Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja töistä pois sen takia?

Vierailija
05.11.2014 |

Kaverilla on vaihdevuodet ja kaikenlaisia oireita siihen liittyen. Ei pysty olemaan töissä kuin satunnaisesti. Onko kukaan kertonut, että vaihdevuosi-iässä tulee ongelmia ja ne vaan pitää kestää?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInusta vaihdevuodet on ihan yhtä pätevä syy olla pois töistä kuin lasten sairastelut ja etenkin se kuuluisa "yksi kuumeeton päivä". Ainakin meillä saa olla palkallisesti pois töistä 60 päivää, miksi ei olisi, kun on hyvä syy olla poissa?

Olet ymmärtämyt väärin.

Lääkärintodistuksella sairausloma on palkallinen max 60pv.

Mulla olo aikoinaan tuollainen idiootti työkaverina: kun 3pv kuukaudessa sai olla ilman lääkärintodistusta lomilla hän oli aina perjantait vapaalla. Ne kuulemma kuului hänelle vapaapäivinä...

Vierailija
62/66 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole kaikilla. Ja miehilläkin voi olla andropaussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireet voivat olla todellisena kärsimystä. Itselläni alkoi menopaussi 45 vuotiaana. Heräsin öisin tunnin välein yltä päältä hiessä. Päivisin olin väsynyt, vihainen, muisti pätki. Aloitin sitten gynen suosituksesta hormoonikorvaushoidon. Olo parani heti ja olin energiaa täynnä. Yritin vuoden välein jättää lääkitystä pois, mutta oireet palasivat aina muutaman viikon jälkeen. Näin jatkui seitsemän vuotta. No, vuosi sitten löytyi rintasyöpä. Se oli hormonaalinen, eli selvästi lääkityksestä johtuva. Leikkaus ja hoidot on käyty läpi, enkä tietenkään saa enää käyttää estrogeenilääkitystä, vaan päinvastoin estrogeenin estolääkitystä. Ja oireet ovat sen mukaiset. Hikoilen parin tunnin välein niin, että vaatteet kastuvat läpimäriksi. Sitten taas paleltaa. Nukun pyyheliina tyynyllä, jotta hiki ei kastele tyynyä. Nivelet ovat jäykät ja kipeät. Voitte uskoa, että työssä olo ei ole helppoa. Pitäisi tavata asiakkaita ja olla iskussa, itsevarma ja huoliteltu. Ihan kiva, kun yhtäkkiä hiki alkaa valua joka huokosesta ja naama on keitetyn ravun värinen. Yö on nukuttu pienissä pätkissä, eikä pää pelaa ollenkaan. Vuodessa tapahtui muutos pärjäävästä naisesta surkeaksi mummoksi.

Olen todi oahoillani kokemuksestasi, kuulostaapa raskaalta! Jäi mietityttämään lause: Syöpä oli hormonaalinen, eli selvästi lääkityksestä johtuva. Sanoivatko syöpälääkärit sinulle näin, vai oliko tämä sinun oma tulkinta? Mietin vain, kun myös naisille, jotka eivöt käytä hormonikorvaushoitoa, voi tulla hormonaalinen rintasyöpä. Itse juuri aloitin hormonikorvaushoidon ja mietityttää. Yleensä harvoista sairauksista pystytään yksilötasolla sanomaan taustasyytä, ainoastaan isompien joukkojen kohdalla todennäköisyyksiä.

Vierailija
64/66 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oireet voivat olla todellisena kärsimystä. Itselläni alkoi menopaussi 45 vuotiaana. Heräsin öisin tunnin välein yltä päältä hiessä. Päivisin olin väsynyt, vihainen, muisti pätki. Aloitin sitten gynen suosituksesta hormoonikorvaushoidon. Olo parani heti ja olin energiaa täynnä. Yritin vuoden välein jättää lääkitystä pois, mutta oireet palasivat aina muutaman viikon jälkeen. Näin jatkui seitsemän vuotta. No, vuosi sitten löytyi rintasyöpä. Se oli hormonaalinen, eli selvästi lääkityksestä johtuva. Leikkaus ja hoidot on käyty läpi, enkä tietenkään saa enää käyttää estrogeenilääkitystä, vaan päinvastoin estrogeenin estolääkitystä. Ja oireet ovat sen mukaiset. Hikoilen parin tunnin välein niin, että vaatteet kastuvat läpimäriksi. Sitten taas paleltaa. Nukun pyyheliina tyynyllä, jotta hiki ei kastele tyynyä. Nivelet ovat jäykät ja kipeät. Voitte uskoa, että työssä olo ei ole helppoa. Pitäisi tavata asiakkaita ja olla iskussa, itsevarma ja huoliteltu. Ihan kiva, kun yhtäkkiä hiki alkaa valua joka huokosesta ja naama on keitetyn ravun värinen. Yö on nukuttu pienissä pätkissä, eikä pää pelaa ollenkaan. Vuodessa tapahtui muutos pärjäävästä naisesta surkeaksi mummoksi.

Otan osaa, samaistun täysin! Tosin minulla ei löytynyt rintasyöpää, vain "harmittomia" pikku kasvaimia (?) Nyt estrogeeni sallittu vain paikallishoitona. Onneksi sitä saa myös ilman reseptiä, ostan  emätinkapseleita ja voiteita. Lievittää vähän oireita.

Vierailija
65/66 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aina auta estrogeeni ,pillerit,laastarit yms.!!!homeopatiasta vähän apuja.

Vierailija
66/66 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä on mielenterveysongelmia ja ne paheni vaihdevuosien myötä. Oli äreä ja jopa aggressiivinen joten otti yhteen työkavereiden kanssa. Saikutti sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi