Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää koiraihmiset, miksi otatte kahlitaevan ja vaativan lemmikin?

Vierailija
07.04.2024 |

Pitää käyttää monta kertaa päivässä ulkona, epämielekästä, koira pysähtelee. Koira kärsii työssäoloajan. Häntä pyyhkii tavarat pöydiltä. Koira haisee ja nuolee. Lomien ajaksi pitää jättää jonnekin hoitoon. Jne.

Miksi joku hankkii koiran?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen väsynyt aloitus. Eikö sinulla ole sunnuntaina mitään tekemistä?

Vierailija
2/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, turha ruokkia tätä trollia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa usein miettinyt.

Toinen asia, jota en voi ymmärtää , on että jos sen koiran hankkii, niin miksi sen pitää olla niin ruma piski. Hyi, kun rumia rakkeja ihmisillä.

Vierailija
4/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä itsekin ihmettelen, koira on epämukava otus jota ei voi jättää yksin kotiin ja täytyy ulkoiluttaa monta kertaa päivässä.

Vierailija
5/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
6/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi että voin lähteä koiran kanssa ulos monta kertaa päivässä, lomilla käydään niin että koira on mukana. Paras hankinta ikinä.

Vierailija
7/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää monta kertaa päivässä ulkona, epämielekästä, koira pysähtelee.

Lenkkeily tekee hyvää minullekin. Ihan kiva välillä pysähdellä ja ihailla luontoa.

Koira kärsii työssäoloajan.

Työskentelen kotona. Tai vien koiran päivän ajaksi hoitoon.

Häntä pyyhkii tavarat pöydiltä.

Koirani häntä ei yletä pöydälle.

Koira haisee ja nuolee.

Ei haise. Koira pidetään puhtaana. Nuoleminen ei haittaa.

Lomien ajaksi pitää jättää jonnekin hoitoon. Jne.

No sitten viedään hoitoon tai otetaan mukaan lomalle. Ei ole ongelmaa tämän kanssa.

Miksi joku hankkii koiran?

Seuraa, kumppanuutta, aktivoi liikkumaan, turvallisuus, harrastus, lievittää stressiä, parantaa elämänlaatua.

Vierailija
8/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tuo iloa. Koira on aina uskollinen ja iloinen. Nimenomaan halusin kaverin joka pakottaa joka päivä lenkille. Olinkin hyvässä kunnossa silloin kun omistin koiran. Koirasta on seuraa, yleensä paljon parempaa seuraa kuin ihmisistä. Iso Koira tuo turvaa. Siinä joitakin syitä. Olin koiranomistaja reilu 20 vuotta. Aika aikaansa kutakin, nykyiseen elämäntilanteeseen tuo sitovuus ei enää sovi. 

Vierailija
9/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olen kotona viihtyvää sorttia. En juurikaan matkaile ja jos matkailen, se liittyy jotenkin koiraan. Olen käynyt koiran kanssa Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Baltian maissa ja Venäjälläkin.

Koiran kanssa ulkoilu ei ole epämielekästä.

Koira ei kärsi yksinäisyydestä, koska meillä on melkein koko ajan joku kotona. Se joutuu olemaan yksin vain pari tuntia päivässä korkeintaan.

Töpöhäntäinen ei pyyhi mitään pöydiltä.

Vanhempani ottavat koiran hoitoon hyvin mielellään. Ja koira menee sinne myös mielellään hemmoteltavaksi. Sitä passataan siellä kuin prinsessaa.

Vierailija
10/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koirani ei ole tuollainen negatiivinen kätisijä, kuin sinä olet ap. Koirani on iloinen ja antaa hyvää mieltä ja energiaa. Mieluummin otan koirani matkaseuraksi kuin sinut :)

Vierailija
11/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada edes keskustelun otsikko oikein!

Vierailija
12/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää olla ihan yksin. Koirien seurassa on mukavaa ja turvallista. Ihmisiä yleensä kartan. 

Vierailija
13/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihminen. Lapsi halusi aikoinaan koiran, nyt se on vanhempien hoidettavana. Seuraavaa lemmikkiä ei tule. Nykyinen hoidetaan mahdollisimman hyvin. Onneksi on myös hyvä koirahoitola, johon sen saa lomamatkojen ajaksi. 

Vierailija
14/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin mun naapuri tekee: laita häkki tai juoksunaru pihalle ja ulkoista koira siihen. Anna välillä ruokaa ja vettä niin pysyy hengissä. Koira aktivoi itseään haukkumalla jatkuvasti. Ihana perheenjäsen!

Vierailija
15/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, selitykseni maksaa 1990€. Laitatko osoitteen mihin lähetän laskun. Selitän sitten.

Vierailija
16/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laiska vihervassaripaska. Minulle ei tuota mitään ongelmia TEHDÄ asioita. Koiranlenkitys ja ruokkiminen ja leikkiminen sen kanssa on kivaa.

Vierailija
17/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä niitä, jotka hankkivat koiran, ja hoidattavat sen muilla. Toivoisin koiranomistajilta vastuullisuutta. Ei silloin matkustella enää entiseen malliin, jos ottaa lemmikin. Luulisi olevan aikuiselle itsestäänselvyys, muttei aina näytä olevan. 

Vierailija
18/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä asia se on pysähtyä miettimään muiden ihmisten valintoja, siitä voi oppia paljon.

Vaikka aloitus on provosoiva, niin vastaan silti.

Minulle ehdottomasti isoin asia on saada kokea ihmisen ja muun eläimen välinen ainutlaatuinen ja syvä suhde. Human-Animal Relationship (HAR) -käsitteellä löytyy tutkimusta aiheesta. On todella silmiä avaavaa tutustua yksilönä toista lajia edustavaan persoonallisuuteen. Se auttaa asettamaan oman ihmisyyden kontekstiin, kehittää empatiaa ja ymmärrystä siitä, että tässä maailmassa muidenkin lajien hyvinvointi on tärkeää. Ei ole kestävää elää ihmiskeskeistä elämää yhteisellä maapallollamme. Koiran ja ihmisen suhteella on myös pisin historia kaikista domestikoituneista lajeista, jossain mielessä kyse on yhteisevoluutiosta, koevoluutioprosessista. Ihmiset eivät olisi kyenneet valitsemaan moniakaan nykyisenlaisia elämäntapoja ilman koirien apua: asuminen arktisella alueella (rekikoirat), karjatalous (paimenkoirat) ym. 

Tästä päästäänkin toiseen syyhyn, miksi minulla on koiria. On käsittämättömän hienoa oppia tapoja, joilla saa koiran toimimaan yhteistyössä ihmisen kanssa erilaisissa työtehtävissä. Oppimisen prosessit ovat valtavan kiehtovia ja niiden ymmärtämiseen saa kulumaan koko elämän ajan. Rakastan kouluttaa koiriani erilaisiin tehtäviin, ja nautin sujuvasta yhteistyöstä.

Aloittaja mietti päivittäistä usein toistuvaa ulkoilutusta. Tämäkin on hyvä syy elää koirien kanssa. Tarkastin Sports Trackeristäni, että olen lenkkeillyt koirieni kanssa tässä talvikuukausien aikana keskimäärin n. 200 km kuukaudessa. Tämä tekisi semmoiset kuusi ja puoli kilometriä päivässä, mutta mahtuu sinne lepopäiviäkin, eli toteutuneet pituudet lenkkipäivinä ovat suurempia. Tällä on jo tosi iso terveysvaikutus elämässäni. Lisäksi olemme aiemmin harrastaneet koirien kanssa myös lajeja, jotka vaativat systemaattista kuntoharjoittelua. Tällöin tietysti puhutaan paljon monipuolisemmasta ja vaativammasta harjoittelusta. Lisäksi koirien kanssa pääsee yleensä nimenomaan luontoon, ja saa green care -hengessä metsän hyvinvointivaikutukset arkeensa.

Koirien kanssa eläminen on elämäntapa, ja tämän elämäntavan valitsemiseen liittyy tietysti myös huonoja puolia. Työelämä pitää järjestää niin, ettei koirille tule hyvinvointia heikentävää liiallista yksinoloa ja töiden jälkeen harrastan nimenomaan asioita, missä koirat voivat olla mukana. Isoin hyvinvointia alentava tekijä koiran pidossa ovat koirien sairastamiset ja lopulta kuolema. Tämä on itselleni niin suuri hyvinvointia alentava tekijä, että ajoittain olen miettinyt uuden koiran ottamisen mielekkyyttä. Näen uudessa pennussa tulevan valtavan surumääärän. Toki samalla myös kaiken sen ilon ja rakkauden, joka jäisi saamatta jos valitsisin toisin.

Vierailija
19/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivampia ne koirat on kuin useimmat ihmiset.

Vierailija
20/25 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlitaevaa en ole hankkinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän