Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kukaan ei tiedä, monellako hoivatyöntekijällä on koronarokote – nyt THL:n pääjohtaja ajaa heille rokotevaatimusta, lähihoitajat kavahtavat

Vierailija
16.09.2021 |

No kukaan ei myöskään tiedä kuinka monella hoitotyöntekijällä on tälläkin hetkellä korona päällä.

https://yle.fi/uutiset/3-12098384

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että potilaat on turvassa ja hoitajat täällä modernissa Suomessa ....❤️❤️❤️

Vierailija
62/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitoalan datahallintaa:

Eri potilastietojärjestelmiä on satoja kun kaikilla pitää olla omansa eikä näiden datat koskaan sovi suoraan toisiinsa ilman kallista lisätyötä.

Lääkärien työajasta vähintään puolet menee siihen että nuo näpyttelee kankeasti johonkin antiikkiseen käyttöliittymään reseptejä, diagnooseja ja muita havaintoja sen sijaan että nuo ottaisi vastaan seuraavan potilaan. Tämä vain siksi että säästettiin huomattavasti halvemman hoitsun työpanos.

Tietoturva on hoidettu siten että kuka tahansa järjestelmään käsiksi pääsevä pääsee selailemaan kenen tahansa tietoja mutta siitä jää joku logimerkintä joita harvemmin katsoo kukaan jälkeenpäin. Eli kiinnijääminen on aika satunnaista jos joku utelias tuota harrastaa.

Tiedon lähettäminen hoitolaitoksesta toiseen on tehty mahdollisimman kankeaksi ja byrokraattiseksi ja edelleen välillä jotain tietoa on helpompi kuskata paperilla kun kaikkea ei  ole digitoitu eikä digitoida.

Edes alalla työskentelevien terveydentilasta nää ei näytä tietävän tarpeellisia tietoja kuten onko hoitajat rokotettu koska... jotain? Ilmeisesti asenne on se, että jonkun muun ongelma tarkkailla tuollaista ja viis potilaiden turvallisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL pesee taas kasvojaan. Huomenna tulevat taas kertomaan, miksi passia tarvitaan. Eihän näillä ole mitään selkärankaa.

Eikä mennyt näemmä vuorokauttakaan. THL:n pääjohtaja näyttää Ylellä vaativan hoitajille pakkorokotuksia.

Vierailija
64/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri potilastietojärjestelmiä on satoja kun kaikilla pitää olla omansa eikä näiden datat koskaan sovi suoraan toisiinsa ilman kallista lisätyötä.

Lääkärien työajasta vähintään puolet menee siihen että nuo näpyttelee kankeasti johonkin antiikkiseen käyttöliittymään reseptejä, diagnooseja ja muita havaintoja sen sijaan että nuo ottaisi vastaan seuraavan potilaan. Tämä vain siksi että säästettiin huomattavasti halvemman hoitsun työpanos.

Tietoturva on hoidettu siten että kuka tahansa järjestelmään käsiksi pääsevä pääsee selailemaan kenen tahansa tietoja mutta siitä jää joku logimerkintä joita harvemmin katsoo kukaan jälkeenpäin. Eli kiinnijääminen on aika satunnaista jos joku utelias tuota harrastaa.

Tiedon lähettäminen hoitolaitoksesta toiseen on tehty mahdollisimman kankeaksi ja byrokraattiseksi ja edelleen välillä jotain tietoa on helpompi kuskata paperilla kun kaikkea ei  ole digitoitu eikä digitoida.

Edes alalla työskentelevien terveydentilasta nää ei näytä tietävän tarpeellisia tietoja kuten onko hoitajat rokotettu koska... jotain? Ilmeisesti asenne on se, että jonkun muun ongelma tarkkailla tuollaista ja viis potilaiden turvallisuudesta?

Ei, vaan rokotteet ovat tietoa, jota työnantajalle ei tarvitse kertoa. Kyllähän ne voitaisiin tarkistaa, vaikka sitten niin, että työterveyshoitaja kirjoittaa todistuksen ”— on sopiva työskentelemään terveydenhuollon tehtävissä”. Koronarokotteesta vain ei toistaiseksi saa kysyä tai kerätä kerätä tietoa.

Vierailija
65/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammasmaisesti venäläisten trollien tehtailemien valeuutisten ja satu-juttujen perässä säntäilevät kulkutautimyönteiset eivät juuri riskiryhmiä arvosta.

Asian sivusta totean että en ihan ymmärrä miten nää ääririskiryhmien kolmannet rokotukset muka helpottaa koronatilannetta kun tuskin nuo tälläkään hetkellä hiihtelee ihmisten ilmoilla levittämässä tartuntoja. Siis siihen viitaten että joku eilen mainosti miten kolmannet rokotukset tulee helpottamaan tilannetta ja kertoi riskiryhmien rokottamisesta.

Mutta täähän on sen tason propagandaa että ekassa lauseessa kehutaan miten mukavaa on rikastuminen ja tokassa lauseessa julistetaan demarit parhaaksi puolueeksi äänestäjälle joten lukijalle saattaa tulla sellainen harha-assosiaatio että demareja äänestämällä rikastuu vaikkei noilla asioilla olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Vierailija
66/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojärjestelmät kaatuivat ja siirryimme paperiseen varajärjestelmään. Tässä meni enintään 5 min ja toimimme tehokkaasti. Kaikki sujui jouhevasti. Ei muodostunut jonoja niinkuin tavallisesti järjestelmän toimiessa.

Ainut ongelma, että sitten kun järjestelmä taas toimii, on kirjattava papereilta tiedot järjestelmään ja se vie aikaa. Olisi ihanaa palata takaisin pahvisten  potilaskansioiden aikaan!

Vierailija
67/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan rokotteet ovat tietoa, jota työnantajalle ei tarvitse kertoa. Kyllähän ne voitaisiin tarkistaa, vaikka sitten niin, että työterveyshoitaja kirjoittaa todistuksen ”— on sopiva työskentelemään terveydenhuollon tehtävissä”. Koronarokotteesta vain ei toistaiseksi saa kysyä tai kerätä kerätä tietoa.

Luulisin että maailmassa on tärkeämpiä asioita kuin koittaa saivarrella asioista pelkän saivartelun ilon vuoksi. Rokotustodistuksen vaatiminen tietyissä töissä tuo niin paljon etuja ja sen vaatimatta jättäminen ei tuo mitään että en ymmärrä mikä ongelma on tuon vaatimisessa. Jos verrataan niin eduskunta on tässä kahden vuoden kuluessa niin moneen kertaan suvereenisti jyrännyt sekä kansan tahdon, edun että oikeustajun yli kun se heille sopii että miksi tällaisissa asioissa pitää leikkiä ääripedanttia?

Vierailija
68/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitajista pulaa, jos on varaa hankkiutua eroon ~20% heistä pakkorokotusten takia. Tosin luulisi, että useimmilla hoitajilla on hyvät suhteet piikittäjiin ja saavat halutessaan merkinnän rokotteesta ilman tosiasiallista piikkiä.

Vierailija
69/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti samoin kuin influenssarokote pakolliseksi. Kavahtakoon, mä en anna yhdenkään rokottamattoman hoitsun koskea itseeni.

Pelle uhoaja. Olisit kiitollinen, jos ylipäätään jostain löytyy hoitajia jotka sinuun armollisesti ehtivät koskemaan.

T. Sh

Vierailija
70/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohtui "minun keho, minun valinta" mantra?

Kansanterveydellisesti parasta olisi pakottaa kaikki ylipainoiset kuntokuurille ja dietille. Sitten, kun läskit lyllertää tuolla lenkipolulla THL:n viranomaisen valvovan silmän alla, niin sitten voin ottaa sen piikin.

Vierailija
71/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoitajista pulaa, jos on varaa hankkiutua eroon ~20% heistä pakkorokotusten takia. Tosin luulisi, että useimmilla hoitajilla on hyvät suhteet piikittäjiin ja saavat halutessaan merkinnän rokotteesta ilman tosiasiallista piikkiä.

Hoitaja joka ei halua ottaa rokotusta on muutenkin niin asennevammainen että parempi vaan että noista pääsee eroon ja voi kouluttaa jonkun paremman tilalle.

Eli hei hei, ei tule ikävä sinunkaltaisiasi. 

Vierailija
72/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen ne on lähärit jotka kavahtaa. Ei lääkärit tai ylihoitajat.

Varmaan aika moni muukin ammatturyhmä kavahtaa sanaa "pakko", taitaa olla normaali reaktio. Kannatan pakollisia rokotteita kaikille, katsotaan mikä ulina sitten alkaa. Lähihoitajia on niin helppo potkia päähän, kuten on huomattu, mutta mennäänpä pistämään paperitehtaan läskille duunarille pakolla niin alkaa uhriutuminen ja ulina. Sama myös insinööreillä ja kaupparatsuilla ja mitä näitä on.&

nbsp;

Usassa, missä biden julisti pakkorokotukset valtion virassa oleville, mm. hoitajille ja sotavoimille, ei bidenin hallinnon kuitenkaan tarvitse ottaa rokotetta. Myöskään FDAn, CDCn tai Pfizerin työntekijöiden ei tarvitse rokotetta ottaa. Rokotepakottajat FB ja Twitter taitavat pakottaa työntekijänsä ottamaan.

Vierailija
73/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanterveydellisesti parasta olisi pakottaa kaikki ylipainoiset kuntokuurille ja dietille. Sitten, kun läskit lyllertää tuolla lenkipolulla THL:n viranomaisen valvovan silmän alla, niin sitten voin ottaa sen piikin.

Lihavuus ei tartu hoitamiisi potilaisiin. Eikö teille edes tuota ole opetettu hoitajakoulussa?

Vierailija
74/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen ne on lähärit jotka kavahtaa. Ei lääkärit tai ylihoitajat.

Varmaan aika moni muukin ammatturyhmä kavahtaa sanaa "pakko", taitaa olla normaali reaktio. Kannatan pakollisia rokotteita kaikille, katsotaan mikä ulina sitten alkaa. Lähihoitajia on niin helppo potkia päähän, kuten on huomattu, mutta mennäänpä pistämään paperitehtaan läskille duunarille pakolla niin alkaa uhriutuminen ja ulina. Sama myös insinööreillä ja kaupparatsuilla ja mitä näitä on.&

nbsp;

Usassa, missä biden julisti pakkorokotukset valtion virassa oleville, mm. hoitajille ja sotavoimille, ei bidenin hallinnon kuitenkaan tarvitse ottaa rokotetta. Myöskään FDAn, CDCn tai Pfizerin työntekijöiden ei tarvitse rokotetta ottaa. Rokotepakottajat FB ja Twitter taitavat pakottaa työntekijänsä ottamaan.

Ja sitten valehtelet, mutta eipä moskovanperteiltä muuta voi odottaakaan. 

Vierailija
75/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit suomalaiset hoitajat pois, jalvat filippiiniläiset tilalle. Tätähän tällä kohdennetulla pakkorokottamisella haetaan. Tsemppiä kaikille terveydenhoitoalalla työskenteleville. Pysykää vahvoina! Stay the line.

Vierailija
76/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammasmaisesti venäläisten trollien tehtailemien valeuutisten ja satu-juttujen perässä säntäilevät kulkutautimyönteiset eivät juuri riskiryhmiä arvosta.

Asian sivusta totean että en ihan ymmärrä miten nää ääririskiryhmien kolmannet rokotukset muka helpottaa koronatilannetta kun tuskin nuo tälläkään hetkellä hiihtelee ihmisten ilmoilla levittämässä tartuntoja. Siis siihen viitaten että joku eilen mainosti miten kolmannet rokotukset tulee helpottamaan tilannetta ja kertoi riskiryhmien rokottamisesta.

Mutta täähän on sen tason propagandaa että ekassa lauseessa kehutaan miten mukavaa on rikastuminen ja tokassa lauseessa julistetaan demarit parhaaksi puolueeksi äänestäjälle joten lukijalle saattaa tulla sellainen harha-assosiaatio että demareja äänestämällä rikastuu vaikkei noilla asioilla olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Helpottaa siinä mielessä, että suuri osa heistä on hoivalaitoksissa tai heillä käy kotihoito ja heitä hoitavat ihmiset "hiihtelee ihmisten ilmoilla" hankkimassa koronavirusta. Kolmannella rokoteannoksella siis suojataan rokotettua, ei muita. 

Vierailija
77/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei tartu hoitamiisi potilaisiin. Eikö teille edes tuota ole opetettu hoitajakoulussa?

Ylipaino on yleisin nimittäjä ja syy vakavaan tautitapaukseen sekä kuolemaan.

Jos ei itse viitsi suojautua vakavalta tautitapaukselta, niin miksi minun pitäisi vaivautua suojelemaan heitä? Minä kannan ihan mielelläni sen riskin omasta sairastumisestani. Itse asiassa olen varmasti paremmassa turvassa kuin ne kahdesti rokotetut ylipainoiset tyypit.

Vierailija
78/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapassin myötä puhelimeen tulee sovellus, jossa on henkilökohtaisen hiilijalanjäljen mittari ja varmasti siihen voidaan lisätä myös vaatimus lenkkeilystä (GPS-seuranta) ja IoT/5G mahdollistaa myös vaa'an yhdistämisen verkkoon. Vihreän leiman menettää, jos on istunut sohvalla ja syöpötellyt.

Vierailija
79/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse viitsi suojautua vakavalta tautitapaukselta, niin miksi minun pitäisi vaivautua suojelemaan heitä? Minä kannan ihan mielelläni sen riskin omasta sairastumisestani. Itse asiassa olen varmasti paremmassa turvassa kuin ne kahdesti rokotetut ylipainoiset tyypit.

Lihavuus.

Ei.

Tartu.

Selkiskö?

Vierailija
80/248 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus.

Ei.

Tartu.

Selkiskö?

Lihavuus.

Tappaa.

Selkiskö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan