Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
Tottakai siinä menee oma aikansa jos on lapset tai koira hoidettavana. Itse olen äitiyslomalla ja teen pelkkiä pyhiä, jolloin mies jää vauvan kanssa kotiin nukkumaan. Herään, käyn vessassa ja suihkussa (en pese aamuisin hiuksia), rasvaus, hiusten laitto, vaatteet niskaan ja meikkaus. Aamupala mukaan (syön töissä aamuraportin aikana). Parhaimmassa tapauksessa selviydyn 10min, yleensä se on 20min ja olen jo työmatkalla. En ikinä tee kotitöitä aamuisin, illalla ennen nukkumaanmenoa laitamme miehen kanssa kodin kuntoon: astianpesukone, pyykkikone, vauvan lelut, eväät. Miksi siirtää töitä aamuun, kun voi pienellä ennakoinnilla säästää aamusta hommia ja käyttää senkin ajan nukkumiseen?
Mä pääsen heräämisen jälkeen parhaimmillaan kahdeksassa minuutissa 1 km päässä olevalle juna-asemalle juosten...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]Joo olen ihan järkytyksessä jos joku ei peseydy aamulla??!! "en mä haise" joo et kuule töissä ällöttää tietyt ihmiset jotka just varmaan luulee noin...
Itse pidän jo itseäni tosi laiskana kun tosiaan en käy aina suihkussa joka aamu, vaan teen vain sen alapesun + kainalot saippualla lavuaarin päällä, ai niin ja rinnan aluset / dekoltee alueen yms. samalla.
Ja totta KAI käyn aamulla mieluiten suihkusa - kun illalla käy niin hiukset menee ihan länään vaikka niitä yrittäisi föönatakin. Menee puolihukkaan se suihku, hiukset rasvottuukin nopeammin. JOs haluan näyttää ihmisetltä niin pesen hiukset aamulla.
ap
[/quote]
No, mun tissit ei roiku ja alusia ei tarvi kuitata. Hiukset ja hampaat ja kainalot ja naaman pesen aamulla. Vartti menee
Mitä väliä, jos työ on fyysisyä ja hikoaa ekan tunnin aikana joka tapauksessa ja meikkiä ei voi käyttää
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"]Herään klo.4:30, siitä suoraan suihkuun, pesen hampaat, harjaan hiukset/laitan kiinni ja olen valmis viimeistään 04:45 :D Suihkussa menee 3-5min, jos tarvii pestä hiuksia tms, niin pesen illalla ja sama sheivaamisen yms kanssa. Kouluun olen matkalla viimeistään klo.5, kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla. t. 16v
[/quote]
Lähimmälle bussipysäkille on matkaa 35-40min, en halua edes kokeilla kauvan menisi kävellä sinne aamulla. Jos myöhästyn bussista, niin seuraava tulee vasta tuntien päästä, joten yritän olla aina 10-15min etuajassa. Ja kuudelta istunkin jo bussissa koululle päin, vaihtoja on 2-3. Oon sentään onnellinen, että busseja kulkee näinkin syrjässä :D t. 16v
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:15"]Ei ne asiakkaat mun töissä valita siitä miltä haisen tai näytän, koska ne haisee ihan varmasti pahemmalle ja tartuttavat hajunsa minuunkin. Aamulla pitää töissä olla jo klo 5, niin haluan käyttää kaiken liikenevän ajan nukkumiseen, varsinkin kun tulen töistä illalla klo 19-21 välillä. Käyn suihkussa illalla. Jos päivällä on joku meno, niin tottakai sitten käyn suihkussa aamutöiden jälkeen. Navettapiika olen.
[/quote]
Sinun tilanteen ymmärrän. Olisi ihanaa olla töissä navettahommissa tai jossain talilla, kun ei tarvitsisi miettiä miltä näyttää ja haisenko, koska haisee kuitenkin. Eikä herätä viittä tuntia aiemmin sen takia että kerkee käydä suihkussa ja meikata ja puunata.
Itse hoidan suihkun illalla ja aamulla on tosiaan vain hampaiden pesu, tukan harjaus ja ripsarin laitto. Vie 4 min. Aamukahvi 5 min ja vaatteet päälle 3 min. Lapset ei ikinä ole kiukutellut tai vetkutellut, ovat kai tulleet äitiinsä! Aamupalan laitto lapsille ei kauaa kestä. Ja kaikki ylimääräiset säädöt tehdään illalla. Herään 6.15 ja huolimatta 30 km työmatkasta olen usein töissä jo klo 7.20.
En oikein ymmärrä tota rinnan aluset, minun rinnat on sellaiset ettei niiden alle voi mennä mitään
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"]
Mihin aikaan aamuyöllä sä sen pesukoneen laitat päälle, jos sun ennen töihin lähtöä pitää se tyhjentää? Sulla on iso osa aikaa vievistä hommist sellaisia, jotka voisi hoitaa illalla.
kuten pesukone, tiskikone, sheivaus, eväiden kerääminen.....
[/quote]
Pesukone joskus pesee ajastuksella yöllä, syystä että: niin paljon pyykkiä kertynyt että pakko, tai niin paljon haisevia eläinten pissaamia kylppärimattoja tai pissanpyyhintärättejä tms. että pakko pistää pyörimään. NOrmaalisti tietysti yritän välttää. Eli ei kuulu läheskään joka aamu ohjelmaan.
Tiskikone: niin pitkät ohjlemat, että aina illalla ei ehdi odottaa että se on valmis, ja pitää sitten tyhjentää aamulla (muuten menee helposti mun ja miehen vuorot ihan sekaisin ja tiskiä alkaa kertyä kauheasti pöydille jne.). Mutta ei tämäkään ole läheskään joka aamu ohjelmassa.
Sheivaukseen suihkun yhteydessä menee 30sek-60sek, en tiedä, mutta mulla on luonnostaan aika vähän karvoitusta joten näppärintä on lähinnä kainalokarvat vetäistä siinä samalla.
Eväitä voisi vähän enemmän valmistella joo ja monesti laitankin valmiiksi rasiaan ja jääkaappiin, mutta kuitenkin hetki menee kun otan esim. leipää erikseen pikkupussiin jne. Ja aina vaan en jaksa valmistella edes vaan alan sitten ottaa eri juttuja aamulla. Illalla niin paljon muutakin hommaa.
Ja huom monet taas keittää aamulla kahvia ja syö aamupalaa, joihin mä taas en käytä aikaa.
ap
Herään,käyn veskissä, menen aamiaiselle, pesen hampaat puen vaatteet päälle ja laitan hiukset ponnarille ja lähden töihin ja en haise koska käyn joka ilta suihkussa ennen nukkumaan menoa enkä hikoile öisin.. Silloin pesen pyllyn jos kakka tulee aamulla, mutta mulla harvoin tulee.Siis aamulla. En meikkaa töihin ikinä, ei ole tarvetta.
Kun asuin yksin niin otin llalla suihkun. Aamulla ylös, veskiin, vaatteet niskaan, viili naamariin, hampaiden pesu, ripsari ja menoksi. Siis tuohon meni ehken 10-15 minuutia.
Joo en ole koskaan laitanut tukkaa, pakkeloinut, vaihdellut koruja ja ollut kauhean kiinnostunut vaatteista. Yleensäkin ulkoasu ei hirveästi kiinnosta.
Nykyisin kun tekee paljon etänätöitäjää pois tuostakin listasta osa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
[/quote]
Hah! Kannattais varmaan mennä lääkärille, jos nukkuessa alkaa haisemaan. Tai ehkä kallonkutistajalle. Tietty eri asia, jos on kamala helle yötä päivää, mutta harvoin Suomessa on. Minä ainakin hikoilen jo työmatkan aikana varmaan 10 kertaa sen verran kuin koko yönä, joten tuolla sun logiikalla mun pitäis olla tunnin välein suihkussa varmaan. Onneksi en haise kenenkään muun nenään vielä päivänkään jälkeen. Te vainukoirat saatte vaan kestää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
[/quote]
Pakko kysyä... montako flunssaa sairastat vuodessa? Käytätkö siivotessa desinfiointiainetta?
Minä laitan illalla omat ja lasten vaatteet valmiiksi pinoiksi aamua varten. Käyn illalla suihkussa.aamulla lasken koiran heti herättyä yöpaita päällä takapihalle pissille.keitän kahvit ja pesen hampaat.puen päälle ja vien koiran ulos ja sen jälkeen lähden töihin ja lapset ja mies samaan autoon mistä pudottaudutaab omille työpaikoillemme. En meikkaa normaalisti töihin,suoristusraudalla vedän tukkaa vähän jos sojottaa pystyssä yön jäljiltä.meillä on kolme alle kouluikäistä lasta joista nuorin ei nuku öisin hyvin ja siksi mennään juuri sieltä mistä aita on matalimmalta jos se että äiti ei käy aamulla suihkussa ja meikkaa tarkoittaa sitä. Toimii meillä ja muiden aamurutiinit on minulle aivan se ja sama ja en haistele työkavereitani enkä itse usko haisevani.
Jos sinulla ap on ongelmia hikirauhasten kanssa ja alapäässäsi on tulehdus? Oma alapääni ei todellakaan housujen läpi haise, vaikka en olisi aamulla käynyt suihkussa. Samaa koskee myös kainaloita, vaikka käyn joka toinen päivä suihkussa en haise, eivätkä kainaloni hikoile niin paljoa, että dödö pettäisi.
Herään, poltan tupakan, meen vessaan samalla dödö yms, puen ja lähden :D herään 30min ennen töiden alkua
Nousen 7:15 ja menen saman tien suihkuun. Sitten BB-voidetta ja ripsaria naamaan, hampaiden pesu, vitamiinit ja lasi vettä naamaan, vaatteet päälle, eväät kassiin ja ulos 7:32. Kun ei varaa turhaa aikaa, niin tulee lähdettyä ajoissa. Joskus koitin herätä aiemmin mutta silloin jäi aina liikaa luppoaikaa ja tuli kiire.
Tässä tietty vaikuttaa se millaista työtä tekee. IHan eri jos on vuorotyö, hoitotyö, tehdastyö tms.
Jos taas on asiantuntijatyössä, tapaamisia jne. ja on pakko olla huoliteltu, siisti ja edustava, ei voi lähteä ihan rönttöisenä, on oltava oikeasti puhdas ja raikas.
Kai mun rinnat (vaikak olivat aikanaan pienet ja kiinteät) sitten niin monen lapsen vuoden pituisten imetysten jälkeen roikkuu jo sen verran, että tuntuu että niidenkin alle vähän jotain hientapaista kertyy (vaikka se ei haisekaan).
JOtenkin tulee fiilis että osa porukasta luulee että sitten peseydytään kun oikein HAISEE.
No ihan miten vaan, mä tosiaan luulin olevani aika suttu, kun en pese alapäätä kuin 1-2 krt/vrk (paitsi jos menkat niin vähän useammin), ja en käy varsinaisetsti suihkussa välttämättä edes ihan joka päivä jos teen tuon lavuaaripesun (jos en ole urheillut, sitten toki kun on kiva huuhtoa hiet jos on selkä ihan hiessä jne.)
Niin nythän tulee esille että ihmiset pesee paljon vähemmän.
Mutta tietty joo, jos pitää lähteä töihin klo5ja se on jotain fyysisempää työtä tms.,niin sittenhän siinä aamulla on turha käyttää aikaa samoihin asioihin kuin minä.
Ja kotityöt - siis otin ne nyt mukaan lisähöysteeksi, normaalisti kyllä en niitä aamuohjelmaan sisällytä mutta satu´nnaisesti kyllä.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:24"]
Herään,käyn veskissä, menen aamiaiselle, pesen hampaat puen vaatteet päälle ja laitan hiukset ponnarille ja lähden töihin ja en haise koska käyn joka ilta suihkussa ennen nukkumaan menoa enkä hikoile öisin.. Silloin pesen pyllyn jos kakka tulee aamulla, mutta mulla harvoin tulee.Siis aamulla. En meikkaa töihin ikinä, ei ole tarvetta.
[/quote]
Juu, ajan fillarilla työmatkan10 kilsaa, käyn usein suihkussa töihin tullessani, mutta en aina. Olen töissä tehtaassa, jossa tehdään fyysistä työtä ja meillä kuuluu suihkussa ja saunassa käynti työpäivän jälkeen työaikaan. Kaikilla ei ole sitä asiakaspalvelutyötä jossa pitää olla toisten lähellä ruusuille tuoksuten.
Sama täällä, haistan kyllä oman hien jos se haisee. Tarkka hajuaisti muutenkin, liiankin..