Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LUOMUSYNNYTYS, mikä siinä on tavoitelltavaa??

Vierailija
02.11.2014 |

Kertokaapa mulle, miksi luomusynnytys on jollain lailla hienoa ja tavoittelemisen arvoista. Harva kehuu olleensa juurihoidossakaan ilman puudutusta, tai muussa operaatiossa. Miksi nimenomaan synnytys on se juttu, jossa joidenkin mukaan pitäisi selvitä ilman kivunlievitystä nykypäivänä, kun turvallista kivunlievitystä on kaikkien saatavilla. 

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaamalla..

Vierailija
162/165 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitä juttuja!! Mitä väliä sillä on synnyttääkö luomuna vai ei? Jokainen tuntee oman kehonsa ja kipukynnyksensä parhaiten. Jokainen synnytys on erilainen, myös samalla synnyttäjällä. Tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni kätilönä ja kolmen lapsen äitinä. (Niin luomuna kuin spinaalin avulla kuin sektiollakin synnyttäneenä, voin sanoa että luomusynnytys oli kaikkein kivuliain, ja muutenkin kauhea synnytyskokemus, avotarjonta, järkyttävä kipu kun epiduraali ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta, synnytys oli käynnistetty, jouduttiin leikkaan eppari ja tuli tikkejä, spinaalisynnytyksessä tunsin todella olevani kontrollissa koko ajan, melkein 4,5kg vauva syntyi tosi nätisti, ei tullut ainoatakaan tikkiä, ponnistus kesti 8min ja kokemus oli mahtava:) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin tiukentaisin epin ja spinaalin antoa, enkä jokaiseen pieneen parahdukseen. kunhan ekana olisi kokeiltu KAIKKI muut keinot niin lääkkeitä voisi antaa. 

toki niille lääkkeillekin on paikkansa, en sitä kiellä. 

t 3 lasta synnyttänyt ilman epiä tai spinaalia..

Vierailija
164/165 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:36"]minä ainakin tiukentaisin epin ja spinaalin antoa, enkä jokaiseen pieneen parahdukseen. kunhan ekana olisi kokeiltu KAIKKI muut keinot niin lääkkeitä voisi antaa. 

[/quote]

Ihan vain kysyn: Miksi?

Terv. Kolme luomuna

Vierailija
165/165 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:36"]

minä ainakin tiukentaisin epin ja spinaalin antoa, enkä jokaiseen pieneen parahdukseen. kunhan ekana olisi kokeiltu KAIKKI muut keinot niin lääkkeitä voisi antaa. 

[/quote]

Joo, mutta kun sitä epiduraalia ei voi enää välttämättä siinä vaiheessa antaa, kun kaikki muu on käytetty. Koska anestesialääkäriä ei saada paikalle sormia napsauttamalla, ja jos nainen ei kivultaan enää pysy paikoillaan laittaminen vaikeutuu ja voi mennä huonosti tai ei voida laittaa ollenkaan. 

Ja miksi hukata resursseja, jos nainen kuitenkin haluaa epiduraalin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä