Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:21"]
En oikein ymmärrä tota rinnan aluset, minun rinnat on sellaiset ettei niiden alle voi mennä mitään
[/quote]
Odota, kun olet 50+ ja alkaa roikkumaan. Ei minunkaan aikaisemmin tarvinnut sellaisia miettiä, mutta nyt on pakko pestä aamulla ja illalla vähintään. Hajustettu talkki auttaa myös.
[/quote]
Ei roiku ei. T:49,5 vee
[/quote]
Joku jättiriipputissiongelma. Ei mulla, ollaan erilaisia
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:10"]
Käyn illalla suihkussa enkä hikoile erityisesti yöllä eli ei sen kummempaa suihkuttelua aamulla, vain kasvojen ja hampaiden pesu.
Lasten ja omat vaatteet pinoon jo illalla.
Herätys 7.40 jolloin herätän myös lapset.
Teen leivät ja pilkon jonkun hedelmän lapsille.
Sillä aikaa kun lapset pukee ja syö (ei katsota telkkaria, silloin ei tule aamutoimista mitään) puen omat vaatteet ja meikkaan. Meikkivoide, peitevoide, poskipuna, kulmat, luomiväri, ripsari ja aurinkopuuteri.
Samalla kun meikkaan ja puen, hoputan lapsia.
Lähdetään 8.15 kotoa ja syön aamupalaa vasta töissä.
[/quote]
Kauhee kiire töihin syömään aamupalaa. Ja varmaan myös sanomalehti ja aamup*ska työpaikalla ihan rauhassa. Loppupäivän voikin sitten juoruta kahvihuoneessa. Voi kun on rankkaa, mutta pääasia, että oot nopea aamulla.
Mä en vaan ymmärrä, miten te nopeat ehditte kuivata tukkanne aamulla sen suihkun jälkeen?
Föönauksessa kestää kauan, jos oman tukkani antaisin luonnollisesti kuivua, niin siinä menisi minimissään 4h-5h ennen kuin se olisi oikeasti kuiva.
Eikä kosteilla hiuksilla voi lähteä ulos, se vasta inhottavaa on.
Oma aamuni onkin kaikkea muuta kuin nopea, käyn illalla suihkussa äsken mainitsemani syyn takia ja silti aamutoimet ottaa sen 1h 15min. Mutta pääsyy tähän onkin rakas koiramme.
Todellakin vartissa ulos, miksi nipistäisin ihanista aamu-unistani aikaa johonkin epäolennaiseen? Mutta yleensä aamuissa menee kauemmin, koska huolehdin kaksi lastani päiväkotiin ja eskariin.
Mulla soi kello aamuisin klo 8.
Keräilen itseäni ja availen silmiäni klo 8-8:15 peiton alla. Sit loikkaan ylös, radio päälle että lapset heräis.
8:15-8:20 käyn vessassa, pesen kainalot ja hampaat.
8:20-8:30 Puen vaatteet itselleni ja lapsille, kutittelen jne.
8:30-8:40 Lapsille aamupalat nokan eteen, harjaan ja letitän kaikkien hiukset samalla
8:45 ulos ovesta. Ysiltä päiväkodissa ja viittä yli töissä.
Enkä todellakaan pese pitkiä hiuksiani joka päivä. Kaksi kerta viikossa, ja aina iltaisin, ettei tarvi lähteä märällä tukalla. Hiustenkuivainta en ole ikinä käyttänyt, olen kuullut että se kuluttaa sähköä ja kuivattaa hiuksia ja päänahkaa. En tajuu teitä joiden mielestä ihminen ei saa kehittää normaalia kuonakerrostaan suojaksi iholle vaan sitä pitäis kokoajan pestä pois. Miltä ihmisen sitte pitäis haista jos ei hielle ja kuonalle?
Siis onko tämän ketjun idea se, että jokainen kertoo tarkan kuvauksen aamunsa kulusta, ja se joka ei tee samalla tavalla on väärässä ja haisee vielä kaiken lisäksi paskalta?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:39"]
Mä en vaan ymmärrä, miten te nopeat ehditte kuivata tukkanne aamulla sen suihkun jälkeen?
Föönauksessa kestää kauan, jos oman tukkani antaisin luonnollisesti kuivua, niin siinä menisi minimissään 4h-5h ennen kuin se olisi oikeasti kuiva.
