Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela eväsi taas toimeentulotuen

Vierailija
03.12.2024 |

Olen saanut rahaa lainaksi sen vuoksi etten ole saanut toimeentulotukea ja sitten Kela katsoo että minulla on säännöllistä tuloa vaikka se on laina ja olen sen heille kertonut. Miten voi olla tällainen järjestelmä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen velkakirja sinulla oli esittää?

Vierailija
2/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo! Jokainen oikea Kelan toimeentuloasiakas tietää, että rahalahjat ja lainat otetaan käteisenä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin tyhmä että ottaa lainaa tilille? 

Vierailija
4/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo! Jokainen oikea Kelan toimeentuloasiakas tietää, että rahalahjat ja lainat otetaan käteisenä!

Ja käteisvaroista tulee viipymättä ilmoittaa Kelalle, tai syyllistyt rikokseen, jos piilottelet käteisvaroja samalla kun saat toimeentulotukea.

Vierailija
5/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotin kelalle että lasketaan viime vuoden palkkatulot niin saadaan vielä isompi summa etteivät joudu maksamaan tukea. Voin myöntää on minulla joskus aikaisemmin ollut rahaa kun oli töitäkin. Mitättömän pieni työttömyyskorvaus ei riitä ja 200 euroa säästöjä on ihan liikaa aikuiselle. Pitää olla totaalisen pee aa ja pysyä todistamaan se muuten ei tipu tukea.

Koska sinulla on lainaa niin sinulla on kelan aukottoman logiikan mukaan rahaa. Sillä ei ole kelalle merkitystä että se on velkaa.

Vierailija
6/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stfu Konala.

Vierailija
7/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu summasta. Itse lainasin kaverilta 6000€ ja ihan tilille siirrettiin. Sen jälkeen ostin auton ja hankin ammattikortit ja menin töihin. Tästä on 10 vuotta. Maksoin 500 €/kk velkani pois. Palkka oli silloin 2000€ /kk käteen. Nyt se on 2400/kk käteen. m39

Vierailija
8/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan toimeentulotukea, vaikka minulla on lähes 100 000€ vanhoja säästöjä. Piilossa tietenkin.

Vierailija
9/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut toimeentulotukea vaikka olisin tarvinnut. Kiitos Kela.

Vierailija
10/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitää huoli, että on tili tyhjänä

Vierailija
11/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina otettaan käteen ja säästöt säästetään käteisenä kotona.

Vierailija
12/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käteisvaroista tulee viipymättä ilmoittaa Kelalle, tai syyllistyt rikokseen, jos piilottelet käteisvaroja samalla kun saat toimeentulotukea.

Alapeukuttajat tukevat rikollisuutta?

Vierailija
13/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni 3,5 kuukautta kun valitin kelan päätöksestä. Sain veronpalautuksia mutta maksoin sillä hammaslääkärilaskun. Kela eväsi 3 kuukaudeksi toimeentulotuen 236 euron takia jolla maksoin hammaslääkärin. En saanut sähkölaskuun rahaa enkä vakuutuslaskuihin enkä muuten toimeentulotukea.  Nyt 3,5 kuukauden jälkeen kela tuomittu maksamaan minulle 1232 euroa

Vierailija
14/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ottaa käteistä jos asuu eri puolella maata kuin lainaaja? Ap

Vierailija
15/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja velkakirjakin löytyy. Taidan viedä käräjille samalla kun te-toimiston. On tämä stana maa.

Vierailija
16/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni 3,5 kuukautta kun valitin kelan päätöksestä. Sain veronpalautuksia mutta maksoin sillä hammaslääkärilaskun. Kela eväsi 3 kuukaudeksi toimeentulotuen 236 euron takia jolla maksoin hammaslääkärin. En saanut sähkölaskuun rahaa enkä vakuutuslaskuihin enkä muuten toimeentulotukea.  Nyt 3,5 kuukauden jälkeen kela tuomittu maksamaan minulle 1232 euroa

Jos kela joutuu maksamaan sinulle 1200 niin sitten et saa ainakaan vuoteen tt-tukea. Nehän voivat laskurilla todistaa että sait toista tonnia kyllä sen pitää riittää vähintään vuodeksi.

Vierailija
17/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten voi olla tuen tarpeessa, jos on lainannut rahaa?

Vierailija
18/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ottaa enemmän vastuuta itsestään ja toimeentulostaan. Koko ajan koura ojossa odotetaan, että me veronmaksajat heidät elätetään.

Vierailija
19/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten voi olla tuen tarpeessa, jos on lainannut rahaa?

No juuri siten ettei ole saanut sitä tukea. Dorka.

Vierailija
20/26 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi ottaa enemmän vastuuta itsestään ja toimeentulostaan. Koko ajan koura ojossa odotetaan, että me veronmaksajat heidät elätetään.

Kerro miten ottaa vastuuta itsestä jos ei saa töitä tai pääse opiskelemaan tuhansista yrityksistä huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi