Opettavatko äidit tytöilleen ollenkaan, miten poikia pitäisi kohdella?
Tuntuu että tämän päivän teinitytöt ovat täysiä sikoja käytökseltään. Pojista tai heidän tunteistaan ei välitetä pätkääkään.
Kommentit (68)
Opetetaan niin, että jokaista ihmistä kuuluu kohdella siten, miten se toinen sinua kohtelee. Ei tarvitse olla kohtelias ovimatto takaisin, jos joku kohtelee sinua kuin totaalim*lkku.
Erityisesti miehiin liittyen varmaan jokainen tyttö opetetaan suhtautumaan varauksellisesti. Ei kukaan vanhempi halua, että tyttärensä tapaa sen yhden väärän tyypin ja päätyy r aiskattuna ja tapettuna roskikseen.
Eli toisinsanoen jokaisen pojan "valitseman" tytön pitäisi olla hänestä auliisti kiinnostunut ja mielellään avata haaransakin ja sietää vaikka miten alhaista kohtelua tai muuten on sika käytökseltään jolle äiti ei ole opettanut kuinka poikia kohdellaan? Jotain tuollaistahan sinä ajoit takaa eikö niin?
Opetan lapsilleni miten ihmisten kanssa ollaan ja miten muiden ihmisten tunteet huomioidaan. En tiennyt että poikia pitäisi jotenkin eri tavalla kohdella.
Vierailija kirjoitti:
Feministit kimpaantuu kun naisilta kehdataan vaatia samaa mitä miehiltä.
Ei ole myöskään poikien vastuulla miltä tytöistä tuntuu.
Meillä mummo koetti opettaa poikaa että jos joku tyttö tulee pyytämään vanhojen tanssiin pariksi niin pitää suostua ettei tytölle tule paha mieli. Minä ilmoitin suoraan mummolle että pojan ei tarvi suostua ellei itse halua. Toki kieltäytyminen pitää sanoa asiallisesti.
On ihan hyvä kummankin sukupuolen osata kysyä nätisti ja tarvittaessa kieltäytyä nätisti. Tai suostua. Ja puhua muille ihmisille kunnioittavasti oli ne samaa tai eri sukupuolta. Paitsi jos toiset kourii, puhuu rumasti ym niin silloin saa kyllä sanoa takaisin rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyttöjen vastuulla miltä pojista tuntuu.
eikä toisinpäin
Mua ei opetettu. En osannut olla miesten kanssa ennen kuin +23-vuotiaana. Siis en osannut jutella niille tms. Mutta ei kai sitä voi opettaa, itse on elämässä opeteltava asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä toisinpäin
Ei niin.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo rikostilastoja ja miesten käytöstä niin kuuroille korville on kaikki opetus teillä sitten mennyt. Niin ja miehiltä ei käsittääkseni vaadita yhtään mitään. Se tässä ongelmana onkin.
Opettavatko äidit pojilleen, miten tyttöjen seurassa ja kylässä käyttäydytään? Meillä on alakouluikäisiä tyttöjä ja kaveripiiriin kuuluu poikiakin. Pojat ovat todella villejä. Syövät omin luvin kaapeista ruokaa, rymyävät niin että huonekalut kaatuilee ja yksi pomppi tahallaan trampoliinin verkot rikki. Kännyköissään näillä on jokaisella p.hub kuvia ja yksi laulelee omista vehkeistään. Vanhemmat eivät varmaan ikinä uskoisi. Tytöt muodostavat ihan omat mielipiteensä näistä, eikä heitä oikein voi siitä syyttää.
Mä opetin poikaa kohtelemaan muita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo koetti opettaa poikaa että jos joku tyttö tulee pyytämään vanhojen tanssiin pariksi niin pitää suostua ettei tytölle tule paha mieli. Minä ilmoitin suoraan mummolle että pojan ei tarvi suostua ellei itse halua. Toki kieltäytyminen pitää sanoa asiallisesti.
On ihan hyvä kummankin sukupuolen osata kysyä nätisti ja tarvittaessa kieltäytyä nätisti. Tai suostua. Ja puhua muille ihmisille kunnioittavasti oli ne samaa tai eri sukupuolta. Paitsi jos toiset kourii, puhuu rumasti ym niin silloin saa kyllä sanoa takaisin rumasti.
Mun mielestä ei ole mitään syytä kieltäytyä "nätisti".
Kyllä se kotoa tulee. Malli. Esimerkiksi meillä on käyttäydytty hyvin ja kunnioittavasti toista kohtaan aina. Vaikea kuvitella, että minuun ystävällisesti ja kunnioittavasti kohtelevan isän jälkeen tytär huolisi väkivaltaista sikaa miehekseen. Toistaiseksi kumpikin poikakaveri ollut kiltti, tasapainoinen, fiksun perheen poika. Vastaavasti myös se, miten minä käyttäydyn miestä kohtaan on mallina tytölle. En rääy, nimittele, komentele yms. Annan miehelle tilaa tehdä päätöksiä ja en kuvittele olevani aina oikeassa tai omistavani jonkun oikeuden päättää meillä joka asiasta.
Pojan kohdalla toivon vaikutuksen olevan samanlainen. On vaan aika nuori vielä, 8 vuotta siskoaan nuorempi.
Eli kohdelkaa puolisoa hyvin, niin siitä lapset saa mallia!
Vierailija kirjoitti:
Opettavatko äidit pojilleen, miten tyttöjen seurassa ja kylässä käyttäydytään? Meillä on alakouluikäisiä tyttöjä ja kaveripiiriin kuuluu poikiakin. Pojat ovat todella villejä. Syövät omin luvin kaapeista ruokaa, rymyävät niin että huonekalut kaatuilee ja yksi pomppi tahallaan trampoliinin verkot rikki. Kännyköissään näillä on jokaisella p.hub kuvia ja yksi laulelee omista vehkeistään. Vanhemmat eivät varmaan ikinä uskoisi. Tytöt muodostavat ihan omat mielipiteensä näistä, eikä heitä oikein voi siitä syyttää.
:)
Vierailija kirjoitti:
Emme kimpaannu! Opetamme tytöille ja pojille toisen ihmisen kunnioittamista, väkivallatonta yhdessä oloa, omia ja toisten rajoja, käytöstapoja, avoimmuutta.
Tytöt kohtelevat nykypäivänä poikia törkeästi. Siksi pojat ovatkin alkaneet yhä enemmän turvautua toisiinsa ja poikarakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se vastaus tuli
Kyllä, olen opettanut tyttärilleni, että jos haluaa saada, on pakko antaa...
Hyvin on oppi mennyt perille.
Ovat saaneet kunnioituksen puolisoiltaan, kun ovat myös vastavuoroisesti kunnioittaneet heitä.
Erään koulun rehtori sanoi minulle kerran tupakkahuoneessa varsinkin koulun pojista että hyvä ope niille on kuin heittäisi helmiä sioille. Siis jotain ihan hirveetä. Minä panisin pystyyn erikseen poika- ja tyttöluokat enkä enää vertaisi poikia ja tyttöjä vaan molemmat vain omina ryhminää.
Eräs ope sanoi, että kun nyt näkee kun tämä oppilasmateriaali on niin hurjasti huonontunut / heikentynyt vuosikymmenien ajan.