Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:22"]Kuinkas kauan teidän MIEHILLÄ kestää aamutoimet? Käyvätkö hekin suihkussa tai vähintään munien pesulla? Partavedet, deodorantit, hampaiden pesut, aamukahvit, aamupalat, vaatteiden silitys, vessan pesu? Vai?
[/quote]
Ja tekeekö miehet mitään lasten kanssa? Vai onko se automaattisesti naisen homma, vaikka molemmat kävisivät töissä?
Kyllä te peseytymättömät haisette. Omaan nenään oma haju ei käy mutta muut tietävät teidät epäsiisteiksi. Uskokaa tai älkää.
Nyt Ap pyörtää kaikki sanomisensa.
Ensin kertoo, miten ei TAJUA muita ihmisiä ja miten hänellä menee niin kauheasti aikaa aamulla ettei jaksa koiraa lenkittää.
Sitten kun saa kritiikkiä, hän alkaa selittää, että ei sitä aikaa nyt noihin asioihin niin paljon kulukkaan eikä hän joka aamu noin tee.
Eli ihan hyvin Ap voi sen koiran lenkittää!!
Mä en oikeesti tajua näitä "mun tapa elää on ainut oikea tapa elää".
Haloo, ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa aikaa käydä suihkussa! Vaikka ei aamulla kävisikään, niin se ei tee ihmisestä yhtään sen epähygienisempää.
Mun mielestä se on ihan parasta kun käyt illalla suihkussa, ja meet sitten puhtaana nukkumaan. Hiukset kuivuu yön aikana, eipä tarvii käyttää hiustenkuivaajaa joka ei hiuksille ainakaan hyvää tee.
Kyllä sitä normaali ihminen huomaa, jos haisee pahalta. Tai ainakin itse huomaan jos vaikka on treenannut, niin haisen erilaiselle kuin puhtaana. Mutta silloin menen suihkuun.
Ne ihmiset, jotka eivät huomaa omaa hajuaan, ovat niitä jotka ovat jo niin tottuneita siihen oman hikensä hajuun. Ne eivät ole niitä, jotka eivät käy aamulla suihkussa. Ne on niitä jotka käyvät suihkussa ehkä kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:25"]
Olen huomannut että nämä aamusuihkuttelijat eivät juurikaan esim. kävele päivän aikana, vaan ajavat autolla ovelta ovelle, parkkipaikkaakin etsitään vaikka puoli tuntia jotta ei tarvitse vain rasittaa pikkujalkoja kävelyllä. Heillä on myös usein ohut tukka, sillä joka aamu hiukset pestään, föönataan ja kuumaradataan ja suihkitaan myrkkysuihteita päälle. Ei ihmekään että on sitten 25 käsittelyn jälkeen ohut tukka. Mutta ei se mitään, saahan sen tuuheamman näköiseksi föönilla ja muotoiluvaahdolla!
[/quote]
Olipa villiä yleistämistä :D
Tyypit leuhkivat miten nopeita aamulla ovat, kun ovat käyneet suihkussa jo illalla. No silloin heillä menee enemmän aikaa vastaavasti illalla. Oma valinta haluaako käyttää illan vapaa-aikaa suihkussa käymiseen yms. vai käykö suihkussa aamulla, jolloin olo on AAMULLA raikkaampi. Kuluva aika on vakio, jos päivän aikana kerran kuitenkin suihkussa käy.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:02"]
Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä
[/quote]
Joo, en minäkään. Viisi minuuttia ja ovesta ulos, hyvin riittää.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:41"]
Tyypit leuhkivat miten nopeita aamulla ovat, kun ovat käyneet suihkussa jo illalla. No silloin heillä menee enemmän aikaa vastaavasti illalla. Oma valinta haluaako käyttää illan vapaa-aikaa suihkussa käymiseen yms. vai käykö suihkussa aamulla, jolloin olo on AAMULLA raikkaampi. Kuluva aika on vakio, jos päivän aikana kerran kuitenkin suihkussa käy.
[/quote]
Aamu-unisena valitsen mahdollisimman pitkät yöunet. Plus iltasuihkun myötävaikutuksella puhtaammat petivaatteet.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:41"]
[/quote]
Aamu-unisena valitsen mahdollisimman pitkät yöunet. Plus iltasuihkun myötävaikutuksella puhtaammat petivaatteet.
[/quote] Minä aamu-unisena valitsen aamusuihkun, suihkussa käyminen virkistää.
