Onko anoppi seonnut lopullisesti? Tytön 15-v lahja
Anoppi antoi tytöllemme 15-vuotislahjaksi KAPIOARKUN! Mitä helvettiä?!? Tuleeko jouluksi sitten pitsilakanoita tai jotain muuta älytöntä?
Kommentit (90)
No jos se on kaunis arkku niin voihan sinne jotakin muutaki laittaa. Käyttää niinku sisustuselementtinä...
Minusta se on ihana lahja. Minun isäni veisti meille omille ja myös sukulaistytöille pienet kapioarkut rippilahjaksi. Kaikille arkku on rakas. Itse säilytän omassani valokuvia, päiväkirjoja yms muistoja.
helpolla pääsi...seuraavaksi se tuo teille lahjana kaikki risat loputkin huonekalut...sikamaista.
Sellainen olisi ollut ihana! Oikein vanhanajan puinen kirstu. Ei tietenkään nykyään mitenkään avioliittoon liittyen vaan oman kodin perustamiseen. Siihen voisi toivoa mieleisiään laatuastioita ym. Jos siis tyttö on sen luonteinen että sellainen kiinnostaa. Pojalle oma jos hänkin haluaa. Ihana mummo!
Ei se mun mielestäni ole tyhmää. Vanha traditio meidänkin suvussa. Sinne voi kerätä vaikka tavaroita, kun joskus muuttaa kotoa, ei sen tarvitse naimakauppoja vielä enteillä. Ennenhän sitä sanottiin, ettei naimisiin pääse, ennenkuin on ripillä käyty. Se oli aika ennen maistraattivihkimisiä.
Oli pakko käydä googlaamassa, että mikä ihme on kapioarkku. Itse ainakin olisin loukkaantunut tuollaisesta lahjasta, ei 2010-luvulla enää mitään myötäjäisiä vietetä. Harva nuori osaa edes ommella eikä sillä taidolla mitään edes tee, ellei satu pitämään käsitöistä, kunhan nyt napin saa paitaan kiinni.
T. 23v.
Mun poika on 17-v. ja olen keräillyt jo tavaraa, jos joskus muuttaa kotoa, kun olen alessa halvalla nähnyt. Mm. lapsuuden valokuvista oman kansion, astia- ja kattilasarjan, ukin vanhan puukon muistoksi, jne. Eipähän pamahda kerralla kulut niskaan. Itseäni autettiin samalla lailla. Omaan kapioarkkuuni ne menee. Viekööt poika mukanaan ukkinsa tekemän arkun.
terv. 9
Mitä vikaa pitsilakanoissa?
Ap on varmaan niitä mammoja, jotka aikovat pitää lapsensa helmoissaan noin viisikymppisiksi - siis kunnes lapsi on noin 50 v? Vai miten ei ollenkaan tule ajatelleeksi, että semmoinen arkku joko tyhjänä tai "kapioilla" täytettynä on ihan kiva vaikka opiskelemaan lähtevän mukaan? Se voi olla edessä jo ensi vuonna, ja voi olla hyvinkin tarpeellinen vaikka kalustettuun asuntolaan muuttavalle.
Kyllä kotoa lähtevä nuori tarvitsee muutakin kuin matkalaukun, ja nyt siihen arkkuun voi alkaa keräilemään omien lakanoitten lisäksi astioita, ruokailuvälineitä ja muutakin omassa kodissa tarpeellista.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:10"]
Anoppi antoi tytöllemme 15-vuotislahjaksi KAPIOARKUN! Mitä helvettiä?!? Tuleeko jouluksi sitten pitsilakanoita tai jotain muuta älytöntä?
[/quote] toivottavasti laittoi myös kasan kortsuja ja muuta ehkäisyvalistusta
Sitähän voi itekin ostella pikkuhiljaa tyttöset pyyheliinoja, lakanoita, astioita, eihän siinä kauaa mene kun menevät opiskelemaan esim yliopistoihin niin on valmiina.
Kuulostaa hyvältä lahjalta. Onko kaunis arkku?
Tuolle 23v:lle tiedoksi: niitä kapioita voi myös ostaa... Tuskin kovin moni nykyään lakanoitaan kutoo oikeasti.
Arkuthan on muotia sisustuksessa ja aina niitä säilytyskalusteita tarvitsee. Jos ei ole mieleinen, niin sen voi vaikka maalata itse uusiksi.
Hei haloo nyt, tietysti teinille varataan tavaraa omaan kotiin, meidän oman maun mukaisia. Mutta siis tuollainen naurettava käytetty arkku! Kamalan näköinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:18"]
Oli pakko käydä googlaamassa, että mikä ihme on kapioarkku. Itse ainakin olisin loukkaantunut tuollaisesta lahjasta, ei 2010-luvulla enää mitään myötäjäisiä vietetä. Harva nuori osaa edes ommella eikä sillä taidolla mitään edes tee, ellei satu pitämään käsitöistä, kunhan nyt napin saa paitaan kiinni. T. 23v.
[/quote]
Kertopa nyt kun olet googlannut, että miten niitä myötäjäisiä "vietetään"?
Ihana lahja. Mä tykkäisin ja kyllä mun lapsetkin tykkäis. Ovat kyllä vielä nuoria tuollaiseen, mutta aikanaan uskon heidän antavan arvoa tuollaiselle lahjalle. Fiksu anoppi sulla, ap.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:25"]
Hei haloo nyt, tietysti teinille varataan tavaraa omaan kotiin, meidän oman maun mukaisia. Mutta siis tuollainen naurettava käytetty arkku! Kamalan näköinen.
ap
[/quote]
Ahh.. MEIDÄN oman maun mukaisia...
Mitens jos sen teinin maun mukaisia? Oisko mitään ideaa?
se arkku siis on vanha, kenties anopin vanha? Ettei olisi jo perintökalleus? Ja jos se olisi ap.n suvusta se olisi kultaakin kalliimpi, mutkun se on anopin...
Laita kuva niin voidaan äänestää, onko oikeasti kamalan näköinen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:25"]Hei haloo nyt, tietysti teinille varataan tavaraa omaan kotiin, meidän oman maun mukaisia. Mutta siis tuollainen naurettava käytetty arkku! Kamalan näköinen.
ap
[/quote]
Vanha arkku siis? Saattaa olla arvokaskin. Mitähän anoppi ajatttelee noin täysin sivistymättömästä miniästä. Toivotaan, että ap:n tytär on sentään fiksumpi ja osaa arvostaa hienoa lahjaa.
Sehän tulee olemaan tosi hyödyllinen tytön muuttaessa aikanaan omaan kotiin! Jos arkkuun aletaan kerätä tytölle mieleisiä astioita, pyyhkeitä ja lakanoita niin se on opsikeluiässä jo iso apu :) harvoillahan kapioarkku nykyään on käytössä mutta eihän se mikään turha/huono juttu ole!