16v poikapuolen "kiva" yllätys: tyttökaveri on raskaana!
Nyt ei ole muuta paikkaa mihin kertoa. Minun 16-v poikapuoli ja hänen tyttöystävä kertoivat tänään minulle että tyttö on raskaana. Eivät vielä tienneet mitä tehdä, eivät ole vielä kertoneet kellekkään muulle. Ehdotin tietysti että juteltaisiin heidän molempiem vanhempien kanssa. Eivät kuulemma vielä halua. En tahtoisi myöskään itsenäisesti vanhemmille kertoa, sillä minusta se on luottamuksen rikkomista. Juteltiin vaihtoehdoista, ja kerroin tukevani heitä mitä sitten päättävätkään, mutta ensiaskel olisi kertoa vanhemmille.
Vinkkejä otetaan vastaan.. Mies tulee viideltä töistä ja siihen mennessä pitäisi kerätä itseni.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:48"]
Millaista seksivalistusta poikapuoli on kotona saanut? Jos (edes epäilee, että) poika on seksuaalisesti aktiivinen, niin kyllä todellakin pitäisi pojankin vanhempien käydä läpi se, miten helposti raskaus voi saada alkunsa, miten tytöt eivät välttämättä pillereitä muista ottaa tai että joskus tyttö voi tahallaan haluta tulla raskaaksi ehkäisyväitteistään huolimatta. Kondomin käyttökään ei välttämättä ole niin yksinkertaista, jos jännittää ja sähelletään. Vastuuta kyllä nyt ihan sinne myös pojankin vanhempien suuntaan!
[/quote]
Mun mielestä aikuisten ihmisten seksielämä ei ole vanhempien ongelma. Jos on valmis harrastamaan seksiä, on oltava valmis hoitamaan nuo asiat ilman vanhempien puuttumista.
[/quote]
16-vuotias on mielestäsi aikuinen?! Just tuonikäisethän on niitä pahimpia hetken mielijohteesta toimivia!
Ja ap: ei nyt ihan kumin oikeaoppisen käytön opettamista, jos on opetettu miten käytetty kondomi hävitetään. Tarkoitin esim. sitä, että vedetään heti siemensyöksyn jälkeen ulos ja samalla pidetään kondomista kiinni. Just tossa vaiheessa helposti kumi lipsahtaa pois päältä, jos jää sisään odottelemaan että penis pehmenee. Mä en kyllä ihmettele, että nyt on tyttö raskaana, jos teini-ikäiset on jätetty pelkän kumin käytön varaan. Kumihan on hyvinkin varma, JOS sitä käyttää oikein. Mutta en teini-ikäiseen poikaan luottaisi sitten yhtään!
Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, kerrottiin ensin mun äidille, enkä halunnut heti kertoa poikaystävän vanhemmille. Olen yhä kiitollinen äidilleni, kun antoi meidän itse kertoa poikaystävän vanhemmille ja pysyä taustalla tukena. Vanhemmat olivat enemmän abortin kannalla, mutteivat painostaneet meitä mihinkään. Päätimme pitää lapsen, mutta keskenmeno muutti suunnitelmat. Oli vähän haikeat fiilikset tuossa pari viikkoa sitten, kun laskettu aika olisi ollut silloin, mutta nyt tuntuu siltä, että oli vain parempi, ettei meistä vielä vanhempia tullut. Ei ollut vielä meidän aika, ollaan kuitenkin tosi nuoria vielä. Älä painosta, vaan anna nuorille omaa tilaa ja mahdollisuus omaan päätökseen. t. 17v
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:16"]White Trash.
[/quote]
Wautsi!!
Onko tyttökin rikkonaisesta perheestä?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:22"]Onko tyttökin rikkonaisesta perheestä?
[/quote]
On
-ap
Näin se lapsivanhemmuus periytyy...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:27"]Näin se lapsivanhemmuus periytyy...
[/quote]
Olet ihan oikeassa. Toivoisin, että poika saisi katkaistua kierteen.
-ap
Varmaan paras olisi kun tulisi keskenmeno............:/
Se on kyllä jännä miten nuo teiniäitiydet periytyvät, tosi harmi. :( Ja sitten vielä tulee sitä teiniäitituubaa telkusta näiden lapsosten päänmenoksi, ja lapsen saaminen lapsena vaikuttaa vain tosi viileeltä - pääsee ehkä vielä telkkuunkin...
vauvan tappaminen ei ole kivaa.... eikö voisi antaa adoptoitavaksi jos ei pysty itse huolehtimaan
Ei oo ei, mutta en mä ainakaan pystyisi antamaan pois lasta, jota olen 9kk kantanut.
Tämä on tosi vaikea tilanne. Tsemppiä matkaan!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:35"]
vauvan tappaminen ei ole kivaa.... eikö voisi antaa adoptoitavaksi jos ei pysty itse huolehtimaan
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:18"]Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, kerrottiin ensin mun äidille, enkä halunnut heti kertoa poikaystävän vanhemmille. Olen yhä kiitollinen äidilleni, kun antoi meidän itse kertoa poikaystävän vanhemmille ja pysyä taustalla tukena. Vanhemmat olivat enemmän abortin kannalla, mutteivat painostaneet meitä mihinkään. Päätimme pitää lapsen, mutta keskenmeno muutti suunnitelmat. Oli vähän haikeat fiilikset tuossa pari viikkoa sitten, kun laskettu aika olisi ollut silloin, mutta nyt tuntuu siltä, että oli vain parempi, ettei meistä vielä vanhempia tullut. Ei ollut vielä meidän aika, ollaan kuitenkin tosi nuoria vielä. Älä painosta, vaan anna nuorille omaa tilaa ja mahdollisuus omaan päätökseen. t. 17v
[/[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:18"]Minulla oli sama tilanne vuosi sitten, kerrottiin ensin mun äidille, enkä halunnut heti kertoa poikaystävän vanhemmille. Olen yhä kiitollinen äidilleni, kun antoi meidän itse kertoa poikaystävän vanhemmille ja pysyä taustalla tukena. Vanhemmat olivat enemmän abortin kannalla, mutteivat painostaneet meitä mihinkään. Päätimme pitää lapsen, mutta keskenmeno muutti suunnitelmat. Oli vähän haikeat fiilikset tuossa pari viikkoa sitten, kun laskettu aika olisi ollut silloin, mutta nyt tuntuu siltä, että oli vain parempi, ettei meistä vielä vanhempia tullut. Ei ollut vielä meidän aika, ollaan kuitenkin tosi nuoria vielä. Älä painosta, vaan anna nuorille omaa tilaa ja mahdollisuus omaan päätökseen. t. 17v
[/quote]
Kerroitte vuosi sitten eli 12kk sitten ja pari viikkoa sitten olis ollut laskettu aika?
Abortti. Lapsiahan nuo itekin ovat.
Tytön pitää itse saada päättää. Koska hänen loppuelämäänsä se kumpikin päätös vaikuttaa eniten. Minusta ette saa kukaan, ei edes tuleva isä, painostaa tyttöä yhtään mihinkään päin. Eikä esittää mitään viisauksia. Kukaan ei voi tietää, miltä tytöstä sitten tuntuu lopulta päätyä vaikka aborttiin, jos sekä läheisten aikuisten että poikaystävän mielestä se olisi "järkevä" päätös.
Ne järkevät päätökset olisi pitänyt tehdä siinä vaiheessa kun kaksi lasta vasta harkitsi seksin harrastamista keskenään. Kaikki me tiedetään, että seksin tarkoitus evoluution kannalta on lapsen syntyminen. Jos aikoo harrastaa seksiä, pitää ensin miettiä, mitä sitten, jos tästä kuitenkin seuraa raskaus. Jos se raskaus ei siihen elämäntilanteeseen sovi, niin sitten ei kannata harrastaa seksiä. Niin yksinkertaista se on.
Seksi on aikuisten juttu, koska seksiin liittyy aina vastuu omasta, kumppanin ja mahdollisen lapsen elämästä. Lapsi ei voi kantaa tällaista vastuuta, siispä seksi ei sovi henkisesti lapsille. Nuoret harrastivat teidän tietäen ja tukien seksiä. Te tiesitte, että siitä voi seurata raskaus. Ja nyt ihmettelette tilannetta. Minä puolestani ihmettelen, mitä ihmettelemistä siinä on. Hyväksykää se lapsi siinä kuin nuorten seksisuhdekin. Poika halusi leikkiä aikuisten leikkejä. Olkoon nyt sitten aikuinen. Turha enää vinkua, ettei ole valmis isäksi. Sen päätöksen hän teki jo silloin, kun aloitti suhteen tytön kanssa. Nyt on myöhäistä perääntyä.
