Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti! Lapsi otti tatuoinnin ranteeseensa

Vierailija
05.11.2014 |

Muutama viikko sitten täytti 18v ja heti piti mennä hakkamaan kuva iholle.. Tatuointi on ranteessa ja harmittaa tosi paljon että meni niin näkyvälle paikalle sen laittamaan. Tatuointi ranteessa voi muodostua ongelmaksi töitä hakiessa ja muutenkin ottaa päähän kun tytön ranteessa on ruma kuva :/

Sovimme muutama vuosi sitten että kun pääsee yläasteelta niin voi vanhempien luvalla hankkia pienen tatuoinnin johonkin huomaamattomaan paikkaan (ei siis ranteeseen). Muutimme mieheni kanssa mielemme koska 15v oli mielestämme liian nuori ottamaan tatuoinnin ja tyttö suuttui kun ei saanutkaan sitä. Eli periaatteessa hänen tatuointinsa ei ole mikään hetken mielijohde mutta vähän lapsellinen idea silti.

Provonhuutelijoille tiedoksi että ei ole. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:47"]Muutama viikko sitten täytti 18v ja heti piti mennä hakkamaan kuva iholle.. Tatuointi on ranteessa ja harmittaa tosi paljon että meni niin näkyvälle paikalle sen laittamaan. Tatuointi ranteessa voi muodostua ongelmaksi töitä hakiessa ja muutenkin ottaa päähän kun tytön ranteessa on ruma kuva :/

Sovimme muutama vuosi sitten että kun pääsee yläasteelta niin voi vanhempien luvalla hankkia pienen tatuoinnin johonkin huomaamattomaan paikkaan (ei siis ranteeseen). Muutimme mieheni kanssa mielemme koska 15v oli mielestämme liian nuori ottamaan tatuoinnin ja tyttö suuttui kun ei saanutkaan sitä. Eli periaatteessa hänen tatuointinsa ei ole mikään hetken mielijohde mutta vähän lapsellinen idea silti.

[/quot[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:47"]Muutama viikko sitten täytti 18v ja heti piti mennä hakkamaan kuva iholle.. Tatuointi on ranteessa ja harmittaa tosi paljon että meni niin näkyvälle paikalle sen laittamaan. Tatuointi ranteessa voi muodostua ongelmaksi töitä hakiessa ja muutenkin ottaa päähän kun tytön ranteessa on ruma kuva :/

[/quote]

Ei ole sun käsi. Ei ole mun elämää, työn saamista tai kouluun pääsemistä ikinä haitannut tatuoinnit. Mitäs jos antaisit sen tyttös olla sen näköinen kuin itse haluaa.

t. Kaksi tatuointia ranteissa.

Vierailija
42/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Olen todella pahoillani puolestasi. Nämä ovat niitä hetkiä, kun vanhempi kysyy pettyneenä itseltään "mitä tein väärin, että näin kävi?".

Vierailija
44/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]

apua! En kuulu mihinkään noista! Pitääkö minun nyt laka olemasta asianajaja ja ryhtyä merimieheksi??!?!?!
[/quote]

Kyllä. Ja huoraksi. Ei auta muu. Nähdään kadun kulmassa!

Vierailija
45/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]
Porvoossa ehkä..

Vierailija
46/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]

the time machine has been invented!

Vierailija
47/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]

Millä vuosisadalla sinä asut?
[/quote]

Sarkasmitutka anyone?

Vierailija
50/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
51/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään, aikuinen saa tatuoida itsensä täyteen tatskoja vaikka naamaan. Tuohan on pientä joku tatuointi ranteessa.

Vierailija
52/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Mikään noista en ole mutta tatuointeja löytyy kyllä.

Vierailija
53/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]ainoastaan huorilla, rikollisilla ja merimiehillä on tatuointeja.
[/quote]
Mikään noista en ole mutta tatuointeja löytyy kyllä.
[/quote]
Onhan niitä monilla, mutta eivät ne sovi kuin yllämainituille ryhmille.

Vierailija
54/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:29"]

18 v on lain silmissä aikuinen, mutta kyllä se vaan niin tuppaa oleen, että aikuisen aivoja ei sillon oo vielä kaikilla. Joopa joo - nyt joku sanoo, että "minä elätin itseni jo kun olin 17." Poikkeuksiakin on, mutta ainakin omassa perheessäni  jo 19.5 v on "aikuisuutensa" varjolla ennättänyt kössiä aika monta juttua...

Lienee niin, että täällä palstalla olevilla harvalla on vielä sen ikäisiä  "lapsia". 18 v kuulostaa paljolta, mutta ainakin omat silmäni ovat avautuneet. En voi mitään, kun lapseni tekee tyhmyyksiä, koska hön on täysi-ikäinen. Voin vain jutella  ja yrittää keskustella, ettei enää pahemmin sössisi. Päätäntävalta vain jää nuorelle itselleen...

Joskus vois olla ihan viisasta täysi-ikäisenäkin  kuunnella neuvoja. Niitä kuitenkin vanhemmat antavat yleensä siinä mielessä, että lapsella olisi tasaisempi tie taivallettavanaan -ei ilkeilymielessä.

[/quote]

Kyllä minä kuuntelen vielä 26 vuotiaanakin äidiltäni sekä isältäni neuvoja, mutta ei minun kehoni ja mitä teen sille kuulu heidän asiaksi.

Vierailija
55/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:49"]Ymmärrä että lapsesi on nyt täysi-ikäinen ja voi vapaasti päättää elämästään. [/quote] Ei ole näin. Hän asuu vielä kotona, elelee vanhempien rahoilla ja koulu on kesken joten hän ei voi päättää itse kaikesta. Pelottaa ajatuskin että mitä saa seuraavaksi päähänsä.

[/quote] no ei varmaankaann sitten ihan kaikesta maan ja taivaan välillä riippuen säännöistänne kotona. Tuossa iässä yleensä lähdetään kokeilemaan niitä omia rajoja ja jos vanhemmat rupeavat todella hankaliksi asioiden vastustajiksi tai jopa uhkailemaan niin siitä ei kyllä hyvää seuraa, pahennat vaan asioita. Tarkoitinkin, että tyttäresi saa itse päättää työstä, koulusta yms. Minkä sille sitten voit vaikka tatuoisikin naamansa? Potkitko pellolle kotoa.

Vierailija
56/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kummastuttaa tämmöiset vanhemmat. Elämä pilalla vouhkotaan. Itse otin tatuoinnin myös 18-vuotiaana ja joo juurikin ranteeseen, eikä jäänyt ainoaksi. Äitini tosin ei pitänyt asiasta tai sanoi että mieti tarkkaan, muttei ruvennut sättimään tms. Ja kuvittele olen lastenosastolla lääkärinä!

Vierailija
57/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pentu asuu kotona, saa rahaa ja ruokaa, voisi myös hiukan kunnioittaa vanhempiaan esimerkiksi kuuntelemalla ja keskustelemalla heidän kanssaan. Tuollainen typerä kakara tekee vielä kaikkea muutakin vammaista koska hänellä siihen on täysi-ikäisenä oikeus, eivätkä vanhemmat ole tajunneet tehdä selväksi että heidän katonsa alla ovat voimassa heidän sääntönsä, oli ikää kuinka paljon tahansa ja asiaan saa muutoksen muuttamalla omilleen. 

AP voi innolla odottaa, millaisen tatuoinnin teini naputtaa ihoonsa seuraavaksi kun esim. kesätöiden jälkeen on enemmän rahaa. Typerät pennut eivät tajua etteivät ikuisesti ole 18-vuotiaita ja nyt siistiltä näyttävät tatuoinnit ovat älyttömän noloja keski-ikäisinä, ja silloinkin nitä pitäisi vielä kehdata kantaa useampi vuosikymmen. Ylipäänsä naureskelen aina rumia tai typeriä kuvia joita urpot ottavat. Nyt naureskellaan tribaaleja ja kiinamerkkejä, kymmenen vuoden päästä niitä massivisia rumiluksia mitä nyt otetaan.

Vierailija
58/64 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:49"]Ymmärrä että lapsesi on nyt täysi-ikäinen ja voi vapaasti päättää elämästään. [/quote] Ei ole näin. Hän asuu vielä kotona, elelee vanhempien rahoilla ja koulu on kesken joten hän ei voi päättää itse kaikesta. Pelottaa ajatuskin että mitä saa seuraavaksi päähänsä.

[/quote]

Toivottavasti muuttaa pois kotoa.

Vierailija
59/64 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kusipää sun lapsi saa tehä mitä haluu 18 v mitä sä öot sitä haukkumaan rumaksi ei oo sunranne

Vierailija
60/64 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tatuointi ranteessa. Harvoin se on näkyvillä, kun Suomessa on enimmäkseen kylmä ja pitkähihaisia tulee käytettyä.

Asiakaspalvelutöissä ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Tatuointi on saanut näkyä. Samoin terveydenhuollossa töissäollessani. Eli tuskin vaikuttaa tyttäresikään työmahdollisuuksiin, kun eletään jo tätä vuosikymmentä. Jos hän mielii valkokaulustöihin, niin vielä vähemmän vaikuttaa, kun pitkähihaisissa työskennellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä