Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..

Vierailija
05.11.2014 |

ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).

Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.

Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.

Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).

Dödöä ja hampaiden pesu.

Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.

Vaatteet päälle.

Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).

Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.

Sitten korut.

Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.

Eväiden keräily kaapesista mukaan.

joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.

Ja menoksi.

Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.

Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä ja korkeintaan keskituuhea letti, ja sen läpikotaiseen kuivumiseen menee vähintään tunti. Hiustenkuivaaja jättää hiukset verran nahkeiksi ettei mitään käsittelyaineita voi laittaa ennen sitä ja näky on muutenkin kaamea. 

Jos antaa vapaasti kuivua niin puhutaan useista tunneista. 

Tän takia pesenkin hiukset yleensä illalla. Kuivashampoolla tai hiuspuuterilla ne saa kohotettua aamulla kauniisti tyvestä. 

Vierailija
322/337 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn alapesulla ja puhdistan kasvot, harjaan hampaat, laitan kosteusvoidetta ja ripsaria. Pukeudun ja laitan pitkiä hiuksiani ehkä 30 sekuntia. Loppuaika kuluu lehteä lukien ja aamiaista syöden. Ulkona olen noin tunnissa heräämisestä. Suihkussa käyn iltaisin, hiukset pesen vain kolmesti viikossa ja rinnat ovat niin kiinteät, ettei riippareiden alusia tarvitse erikseen aamuisin kuurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kesähelteillä on pakko käydä aamuisin suihkussa ja silloinkin alkaa heti suihkun jälkeen paleltaa, kunnes pukeutumisen jälkeen on taas hiki. Inhottavaa. Muuten en pysty käymään suihkussa kuin kerran päivässä, iho kuivuu niin herkästi. Ja varmaan ap:kin mieluummin haistelee puhtaan ihon ominaistuoksua (ei, se ei ole yhtä kuin hiki) kuin katselee kuivana hilseilevää ihoa ja kutisevan päänahan raapimista. Vielä etovampaa olisi mennä illalla nukkumaan ilman suihkua, yökötys.

Ja tarvittaessa selviän aamulla vartissa ulos, yleensä menee parikymmentä minuuttia. Teen kaiken mahdollisimman valmiiksi illalla, vaatteet nyt otan vasta aamulla kaapista. Ja kun meikata ei tarvitse ja hiuksillekin riittää pelkkä harjaus, niin mitä sitä suotta heräisi liian aikaisin.

Vierailija
324/337 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa menee minuutti, sitten dödö, meikkivoide, puuteri. Harjaan hiukset ponnarille, laitan otsatukan, lakkaa päälle. Vaatteet, hajuvesi. Syön aamupalan, pesen hampaat. Nappaan kamat mukaan, takki ja kengät päälle ja autolle. Tähän menee 10-15min.

Vierailija
325/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:53"]

miten te voitte katsoa vaatteet valmiiksi jo edellisiltana?

[/quote]

Miksi ei? Forecasta näkee sään etukäteen.

[/quote]

Vaatteiden valitseminen etukäteen on paljon järkevämpää. Silloin pystyy samalla tarkistamaan vaatteiden kunnon ja tekemään tarvittavat toimenpiteet (ompelemaan repsottavan napin, silittämään edellisellä käyttökerralla rypistyneen hameen). En ikinä jättäisi asun valintaa aamuun.

Vierailija
326/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

ööhh.. valitsetko sinä vaatteesi pelkästään sään mukaan?

Vierailija
327/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni n. vartti
-wc käynti ja käsienpesu/alapään huuhtelu 4min
-meikki 5min
-vaatteet 3min
-kamat laukkuun 1 min

Vierailija
328/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:14"]Tänään meni n. vartti
-wc käynti ja käsienpesu/alapään huuhtelu 4min
-meikki 5min
-vaatteet 3min
-kamat laukkuun 1 min
[/quote]

hampaiden pesu 2 min unohtui.

Vierailija
329/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko outo kun hikoilen päivällä jo liikkuessani paikasta toiseen? Eilen kävin kaupungilla asioilla kävellen ja jo siinä tuli kevyt hiki. Varsinkin kirjastossa ja kaupassa kun toppatakki oli päällä. Harrastan paljon hyötyliikuntaa sekä muuta varsinaista liikuntaa 10 tuntia viikossa joten kunto ei ole niin huono. En voisi kuvitellakaan että menisin hikisenä nukkumaan. Suihkussa käyn 1-2 kertaa päivässä liikunnan vuoksi ja/tai iltaisin.

Olen huomannut että nämä aamusuihkuttelijat eivät juurikaan esim. kävele päivän aikana, vaan ajavat autolla ovelta ovelle, parkkipaikkaakin etsitään vaikka puoli tuntia jotta ei tarvitse vain rasittaa pikkujalkoja kävelyllä. Heillä on myös usein ohut tukka, sillä joka aamu hiukset pestään, föönataan ja kuumaradataan ja suihkitaan myrkkysuihteita päälle. Ei ihmekään että on sitten 25 käsittelyn jälkeen ohut tukka. Mutta ei se mitään, saahan sen tuuheamman näköiseksi föönilla ja muotoiluvaahdolla!

En arvostele yleensä muita, mutta olen saanut itse näiltä henkilöiltä paheksuntaa omista tavoistani, samaan tapaan kuin ketjun aloittaja tekee.

Vierailija
330/337 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:28"]

Jos sinulla ap on ongelmia hikirauhasten kanssa ja alapäässäsi on tulehdus? Oma alapääni ei todellakaan housujen läpi haise, vaikka en olisi aamulla käynyt suihkussa. Samaa koskee myös kainaloita, vaikka käyn joka toinen päivä suihkussa en haise, eivätkä kainaloni hikoile niin paljoa, että dödö pettäisi.

[/quote]

En ole ap, mutta käyn myös suihkussa aamuisin (en tosin kyllä illalla rupea yötä varten peseytymään...), koska alan haista todella nopeaa. Eikä se tarkoita, että olisi jotain suuria ongelmia terveytensä kanssa tai korvien välissä vikaa, ihan lääkäri sen totesi, että ihmiset hikoilevat eri tavalla ja hiki haisee erilaiselta. Mulla on kainalot melkeen aina märkinä (tosin ei enää, ostin apteekista sen verta vahvaa tököttiä, joka estää hikoilua) ja se hiki myös haisee. Todella tarkkaa, että mikä dödö pitää hajun poissa ja mikä ei. Kadehdin niitä, jotka näyttävät freeseiltä iltasuihkullakin, mutta itse haisen jo aamulla ikävältä ja päivän mittaan alan haista kahta kauhemmin, myös tukka alkaa näyttää nopeaa rasvaiselta. Elämäntavat on kunnossa, mutta se lääkärikin tosiaan sanoi, että ihan normaalia ja nämä asiat on aika yksilöllisiä.

Mutta mun aamuni menee kutakuinkin näin: ylös, suihkuun, vaatteiden silitys ja pukeminen (mulla on joku pakkomielle silittää kaikki vaattee, en pysty lähtemään trikoopaidassakaan jos ei sitä ole silitetty), meikkaaminen ja aamupalan natustaminen siinä samalla, ja vikana tukan kuivaaminen ja liikkeelle. Aikaa menee ehkä 30-45 min. Olen opetellut aika ripeän tahdin tähän kaikkeen, koska nukun aamulla sen vartinkin pidempään mielelläni. :D Niin ja jos en meikkaa, menee aikaa se 5-10 minuuttia vähemmän, ja joskus tosi kiireessä voin lähteä kosteillakin hiuksillani liikenteeseen. En talvella tietenkään, mutta jos pihalla on suht lämmintä.

Vierailija
331/337 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:25"]

Olenko outo kun hikoilen päivällä jo liikkuessani paikasta toiseen? Eilen kävin kaupungilla asioilla kävellen ja jo siinä tuli kevyt hiki. Varsinkin kirjastossa ja kaupassa kun toppatakki oli päällä. Harrastan paljon hyötyliikuntaa sekä muuta varsinaista liikuntaa 10 tuntia viikossa joten kunto ei ole niin huono. En voisi kuvitellakaan että menisin hikisenä nukkumaan. Suihkussa käyn 1-2 kertaa päivässä liikunnan vuoksi ja/tai iltaisin.

Olen huomannut että nämä aamusuihkuttelijat eivät juurikaan esim. kävele päivän aikana, vaan ajavat autolla ovelta ovelle, parkkipaikkaakin etsitään vaikka puoli tuntia jotta ei tarvitse vain rasittaa pikkujalkoja kävelyllä. Heillä on myös usein ohut tukka, sillä joka aamu hiukset pestään, föönataan ja kuumaradataan ja suihkitaan myrkkysuihteita päälle. Ei ihmekään että on sitten 25 käsittelyn jälkeen ohut tukka. Mutta ei se mitään, saahan sen tuuheamman näköiseksi föönilla ja muotoiluvaahdolla!

En arvostele yleensä muita, mutta olen saanut itse näiltä henkilöiltä paheksuntaa omista tavoistani, samaan tapaan kuin ketjun aloittaja tekee.

[/quote]

"En yleensä arvostele muita, -- samaan tapaan kuin ketjun aloittaja tekee." Niin ja ketjun aloittajan ja muutaman idiootin tuttavasi (?) perusteella voit kuitenkin haukkua kaikki aamusuihkussa kävijät? Ristiriitaista. :D Itse olen aamusuihkussa käyvä, mutta kävelen paikasta toiseen, enkä valita muille heidän peseytymisajankohdistaan. En edes silloin, jos toinen haisee siltä, ettei siellä suihkussa ole käyty viimeisen viikon aikana. Tukkani ei ole ohut, enkä edes föönää sitä liiemmin, omassa toimistohuoneessa ei paljoa haittaa, jos on ekan tunnin verran hiukset kosteat.

Että joo. "En minä yleensä, MUTTA" on aika yleinen rakenne, kun ensin kaikkien valinnat on ok, muttei sitten kuitenkaan ole.

Vierailija
332/337 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää miten jotkut hikoilee noin järjettömästi.

Vierailija
333/337 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

ööhh.. valitsetko sinä vaatteesi pelkästään sään mukaan?
[/quote]

Minä valitsen vaatteeni sään, tulevan päivän ohjelman ja ulkonäön perusteella, mikä miellyttää silmää. Nämä asiat on tiedossa edellisenä iltanakin, eikä mikään muutu yön aikana.

Vierailija
334/337 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:20"]

Mua ihmetyttää miten jotkut hikoilee noin järjettömästi.

[/quote]

Voi kuule, heti vaihtaisin kainaloni jonkun vähemmän hikoilevan kanssa, jos saisin valita, mutta nyt on mentävä sen mukaan, mitä on annettu ja saatu. Normaalisti hikeä erittyy vuorokauden aikana 0,5-1 litraa eli tähän normaalille säteellekin jää aika paljon liikkumavaraa. Jotkut onnekkaat ovat siellä alapäässä ja me ei-niin-onnekkaat siellä ylärajoilla.

Vierailija
335/337 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kukaan lue.

Vierailija
336/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja ne aamusuihkuttajat suihkii vielä puoli litraa hajuvettä ylleen. pelkäävätkö sittenkin haisevansa kaiken aamusuihkuttelun jälkeenkin? miksi ihmisen ominaishaju, ei välttämättä mitään viikon hiki, on niin hirveä asia? senhän perusteella vastakkainen sukupuolikin kiinnostuu ihmisestä. silti sitä peitellään hajuvesin, vartalovoitein, hiuslakoin ja hajustetuin tamponein.

henkkoht minua viehättää saippualta tai shampoolta vienosti tuoksuva nainen.

Vierailija
337/337 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä menee just korkeintaan se 15min. Puen jotkut vaatteet mitkä löydän, vedän ripsaria, otan jotain syötävää ja käyn vessassa sekä dödö. Sit vaan ulos. - 21v nainen