Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nalkuttaa mulle ajokortin hankkimisesta

Vierailija
03.11.2014 |

Toivottavasti se ei lue tätä palstaa, mutta pakko vähän avautua kun ärsyttää ihan sikana.

Eli, mulla ei ole ajokorttia siksi että pelkään ajamista. Panikoin ratissa ihan hulluna ja olen todellinen vaara liikenteelle. Tiedostan ongelmani ja sen ratkaisemiseksi tarvitsisin varmasti vuosien terapiaa.

No, mieheni painostaa minua sen hankkimiseen sillä haluaa ostaa omakotitalon. Sanoo että se on pakollinen, jos asuu omassa talossa. Mutta asumme pienessä kaupungissa jossa kulkee bussit omakotitaloalueillakin ja jos ei, voisin kulkea kaikki matkat fillarilla. Silti hänelle ei kelpaa tämä vaan pitäisi silti ajaa se kortti ennen omakotitaloon muuttamista, koska "se on vaan niin". Onhan se totta että olisin paljon itsenäisempi, mutta pärjäisin hyvin ilmankin. Monissa paikoissa on kotiinkuljetus ja taksejakin on.

Minua rupesi niin ärsyttämään että huusin sille eilen, että muuttaa yksinään omakotitaloon ja jättää minut tänne niin saan olla edes rauhassa. En todellakaan rupea riskaamaan henkeäni jonkun omakotitalon takia.

Huh, että ärsyttää.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortittoman kannattaisi hankkia kumppani toisesta kortittomasta. Ei tarvitsisi kummankaan olla kirppuna toisen turkissa.

Vierailija
42/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ajokortti ja 25v ajokokemusta jo, miehelläni ei ole korttia ja minä sitten ajelen, kuskaan, järjestän ja hoidan mm renkaanvaihdot, huollot, katsastukset, vara-auton jos tarvii jne. eli : toisaalta ymmärrän miestäsi hyvinkin. miten niin ärsyttääkään esimerkiksi kun menisin itse kilsan verran oman menoni pyörällä/kävellen ja jättäisin miehen hoitamaan lasten harrastuksiin viennit tai kaupassakäynnit autoillen mutta ei, minä järjestän omat aikatauluni niin että voimme autoilla kaikki ihanasti yhdessä. 

MUTTA jos ajaminen on paniikkia, et luota etkä uskalla niin sanoisin että hyvä jos et lähde liikenteeseen. tuhannen tai pari kiloa metallimöykkyä sadan kilometrin tuntivauhdilla on tuhoase pahimmasta päästä ja panikoivan tai hermoheikkoisen käsissä on jo monia autoja liikenteessä tälläkin hetkellä.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joidenkin mielestä apn pitäis vaan ihan miestä miellyttääkseen hankkia kortti (reipas 1000€), auto (halvimmillaan järkevä auto irtoaa jollain 5000€), vakuutukset(n 600 e vuodessa) ja verot vielä pari sataa päälle. 

Vierailija
44/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa olemassa huonohermoisia ihmisiä!!

Vierailija
45/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:18"]

Mun miehellä ei ole korttia ja et edes tiedä kuinka vitun ärsyttävää se on olla jatkuvasti kuskaamassa toista ympäri kyliä.

[/quote]

Tiedän!  Mun miehellä ei ollut korttia kun alettiin seurustella, aluksi se ei niin rakkaudenhuumassa härinnyt mutta parin vuoden jälkeen alkoi olla kynnyskysymys. Tuntui typerältä olla päivästä toiseen kuskina aikuiselle normaalijärkiselle ihmiselle. Kaiken hölmöimmältä tuntui kuskata miestä hänen omiin menoihinsa ja hakea taas takaisin, johan siinä meni bensaakin tuplasti! Onneksi mies meni sitten autokouluun ja hankki kortin.
[/quote]

Meillä miehellä pitäisi vaan tehdä teoriakoe ja inssi, ja sit saisi kortin. Näin ollut vuodesta 2005, vaan ei vaan halua koska kivempaa istua kyydissä kun minä ajan. Jos en jaksa häntä kuskata (ilman selkeää syytä) niin lähtee marttyyrina julkisella ja on sillä reissulla niin kauan että mun täytyy hakea hänet pois. Ihan "periaatteesta" ei kuulemma korttia aja.
- Tosin eräs miehen kaveri on kunnostanut miehen suosikkiklassikkoauton ja myisi sen meille todella edullisesti uuden projektin tieltä pois. Mies haluaisi ostaa sen, muttei uskaltaisi antaa mun ajaa sitä. Olen kannustanut miestä auton ostoon.. Josko se motivoisi sen kortin hommaamaan.

Vierailija
46/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:32"]

Eli joidenkin mielestä apn pitäis vaan ihan miestä miellyttääkseen hankkia kortti (reipas 1000€), auto (halvimmillaan järkevä auto irtoaa jollain 5000€), vakuutukset(n 600 e vuodessa) ja verot vielä pari sataa päälle. 

[/quote]

Noista pakollinen on vain se kortti. Perhe pärjää myös yhdellä autolla. Kuitenkin voi tulla tilanteita, joissa mies ei ole paikalla, kun pitäisi käydä jossakin ja olisi hyvä, jos joku muu voisi ajaa. Kyllä ajotaito helpottaa elämää.

Vierailija
47/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:45"]

Ei voi asua ilman korttia, jos talo on syrjempänä. Minä halveksin, serkkuni nainen ajaa rekkaa, setäni on autoiloija. Ehkä ne ajogeenit kulkee suvuttain. Teille osalle aivan ylivoimaista.

[/quote]

Onko sulla ja sun serkun naisella samat geenit? Sisäsiittoista porukkaa...

Vierailija
48/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:09"]

Joo, voisin saada pelkoni hallintaan varmaan jos haluaisin mutta kun en vaan tarvi sitä korttia NIIN paljon että se olisi pakko hankkia. Kaupungissa kun asutaan niin kaikki hoituu kyllä ilmankin. Asuuhan varmaan suurin osa vanhuksistakin kaupungissa, jos mieheni ei pystyisi enää ajamaan niin silloinhan on hyvä että se talo on sellaisella paikalla että julkisetkin kulkee.

En tiedä, mistä pelkoni johtuu. Meillä menee suhteessa muuten hyvin lukuunottamatta tuota painostusta ajokortin hommaamiseen. Ollaan muutenkin erakkoja eikä koko ajan olla menossa sukulaisiin, siksi en vaan ymmärrä miksi se olisi PAKKO hommata.

ap

[/quote]

No ei tietenkään ole mikään pakko. Miehelläsi on ongelma jos se ei sua hyväksy, jos nyt oletetaan ettet ole lähes päivittäin tai useita kertoja viikossa vaatimassa siltä kyydityksiä. Älä jankkaa näiden idioottien kanssa. Jos haluaisit opetella ajamaan, varmaan pystyisit pääsemään peloistasi eroon mutta mikään pakko ei todellakaan ole. Mulla on ajokortti mutta pelkään välillä ajamista. Pimeässä, tavlikeleillä ja kaupungissa ajaminen jännittää ja valikoin ajaessani helpompia reittejä.

Vierailija
49/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Noista pakollinen on vain se kortti. Perhe pärjää myös yhdellä autolla. Kuitenkin voi tulla tilanteita, joissa mies ei ole paikalla, kun pitäisi käydä jossakin ja olisi hyvä, jos joku muu voisi ajaa. Kyllä ajotaito helpottaa elämää.

[/quote]

No mitä järkeä on hankkia kortti ellei sitten ole sitä omaa autoa? Ja mitä nämä tilanteet on, taksilla ja ambulanssilla hoidetaan akuutit terveystilanteet. 

Helpottaa elämää vähän ehkä joo, mutta autoilu panikoivan, vieläpä paniikkihäiriöisen käsissä voi päättää sen elämän. 

Vierailija
50/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajokortti ja perheellä on auto. Asumme omakotitalossa. Onhan se kortti kätevä, mutta ei ollenkaan välttämätön. Ajan työmatkani pyörällä ja samoin harrastuksiini. Keskustaan menee bussit viikolla 10-20 min välein (klo6-23 välillä) ja viikonloppuisin 20-30 min välein (6-2.30 välillä).

Ainut mihin minä tarvitsen autoa on pidemmät matkat muihin kaupunkeihin ja kauppaan. Nämäkin saisin hoidettua julkisilla.

Sinun tapauksessa on parempi ettei painostuksesta suorita korttia. Epävarma ja pelokas kuski on erittäin vaarallinen.

Vierailija
51/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pelkän ajokortin hinnalla ajaa aika hemmetin monta tällaista yllättävää menoa ihan vain taksilla.

Vierailija
52/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:32"]Eli joidenkin mielestä apn pitäis vaan ihan miestä miellyttääkseen hankkia kortti (reipas 1000€), auto (halvimmillaan järkevä auto irtoaa jollain 5000€), vakuutukset(n 600 e vuodessa) ja verot vielä pari sataa päälle. 

[/quote]

Kyllä. Tosin tuskin apn noita menoja tarvii yksin maksaa. Ja kyse ei ole pelkästään miehen mukavuudenhalusta, vaan myös mahdollisten lasten edusta. Onko se reilua että mies istuu päivästä toiseen autossa.

Vierailija
53/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:32"]Eli joidenkin mielestä apn pitäis vaan ihan miestä miellyttääkseen hankkia kortti (reipas 1000€), auto (halvimmillaan järkevä auto irtoaa jollain 5000€), vakuutukset(n 600 e vuodessa) ja verot vielä pari sataa päälle.    [/quote] Kyllä. Tosin tuskin apn noita menoja tarvii yksin maksaa. Ja kyse ei ole pelkästään miehen mukavuudenhalusta, vaan myös mahdollisten lasten edusta. Onko se reilua että mies istuu päivästä toiseen autossa.

[/quote]

Ap on jo useasti sanonut ettei ole lapsia eikä tule.

Vierailija
54/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitenkäs on mahdollista, ettei meidän kahden autottoman ihmisen taloudessa ole koskaan tullut eteen sellaista tilannetta, että olisi ollut hyvä olla auto?

Vierailija
55/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on siis autokoulussa. Eikö kukaan ajattele kuinka suuri summa on mennyt jo rahaa. Ei ole pikkurahasta kysymys. 

Vierailija
56/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Mitenkäs on mahdollista, ettei meidän kahden autottoman ihmisen taloudessa ole koskaan tullut eteen sellaista tilannetta, että olisi ollut hyvä olla auto?

[/quote]

Näin. Siis tottakai näitä tilanteita tulee niille joilla se kortti on, eivätkä pysty käsittämään että toisille se on ihan tavallista perusarkea eikä sitä auton mahdollisuutta edes ajatella tai voivotella että voi voi kun ei oo.

Vierailija
57/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään ajamista vaikka kortti on ollut 18-vuotiaasta lähtien, 6-7 vuotta :( Olen varmaan ajanut aivan liian vähän. Pelkään, että jotakin pahaa tapahtuu kun ajan, ja olo on niin epävarma ja pelottaa. Ja on aivan liian paljon asioita, jotka pitää ottaa ajaessa huomioon, ja pitäisi tehdä nopeasti päätöksiä kauheassa vauhdissa...

Mies aina sanoo, että ajan varmaan silti paremmin kuin hän, koska keskityn niin kovasti ajamiseen ja hän antaa ajatusten harhailla liikaa. Ehkä pitäisi vain harjoitella ja ajaa paljon enemmän.

Vierailija
58/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista tuhlausta haaskata rahojaan autokouluun, ilman että vie loppuun asti.

Vierailija
59/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:12"]

Koska se on vähän noloa jos puolisolla ei ole ajokorttia... Vähän sama kuin puuttuisi peruskoulun päättötodistus tms. nykypäivänä suht itsestäänselvä asia.

[/quote]

Itse asiassa ajokortti ei enää nykyään ole mikään itsestäänselvyys. Aiempina vuosina ja vuosikymmeninä on ollut tapana hankkia ajokortti heti 18 vuotta täytettyään, mutta nykyään etenkin suuremmissa kaupungeissa on yleisempää, ettei autokouluun mennä heti 18-vuotiaana. Osa ajaa kortin myöhemmin ja osa ei aja sitä ollenkaan.

Vierailija
60/118 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 12:45"]Varsinaista tuhlausta haaskata rahojaan autokouluun, ilman että vie loppuun asti.
[/quote]
Miten muuten voi tietää että se ei itselleen todellakaan sovi? Toisen rahaasiat ei varsinaisesti myöskään kuulu muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi