Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kukaan ei tiedä, monellako hoivatyöntekijällä on koronarokote – nyt THL:n pääjohtaja ajaa heille rokotevaatimusta, lähihoitajat kavahtavat

Vierailija
16.09.2021 |

No kukaan ei myöskään tiedä kuinka monella hoitotyöntekijällä on tälläkin hetkellä korona päällä.

https://yle.fi/uutiset/3-12098384

Kommentit (248)

Vierailija
101/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deltan tarttuminen rokotettuihin on todettu jo monissa yhteyksissä ja heidän kyky tartuttaa virusta rokotettuihin, niin ei ainakaan koronan tarttuminen ole syynä hoitajien rokotuksille.

Hohhoijaa. Influenssarokotteen suojateho on 10-30%, silti se on pakollinen hoitsuille.

Ei ole pakollinen

Vierailija
102/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin unohtui "minun keho, minun valinta" mantra?

Kansanterveydellisesti parasta olisi pakottaa kaikki ylipainoiset kuntokuurille ja dietille. Sitten, kun läskit lyllertää tuolla lenkipolulla THL:n viranomaisen valvovan silmän alla, niin sitten voin ottaa sen piikin.

Lihavuus ei tartu hoitamiisi potilaisiin. Eikö teille edes tuota ole opetettu hoitajakoulussa?

Ylipaino on yleisin nimittäjä ja syy vakavaan tautitapaukseen sekä kuolemaan.

Jos ei itse viitsi suojautua vakavalta tautitapaukselta, niin miksi minun pitäisi vaivautua suojelemaan heitä? Minä kannan ihan mielelläni sen riskin omasta sairastumisestani. Itse asiassa olen varmasti paremmassa turvassa kuin ne kahdesti rokotetut ylipainoiset tyypit.

Lihavuus.

Ei.

Tartu.

Selkiskö?

Koko ajan on kannettu huolta tehohoitopaikkojen riittävyydestä. Ihmsiä kuolee hoidon puutteeseen, jos tehohoitoa tarvitseva ei saa tehohoitoa. Joten kaikki vakavan tautimuodon riskiä lisäävät tekijät lisäävät sen riskiä, ettei tehohoitopaikkoja riitä niitä tarvitseville. Lihavuus on yleensä seurausta omista elämäntavoista. Lisäksi omat lihavuutta aiheuttavat elämäntavat usein opetetaan myös lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammasmaisesti venäläisten trollien tehtailemien valeuutisten ja satu-juttujen perässä säntäilevät kulkutautimyönteiset eivät juuri riskiryhmiä arvosta.

Asian sivusta totean että en ihan ymmärrä miten nää ääririskiryhmien kolmannet rokotukset muka helpottaa koronatilannetta kun tuskin nuo tälläkään hetkellä hiihtelee ihmisten ilmoilla levittämässä tartuntoja. Siis siihen viitaten että joku eilen mainosti miten kolmannet rokotukset tulee helpottamaan tilannetta ja kertoi riskiryhmien rokottamisesta.

Mutta täähän on sen tason propagandaa että ekassa lauseessa kehutaan miten mukavaa on rikastuminen ja tokassa lauseessa julistetaan demarit parhaaksi puolueeksi äänestäjälle joten lukijalle saattaa tulla sellainen harha-assosiaatio että demareja äänestämällä rikastuu vaikkei noilla asioilla olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Helpottaa siinä mielessä, että suuri osa heistä on hoivalaitoksissa tai heillä käy kotihoito ja heitä hoitavat ihmiset "hiihtelee ihmisten ilmoilla" hankkimassa koronavirusta. Kolmannella rokoteannoksella siis suojataan rokotettua, ei muita. 

Justhan tuossa kävi selväksi ettei kukaan tiedä onko noilla hoitajilla yhtäkään rokotusta jotka käy riskiryhmiä hoitamassa. Eli tässä korjataan isompaa ongelmaa takaperin ja väärästä kohdasta. 

Juuri näin. Ja siksi riskiryhmäläiset tarvitsevat kolmannen rokoteannoksensa. Sitäpaitsi ikäihmisten kodeissa käy muutakin porukkaa kuin terveydenhuollon ammattilaisia eikä heilläkään välttämättä ole rokotusta otettuna. 

Se muu porukka pitää maskeja-Itse käyn äitiänikatsomassa useamman kerran viikossa hoitolaitoksessa ja pidän pff2 maskia vaikka olenin jo kahdesti rokotettu. 

Pitää maskia miten pitää. Ja se maski on vain kirurginmaski, ei suinkaan ffp2. 

Vierailija
104/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotettu hoitaja levittää todennäköisemmin delta varianttia kuin rokottamaton hoitaja. Rokottamaton hoitaja on koronassa sairaana kotona ja rokotettu hoitaja levittää sitä oireettomana työpaikallaan.

Ihanko totta? Koronarokote ei estä tartuntaa eikä tartuttamista. Tartuttaminen ei edes edellytä sairastumista. Riittää että virusta on elimistössä. Rokotteen on kerrottu ainoastaan estävän jollakin todennäköisyydellä vakavaan tautimuotoon sairastumista, jonka todennäköisyys valtaosalla ihmisistä on vähäinen ilman rokotettakin. Lue: eivät kuulu edes riskiryhmään.

Toisekseen tarunnan saamisen riskiin vaikuttaa moni asia. Etenkin ihmiskontaktien määrä ja laatu. Rokotetun hoitajan todennäköisyys saada koronatartunta on paljon suurempi kuin rokotetta ottamattoman, kun rokoten hoitajan elämäntapaan liittyy huomattava riski saada tartunta verrattuna rokotetta ottamattoman hoitajan elämäntapaan. Ts rokotettu hoitaja vaarantaa potilasturvallisuutta elämäntapansa takia kuin rokotetta ottamaton. Ilman, että kukaan THL:stä tai muualtakaan huutaa, ettei rokotettu hoitaja saisi luuhata vapaa-ajallaan ravintoloissa suutelemassa kaikkia läsnäolijoita.

Ja kirjoituksesi on niin monella tavalla väärässä ja puuta heinää että lienet joku moskovanjonne yrittämässä päivän soopakampanjaasi. Suksi muualle lässyttämään. 

Tuliko itkupotkuraivari?

Rokotetussa on virusta vain jos hän sairastuu. Kai sitä saa sanoa, että pas*aa jauhamalla tekee itsestään pellen? Sua taitaa harmittaa kovin.

Vierailija
105/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti samoin kuin influenssarokote pakolliseksi. Kavahtakoon, mä en anna yhdenkään rokottamattoman hoitsun koskea itseeni.

mä en anna likaisen rokottetun hoitsu koskea itseeni

kaikki rokottetut ei oo ihmisiä enää

Vierailija
106/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanterveydellisesti parasta olisi pakottaa kaikki ylipainoiset kuntokuurille ja dietille. Sitten, kun läskit lyllertää tuolla lenkipolulla THL:n viranomaisen valvovan silmän alla, niin sitten voin ottaa sen piikin.

Lihavuus ei tartu hoitamiisi potilaisiin. Eikö teille edes tuota ole opetettu hoitajakoulussa?

Jos ei itse viitsi suojautua vakavalta tautitapaukselta, niin miksi minun pitäisi vaivautua suojelemaan heitä? Minä kannan ihan mielelläni sen riskin omasta sairastumisestani. Itse asiassa olen varmasti paremmassa turvassa kuin ne kahdesti rokotetut ylipainoiset tyypit.

Lihavuus.

Ei.

Tartu.

Selkiskö?

Koko ajan on kannettu huolta tehohoitopaikkojen riittävyydestä. Ihmsiä kuolee hoidon puutteeseen, jos tehohoitoa tarvitseva ei saa tehohoitoa. Joten kaikki vakavan tautimuodon riskiä lisäävät tekijät lisäävät sen riskiä, ettei tehohoitopaikkoja riitä niitä tarvitseville. Lihavuus on yleensä seurausta omista elämäntavoista. Lisäksi omat lihavuutta aiheuttavat elämäntavat usein opetetaan myös lapsille.

Lihavuus ei tartu ihmisestä toiseen mutta tyhmyys, kuten kommentistasi voi havaita, tarttuu. Lisäksi se johtaa paljon suurempiin epidemioihin kuten republikaaniamerikassa nähdään. 

Vierailija
107/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deltan tarttuminen rokotettuihin on todettu jo monissa yhteyksissä ja heidän kyky tartuttaa virusta rokotettuihin, niin ei ainakaan koronan tarttuminen ole syynä hoitajien rokotuksille.

Hohhoijaa. Influenssarokotteen suojateho on 10-30%, silti se on pakollinen hoitsuille.

Ei ole pakollinen

Kyllä se on. Rokottamaton ei tee hoitotyötä.

Vierailija
108/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti samoin kuin influenssarokote pakolliseksi. Kavahtakoon, mä en anna yhdenkään rokottamattoman hoitsun koskea itseeni.

Kyllä ne varmaan aivan mielellään hoitamattakin jättää.

Ja pitääkin. Ihmisellä on oikeus valita hoitajansa. En mäkään eokottamattoman hoitoon halua. Mä haluan ammattilaisen hoitamaan itseäni, en follarin.

Vierailija
109/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa rokotus on kuukauden päästä pakollinen hoitoalalla.

Vierailija
110/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoitajista pulaa, jos on varaa hankkiutua eroon ~20% heistä pakkorokotusten takia. Tosin luulisi, että useimmilla hoitajilla on hyvät suhteet piikittäjiin ja saavat halutessaan merkinnän rokotteesta ilman tosiasiallista piikkiä.

Rokottamaton hoitaja on sama kuin ei hoitaja ollenkaan. Kukaan ei kirjoita rokottamattomalle hoitajalle todistusta. Miksi kirjoittaisi? Jos et halua turvata potilaitasi, sä teet siivouskeikkaa.

Vierailija
111/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan hyvä mahdollisuus päästä paskasta hoitotyöstä työttömyyskorvauksille ja muun työn hakuun.

Vierailija
112/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus.

Ei.

Tartu.

Selkiskö?

Lihavuus ei tartu ihmisestä toiseen mutta tyhmyys, kuten kommentistasi voi havaita, tarttuu. Lisäksi se johtaa paljon suurempiin epidemioihin kuten republikaaniamerikassa nähdään. 

Republikaanisissa Texasissa ja Floridassa ei ole ollut puoleen vuoteen mitään rajoituksia, eikä mitään ongelmia. Demareiden Kalifornia ja New York ovat sen sijaan pahojen koronatoimien kourissa. Niissä ei voi edes pizzaa hakea ilman, että kysytään papereita.

Maskityylikin on tätä:

https://yle.fi/uutiset/3-11691423

Vierailija
113/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitääkin. Ihmisellä on oikeus valita hoitajansa. En mäkään eokottamattoman hoitoon halua. Mä haluan ammattilaisen hoitamaan itseäni, en follarin.

Miten ajattelit varmistaa asian? Et mitenkään, kysymällä oletko ottanut rokotteen? Rokotetietoja et saa mitenkään. Terveystiedot ovat myös hoitajilla salassa pidettäviä. Toisaalta meillä on pulaa  hoitajista eli mikään ei muutu. On täällä tavallista tyhmempiä kirjoittajia kuten lainaamani älyn jättiläinen.

Vierailija
114/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on vielä testivaiheessa eli ei voida velvoittaa sitä ottamaan. Lisäksi se on erittäin vaarallinen ja sen kehittäjät ovat todenneet etteivät tiedä sen tehoa tai haittoja. Ei mitään järkeä ottaa tuota pas kaa. Elimistö ei tarvitse myrkkyjä.

Vierailija
115/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoitajista pulaa, jos on varaa hankkiutua eroon ~20% heistä pakkorokotusten takia. Tosin luulisi, että useimmilla hoitajilla on hyvät suhteet piikittäjiin ja saavat halutessaan merkinnän rokotteesta ilman tosiasiallista piikkiä.

Rokottamaton hoitaja on sama kuin ei hoitaja ollenkaan. Kukaan ei kirjoita rokottamattomalle hoitajalle todistusta. Miksi kirjoittaisi? Jos et halua turvata potilaitasi, sä teet siivouskeikkaa.

Jäihän pääkaupunki seudulla joku jo kiinni koronatodistusten tekaisusta.

Vierailija
116/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote suojaa sinua, miksi itket ja valitat siis?

En itke ja valita. Koska suojani ei ole 100%, vaadin vain järkeä käyttäviä ihmisiä hoitamaan minua.

Vierailija
117/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit varmistaa asian? Et mitenkään, kysymällä oletko ottanut rokotteen? Rokotetietoja et saa mitenkään. Terveystiedot ovat myös hoitajilla salassa pidettäviä. Toisaalta meillä on pulaa  hoitajista eli mikään ei muutu. On täällä tavallista tyhmempiä kirjoittajia kuten lainaamani älyn jättiläinen.

Ei vaan ilmoittamalla ettei minuun koska yksikään rokottamaton. Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
118/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ilmoittamalla ettei minuun koska yksikään rokottamaton. Hyvin yksinkertaista.

Ei ole mitään vaikutusta sillä potilaille sanotaan, että kyllä rokotteet on totta kai otettu vaikka ei pitäisi paikkaansa. Saat hankalan potilaan leiman

Taidat olla sinisilmäinen

Vierailija
119/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliseksi vaan niin kolmasosa hoitajista irtisanoutuu. Meillähän ei ollut hoitajapulaa?

Vierailija
120/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla on varmasti valtava himo koskea juuri sinuun? Jättävät hoitamatta — helpompi heille.