Onko anoppi seonnut lopullisesti? Tytön 15-v lahja
Anoppi antoi tytöllemme 15-vuotislahjaksi KAPIOARKUN! Mitä helvettiä?!? Tuleeko jouluksi sitten pitsilakanoita tai jotain muuta älytöntä?
Kommentit (90)
No hyvä ettei ruumisarkkua; on sekin hyödyllinen...joskus.
Mietin millaisesta suvusta ja perheestä ovat ihmiset, jotka eivät arvosta mitään perinteitä. Kyllä se melkoisesta sivistymättömyydestä kertoo.
No pistäkää jemmaan vaikkei juuri nyt olisikaan mieleinen lahja. Joku päivä osaa arvostaa sitä. Ja jos on vanha niin sen voi entisöidä jos haluaa.
Antakaa sille ruumisarkku joulu lahjaksi.
Ei vittu :D Voin uskoa ettei ihan 15v. ihastunut. Anopit ja mummot on just tollasia. Ostetaan kaikenmaailman mummokamaa. Meidän vauva on saanut anopilta niin idioottimaisia lahjoja. Lasten raamatun muiden muassa. Me ei kuuluta kirkkoon.
Onko kapio murresana? Kuulen sen nyt ensimmäistä kertaa!
Todella surkea lahja. Ymmärrän palstalaisten ajatuksen omasta aarrearkusta, mutta se nyt voisi olla mikä tahansa pahviloota. Sisältöhän se tärkein on! Vaikka olisi kapioarkku ollut jo annettaessa pullollaan pitsiliinoja ja muita, niin kuka 15-vuotias sellaista haluaa?! Vittu pussilakanalaatikko. Mahtava lahja.
Mitä te antaisitte pikkulapsille lahjaksi? Käpylehmiä vai? Ihanan perinteistä.
Tein pikagooglauksen netistä ja kyllä minulle ennemmin kelpaisi puinen kapioarkku ikeakrääsän keskelle, kuin joku kämänen pahvilaatikko.
Minulla on ollut jo pienestä saakka "kapioarkku". Veljeni tekemä rujon näköinen möhkäle, jonne on säilötty kaikenlaisia muistoja vauvasta tähän ikään. Voisinkin muuten lähteä varastoon kurkkaamaan sisältöä. Kiva muistella vanhoja aikoja.
T. 25-v
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:18"]Oli pakko käydä googlaamassa, että mikä ihme on kapioarkku. Itse ainakin olisin loukkaantunut tuollaisesta lahjasta, ei 2010-luvulla enää mitään myötäjäisiä vietetä. Harva nuori osaa edes ommella eikä sillä taidolla mitään edes tee, ellei satu pitämään käsitöistä, kunhan nyt napin saa paitaan kiinni.
T. 23v.
[/quote]
sain 16v lahjaksi vanhan perintöarkun, joka oli/on osa sisustusta. mummolta sain paljon mm. Pellavatyynyliinoja ja -keittiöpyyhkeitä. Niihin kirjailtiin yhdessä minun nimikirjaimet ja joihinkin joku kukkakuvio tmv. Lämmin muisto ja kivat, kestävät liinat, ei suinkaan mitään myötäjäisiin liittyvää, kuten ehkä 60v sitten.
T. 25v
Okei. Mä en vaan osaa arvostaa jotain virkattuja rättejä. Ei ole mun tyylistä eikä kyllä ollu mun mummonkaan, onneksi. En myöskään kerää mitään juuri mitään muistokrääsää itselleni. Inhoan kaikkea lippulappusälää.
Kiva lahja, hyvä että perinteitä kunnioitetaan!
Hyvä lahja. Siihen voi nyt alkaa jo keräämään kapioita niin on jotain valmiina kun aika tulee.
Niih, sinne voi sitten haudata sen anopin, tosi kätsyä.