Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
Käyn aamuisin suihkussa, joka aamu en pese tuklaa.
Suihku 5 minuuttia, ehkä 10 kun pesen tukan.
Meikki vienee n. 10 minuuttia. Meikkivoide ja ripsari mahdollisesti poskipuna ja luomiväri. Vaatteet päälle ja minä valmis. Lasten paimentamiseen menee 45 minuuttia. Mun lapset ovat koululaisia.
Käyn illalla suihkussa. Aamulla nousen ylös, käyn vessassa, pesen hampaat ja kasvot, laitan dödöä, juon vettä tai kahvia, käytän koiran aamupissalla, annan sille ruuan. Tähän kaikkeen menee n. 20 min, koska kaikkeen edellä mainittuun menee muutama minuutti. (jopa koiran ulkoiluttamiseen, koska se pissaa ja kakkaa nopeasti aamulla ja mies käyttää sen sitten paremmin vähän myöhemmin).
En yleensä meikkaa. Jos meikkaankin aamulla niin korkeintaan vähän ripsari ja sekin on minuutin juttu, jos sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
[/quote]
Siis oikeastiko tarkoitat, että myös työpäivän aikana pitää mennä suihkuun, jotta ei haise? Jos käyt illalla suihkussa klo 23.00, niin aamulla klo 6.00 jo haiset. Siten sinun pitää mennä aamulla suihkuun mutta voi ei - iltapäivällä klo 13.00 tienoilla alat taas lemahtaa tunkkaiselta, joten menet työpaikalla suihkuun ollaksesi raikas?
[/quote]
Kyllä mä ainakin, vaikka olisin illalla käynyt suihkussa, pesen aamulla ne kainalot + alapään! ON se nyt kivempi että on raikas olo, ja puhtaat kainalot ennenkuin laittaa dödöä.
En mä nyt aamulla HAISE varsinaisesti, mutta jo ajatuksena niljakas.
vähän sama kuin perustelisi että ei tartte aamulla hampaita pestä kun eihän yöllä ole mitään syönyt, no just, kyllä se suositus on että aamulla tarttee pestä hampaat myös.
Ja kyllähän ihminen just nukkuessaan saattaa vähän tai enemmänkin hikoilla.
no, kukin tavallaan, mutta itse just ihmettelen kun kestää jo näin kauan, että kun mun pitäisi koira lenkittää (pakko alkaa vaan heräämään aikasemmin).
En tajua miten kerkeisin vielä jotain aamupalaa syömään tai lehteä lukemana tms.
ap
Ei ne asiakkaat mun töissä valita siitä miltä haisen tai näytän, koska ne haisee ihan varmasti pahemmalle ja tartuttavat hajunsa minuunkin. Aamulla pitää töissä olla jo klo 5, niin haluan käyttää kaiken liikenevän ajan nukkumiseen, varsinkin kun tulen töistä illalla klo 19-21 välillä. Käyn suihkussa illalla. Jos päivällä on joku meno, niin tottakai sitten käyn suihkussa aamutöiden jälkeen. Navettapiika olen.
"En hikoile yöllä" -tyypit: JOKAINEN hikoilee yöllä, myös sinä! Sinunkin ihostasi irtoaa yöllä eritteitä ja ihosoluja ja kuona-aineita, jotka HAISEVAT jos niitä ei pese aamulla pois. Et sinä itse sitä haista, mutta lähipiirisi haistaa. Sinä olet se työkaveri, jota kaikki vähän kiertävät kaukaa aamukahvipöydässä, ja jonka viereen ei kukaan halua kokouksessa istua.
Kouran kanssa ulkona on ihan sama kuinka raikas on. Jos juoksee, niin voi käydä suihkussa myöhemmin
Jokainen jolla on ollut useampia kumppameita tietää että eri ihmisten hajut on eri voimakkuisia
Ennen olin AINA myöhässä kun piti mennä kasiksi töihin. Heräsin tyyliin viideltä, suihkuun, tukan föönäys, meikit yms. Tukkani on tosi paksu ja pitkä, sepä ei niin nopeasti kuivukkaan ja föönillä ei saanut kerralla kuivaksi, jonka takia suoristaminen oli vittumaista, suoristui joo, mutta vaikka oli mitkä tökötit päässä, päivän mittaan luonnostaan lainehtiva tukka oli sitten lainehtiva. Siihen päälle lapsen herättäminen, tarhaan meno yms.
Nyt kun oli ysiksi (tosin työt loppui pari viikkoa sitten :(( ) ehdin tehdä kaikki vallan mainiosti ja hiuksetkin pysyivät ihanina koko päivän.. En kyllä pysty olemaan jos en ole käynyt aamulla suihkussa.
Ap voi kokeilla mennä viideksi tai viimeistään kuudeksi töihin, työmatkaan autolla puoli tuntia. Herää siinä sitte pesemään hiuksia jne. Voi mieli muuttua nopeasti ja se vartti ja pihalle houkuttelee paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]Suihkutan alapään jokaisen pissan jälkeen, joten tulee aamulla pestyä. Kainaloita en pese - enkä haise hielle. Suihkussa en käy koskaan aamulla kotona ja ettäkö alkaisin pestä hiuksia ja sheivata?? Hei haloo!
En myöskään tee kotitöitä aamulla enkä puolta muutakaan sinun listastasi.
[/quote]
Ja lapsetkin osaa hoitaa itse itsensä aamupesulle, pukemaan ja ruokapöytään.... jos eivä kantamatta tule (ne jotka osaa jo kävellä) niin kannattaisko vähän kasvattaa....
Herään klo.4:30, siitä suoraan suihkuun, pesen hampaat, harjaan hiukset/laitan kiinni ja olen valmis viimeistään 04:45 :D Suihkussa menee 3-5min, jos tarvii pestä hiuksia tms, niin pesen illalla ja sama sheivaamisen yms kanssa. Kouluun olen matkalla viimeistään klo.5, kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla. t. 16v
Todella hämmentävää, että joku tosiaan alkaa haista yön aikana niin että on pakko käydä suihkussa. Ymmärrän että se on joillekin tapa ja siitä tulee freesi olo mutta ihan oikeesti, haista? Kuulostaa siltä että jotain on vialla ihan fyysisesti tai sitten korvien välissä (jotain ocd-tyyppistä?).
Jos minä pesisin hiukset aamulla, näyttäisin suunnilleen tältä http://i234.photobucket.com/albums/ee136/suwarnaadi/ludacrisAfroHair.jpg
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]
Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään.
[/quote]
Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:07"]
Kompiti komps!
Mun on pakko peseytyä kunnolla aamulla. En oikeasti käsitä, kuinka joku voi pyyhältää vain naamapesun jälkeen töihin haisemaan... Yäk. Suihku päivän käynnistää.
Käyn siis suihkussa, harjaan hampaat, kuivaan ja laitan hiukset. Naamaan kosteusvoide ja kevyt meikki. Vaatteet päälle, nopea aamiainen ja menoksi. Aikaa menee 45min-1h -jos siis lasken vain omasta itsestäni huolehtimiseen menevän ajan.
[/quote]
Siis jos käy illalla suihkussa niin en mä ainakaan aamulla HAISE!!!
Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten...
Mun työpaikalla haisee pahemmalta kuin minä, eli työpäivän jälkeen suihkuun.