Tyttöhän ei tarvitse vanhempiensa lupaa e-pillereiden hankintaan. Hän voi ne itse käydä hankkimassa. Tämä kannattaa myös kertoa tytölle tulevaisuutta ajatellen. Kondomi ei ole pidemmän päälle kauhean luotettava ehkäisykeino. Voi jopa olla, että poikapuolesi on ruinannut paljaalla...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:15"]Tytön pitää itse saada päättää. Koska hänen loppuelämäänsä se kumpikin päätös vaikuttaa eniten. Minusta ette saa kukaan, ei edes tuleva isä, painostaa tyttöä yhtään mihinkään päin. Eikä esittää mitään viisauksia. Kukaan ei voi tietää, miltä tytöstä sitten tuntuu lopulta päätyä vaikka aborttiin, jos sekä läheisten aikuisten että poikaystävän mielestä se olisi "järkevä" päätös.
Ne järkevät päätökset olisi pitänyt tehdä siinä vaiheessa kun kaksi lasta vasta harkitsi seksin harrastamista keskenään. Kaikki me tiedetään, että seksin tarkoitus evoluution kannalta on lapsen syntyminen. Jos aikoo harrastaa seksiä, pitää ensin miettiä, mitä sitten, jos tästä kuitenkin seuraa raskaus. Jos se raskaus ei siihen elämäntilanteeseen sovi, niin sitten ei kannata harrastaa seksiä. Niin yksinkertaista se on.
Seksi on aikuisten juttu, koska seksiin liittyy aina vastuu omasta, kumppanin ja mahdollisen lapsen elämästä. Lapsi ei voi kantaa tällaista vastuuta, siispä seksi ei sovi henkisesti lapsille. Nuoret harrastivat teidän tietäen ja tukien seksiä. Te tiesitte, että siitä voi seurata raskaus. Ja nyt ihmettelette tilannetta. Minä puolestani ihmettelen, mitä ihmettelemistä siinä on. Hyväksykää se lapsi siinä kuin nuorten seksisuhdekin. Poika halusi leikkiä aikuisten leikkejä. Olkoon nyt sitten aikuinen. Turha enää vinkua, ettei ole valmis isäksi. Sen päätöksen hän teki jo silloin, kun aloitti suhteen tytön kanssa. Nyt on myöhäistä perääntyä.
[/quote]
Mahdat olla hirveä äiti!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 17:22"]Tyttöhän ei tarvitse vanhempiensa lupaa e-pillereiden hankintaan. Hän voi ne itse käydä hankkimassa. Tämä kannattaa myös kertoa tytölle tulevaisuutta ajatellen. Kondomi ei ole pidemmän päälle kauhean luotettava ehkäisykeino. Voi jopa olla, että poikapuolesi on ruinannut paljaalla...
[/quote]
Entä jos tyttö ei saa rahaa e-pillereihin? Joku pojan vanhemmistahan ne voisi kustantaa mutta minusta se olisi väärin tytön vanhempia kohtaan. Ajattelevat kuitenkin lapsensa parasta.
Ap täällä kirjoittelee taas.
Minä ja pojan tyttökaveri varattiin eilen neuvola-aika joka on huomenna. Menen nähtävästi tytön ja pojan kanssa neuvolaan. Aikovat kuulemma tehdä ensin päätöksen ja sitten vasta kertoa vanhemmilleen. Ovat tietoisia että se päätös on tehtävä pian, ja ainakin minä (ja varmasti muutkin vanhemmat) tukevat heitä täysin mitä sitten päättävätkään tehdä. Olen jutellut pojan kanssa paljon eilen ja tänään asioista, kertoo olevansa peloissaan, jännittynyt, kauhistunut.. jne.
Miehelle en ole kertonut.
Joku kysyi millainen seksivalistus kotona on ollut - mies on hoitanut sen puolen pojan kohdalla. Lisäksi ollaan ostettu iso paketti kondomeja, jotka ovat kyllä hyvin menneet kaupaksi. Ei olla kytätty, ostettu vain lisää kun on käynyt vähiksi. Varsinkin mies on vaahdonnut että on oltava varovainen, kondomit laitetaan kiinni ja mielellään vedetään vessasta alas. Ja kun pojan kanssa juteltiin niin aina ovat kumia käyttäneet, mikä lie totuus. Kirjoittelen lisää kuulumisia kun tiedän, nyt lähden tekemään ruokaa.
ap