Oma aamuni onkin kaikkea muuta kuin nopea, käyn illalla suihkussa äsken mainitsemani syyn takia ja silti aamutoimet ottaa sen 1h 15min. Mutta pääsyy tähän onkin rakas koiramme.
[/quote]
En koskaan ole kuivaillut hiuksiani tai föönannut, en silloin kun oli pitkät hiukset, enkä lyhyitä. Minulla on paksut hiukset, ja kestää kauan että ne kuivuu, eikä siinä ole mitään inhottavaa lähteä kotoa kosteilla hiuksilla, siinähän päivän mittaan kuivuvat. Tosin mun hiukset kuulemma näyttää siltä että olisin föönannut, on sen verran paksua tuo hiuslaatu, että ei mene koskaan littaan, jos ei nyt viikkoa ole pesemättä... Se föönaaminen ja tököttien käyttäminen vaan pilaa hiukset.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 02:12"]
Siis onko tämän ketjun idea se, että jokainen kertoo tarkan kuvauksen aamunsa kulusta, ja se joka ei tee samalla tavalla on väärässä ja haisee vielä kaiken lisäksi paskalta?
[/quote]
Tervetuloa AV:lle. xD
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:50"]Kunnon deodorantti ei vain peitä hajuja vaan estää hikoilua. Itse käytän TripleDry deodoranttia (maksaa 10 euroa/kpl), koska aikoinaan kärsin runsaasta hikoilusta. Tätä deodoranttia ei tosiaan tarvitse lisätä koko ajan, mainostavat kolmen vuorokauden suojaa (eikä tarvitse aina pesun jälkeen lisätä), mutta itse käytän lähes päivittäin. Toimii.
[/quote]
Mulla ei toimi. Harmi.
Aika siistiä, että joillekin on paljon tärkeämpää pestä alapää, kuin kainalot. (Jos ottaa huomioon, että emätin on "itsestään puhdistuva.")
Illalla vaatteet valmiiksi (koulu ja omat).
Kylvyt yms illalla koska myös rentouttaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:39"]Mä en vaan ymmärrä, miten te nopeat ehditte kuivata tukkanne aamulla sen suihkun jälkeen?
[/quote]
no ne hiukset voi pestä illalla.
järjestys/Tärkeys asia..
ja koiran voi ulkoiluttaa samalla kun saattaa lasta/lapsia kouluun.
joo olen ulkomamma,teen työt hoidan lapset ja koirat.
ja hiukset on miten on mutta tärkeysjärjestys ok
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:18"]
Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten...
[/quote]
Ja olet varmaan erittäin edustavan näköinen ja siisti tämän jälkeen....
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:18"]
Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten...
[/quote]
Ja olet varmaan erittäin edustavan näköinen ja siisti tämän jälkeen....
[/quote]
No mutta av-mammathan jäisi pommiin nukuttuaan vielä suihkuun ja laittautuisivat ihan viimeisen päälle. Onhan heidän pomoilleen pääasia että on edustava, mitäs nyt siitä jos pari tuntia myöhästyy.
Käyn suihkussa iltaisin, paskaduunin jätteet pesemässä pois. Aamulla herään, pissaan, pesen hampaat, puen päälle jotain, otan eväät kaapista ja lähden. Joskus 10 minuuttia bussilähtöön kun herään, hyvin ehtii. En oo haissu hielle kun joskus ehkä teininä kerran...
Minä herään puoli kuudelta, käyn vessassa, puen päälle ja vien sen koiran ulos. Aamulenkki on noin tunnin. Sitten tulen kotiin, kurkkaan että lapset on heränneet (en herättele, koska heillä on herätyskellot), käyn pikasuihkussa, johon ei kuulu hiustenpesu (kuivaaminen kestää pari tuntia, föönaamallakin puolituntia), pesen hampaat, laitan rasvat naamaan, puen päälle, syön aamupalan, meikkaan ja lähden töihin. Lapset käskytän pukemaan noiden toimien aikana ja hoitamaan muut hommat. Toinen on koulussa ja toinen päiväkodissa.
Aikaa menee tähän kaikkeen yhteensä 1,5-2h, riippuen vähän kaikesta. Kotityöt hoidetaan iltaisin/iltapäivällä, ei niitä todellakaan ruveta aamulla häsläämään. Hiukset pesee yleensä iltaisin, mutta silloin en käy muutoin suihkussa. Mutta harvemmin niitäkään pesen joka ilta, eiks oo ällöö?
Siis jonkun mielestä hameen ja korkkareiden pukeminen ja hajuveden laitto aamulla vie paljon aikaa? Voisiko joku selittää mulle, miten niiden laittamiseen menee sen enemmän aikaa kun nauhallisten eccojen, farkkujen ja vaikkapa pyöräilykypärän päähän laittamiseen?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:14"]Miksi on pakko tyhjentää pyykkikone aamulla? Laitat siihen jonkun pikaohjelman siksi aikaa, kun käyt suihkussa, sheivaat, kaivelet ihomadot, lakkaat varpaankynnet, poistat kyynärpäiden kovettumat, valkaiset nenäkarvat, föönaat ja tupeeraat ja kiinnität hiustenpidennykset, kiinnität tarratatskan, höyrytät selän ihohuokoset, vedät kahden tunnin pilatessession, valmistat evääksi sushit ja maalaat siinä lasten heräilyä odotellessasi eteisen seinät kevyinä aamupuuhina? Etkä tedellakaan voi ymmärtää niitä, jotka ei tee vastaavaa ja lisäksi keittele höyrykattilassa sisäelimistä makoisaa lientä.
[/quote]
Hitto mä repesin! :'D
Ylös 6.30, hampaiden pesu ja vaatteet päälle. Koira pihalle (mies vie lenkille herättyään) ja samalla kuppi teetä kun kerään eväät kasaan. 35 minuutin pyöräily töihin, pikasuihku,työvaatteet päälle ja hiukset ponnarille ja ripsaria silmään. Nopea aamupala ja työt alkaa klo 8. Aamun urheilut ja suihkut hoidettuna ja valmis työpäivään. Illalla sit uus suihku. Jos en pyöräilisi, niin kävisin vaan illalla suihkussa, todellakin haluan pestä työvuoron hiet ja liat pois enkä nukkua likaisena.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
[/quote]
Siis oikeastiko tarkoitat, että myös työpäivän aikana pitää mennä suihkuun, jotta ei haise? Jos käyt illalla suihkussa klo 23.00, niin aamulla klo 6.00 jo haiset. Siten sinun pitää mennä aamulla suihkuun mutta voi ei - iltapäivällä klo 13.00 tienoilla alat taas lemahtaa tunkkaiselta, joten menet työpaikalla suihkuun ollaksesi raikas?
[/quote]
Kyllä mä ainakin, vaikka olisin illalla käynyt suihkussa, pesen aamulla ne kainalot + alapään! ON se nyt kivempi että on raikas olo, ja puhtaat kainalot ennenkuin laittaa dödöä.
En mä nyt aamulla HAISE varsinaisesti, mutta jo ajatuksena niljakas.
vähän sama kuin perustelisi että ei tartte aamulla hampaita pestä kun eihän yöllä ole mitään syönyt, no just, kyllä se suositus on että aamulla tarttee pestä hampaat myös.
Ja kyllähän ihminen just nukkuessaan saattaa vähän tai enemmänkin hikoilla.
no, kukin tavallaan, mutta itse just ihmettelen kun kestää jo näin kauan, että kun mun pitäisi koira lenkittää (pakko alkaa vaan heräämään aikasemmin).
En tajua miten kerkeisin vielä jotain aamupalaa syömään tai lehteä lukemana tms.
ap
[/quote]
Siis onko sinulla jo koira? Vai vasta tulossa? Etkä jaksa sitä hoitaa? No hoh hoh. Elämä on valintoja.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:21"]
En oikein ymmärrä tota rinnan aluset, minun rinnat on sellaiset ettei niiden alle voi mennä mitään
[/quote]
Odota, kun olet 50+ ja alkaa roikkumaan. Ei minunkaan aikaisemmin tarvinnut sellaisia miettiä, mutta nyt on pakko pestä aamulla ja illalla vähintään. Hajustettu talkki auttaa myös.
[/quote]
Ei roiku ei. T:49,5 vee