Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti! Lapsi otti tatuoinnin ranteeseensa

Vierailija
05.11.2014 |

Muutama viikko sitten täytti 18v ja heti piti mennä hakkamaan kuva iholle.. Tatuointi on ranteessa ja harmittaa tosi paljon että meni niin näkyvälle paikalle sen laittamaan. Tatuointi ranteessa voi muodostua ongelmaksi töitä hakiessa ja muutenkin ottaa päähän kun tytön ranteessa on ruma kuva :/

Sovimme muutama vuosi sitten että kun pääsee yläasteelta niin voi vanhempien luvalla hankkia pienen tatuoinnin johonkin huomaamattomaan paikkaan (ei siis ranteeseen). Muutimme mieheni kanssa mielemme koska 15v oli mielestämme liian nuori ottamaan tatuoinnin ja tyttö suuttui kun ei saanutkaan sitä. Eli periaatteessa hänen tatuointinsa ei ole mikään hetken mielijohde mutta vähän lapsellinen idea silti.

Provonhuutelijoille tiedoksi että ei ole. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaha lapsesi sentään otti tatuoinnin varmaan Suomessa ja selvinpäin? Toisin kuin minä ja nyt koristaa aika ruma tatska rannetta. Mutta ei mua kaduta, se on nyt siinä ja pysyy. Korjautan sitä ehkä joskus jos tuntuu siltä.
Mun äiti ei onneksi suuttunut, vaikka ei varmasti tempauksestani pidäkään :)
Anna lapsesi tehdä omat valintansa, hän on jo aikuinen! Ja tosiaan työpaikan kannalta ei nykypäivänä ole väliä, vaikka olisi otsassa tatuonti niin saa jotain töitä (niinkuin entisellä työkaverillani on.)

Vierailija
22/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla muakin ottaisi päähän. Mutta niinkuin aikaisemmin on sanottu jo moneen kertaan - et nyt enää voi mitään asialle.

Mitäs jos kuitenkin juttelisit vaihteeksi asiallisesti ja rauhallisesti lapsesi kanssa, katsoisit kuvaa tarkemmin ja kysyisit vaikka siitä, minkä takia hän valitsi juuri tuon kuvan. Jos vaikka hänellä olisi siitä kuvasta tarina kerrottavana, paha mieli, sydänsuruja tai kaipausta (jos kerran laittoi 'eternal love'). Voisit kauhistelun sijaan päästä lähemmäksi häntä ja välttyä kenties jatkossa uusilta kuvakauhistuksilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin lapsi otti heti kun täytti 18v tosi ison sellaisen fantasia-aiheisen tatuoinnin tuohon kaulan alapuolelle. Äitinsä oli kauhuissaan eikä tatuointi minustakaan kovin fiksulta näyttänyt.

Mutta eikö noita tatuointeja pysty nykyään aika helposti poistamaan? Toki se maksaa, mutta sen siis saa tarpeen vaatiessa pois.

Vierailija
24/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.

Vierailija
25/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v on lain silmissä aikuinen, mutta kyllä se vaan niin tuppaa oleen, että aikuisen aivoja ei sillon oo vielä kaikilla. Joopa joo - nyt joku sanoo, että "minä elätin itseni jo kun olin 17." Poikkeuksiakin on, mutta ainakin omassa perheessäni  jo 19.5 v on "aikuisuutensa" varjolla ennättänyt kössiä aika monta juttua...

Lienee niin, että täällä palstalla olevilla harvalla on vielä sen ikäisiä  "lapsia". 18 v kuulostaa paljolta, mutta ainakin omat silmäni ovat avautuneet. En voi mitään, kun lapseni tekee tyhmyyksiä, koska hön on täysi-ikäinen. Voin vain jutella  ja yrittää keskustella, ettei enää pahemmin sössisi. Päätäntävalta vain jää nuorelle itselleen...

Joskus vois olla ihan viisasta täysi-ikäisenäkin  kuunnella neuvoja. Niitä kuitenkin vanhemmat antavat yleensä siinä mielessä, että lapsella olisi tasaisempi tie taivallettavanaan -ei ilkeilymielessä.

Vierailija
26/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:07"]

Siis ihan oikeasti, eikö kukaan ymmärrä? Kyllä se hymy hyytyisi teiltäkin jos lapsellanne lukisi "eternal love" ranteessa rumasti ja suttuisesti väännettynä. Mä olen tosi pettynyt.

[/quote]

No en minä kyllä ymmärrä sua yhtään. Tatuointi ja tyttösi tekemiset ei kuulu sinulle mitenkään. Ja tyttösi kyllä muuttaa pian pois, kun tajuaa millainen takertuja olet. Voit olla pettynyt, mutta se on elämää. Ajatteletko esim. itse samalla tavalla kuin vanhempasi? Kysytkö heiltä aikuisenakin lupaa?

Vierailija
27/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]

Millä vuosisadalla sinä asut?

Vierailija
28/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:22"]

Työkaverin lapsi otti heti kun täytti 18v tosi ison sellaisen fantasia-aiheisen tatuoinnin tuohon kaulan alapuolelle. Äitinsä oli kauhuissaan eikä tatuointi minustakaan kovin fiksulta näyttänyt.

Mutta eikö noita tatuointeja pysty nykyään aika helposti poistamaan? Toki se maksaa, mutta sen siis saa tarpeen vaatiessa pois.

[/quote]

Ei tatuointia saa koskaan täysin poistettua paitsi ihosiirteellä.

Vierailija
29/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]

[/quote]

Aaahhahhhaa :D Suomessa taitaa olla aika paljon huoria, rikollisia ja merimiehiä, noin niin kuin katukuvan perusteella. 

Vierailija
30/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap ja puoliso olisivat voineet olla tukemassa tytön hanketta kauhistelun sijaan ja näin oltaisiin voitu asiallisesti yhdessä miettiä tautoinnin pysyvyyttä ja sijaintipaikkaa ja ehkä valita asiantunteva liikekin jossa olisi tehty laadukas kuva fiksusti. 

Vierailija
31/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mäkin otin melkein heti kun täytin 18, tosin sellaseen paikkaan jonka saa piiloon. Muutama tyylikkäämpi tullut sen jälkeenkin näin kolmenkympin molemmin puolin. Eipä ole työnsaantiin tai mihinkään muuhunkaan vaikuttanut millään tavalla.Mitä siitä stressaamaan, minkä sille enää voi?Turha sitä on märehtiä niitä asioita joihin ei pysty enää vaikuttamaan. Jos hän sen joskus haluaa pois niin kyllähän sen saa jos maksaa ja kärsii sen poistokivun. Tai sitten ottaa tyylikkäämmän kuvan joskus peittämään jos nykyinen tatska kaduttaa. Ei kai tuo nyt mikään maailmanloppu ole yks pieni tatuointi.

Vierailija
32/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia neuvoja sä odotit täältä saavas? Mitä muuta me voidaan sulle sanoa, kuin että asialle ei voi enää mitään ja pääse yli. Voihan olla, että tytärtäsi alkaa myöhemmin kaduttamaan ja hän käy sen poistattamassa. Siihen asti se on siinä ja pysyy. 

Vierailija
33/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuva tatuoinnissa on?

Vierailija
34/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:07"]Siis ihan oikeasti, eikö kukaan ymmärrä? Kyllä se hymy hyytyisi teiltäkin jos lapsellanne lukisi "eternal love" ranteessa rumasti ja suttuisesti väännettynä. Mä olen tosi pettynyt.
[/quote]

No siinähän olet. Et voi asiaan vaikuttaa enää. Mitäs menit lupaamaan ja peruit.

Vierailija
35/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]

apua! En kuulu mihinkään noista! Pitääkö minun nyt laka olemasta asianajaja ja ryhtyä merimieheksi??!?!?!

Vierailija
36/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä!

T. Rikollinen merimieshuora

Vierailija
37/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, etpä paljoa voi, kun tyttösi on 18. Mutta, voit sanoa, että nyt kun hän on aikuisten kirjoissa, että kun on oikeuksia, niin on myös velvollisuuksia. Jos et kestä katsoa sitä kuvaa, niin potkaiset tyttösi pihalle, ja sanot, ettei teillä ole enää elatusVELVOLLISUUTTA.

Vierailija
38/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:43"]

Juu, etpä paljoa voi, kun tyttösi on 18. Mutta, voit sanoa, että nyt kun hän on aikuisten kirjoissa, että kun on oikeuksia, niin on myös velvollisuuksia. Jos et kestä katsoa sitä kuvaa, niin potkaiset tyttösi pihalle, ja sanot, ettei teillä ole enää elatusVELVOLLISUUTTA.

[/quote]

Eikös jonkinlainen velvollisuus ole elättää alle 20+-vuotiasta (en muista tarkkaa ikää) toisen asteen oppilaitoksessa opiskelevaa lasta?

Vierailija
39/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]

[/quote]

Aaahhahhhaa :D Suomessa taitaa olla aika paljon huoria, rikollisia ja merimiehiä, noin niin kuin katukuvan perusteella. 

[/quote]

Minä ainakii oon kaikkia nuita! :D

Vierailija
40/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:s

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä