Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ehdottaa 33/67-omistussuhdetta asuntoon, koska mulla pienemmät tulot

Vierailija
19.09.2021 |

Siis miehelle tuo 67%. Tuntuu vähän kurjalta, ettei koti olisikaan jaettu tasan. Kävisikö muille?

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa molemmilla osapuolilla pitää olla sama elintaso. Laki sen määrää. Jos teillä ei ole avioehtoa, niin erossa kaikki menee puoliksi. Se kummalla on erotessa suurempi omaisuus, joutuu ylimäärästä maksamaan toiselle osituksena puolet.

Neuvoisin miestäsi ottamaan puolisokseen toisen miehen, niin todennäköisyys olisi suurempi, että heillä olisi samat tulot.

Avioehto on hyvä olla silloin, kun toinen omistaa tolkuttomasti suuremman omaisuuden.

Itse, en kyllä menisi naimisiin henkilön kanssa, joka mittaa minut rahassa.

Oma vapaaehtoinen eläkevakuutus kannattaa naisten aina avata, koska eläkettä ei kerry vauva ajalta. Fiksu mies avaa naiselleen eläkevakuutuksen.

Vierailija
82/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Jotta saisitte 50/50 omistusoikeuden, saattaisi sinun osuutesi muodostua liian kalliiksi tai sitten miehen on tyydyttävä halvempaan kämppään kuin haluaisi. Mahdollisen eron tullessa tilanne ei eroa 50/50 omistussuhteesta, eli jommankumman on myytävä osuutensa toiselle tai asunto myyntiin. Saat jokatapauksessa asua kämpässä, johon sinulla ei yksin olisi ollut varaa.

Toki monien tällaisten miesten kanssa saa olla tarkkana, ettei ala maksattamaan muita elämisen kuluja sinulla. Ehdotapa yhteistiliä tällaisille menoille -33/67-suhteella tietenkin- ja katso mikä on reaktio.

Tästä tuli mieleen että josko toinen pariskunnasta ehdottomasti haluaisi että ostetaan yhdessä iso omakotitalo Espoosta, ja toiselle riittäisi kaksio Helsingin keskustasta, niin asunnon ostohinta ja kustannus puoliksi saattaisi olla ihan sama. Mutta keskinäiset asumispreferenssit sen verran eri, että kannattaako yleensäkään miettiä asunnon ostoa yhdessä. Jompikumpi joutuu tyytymään rajusti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutista itseäsi kirjoitti:

Avioliitossa molemmilla osapuolilla pitää olla sama elintaso. Laki sen määrää. Jos teillä ei ole avioehtoa, niin erossa kaikki menee puoliksi. Se kummalla on erotessa suurempi omaisuus, joutuu ylimäärästä maksamaan toiselle osituksena puolet.

Neuvoisin miestäsi ottamaan puolisokseen toisen miehen, niin todennäköisyys olisi suurempi, että heillä olisi samat tulot.

Avioehto on hyvä olla silloin, kun toinen omistaa tolkuttomasti suuremman omaisuuden.

Itse, en kyllä menisi naimisiin henkilön kanssa, joka mittaa minut rahassa.

Oma vapaaehtoinen eläkevakuutus kannattaa naisten aina avata, koska eläkettä ei kerry vauva ajalta. Fiksu mies avaa naiselleen eläkevakuutuksen.

Ap ei kyllä antanut sanallakaan ymmärtää heidän olevan avioliitossa. Siksi toisekseen sama elintaso ei tarkoita, että jos toinen vaihtaa vaikka autonsa uuteen niin toisenkin pitää saada samanlainen.

Vierailija
84/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran tasokas nainen, että en ikipäivänä tuollaista nillittäjää huolisi.

Kysymys ei ole rahasta, sitä minulla riittää, mutta huonosta mausta ja alaluokkaisesta asenteesta kun pennejä lasketaan sinänsä aivan yhdentekevistä asioista.

Kun ollaan perhe, ollaan yhdessä ja rakennetaan yhteistä hyvää. Jo tuollaisesta puhuminen laskisi miehen kiinnostavuuden nollaan. Ei ole kykyä tai halua huolehtia perheestä. Ei kiitos.

No aika varakas olet, jos asunnon osto symboloi sinulle pennosten laskemista.

Vierailija
85/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainan hoitokulut ja pääomavastike jaetaan samassa suhteessa, niin reiluahan tuo on.

Vierailija
86/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
87/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran tasokas nainen, että en ikipäivänä tuollaista nillittäjää huolisi.

Kysymys ei ole rahasta, sitä minulla riittää, mutta huonosta mausta ja alaluokkaisesta asenteesta kun pennejä lasketaan sinänsä aivan yhdentekevistä asioista.

Kun ollaan perhe, ollaan yhdessä ja rakennetaan yhteistä hyvää. Jo tuollaisesta puhuminen laskisi miehen kiinnostavuuden nollaan. Ei ole kykyä tai halua huolehtia perheestä. Ei kiitos.

Minäkin ihmettelen, että miten raha-asioista puhutaan, jos jopa asunnon oston kaltainen iso päätös kertoo "alaluokkaisesta asenteesta", "pennien laskemisesta", ja "laskee kiinnostuksen nollaan".

Telepatiallako tällaiset sovitaan? Vai neiti on tottunut siihen,  että rahaa on kuin roskaa, joten siitä ei tarvise puhua? Miehet hoitaa nää jutut?

Vierailija
88/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, että miten raha-asioista puhutaan, jos jopa asunnon oston kaltainen iso päätös kertoo "alaluokkaisesta asenteesta", "pennien laskemisesta", ja "laskee kiinnostuksen nollaan".

Telepatiallako tällaiset sovitaan? Vai neiti on tottunut siihen,  että rahaa on kuin roskaa, joten siitä ei tarvise puhua? Miehet hoitaa nää jutut?

Hän on "tasokas nainen" ja ajattelee että tämä oikeuttaa siipeilyyn. Päättele itse, mistä on kyse.

Vierailija
89/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että ketään ei kiinnosta perustaa perhettä tai panostaa suhteeseen tällaista ehdottavien luusereiden kanssa.

Kuolkaa sukupuuttoon Suomi- miehet, maailma on pullollaan tosimiehiä, jotka pystyy elättämän perheensä ja silti tukevat myös vaimon uraa.

Vierailija
90/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaa olla sinkku.

Vierailija
91/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että ketään ei kiinnosta perustaa perhettä tai panostaa suhteeseen tällaista ehdottavien luusereiden kanssa.

Kuolkaa sukupuuttoon Suomi- miehet, maailma on pullollaan tosimiehiä, jotka pystyy elättämän perheensä ja silti tukevat myös vaimon uraa.

Voitko selittää tämän logiikan?

Jos molemmat tekevät uraa, miksei maksettaisi 50/50?

Vierailija
92/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisi, miksi minun pitäisi olla keinotekoisesti taloudellisesti samassa asemassa jos minulla olisi pienemmät tulot kuin miehellä?

Koska avioliitossa elämä jaetaan.

Vierailija
93/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsitys, että Suomessa pariskunnat ovat taloudellisesti ainakin miehen kannalta hyvä diili, ei ole loisivia naisia ja usein nainen kantaa jopa paljon suuremman taloudellisen vastuun kuin olisi reilua. Jopa vauvan kanssa kotona olevat naiset osallistuvat omalta osaltaan.

Miksi tämä keskustelu ja todellisuus eivät oikein kohtaa?

Vierailija
94/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää tämän logiikan?

Jos molemmat tekevät uraa, miksei maksettaisi 50/50?

Koska naisella on tilastollisesti reilusti pienemmät tulot, vaikka koulutustaso olisi korkea. Koska naisen työurassa ja taloudessa on katkoksia äitiyslomien ja hoitovapaiden takia.

Esim sivistyneessä osassa Eurooppaa (esim. Saksa) on selvää että perheellinen nainen tekee osa-aikatöitä, koska arvostetaan sitä että hänen äiti!

Vierailija
95/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole reilu sopimus. 50/50. tai sitten miehelle tuo 33% ja sinulle 67%.

Vierailija
96/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet hoitaa nämä asiat. Sen verran pitää keskustella, että osuus on 50/50.

Vierailija
97/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutista itseäsi kirjoitti:

Avioliitossa molemmilla osapuolilla pitää olla sama elintaso. Laki sen määrää.

Mikä laki muka? Lain mukaan aviopuolisoilla on kyllä elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan, mutta se ei tarkoita välttämättä samaa elintasoa.

Kokonaan toinen juttu on sitten se, että avioliitto on harvoin onnellinen, jos puolisoiden välinen elintasoero on kovin suuri.

Vierailija
98/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisi, miksi minun pitäisi olla keinotekoisesti taloudellisesti samassa asemassa jos minulla olisi pienemmät tulot kuin miehellä?

Koska avioliitossa elämä jaetaan.

Eihän sen asunnon omistussuhteet vaikuta asumiseen ja arjen jakamiseen mitenkään, jos ei ole aikomus erota. Ja jos ajattelee eron olevan mahdollinen, täytyy siihen varautua reilusti.

Minä ainakin tein selväksi, etten halua miestä omaisuutensa, vaan hänen itsensä takia nimenomaan tekemällä taloudellisesti reilut ratkaisut. Se oli minulta rakkautta.

Vierailija
99/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi jos maksan esim. talouden ruoat itse 100%sti.

Jos tulee ero, niin saanko ne pois?

Vierailija
100/230 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet hoitaa nämä asiat. Sen verran pitää keskustella, että osuus on 50/50.

Okei no sitten ymmärrän. Tiedoksi, että yleensä Suomessa vuonna 2021, myös naisilla on tapana kantaa aikuisen vastuu taloudellisista asioista. Siksi niistä keskustellaan ja tehdään reilut diilit. Oletko suomalainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi