Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16v poikapuolen "kiva" yllätys: tyttökaveri on raskaana!

Vierailija
02.11.2014 |

Nyt ei ole muuta paikkaa mihin kertoa. Minun 16-v poikapuoli ja hänen tyttöystävä kertoivat tänään minulle että tyttö on raskaana. Eivät vielä tienneet mitä tehdä, eivät ole vielä kertoneet kellekkään muulle. Ehdotin tietysti että juteltaisiin heidän molempiem vanhempien kanssa. Eivät kuulemma vielä halua. En tahtoisi myöskään itsenäisesti vanhemmille kertoa, sillä minusta se on luottamuksen rikkomista. Juteltiin vaihtoehdoista, ja kerroin tukevani heitä mitä sitten päättävätkään, mutta ensiaskel olisi kertoa vanhemmille.
Vinkkejä otetaan vastaan.. Mies tulee viideltä töistä ja siihen mennessä pitäisi kerätä itseni.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 19-vuotiaana rakkaan tyttäreni. Hän on nyt yläasteella, fiksu nuori nainen. Hän haluaa lapsia mutta vasta lähempänä kolmeakymppiä. Olemme puhuneet näistä asioista paljon. Vaikeinta oli kun hän pari vuotta sitten kysyi: äiti, olinko minä vahinko?
Oli siinä vastaaminen...
Joka tapauksessa jos hän tulisi aikaisin raskaaksi, tukisin häntä ja yrittäisin olla lapselle hyvä mummo jos hän päättäisi lapsen pitää. Parhaani yritän että hoksaisi nauttia elämästä ja opiskella ym. ennen kuin nämä asiat ovat ajankohtaisia.

Vierailija
82/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin miehelle, kun tulee kotiin, että sun pojallas ja sen tyttöystävällä on asiaa ja lähtisin samalla ovenavauksella muualle vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan yksin mene kertomaan miehellesi tai tytön vanhemmille, vaikka alaikäisiä ovatkin. Itse nyt saavat kantaa vastuun asiasta ja kertoa vaikka toki sinun kannattaa heitä tukea kertomisessa kun ovat sulle ensimmäisenä uskoutuneet.

Vierailija
84/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole antaa neuvoa, mutta haluan silti todeta, että kuulostat fiksulta ja luotettavalta aikuiselta. Hienoa, että poikapuolellasi on tuollainen äitipuoli!

Vierailija
85/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tulevalle isoäitipuolelle!

Vierailija
86/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettimään mitä tekisin jos tytä/tytärpuoleni kertoisi tuollasta. Pitäisi todella miettiä ovatko nuoret valmiita ottamaan vastuun lapsesta vai ovatko vielä itse lapsia joista huolehdittava? Miten meinaavat asua jos päättävät pitää lapset? Keskeytystä tai aborttia ei voi lykätä loputtomiin

Vierailija
87/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi painostaakkaan, mutta tiesivät itsekin että se on edessä. Tyttö tunsi olevansa valmis äidiksi, poika taas ei haluaisi vielä isäksi mutta tukee tyttökaveriaan. Aika tuttu tarina siis.
-ap

Vierailija
88/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh, tyttö siis haluaa leikkiä nukella äitiä hetken. Todennäköisesti oma äitinsä joutuu jo kohta hoitamaan vauvaa, kun tyttö haluaa bailaa - ja ei se 16-vuotias isäkään jaksa vielä mitään vastuuta kantaa. Kannattaa miettiä sitä abortin vaihtoehtoakin lasten kanssa, ja kertoa ettei se ole huono juttu, ja lähipiiri varmasti tukee heitä, oli ratkaisu mikä tahansa. 

Vierailija
89/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:06"]Rupesin miettimään mitä tekisin jos tytä/tytärpuoleni kertoisi tuollasta. Pitäisi todella miettiä ovatko nuoret valmiita ottamaan vastuun lapsesta vai ovatko vielä itse lapsia joista huolehdittava? Miten meinaavat asua jos päättävät pitää lapset? Keskeytystä tai aborttia ei voi lykätä loputtomiin
[/quote]

Näistä mekin keskusteltiin. Eivät osanneet sanoa vielä mitään, tyttö totesi että olihan pojankin äiti 16v kun sai tämän poikapuolen. Poika taas sanoi että olisi toivonut että omat vanhemmat olisi olleet vähän vanhempia, sillä lapsuus oli pelkkää vanhempien riitelyä.
-ap

Vierailija
90/90 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:11"]Voi huoh, tyttö siis haluaa leikkiä nukella äitiä hetken. Todennäköisesti oma äitinsä joutuu jo kohta hoitamaan vauvaa, kun tyttö haluaa bailaa - ja ei se 16-vuotias isäkään jaksa vielä mitään vastuuta kantaa. Kannattaa miettiä sitä abortin vaihtoehtoakin lasten kanssa, ja kertoa ettei se ole huono juttu, ja lähipiiri varmasti tukee heitä, oli ratkaisu mikä tahansa. 
[/quote]

Tiedän että ainakin meidän puolelta pojan äiti olisi onnessaan lapsenlapsesta, mun mies taas olisi nähtävisti hiljaa mutta toivoisi etteivät pitäisi lasta. Tytön vanhemmat eivät antaneet tytölle lupaa syödä e-pillereitä hormonien takia ja vaikka ollaan huolehdittu kondomeja nuorille riittävästi niin tässä sitä nyt ollaan. Tytöllä itsellään on 3v pikkusisko, joten aika hyvä käsitys lastenhoidosta on. Mutta se henkinen puoli - en usko että ainakaan meidän poika kauhean hyvin siitä selviäisi.
Kiitos kaikille kommenteista.
-ap