Alan tajuta ihmisten kiireen jos aamulla laittautumiseenkin menee 45min-2h kuten ap kirjoitti. Itse olen näitä vartissa valmiita. Suihku ja pikameikki ja menoksi. Tukanpesu ja kuivaus vie sitten vähän enemmän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"]
Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään.
[/quote]
Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin.
ap
[/quote]
Syötkö työajalla?
[/quote]
Meillä ainakin aamu alkaa töissä yhteisellä kahvilla. On työaikaa.
Itse varaan heräämiseen ja aamutoimiin jonkun 40 min-1.5h, riippuu miten väsyttää. Tänä aamuna nousin 0530 (piti nousta jo 15 yli), tyrkkäsin puuron mikroon, menin suihkuun, vaatteet ja hampaat, hiuksia, eväitä, puuro, koira. Töihin lähdin noin 0645.
Ideaalitilanteessa nousisin mieluiten tasalta ja viim. 15 yli.
Kylppärihetki sis. vessa suihku vaatteet hampaat muotovaahto paplarit fööni kosteusvoide, ja kylppäristä olisin pois siinä kahtakymmentä-varttia vaille, viim. tasalta.
Puuroa (kahvin juon töissä). Puuron lomassa hiukset ja kevyt meikkaus. Koira aamupissille viim. puolelta, siellä ei mene kauaa, 10-15 min. Sitten heti sen jälkeen töihin. Onneksi työpaikka on melkein vieressä.
Paitsi kun on lunta, menen matkan kävellen ja tarpominen on hidasta ja kaikkea pitää aikaistaa vartti.
Suoraan sängystä liikkeelle. :)
Suihkutan alapään jokaisen pissan jälkeen, joten tulee aamulla pestyä. Kainaloita en pese - enkä haise hielle. Suihkussa en käy koskaan aamulla kotona ja ettäkö alkaisin pestä hiuksia ja sheivata?? Hei haloo!
En myöskään tee kotitöitä aamulla enkä puolta muutakaan sinun listastasi.
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
Mulla menee se vartti aamuisin, jos ei lapsia tarvi herätellä.
Laitan dödöä, kampaan tukan, pesen hampaat. Kevyt meikki ja menoksi. Käyn illalla suihkussa ennen nukkumaanmenoa ja föönaan tukan silloin.
Jokainen tekee elämästään juuri niin hankalaa kuin haluaa. Ihoni ei kestä sitä, että käyn suihkussa kahdesti vuorokaudessa, joskus jopa 3 kertaa enkä todellakaan säännöllisellä kuivashampoolla hiuksiani ala tuhoamaan. Lasten marinaa ei aamulla tavitse kuunnella eikä ketään kanniskella minnekään, kun yhdessä opetellaan, mistä aamussa on kyse.
Ihminen muuten ei aamulla erityisemmin haise, jos on käynyt suihkussa 7 tuntia aikaisemmin.
Kompiti komps!
Mun on pakko peseytyä kunnolla aamulla. En oikeasti käsitä, kuinka joku voi pyyhältää vain naamapesun jälkeen töihin haisemaan... Yäk. Suihku päivän käynnistää.
Käyn siis suihkussa, harjaan hampaat, kuivaan ja laitan hiukset. Naamaan kosteusvoide ja kevyt meikki. Vaatteet päälle, nopea aamiainen ja menoksi. Aikaa menee 45min-1h -jos siis lasken vain omasta itsestäni huolehtimiseen menevän ajan.
Minusta on kyllä PALJON ällöttävämpi ajatus mennä illalla nukkumaan päivän aikana kertyneellä lialla, hiellä ja paskalla kuorrutettuna kuin lähteä aamulla liikkeelle ilman kainaloiden ja pimpulin vesihuuhtaisua. On ihana mennä puhtaana nukkumaan ja siksi käynkin suihkussa iltaisin. Laitan dödön illalla ja sipaisen aamulla kevyesti lisää, ei hiki haise vaikka tulisi myöhemmin urheiltuakin. Pilluni ei myöskään haise pahalle vaan terveelle, koska se saa olla luonnollisen karvainen enkä rasita sen luontaista tasapainoa kemikaaleilla tai jatkuvalla pesemisellä. Ainoastaan jos harrastaa illalla sexiä niin silloin joku pikahuuhtaisu suihkun alla voikin olla paikallaan, mutta muutoin en näe mitään muuta syytä aloittajan ällöttelyille kuin jonkinlaisen hygienianeuroosin.
Noin muuten aamutoimiin käytetty aika lienee henkilökohtainen kysymys, joku tarvitsee 20 min, toinen 2 h.