Onko anoppi seonnut lopullisesti? Tytön 15-v lahja
Anoppi antoi tytöllemme 15-vuotislahjaksi KAPIOARKUN! Mitä helvettiä?!? Tuleeko jouluksi sitten pitsilakanoita tai jotain muuta älytöntä?
Kommentit (90)
ap vastailee itselleen kun kukaan muu ei ollut samaa mieltä aloituksen kanssa
Sinänsä kiva idea, mutta useimmat meistä haluaa ihan itse päättää millä tyylillä sisustaa ja vanha kapioarkku ei todellakaan sovi mihin tahansa tyyliin. Taitaa myös olla liian suuri kaapin perälle piilotettavaksi, jos sen kuitenkin tunnesyistä haluaisi säästää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:10"]
Onko kapio murresana? Kuulen sen nyt ensimmäistä kertaa!
[/quote]Apukoulunko olet käynyt ja vaav aku 'ankkaa kukenut.?
[/quote]
Enpä ole minäkään koskaan kuullut. Osasyy varmasti se etten ole tuollaista koskaan nähnytkään. Nytpähän opittiin! Lapsellista ivailua..
Kapioarkkuhan sinällään on ihan kätevä ja ehkä sieväkin, mutta mielestäni on tahditonta antaa lahjaksi jokin todella kookas ja tilaa vievä sisustuselementti. Vaikka sille teoriassa voisi olla tarvetta, harva tahtoo kotiinsa jotain isoa ja näkyvää, mitä ei ole itse valinnut oman makunsa mukaan. En minäkään olisi tykännyt äitini valitsemasta kirjahyllystä, vaikka sille käyttöä onkin.
Oijoi jos mummuni lahjoittaisi mulle sellasen niin olisin onnellinen! Ja pitsilakanat ovat ihania. Tuollaisilla tavaroilla on vielä kymmenen vuoden jälkeenkin arvoa. Toidin kuin niillä ikeapaskoilla.
T.17v
No meidän suvussa tuollaisten perintökalleuksien sisälle sujautetaan nuorelle pino seteleitä, joilla voi ostaa sitten sen I phonen. Näin saa lapsi molemmat ja arvostaa myös molempia.
Äläpä halveksi Aku Ankkaa, sillä sieltä juuri oppii tuollaisia sivistyssanoja.
t. äidinkielenopettaja
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:10"]
[/quote]Apukoulunko olet käynyt ja vaav aku 'ankkaa kukenut.?
[/quote]
Arkkua voi käyttää myöhemmin säilytykseen tms. ja ihan kiva jos ostaa myöhemmin hyödyllistä tavaraa tytölle omaan kotiin. Miksi edes valitat asiasta? Itselleni oli ainakin tosi hyvä juttu, että sain niitä lakanoita, pussilakanoita ja kaikenlaista kun muutin opiskelemaan.
Ilmeisesti aika monessa suvussa ei kulje vastausten perusteella perintötaidetta, mattoja tai huonekaluja (eivät mitään halpaa kamaa) kun ei oltaisi valmiita vastaanottamaan mitään mikä ei sovi omaan tyyliin.
voi kauheeta! mut varmaan kivitetään mummona! Mulla on kaksi poikaa ja ajattelin antaa jos ne saa tyttöjä pari korua eteenpäin, jotka on mulle arvokkaita + rakkaita. En taas huomannut että miniälle se ei välttämättä käy. Kapioarkussahan on juuri se ajatus tärkeintä. Anoppi viestii, että lapsesi on tärkeä!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:14"]Ilmeisesti aika monessa suvussa ei kulje vastausten perusteella perintötaidetta, mattoja tai huonekaluja (eivät mitään halpaa kamaa) kun ei oltaisi valmiita vastaanottamaan mitään mikä ei sovi omaan tyyliin.
[/quote]
No ei meidän suvussa mitään perintöhuonekaluja kierrä? Meillä on tapana viedä tarpeettomat huonekalut kaatopaikalle tai myydä ne.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:14"]Ilmeisesti aika monessa suvussa ei kulje vastausten perusteella perintötaidetta, mattoja tai huonekaluja (eivät mitään halpaa kamaa) kun ei oltaisi valmiita vastaanottamaan mitään mikä ei sovi omaan tyyliin. [/quote] No ei meidän suvussa mitään perintöhuonekaluja kierrä? Meillä on tapana viedä tarpeettomat huonekalut kaatopaikalle tai myydä ne.
[/quote]
10 000 euron perintötaulun tai 3000 euron pöytäkalustonkin varmaan veisit kierrätyskeskukseen tai kaatopaikalle?
[/quote]Niin, mitä tarkoittaa sana kapio? Anyone?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 14:27"]
[/quote]Niin, mitä tarkoittaa sana kapio? Anyone?
[/quote]
Ei ole murresana. Se kapiokirstu tai kapioarkku on laatikko, johon kerätään (muinoin tehtiin itse, nykyisin yleensä ostetaan) lakanoita, pyyhkeitä, astioita ja muuta kodin käyttötavaraa. Nämä tavarat on sitten nimeltään kapiot.
Alunperin ne kerättiin tytölle ja annettiin käyttöön kun tyttö meni naimisiin, osa myötäjäisiä tavallaan.
Nykyään siis monet tekee ihan samaa keräilemällä jotain astiasarjaa lapselleen tai ostamalla tarjouslakanoita, jotta kaikkea ei tarvitse hankkia kerralla sitten kun lapsi muuttaa pois kotoa. Siitä vain ei enää puhuta kapioina.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:14"]Ilmeisesti aika monessa suvussa ei kulje vastausten perusteella perintötaidetta, mattoja tai huonekaluja (eivät mitään halpaa kamaa) kun ei oltaisi valmiita vastaanottamaan mitään mikä ei sovi omaan tyyliin. [/quote] No ei meidän suvussa mitään perintöhuonekaluja kierrä? Meillä on tapana viedä tarpeettomat huonekalut kaatopaikalle tai myydä ne.
[/quote]
10 000 euron perintötaulun tai 3000 euron pöytäkalustonkin varmaan veisit kierrätyskeskukseen tai kaatopaikalle?
[/quote]
Sellaisen kuskaisin jonnekkin huutokauppaan ja käärisin hyvät rahat.
Eihän sinne ole pakko kapioita laittaa, saati myötäjäisiä, vaan vaikka niitä omia rakkaita muistoja, kuten joku aiemmin tässä ketjussa mainitsi. Ihme porukkaa, kun tällaisestakin voi mielensä pahoittaa.
No eipä moiset sivistymättömät m*lkut muuta ansaitsekaan. Mieluinen lahja olisi varmaan ollut kasa lapsityövoimalla tuotettua lastulevyä, niin olis voinut tuunata iiiihanat oman näköiset kalusteet. Hyi helvata!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]
[/quote]
Tyhmästä kommentista päätellen sukuunne ei ole kertynyt vielä mitään arvokasta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 13:51"]
[/quote]
Tyhmästä kommentista päätellen sukuunne ei ole kertynyt vielä mitään arvokasta.
[/quote]
Itseasiassa ei olekaan. Sukuni on köyhää ja matalasti koulutettua. Olen suvustani toinen, joka opiskelee yliopistossa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:34"]
Okei. Mä en vaan osaa arvostaa jotain virkattuja rättejä. Ei ole mun tyylistä eikä kyllä ollu mun mummonkaan, onneksi. En myöskään kerää mitään juuri mitään muistokrääsää itselleni. Inhoan kaikkea lippulappusälää.
[/quote]
Miten virkatut rätit ja muistoesineet liittyy (moderniin) kapioarkkuun? Eiköhän sinne aleta keräämään sitä tavaraa mitä nuori joka tapauksessa hankkii muuttaessaan omilleen.
Kai nää idioottiaivopierut täsäs ketjussa on vain ap:n jatkoa omaan provoonsa, vai onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa?