Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
Mä käyn pesulla kun tulen töistä. Olen fyysisissä hommissa joten on täysin turha käydä ennen töihin menoa pesulla kun joka tapauksessa hikoilen paljon.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:41"]
Mä en vaan TAJUA näitä ihmisiä, jotka pynttää normaaliin työpäivään enemmän, mitä minä iltajuhliin.
Mäkin olen syntymäruma, mutta oon jo aikoja sitten tajunnut, että ei se paklaamalla parane.
[/quote]
Njaah, mun mielestä tuo on just sitten sitä että koko elämäntehtävä on olla se syntymäruma.
Mä ainakni näistä omista lähtökohdistani laitan itseni asiallisen näköiseksi töihin. Ei siihen meikkaamiseen nyt itsessään niin kauan mene, ehkä arkiaamuna n. 7-15 min. , riippuen miten "hitaalla" käyn ja miten paljon panostan.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
[/quote]
Hah! Kannattais varmaan mennä lääkärille, jos nukkuessa alkaa haisemaan. Tai ehkä kallonkutistajalle. Tietty eri asia, jos on kamala helle yötä päivää, mutta harvoin Suomessa on. Minä ainakin hikoilen jo työmatkan aikana varmaan 10 kertaa sen verran kuin koko yönä, joten tuolla sun logiikalla mun pitäis olla tunnin välein suihkussa varmaan. Onneksi en haise kenenkään muun nenään vielä päivänkään jälkeen. Te vainukoirat saatte vaan kestää.
[/quote]
IHMETTELEN VIELÄ: siis JOS ETTE aamulla käy suihkussa tai edes pese kainaloita, VEDÄTTEKÖ DÖDÖÄ SIIHEN PESEMÄTTÖMÄLLE IHOLLE?? Vai ettekö käytä dödöä ollenkaan???
ap
[/quote]
Minä laitan illalla suihkun jälkeen dödöä (yrttisellaista) ja aamulla haistelen haiseeko kainalot miltään. Jos ei, niin laitan vähän lisää dödöä. Jos haisee jollekin, niin sitten huuhtaisen lavuaarin päällä ensin ja kuivaan. En todellakaan hikoile yöllä juurikaan, koska makuuhuone on viileä.
Mutta tuossa kommentissa puhuttiin, kuinka iho haisee aamulla tunkkaiselle, mikä on ihan naurettavaa. Ehkä jos yöllä on harrastanut villiä seksiä, niin sitten. Tai jos on vikaa aineenvaihdunnassa. Ei minun ihoni ainakaan haise, jos ei laita nenää siihen kiinni ja suihkusta ole yli vuorokautta. Sittenkin kyse on ominaistuoksusta, eikä mistään löyhkästä, joka leijailee metrin päähän. Ihme porukkaa.
Voi miten pienet ongelmat jollakin. Mulle riittää että pääsen sinne suihkuun edes illalla ja ilman kipuja.
Kunnon deodorantti ei vain peitä hajuja vaan estää hikoilua. Itse käytän TripleDry deodoranttia (maksaa 10 euroa/kpl), koska aikoinaan kärsin runsaasta hikoilusta. Tätä deodoranttia ei tosiaan tarvitse lisätä koko ajan, mainostavat kolmen vuorokauden suojaa (eikä tarvitse aina pesun jälkeen lisätä), mutta itse käytän lähes päivittäin. Toimii.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:34"]
Mä nousen 5.30 keitän kahvin, syön aamupalan ja luen lehden,(tankkaan sähkötupakat)
5.45 meen suihkuun,
5.50 pukeudun, pesen hampaat, kuivaan tukan, rasvaan naaman ja laitan dödön, eväät kassiin, ulkovaatteet päälle .
6.00 ulos ovesta.
Tois siis tapahtuu ilman hoppua, jos tulee kiirus, niin melkein puolet saa ajasta nipistettyä pois ilman, että mikään jää tekemättä.
[/quote]
Helppo homma kun on lyhyt rekkalesbotukka eikä käytä meikkiä ollenkaan! Piece of cake!
[/quote] Kerro, millainen sun rekkalasbotukka on? Mäkin haluun.
No, minun aamuni on tällainen:
- Ylös ja leivät paahtimeen
- Vessaan (alapään pesu sen jälkeen käsisuihkulla)
- Deodorantin laitto
- Hiukset ponnarille
- Leipien syönti
Tuohon kuluu n. 4 minuuttia aikaa.
Meitä "vartti aamulla ja ulos-tyyppejä" saattaa oppia ymmärtämään jos sattuu joskus itsellään alkamaan työt siinä neljältä. Ja työpaikka ei ole ihan vieressä, joten lähtö on ennen puolta.
Huomaahan sen kanssaihmisistä että suurin osa on näitä 15 min ihmisiä. Itse kun menen aamulla dösään, niin tuntuu kuin olis juhlissa väärällä pukukoodilla. Mulla on meikkiä, hajuvettä, usein korkkarit, ehkä hame. Eikä ikinä kokomustaa asua!!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta.
[/quote]
Hah! Kannattais varmaan mennä lääkärille, jos nukkuessa alkaa haisemaan. Tai ehkä kallonkutistajalle. Tietty eri asia, jos on kamala helle yötä päivää, mutta harvoin Suomessa on. Minä ainakin hikoilen jo työmatkan aikana varmaan 10 kertaa sen verran kuin koko yönä, joten tuolla sun logiikalla mun pitäis olla tunnin välein suihkussa varmaan. Onneksi en haise kenenkään muun nenään vielä päivänkään jälkeen. Te vainukoirat saatte vaan kestää.
[/quote]
IHMETTELEN VIELÄ: siis JOS ETTE aamulla käy suihkussa tai edes pese kainaloita, VEDÄTTEKÖ DÖDÖÄ SIIHEN PESEMÄTTÖMÄLLE IHOLLE?? Vai ettekö käytä dödöä ollenkaan???
ap
[/quote]
Minä laitan illalla suihkun jälkeen dödöä (yrttisellaista) ja aamulla haistelen haiseeko kainalot miltään. Jos ei, niin laitan vähän lisää dödöä. Jos haisee jollekin, niin sitten huuhtaisen lavuaarin päällä ensin ja kuivaan. En todellakaan hikoile yöllä juurikaan, koska makuuhuone on viileä.
Mutta tuossa kommentissa puhuttiin, kuinka iho haisee aamulla tunkkaiselle, mikä on ihan naurettavaa. Ehkä jos yöllä on harrastanut villiä seksiä, niin sitten. Tai jos on vikaa aineenvaihdunnassa. Ei minun ihoni ainakaan haise, jos ei laita nenää siihen kiinni ja suihkusta ole yli vuorokautta. Sittenkin kyse on ominaistuoksusta, eikä mistään löyhkästä, joka leijailee metrin päähän. Ihme porukkaa.
[/quote]Tai likaiset petivaatteet
Ai, mä ainaki herättyäni käyn 10 sekunnin pisul, puen vaatteet 30 sek., laitan hiuksen ponihännälle 10 sek., otan miehen keittämää kahvia termosmukiin ja menoks.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:13"]Mä herään klo 07.30, käyn pissalla, pesen hampaat, menen suihkuun, peseydyn, tulen suihkusta, laitan dödöä ja kosteusvoidetta, puen päälle ja kuivaan tukan. Ovesta astun ulos 07.45. En mä kyllä tohon tuntia saisi tuhraantumaan...
[/quote]
No nyt taisi jollain ajantaju kadota jos todella väität tekeväsi tuon kaiken 15 minuutissa!
0530 Herätys
0532 Aamukuset
0534 Pukeminen (samalla rasvaa naamaan, suihketta kainaloon)
0540-0555 meikki + hiusten laitto
0600 aamupalan teko
0610-0640 aamupalan syönti ja tv:n katselu samalla
0645- töihin lähtö
1/2 h max voi käyttää aamulla. Nukkuminen kaunistaa. Ja miten jotkut tosiaan haisee ja pitää koko ajan kuurata?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:54"]
Huomaahan sen kanssaihmisistä että suurin osa on näitä 15 min ihmisiä. Itse kun menen aamulla dösään, niin tuntuu kuin olis juhlissa väärällä pukukoodilla. Mulla on meikkiä, hajuvettä, usein korkkarit, ehkä hame. Eikä ikinä kokomustaa asua!!
[/quote]Jos mä menisin työpaikalleni tuollaisissa vetimissä, niin johan ne naurais pihalle.
nimim. turvakengät, risainen t-paita, riipputaskuhousut, ja pärstä "luonnonkaunis"
Riippuu niin paljon ihmisestä millaiset aamurutiinit ovat ja etenkin siitä käykö suihkussa aamulla vai illalla.
Minä käyn suihkussa ennen nukkumaan menoa, föönaan hiukset ja kierrän päälliosan papiljoteille jotta pysyy kuohkeana yön yli. Aamulla hampaiden pesu, kasvojen pesu, deodorantit+kosteusvoiteet, meikki, hiustenlaitto ja aamupala. Aikaa menee tähän kaikkeen vähän yli tunti. Ennen kävin suihkussa aamuisin ja se lisäsi laittautumisaikaa yli puolella tunnilla, jouduin heräämään jo 6 ja alkoi tehdä tiukkaa enkä jaksanut enää herätä niin aikaisin. Nykyään saan nukkua jopa 7.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:48"]
[/quote]Tai likaiset petivaatteet
[/quote]
Niin, jos lakanat haisee, niin kai siinä itsekin alkaa haisemaan. Minä vaihdan lakanat parin viikon välein, annan sängyn tuulettua joka aamu ja käytän yöpaitaa, jonka vaihdan noin joka kolmas yö. Ei haise.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"] Ja ne väittää ettei muka tarvitse pesua aamulla, koska "eihän yöllä hikoile", ja illalla on käyty suihkussa. Paskan marjat, sen haistaa selvästi jos ei aamulla ole käynyt suihkussa. Iho haisee tunkkaiselle, se on fakta. [/quote] Hah! Kannattais varmaan mennä lääkärille, jos nukkuessa alkaa haisemaan. Tai ehkä kallonkutistajalle. Tietty eri asia, jos on kamala helle yötä päivää, mutta harvoin Suomessa on. Minä ainakin hikoilen jo työmatkan aikana varmaan 10 kertaa sen verran kuin koko yönä, joten tuolla sun logiikalla mun pitäis olla tunnin välein suihkussa varmaan. Onneksi en haise kenenkään muun nenään vielä päivänkään jälkeen. Te vainukoirat saatte vaan kestää. [/quote] IHMETTELEN VIELÄ: siis JOS ETTE aamulla käy suihkussa tai edes pese kainaloita, VEDÄTTEKÖ DÖDÖÄ SIIHEN PESEMÄTTÖMÄLLE IHOLLE?? Vai ettekö käytä dödöä ollenkaan??? ap [/quote] SEN DÖDÖN VOI LAITTAA MYÖS ILLALLA SUIHKUN JÄLKEEN. [/quote] Np dödö varmaan auttaa sitten enää kauheasti aamulla :D
[/quote]Sulla on hikoilun kanssa oikeesti joku ongelma, jos dödö pettää jo muutamassa ( 10?) tunnissa
Ymmärrän kyllä, että lasten kanssa voi mennäkin aikaa aamulla, mutta en todellakaan tajua, miten jollakulla menee 1-2..Itse "selvisin" lasten ollessa pieniä ulos kotoa 45minuutissa. Nyt kun lapsi on jo muuttanut pois kotoa, minulla menee tasan 30min.
Tuossa ajassa teen seuraavat jutut_
-käytän koiria pikaisesti ulkona (mies on käyttänyt ne jo aikaisemmin pidemmällä lenkillä)5min
Pikainen suihku, ei hiustenpesua 3-5min
Hammaspesu, deodorantti, hajuvesi, kasvojenpesu, vessassa käynti, seerumi 5min
Pikapuuro, kahvi, lehden selaus, loput vaatteet päälle vajaa 1omin
pikainen meikki 1omin ja hiukset (minulla on ihan lyhyet hiukset)
Ulkovaatteet päälle, laukku+avain mukaan, pikainen tarkistus 2min
Nuo olivat maksimiaikoja ja todellakin puolessa tunnissa ehtii reilusti.