Rokotutatteko tyttönne (hpv)?
Mietin, että pitäisikö vai ei. Onko tuossa jotain riskejä?
Kommentit (90)
Ei siinä rokotteessa ole riskejä. Suurimmassa osassa Länsi-Euroopan maita on tuo hpv-rokotus ollut yleisessä rokotusohjelmassa jo vuosia. Ruotsissakin vuodesta 2007 saakka. Sitä on annettu muistaakseni yli 100 milj. annosta, eikä mitään vakavia haittavaikutuksia ole raportoitu. Normaalioireita ovat nämä paikallinen lihaskipu, päänsärky ja väsymys, kuten missä tahansa rokotteessa. Lukekaa thl:n sivuilta faktaa, sieltä minäkin luin.
nojuu THL:n sivuilta varmasti löytyy 'faktaa'
kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
THL kerää miljoonia rokotuksia myyviltä firmoilta.
Miten joku voi olla rokotuttamatta?!
Tuo rokote on ollut markkkinoilla neljä vuotta. En todellakaan rokotuttaisi. Meillä täällä on äärimmäisen hyvät seulonnat, joilla se kohdunkaulansyöpä tai sen esiasteet havaitaan, muistuttakaa tyttäriänne seulontojen tärkeydestä!
Jos meinaa rokottaa, niin miksi ei saman tien ottaisi sitä gardasil-rokotetta, joka suojaa myös kondylooman syyliltä? En tosin ole perehtynyt niin tarkasti, että osaisin sanoa, onko jompi kumpi rokote jollakin muulla tavalla turvallisempi tai parempi. Olisin voinut ottaa itselleni, mutta päätin että en.
Näitäkään rokotteita ei tarvittaisi, jos ei nussittaisi sinne tänne ja lisäksi käytettäisiin kondomia.
Kyllä. Kolme tytärtä. Itse en taida ottaa koska olen ollut teinistä asti saman miehen kanssa.
Tyttömme ei vielä ottanut. On kuudennella. Aikaa on vielä pari vuotta seurailla mitä nuo rokotukset tuovat tullessaan. Jäi sikarokotuksesta sen verran huono kuva, vaikka emme sitä itse kerinneet saada, kun sairastuimme tautiin ennen rokotusten alkamista, vaikkakaan kyseessä ei ole samanlainen rokotus.
Kaksoset, tyttö ja poika rokotettu.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:05"]
Kaksoset, tyttö ja poika rokotettu.
[/quote]
Kerro minulle, mistä poika sai rokotteen? Suomessa pojille ei saa antaa tuota rokotetta.
Tytär sai tällä viikolla toisen rokotteensa, itse ilmoitti mulle haluavansa rokotteet.
Kondomi ei ehkäise noita viruksia, koska ne tarttuvat myös iholta.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:58"]Jos meinaa rokottaa, niin miksi ei saman tien ottaisi sitä gardasil-rokotetta, joka suojaa myös kondylooman syyliltä? En tosin ole perehtynyt niin tarkasti, että osaisin sanoa, onko jompi kumpi rokote jollakin muulla tavalla turvallisempi tai parempi. Olisin voinut ottaa itselleni, mutta päätin että en.
[/quote]
Cervaix suojaa paremmin kohdunkaulan syövältä, kuin Gardasil.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 15:13"]
Kondomi ei ehkäise noita viruksia, koska ne tarttuvat myös iholta.
[/quote]
Pienentää todennäköisyyttä. Suojaa arviolta noin 70 %:sti.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 11:34"]
Mietin, että pitäisikö vai ei. Onko tuossa jotain riskejä?
[/quote]
Me jäätiin odottamaan asian kanssa. Voihan sitä myöhemminkin ottaa jos mieli muuttuu. Miks pitää olla ensimmäisten joukossa koekaniineina?
Ensimmäisten joukossa? Suomessa on rokotettu jo tuhansia tyttöjä, rokotetta on myyty maailmalla jo yli 100 miljoonaan kappaletta.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:27"]
Ensimmäisten joukossa? Suomessa on rokotettu jo tuhansia tyttöjä, rokotetta on myyty maailmalla jo yli 100 miljoonaan kappaletta.
[/quote]
Antaa olla markkinoilla pienen hetken viel kunnes nähdään kuinka tytsyt voi
Ehkä on riskejä. Takuuvarmoja riskejä on siinä, ettei ota. T. Kohdunkaulansyövästä parantunut
Mitä ne riskit ovat?