Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16v poikapuolen "kiva" yllätys: tyttökaveri on raskaana!

Vierailija
02.11.2014 |

Nyt ei ole muuta paikkaa mihin kertoa. Minun 16-v poikapuoli ja hänen tyttöystävä kertoivat tänään minulle että tyttö on raskaana. Eivät vielä tienneet mitä tehdä, eivät ole vielä kertoneet kellekkään muulle. Ehdotin tietysti että juteltaisiin heidän molempiem vanhempien kanssa. Eivät kuulemma vielä halua. En tahtoisi myöskään itsenäisesti vanhemmille kertoa, sillä minusta se on luottamuksen rikkomista. Juteltiin vaihtoehdoista, ja kerroin tukevani heitä mitä sitten päättävätkään, mutta ensiaskel olisi kertoa vanhemmille.
Vinkkejä otetaan vastaan.. Mies tulee viideltä töistä ja siihen mennessä pitäisi kerätä itseni.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske poikapuolesi tyttöystävää lukemaan vauva.fi keskustelupalstaa, etenkin synnytyskeskusteluja. Luulisi auttavan päätöksenteossa haluaako pitää lapsen ;) ;)

Vierailija
22/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:33"]

Jos sukukypsässä iässä oleva ihminen ei halua / ole valmis vanhemmuuteen, niin sitten pitää unohtaa seksin harrastaminen. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Älkää nyt miehet liikaa luottako siihen, että se tyttöystävä muistaa ottaa pillerinsä (lisäksi pillerit, kun ei kaikille todellakaan sovi), vaan kondomit lisäksi suojaamaan. 
Elämä on paljon helpompaa, kun ei kovin nuorena tarvitse olla vastuussa uudesta elämästä. 

Ei muuta kuin tsemppiä ap:n poikapuolelle ja tyttöystävälle.

[/quote]

Mitä jos ei halua lapsia koskaan? Pitää siis jäädä ilman läheisyyttä ja ilman parisuhdetta?

[/quote]

Parisuhteessa voi olla harrastamatta yhdyntää, joka johtaa raskauteen. Yli 30 veenä varmasti saa lääkäriltä luvan sterilisaatioon. Ja muutenkin kannattaa olla varovainen. Nainen voi selvittää ovulaatiopäivänsä ja jättää raakasti seksin väliin näinä päivinä. Mies tietysti käyttää kondomia. Yhdyntä ei ole = läheisyys.

[/quote]

Tottakai yhdyntä on läheisyyttä. Minä en esim naisena saa suuseksistä mitään irti. Eli minun pitäisi sinun mielestäi olla ilman seksuaalista tyydytystä koko elämäni? dildo ei tunnu läheskään yhtä hyvältä kuin miehen penis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:36"]

Jos sukukypsässä iässä oleva ihminen ei halua / ole valmis vanhemmuuteen, niin sitten pitää unohtaa seksin harrastaminen. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Älkää nyt miehet liikaa luottako siihen, että se tyttöystävä muistaa ottaa pillerinsä (lisäksi pillerit, kun ei kaikille todellakaan sovi), vaan kondomit lisäksi suojaamaan. 
Elämä on paljon helpompaa, kun ei kovin nuorena tarvitse olla vastuussa uudesta elämästä. 

[/quote]

Eli harrastat siis itsekin seksiä vain lisääntyäksesi? Eli jos lapsilukusi on täynnä, niin sitten et enää koskaan harrasta seksiä, koska sterilisaatiokaan ei ole satavarma.

[/quote]

Seksi ei tarkoita yhdyntää!!!! Sterilisaatio on kuitenkin niin varma ehkäisymuoto, että sitten on jo tosi tosi tosi tosi huonoa onnea, jos siitä huolimatta raskautuu tai saa toisen raskautumaan. Ihan eri juttu pillereillä ja kondomilla.

Elämä on täynnä pieniä faktoja, jotka täytyy ottaaa huomioon, jos ei halua kokea ikäviä yllätyksiä. Mutta olen kyllä huomannut, että suuri osa ihmisistä ei välitä yhtään mistään. Sitten jälkeenpäin ihmetellään, että miten tässä nyt näin kävi. 

[/quote]

Okei no mitä seksiä sitten voi harrastaa jos ei yhdyntää? Itse en saa mitään  klitoriksen koskettelusta, en edes halua että sitä kosketellaan. Anaaliseksi sattuu. Perinteinen yhdyntä on ainoa joka tyydyttää. Eli siis jos yhdyntää ei saa harjoittaa, en voi harrastaa seksiä. Minulle yhdyntä=seksi.

Vierailija
24/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:48"]

Parisuhteessa voi olla harrastamatta yhdyntää, joka johtaa raskauteen. Yli 30 veenä varmasti saa lääkäriltä luvan sterilisaatioon. Ja muutenkin kannattaa olla varovainen. Nainen voi selvittää ovulaatiopäivänsä ja jättää raakasti seksin väliin näinä päivinä. Mies tietysti käyttää kondomia. Yhdyntä ei ole = läheisyys.

[/quote]

Väitätkö nyt ihan vakavalla naamalla, että parisuhteessa pitäisi pidättäytyä yhdynnästä parhaassa tapauksessa pitkälti toistakymmentä vuotta? Mitä jos kumminkin palaisit tälle vuosituhannelle?

[/quote]

No ei tietenkää pidä!!! Pitää vaan olla realistinen sen suhteen, että raskautuminen on mahdollista, vaikka se kondomi onkin käytössä. Olen kuule ihan tällä vuosituhannella ja mitä tässä maassa muutakaan on liikaa kuin huolettavia alaikäisiä ja niiden lapsia? Ja monessa sukupolvessa. 
Seksikaupat notkuu jos minkämoista vempainta, niin miehille kuin naisille ja luulisi myös mielikuvitusta nykyään riittävän. 

Mua vaan ärsyttää varsinkin nuorten välinpitämättömyys kylmiin faktoihin siihen, mitä yhdyntään tulee. Nuori voi hyvin saada esim. vakavasti vammaisen lapsen. Onko 15-vuotiaalla oikeasti rahkeita ottaa vastuuta sellaisesta lapsesta, kun se on varmasti ihan aikuisellekin tosi iso juttu ja koko elämä muuttuu täysin. 
Ei oikeasti ole niin kamalaa odottaa sitä, että tulee aikuiseksi, ennen kuin alkaa itse ottamaan vastuuta mahdollisesti uudesta elämästä. 

[/quote]

Dildo ei tunnu samalta kuin miehen penis.

Vierailija
25/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan ärsyttää varsinkin nuorten välinpitämättömyys kylmiin faktoihin siihen, mitä yhdyntään tulee. Nuori voi hyvin saada esim. vakavasti vammaisen lapsen. Onko 15-vuotiaalla oikeasti rahkeita ottaa vastuuta sellaisesta lapsesta, kun se on varmasti ihan aikuisellekin tosi iso juttu ja koko elämä muuttuu täysin. 

Ei oikeasti ole niin kamalaa odottaa sitä, että tulee aikuiseksi, ennen kuin alkaa itse ottamaan vastuuta mahdollisesti uudesta elämästä. 

[/quote]

Kondomin pettämistä todennäköisempää on esim. jäädä auton alle koulumatkalla ja kuolla tai vammautua. Pitäisikö siis odottaa ja kasvaa aikuiseksi, kunnes on valmis ottamaan vastuuta kaiksita mahdollisista seurauksista ja lähtee kotiovesta ulos?

Vierailija
26/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:39"]Ei sitä vauvaa kannata tappaa jos yksikin tulevista isovanhemmista on valmis auttamaan sen hoidossa ja muutenkin tukemaan. Olette nyt tilanteessa jossa näkyy kuka oikeasti rakastaa lastaan.
[/quote]

Ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa lapsenlapsia, vaikka jotkut teiniäidit näin olettavatkin. Mä olen hoitanut omat lapseni, munkin lapset saavat hoitaa omat mahdolliset lapsensa.
[/quote]

Vai teiniäidit olettavat. :) Kaikenikäiset tunkevat lapsia isovanhemmille hoitoon.

Ja ps. On eriasia kasvattaa kuin auttaa hoidossa. Kasvattaminen vaatii lapsen kanssa oloa pidemmän aikaa. Tunti/kaksi/yö on vain auttamista ja lapsen vahtimista.

Vierailija
27/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa kiitollinen ettei minulla 16-vuotiaana ollut (aktiivista) seksielämää.

Nyt itse kahden pojan äitinä aion kyllä tehdä selväksi, että äidin kädestä tulee, jos saattaa tyttöystävän raskaaksi tuossa iässä...

Vierailija
28/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:39"]Ei sitä vauvaa kannata tappaa jos yksikin tulevista isovanhemmista on valmis auttamaan sen hoidossa ja muutenkin tukemaan. Olette nyt tilanteessa jossa näkyy kuka oikeasti rakastaa lastaan.
[/quote]

Ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa lapsenlapsia, vaikka jotkut teiniäidit näin olettavatkin. Mä olen hoitanut omat lapseni, munkin lapset saavat hoitaa omat mahdolliset lapsensa.
[/quote]

Vai teiniäidit olettavat. :) Kaikenikäiset tunkevat lapsia isovanhemmille hoitoon.

Ja ps. On eriasia kasvattaa kuin auttaa hoidossa. Kasvattaminen vaatii lapsen kanssa oloa pidemmän aikaa. Tunti/kaksi/yö on vain auttamista ja lapsen vahtimista.
[/quote]

No varmaan teiniäitien kannattaisi kasvattaa lapsiaan jotta nämä pysyisivät kaukana huumeista ja tekisivät omat lapsensa aikuisena.

Vierailija
29/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
30/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulo on ihana asia mutta joskus täällä tulee surulliseksi kun lukee millaisiin tilanteisiin niitä hankitaan. Ei voi olettaa että kaikki 16-vuotiaat ovat niin kypsiä että parisuhde hyvä ja vakaa, talous kunnossa, työpaikat ja toimeentulo. Useinhan siinä sitten käy niin että lasten- ja asioiden hoito jää paljolti isovanhemmille, mikä ei ole oikein. Tottakai voi auttaa ja täytyy mutta kyllä lastenhoito on pääasiassa omien vanhempien tehtävä. Luulisi että jokainen teiniäiti osaisi opastaa lapsiaan tässä asiassa mutta ei se niin taida mennä. Taitaa useimmat teinisuhteet kariutua muutamassa vuodessa, siinä sitten on taas ykis uusi yksinhuoltaja painimassa ongelmiensa kanssa.

Vierailija
31/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun ongelma, joten älä vaivaa päätäs. Eiköhän nuo osaa itekkin asian hoitaa.

Vierailija
32/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:22"]

Tyttöhän ei tarvitse vanhempiensa lupaa e-pillereiden hankintaan. Hän voi ne itse käydä hankkimassa. Tämä kannattaa myös kertoa tytölle tulevaisuutta ajatellen. Kondomi ei ole pidemmän päälle kauhean luotettava ehkäisykeino. Voi jopa olla, että poikapuolesi on ruinannut paljaalla...

[/quote]

Miksi aina oletetaan, että tytön pitää hoitaa ehkäisy ja rasittaa elimistöään hormoneilla? Noin nuoresta? Yhtä hyvin voisi vaatia pojalle sterilisaatiota. Minusta nuo naisiin kohdistuvat pillerivaatimukset on kohtuuttomia, 16-vuotiaan hormonitoiminta ei välttämättä vielä edes ole täysin kehittynyt. Ja kaikille ei hormonit sovi. Eikä nekään mitään 100% suojaa takaa, sukupuolitaudeilta eivät suojaa lainkaan. Jos harrastaa seksiä, kantaa myös vastuun mahdollisesta lapsesta.

[/quote]

E-pillerit sopivat monelle nuorelle. Itse aloitin e-pillerit 13-vuotiaana koviin kuukautiskipuihin. Ehkäisy tarvitsen ekan kerran vasta 21-vuotiaana. Iso osa 16-vuotiastia käyttää pillereitä ongelmitta.

[/quote]

On se hiukan suurempi juttu palautua mahd sterilisaatiosta pojalla entä lopettaa naisela pillereiden syöminen. Kortsu ei todellakaan ole paras ehkäisykeino nimimerkillä vasta jouduttiin lähtemään apteekkiin kun kortsu rullautu päältä pois panon aikana ja jäi muijan sisälle....

Vierailija
33/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivoi!!!!

Vierailija
34/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:48"]

[/quote]

Väitätkö nyt ihan vakavalla naamalla, että parisuhteessa pitäisi pidättäytyä yhdynnästä parhaassa tapauksessa pitkälti toistakymmentä vuotta? Mitä jos kumminkin palaisit tälle vuosituhannelle?

[/quote]

No ei tietenkää pidä!!! Pitää vaan olla realistinen sen suhteen, että raskautuminen on mahdollista, vaikka se kondomi onkin käytössä. Olen kuule ihan tällä vuosituhannella ja mitä tässä maassa muutakaan on liikaa kuin huolettavia alaikäisiä ja niiden lapsia? Ja monessa sukupolvessa. 
Seksikaupat notkuu jos minkämoista vempainta, niin miehille kuin naisille ja luulisi myös mielikuvitusta nykyään riittävän. 

[/quote]

Dildo ei tunnu samalta kuin miehen penis.

[/quote]

Luulisi kuitenkin dildoissa olevan enemmän samankaltaisuutta peniksen kanssa mitä esimerkiksi nuissa tekopilluissa verrattuna oikeaan :D

Vierailija
35/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:35"]vauvan tappaminen ei ole kivaa.... eikö voisi antaa adoptoitavaksi jos ei pysty itse huolehtimaan 
[/quote]
Kuka tässä nyt mistään vauvan tappamisesta on puhunut? Abortti ei oo mitään vauvan tappamista, idiootti.

Vierailija
37/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista seksivalistusta poikapuoli on kotona saanut? Jos (edes epäilee, että) poika on seksuaalisesti aktiivinen, niin kyllä todellakin pitäisi pojankin vanhempien käydä läpi se, miten helposti raskaus voi saada alkunsa, miten tytöt eivät välttämättä pillereitä muista ottaa tai että joskus tyttö voi tahallaan haluta tulla raskaaksi ehkäisyväitteistään huolimatta. Kondomin käyttökään ei välttämättä ole niin yksinkertaista, jos jännittää ja sähelletään. Vastuuta kyllä nyt ihan sinne myös pojankin vanhempien suuntaan!

Vierailija
38/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 18:36"]

[/quote]

Eli harrastat siis itsekin seksiä vain lisääntyäksesi? Eli jos lapsilukusi on täynnä, niin sitten et enää koskaan harrasta seksiä, koska sterilisaatiokaan ei ole satavarma.

[/quote]

Ei. Vaan seksiä harrastaessani tiedostan sen, että siitä voi saada alkunsa lapsi. Jos näin käy, olen valmis ottamaan hänet elämääni, vaikka ei olisikaan ollut ihan suunniteltu juttu. Jos mies on sellainen,  etten hänen kanssaan haluaisi lasta, on parempi pidättäytyä myös seksistä.

Vierailija
39/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:48"]

Millaista seksivalistusta poikapuoli on kotona saanut? Jos (edes epäilee, että) poika on seksuaalisesti aktiivinen, niin kyllä todellakin pitäisi pojankin vanhempien käydä läpi se, miten helposti raskaus voi saada alkunsa, miten tytöt eivät välttämättä pillereitä muista ottaa tai että joskus tyttö voi tahallaan haluta tulla raskaaksi ehkäisyväitteistään huolimatta. Kondomin käyttökään ei välttämättä ole niin yksinkertaista, jos jännittää ja sähelletään. Vastuuta kyllä nyt ihan sinne myös pojankin vanhempien suuntaan!

[/quote]

Mun mielestä aikuisten ihmisten seksielämä ei ole vanhempien ongelma. Jos on valmis harrastamaan seksiä,  on oltava valmis hoitamaan nuo asiat ilman vanhempien puuttumista. 

Vierailija
40/90 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein selväksi teineille jo heti alkuun, että jos mokaavat seksihommien kanssa ja hommaavat itsensä tai tyttökaverinsa paksuksi, niin minä en ala varaäidiksi, vaan saavat hommata asunnon ja leikkiä kotileikkiään ihan itse ja hommata rahat elatukseen.

Kummasti ovat hoitaneet asiansa niin, että teiniraskauksia ei tullut :)

Hiukan asennekasvatusta niille pennuille, niin miettivät vähän, onko se vauva sittenkään niin ihana, kun sen joutuu itse hoitamaan.