Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja töistä pois sen takia?

Vierailija
05.11.2014 |

Kaverilla on vaihdevuodet ja kaikenlaisia oireita siihen liittyen. Ei pysty olemaan töissä kuin satunnaisesti. Onko kukaan kertonut, että vaihdevuosi-iässä tulee ongelmia ja ne vaan pitää kestää?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:26"]

Kaverilla on vaihdevuodet ja kaikenlaisia oireita siihen liittyen. Ei pysty olemaan töissä kuin satunnaisesti. Onko kukaan kertonut, että vaihdevuosi-iässä tulee ongelmia ja ne vaan pitää kestää?

[/quote]Ole onnellinen että työpaikaltasi edes yksi vaihdevuosihirviö tajuaa pysyä kotona eikä tule töihin pilaamaan työpaikan henkeä ja muiden työntekoa. Jos kaikki vaihdevuosiakat pantaisiin pakkoeläkkeelle työpaikkakiusaaminen loppuisi Suomesta siihen paikkaan ja kaikenmaailmaan konsulteilta ja terapeuteilta myös työt.

Vierailija
22/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttava kuoli, joten ei ne kaikki ongelmat ole "ihan vain pitää kestää", vaan ne voivat olla noinkin pahoja. En tiedä tarkkaan kuolinsyytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan kauheaa että naisia syyllistetään siitäkin jos ottaa hormonikorvausta vaihdevuosivaivoihin =(

Vierailija
24/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 10:26"]

[/quote]Ole onnellinen että työpaikaltasi edes yksi vaihdevuosihirviö tajuaa pysyä kotona eikä tule töihin pilaamaan työpaikan henkeä ja muiden työntekoa. Jos kaikki vaihdevuosiakat pantaisiin pakkoeläkkeelle työpaikkakiusaaminen loppuisi Suomesta siihen paikkaan ja kaikenmaailmaan konsulteilta ja terapeuteilta myös työt.

[/quote]

Eli miehet ja nuoret lopettaisivat kiusaamisen myös samalla? Jos sinä et ole nähnyt kiusaavia nuoria tai miehiä, se ei poista sitä, että minä olen. 

Vierailija
25/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty  töissä olemaan  niin silloin pitää naukkailla  estrogeeniä ja tanssi käy sitten sujuvasti vaikka ihan työpaikalla.

Vierailija
26/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
27/66 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:03"]Jos ei pysty  töissä olemaan  niin silloin pitää naukkailla  estrogeeniä ja tanssi käy sitten sujuvasti vaikka ihan työpaikalla.
[/quote]
entä jos syövän takia ei voi?

Vierailija
28/66 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä estrogeeni parantaa mielialaa. Huonot vaikutukset liittyvät yleensä progestroniin. Jos kohtu on poistettu, saat pelkkää estrogeeniä. Silloin syöpäriskikin on mitättömän pieni yhdistelmähoitoon verrattuna. Suurin osa rintasyövän saaneista ei tosin ole käyttänyt hormonihoitoa ollenkaan, alkoholi, ylipaino ja liikkumattomuus ovat nostavat syöpäriskiä yhtä paljon kuin hormonikorvaushoito.

Estrogeeni paransi fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia sekä säilytti työkykyni vaihdevuosien aikana, vaikka mitkään hormoniehkäisyt eivät olleet käyneet.

Vierailija
29/66 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun on pois. Vaihdevuosi-ikäiset naiset on työpaikoilla hirviöitä ja pilaavat työpaikan ilmapiirin. Kiusaavat muita ja leikkivät draamakuningattaria. Kun ukko potkaisee hirviön pihalle, ottavat viikko kaupalla sairauslomaa "ahdistuksen" vuoksi.

Vierailija
30/66 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kannata elää sinne vaihdevuosi-ikään, sillähän siitä selviää.

Vierailija
31/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosiin aina yhdistetään vain hikoilu ja kiukuttelu. Muita oireita: lonkkasäryt, alakuloisuus, jalkojen pistely/puutuminen, huimaus, päänsärky, painajaiset.

Tässä liuta omia oireita.

Vierailija
32/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saa käänteisessä murrosiässä pe. rseil lä kuten ennenkin. Vit maisuus, vähättely heillä sen kuin lisääntyy. Kuvitelmat 'nuoresta itsestä' ovat kammottavia.

Itsellä vaihdevuodet alkoivat jo nuorempana kuin 50 v ja olivat ihan hirveät. Lääkitys, sopiva liikunts, ruokavalio auttaa. Kivut, hikoilu ovat välillä ihan hirveitä.

Vierailija
33/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ne vaihdevuodet teille nuoremmillekin ja luulen että aikaistuvat näillä nyk. elämäntavoilla.

Vierailija
34/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan mun kohdalla korvaushoidot koska mulla on muutenkin suurentunut riski saada rintasyöpä. Olen kahdesti sairastanut imusolmukesyövän nuorempana, saanut sytostaatteja ja sädehoitoa. Sädehoidon takia suurentunut rintasyöpäriski. 

Vierailija
35/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä estrogeeni parantaa mielialaa. Huonot vaikutukset liittyvät yleensä progestroniin. Jos kohtu on poistettu, saat pelkkää estrogeeniä. Silloin syöpäriskikin on mitättömän pieni yhdistelmähoitoon verrattuna. Suurin osa rintasyövän saaneista ei tosin ole käyttänyt hormonihoitoa ollenkaan, alkoholi, ylipaino ja liikkumattomuus ovat nostavat syöpäriskiä yhtä paljon kuin hormonikorvaushoito.

Estrogeeni paransi fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia sekä säilytti työkykyni vaihdevuosien aikana, vaikka mitkään hormoniehkäisyt eivät olleet käyneet.

Rintasyöpäriskiä nostaa myös esim. vuorotyö, epäsäännölliset työajat ja liiallinen valvominen. Alttius voi olla myös perinnöllistä.

Vierailija
36/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan mun kohdalla korvaushoidot koska mulla on muutenkin suurentunut riski saada rintasyöpä. Olen kahdesti sairastanut imusolmukesyövän nuorempana, saanut sytostaatteja ja sädehoitoa. Sädehoidon takia suurentunut rintasyöpäriski. 

En saanut hormonikorvaushoitoa, koska äidilläni, mummollani ja äidin mummolla on ollut rintasyöpä.

Vierailija
37/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut hormonikorvaushoitoa, koska äidilläni, mummollani ja äidin mummolla on ollut rintasyöpä.

Toisaalta en olisi sitä kovin paljon tarvinnutkaan. Vaihdevuosioireet olivat lievät. Ei se kaikille ole samanlaista.

Vierailija
38/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on erittäin todennäköistä, että en saa mäkään. Käyn jo parin vuoden mammografiassa vaikka olen vielä selvästi alle 50v. Ihan onkologin suositus käydä mammografiassa.

Vierailija
39/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vaihdevuosi-ikäinen työkaveri tai esimies ei ole hyvä asia kenellekään. Mieluummin nuori ja mukava mies, jolla ei ole vaihdevuosi-ikäisen ja ikääntyvän naisen hulluuskohtauksia ja raivokohtauksia!

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaverilla on vaihdevuodet ja luojan kiitos se nainen pysyy joskus poissa.

Järkyttävää kiukuttelua! Ja mua palelee, kun ikkunaa tarvii pitää auki.

Vierailija
40/66 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintasyöpäriskiä nostaa myös esim. vuorotyö, epäsäännölliset työajat ja liiallinen valvominen. Alttius voi olla myös perinnöllistä.

No niin kolmivuorotyö lisäksi sädehoidon aiheuttamaan kohonneeseen rintasyöpäriskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme