksilöitä. Sanoisin silti, että ehkä myös seura tekee kaltaisekseen, toisaalta taas useimmiten myös tietyllä tavalla ajattelevat hakevat tiettyihin ammatteihin. Itse tylsistyin todella tehdessäni hetken aikaa pelkästäään suorittavaa työtä eli pidemmän päälle se ek tosiaankaan olisi minjn juttuni.

Vierailija
28/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"] Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge. [/quote] Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/ [/quote] Mites kun minäkin lähdin amiksen jälkeen ulkomaille töihin ja kaveritkin menestyi elämässä :o Turha "yleistää". Riippuu ihan ihmisestä mihin elämässä pääsee.

[/quote]

Jännä kun av-palsta yllättäen vilisee näitä kansainvälistä uraa tekeviä amiksia. :D :D Milläs viisumilla se Kalifornian keijo mahtoi siellä puuhastella? Vai aupairinako? Entäs sinä, Tallinkilla vaiko Viikkarilla häärit tarjoilijana?

Vierailija
29/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:49"] Kyllä, molemmista ryhmistä löytyy idiootteja. Ihan yhtä paljon. On vaan se ero, että amis saa helpommin töitä ja tietää maailmasta enemmän. Kaikkea kun ei opi "hienossa koulussa". Sorge. [/quote] Niin. Synnyinkuntaan jäi peruskoulun luokkakavereita, jotka amiksen käytyään päätyivät keskenään naimisiin ja tekivät muutaman lapsen heti parikymppisinä. Mä jatkoin lukion kautta toiseen kaupunkiin yliopistoon, sitten ulkomaille töihin. Mutta toki mä tiedän maailmasta vähemmän kuin nämä edelleen peruskoulukaveripiirin kanssa pyörivät parturi-kampaajat ja markettien kassat, kun jäi se amis käymättä. :/ [/quote] Aiai. Itse olin amiksessa, sain töitä kaupasta ja sitten lähdin ulkomaille ja työskentelin Kaliforniassa pari vuotta. Enkä vääntänyt lapsia nuorena eikä kukaan tuttunikaan amiksesta. Ehkä sinäkin joskus löydät rakkauden :)

[/quote]

Löysin toki, täältä ulkomailta. Hänkin tosin elämästä vieraantunut tohtorin tutkinnon verran. :(
[/quote] Kuulostatte tylsältä parilta. :DD Ps. Ei ulkomailla asuminen ole mitenkään hienoa eikä tee kenestäkään parempaa? Been there, done that.

Vierailija
30/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten näiden tohtoreiden pitää todistella jossain vauvapalstalla omaa hienouttaan ja miten ovat muita parempia. Koulutuksella ei kaikkea saa... ;)

Vierailija
31/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:05"]

Olen akateeminen enkä todellakaan pidä itseäni parempana kuin amiksia! :D Miksi pitäisin?? Ei koulutuksella ole väliä. Ja tottahan se on, että amiksilla on etu työelämässä, turha siitä suuttua ja alapeukuttaa? Itse en ole työtön, mutta onneksi olenkin joskus amiksen käynyt ja sen alan töitä saanut. Jos olet akateeminen ja pidät itseäsi muita parempana niin pikku vinkki: olet itse pohjasakkaa.

[/quote]

Valotapa vielä mikä etu amiksilla on työelämässä? Kyllä akateemisten työttömyysaste on yhä huomattavasti matalampi ja keskiansio korkeampi.

Vierailija
32/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:58"]

[/quote]

[/quote] Kuulostatte tylsältä parilta. :DD Ps. Ei ulkomailla asuminen ole mitenkään hienoa eikä tee kenestäkään parempaa? Been there, done that.
[/quote]

No niin kuulostavatkin! Onneksi amiksrt ovat aina jänskiä ja rempseitä elämämihmisiä

Vierailija
33/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lukion käynyt ja aion jatkaa yliopistoon. Poikaystäväni kavereista monet ovat amiksia, ja usein yrittäessäni keskustella heistä kanssaan joistain perusasioista, niin ensimmäinen kysymys heiltä on tyyliin "mikä on feministi?"

Yksi mulle erittäin rakas ystävä on amis, ja mainitsin hänelle sanan "konservatiivinen" ja hänellä ei ollut hajuakaan mitä se tarkoittaa. Sinänsä hankala keskustella hänen kanssaan kun pitää miettiä mitä sanoja voi käyttää tai mistä aiheesta puhua, kun tuntuu että hän ei tiedä mitään mistään.

Toki en yleistä, koska tunnen aivan ihania ja fiksuja amiksiakin, mutta parhaimmista ystävistäni lähes kaikki opsikelevat tällä hetkellä yliopistossa, tai pitävät välivuotta säästäen rahaa yliopisto-opiskeluun.

Vierailija
34/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:05"]Olen akateeminen enkä todellakaan pidä itseäni parempana kuin amiksia! :D Miksi pitäisin?? Ei koulutuksella ole väliä. Ja tottahan se on, että amiksilla on etu työelämässä, turha siitä suuttua ja alapeukuttaa? Itse en ole työtön, mutta onneksi olenkin joskus amiksen käynyt ja sen alan töitä saanut. Jos olet akateeminen ja pidät itseäsi muita parempana niin pikku vinkki: olet itse pohjasakkaa.
[/quote] ja alapeukkua tulee :D mutta näinhän se on. Ei taida ihminen olla tyytyväinen itseensä kun pitää täällä päteä koulutuksellaan?

Vierailija
35/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]

Surullista miten näiden tohtoreiden pitää todistella jossain vauvapalstalla omaa hienouttaan ja miten ovat muita parempia. Koulutuksella ei kaikkea saa... ;)

[/quote]

Kyllä tämä ketju minusta enemminkin pullistelee amisten uhmailua. Tuitui, pikkuiset. ;)

Vierailija
36/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystäväni on amis, kuten moni muukin ystävistäni. Niin tosin olen itsekin! Ei oikein opiskelu napannut silloin 16-vuotiaana, mutta niin se vain aika muuttaa ajatuksia ja vuosi valmistumisen jälkeen lähdin opiskelemaan yliopistoon. Niinpä nykyisin ystäväpiiriini kuuluu niin amiksia kuin akateemisia ja myös jotain siltä väliltä! Ja se on ainoastaan ihanaa rikkautta! :)   

Vierailija
37/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:09"]

[/quote]

Kyllä tämä ketju minusta enemminkin pullistelee amisten uhmailua. Tuitui, pikkuiset. ;)
[/quote]

Kyllä minustakin tämä enemmän tältä aina vaikuttaa. Amikset tulevat sankoin joukoin kertomaan, että yliopiston käyneet ovat elämästä vieraantuneita. Voisiko joku amis nyt viimein avata, mitä tämä edes tarkoittaa?

Vierailija
38/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset jaksatte tapella turhasta. Vähä-älyisiä jokainen, koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
39/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mammapalsta. Kaikki on kauniita, fiksuja ja koulutettuja. On kolme omistusasuntoa Suomessa ja kartano Monacossa. Kotonakin käy siivooja kahdesti viikossa ja Bemarilla ajellaan viikonloppuisin 300 neliön mökille Lappiin. Tai siis autonkuljettaja ajelee kun me muut istutaan kyydissä ja juodaan skumppaa ja pilkataan amiksia. Oikeasti, ehkä 85% täällä on juurikin amiksia! Jos olet "hieno" korkeakoulutettu joka asuu ulkomailla niin miksi, oi miksi, roikut täällä??? :D Surullista.

Vierailija
40/91 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mikä koulutustausta on. Äitini ei ole edes amis, isäni on tj. Mieheni on maisteri, minä pahainen hoitaja (sh/th/klö). Parhaat tyttökaverini ovat amiksia. Ollaan pidetty yhtä yläasteelta. Koulusta sain saman koulutustason ystäviä. Työharjoitteluista tutustunut muutamaan kivaan amikseen. Perhetutut on kaikki maistereita kahdella lapsella ja rivaripätkällä. Mitä tähän nyt pitäis sanoa?