Olen narkomaani. Haluatko kysyä jotain?
Asiallisiin kysymyksiin pyrin vastaamaan. Moralisoinnit, selvyydet, pilkkaukset jne. jätän kommentoimatta.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:26"] Koetko olevasi ihan yhtä hyvä kansalainen kuin raittiit, töissä käyvät veronmaksajat? [/quote] Mitä se raittius sulle kuuluu jos verot ja muut asialliset hommat hoidetaan? ohis [/quote] kylläpä vissiin kolahti.... mutta ihan ettei tästä tule riitely ketjua niin väännän rautalangasta: - keskustelu on otsikoitu "haluatko kysyä jotain" - halusin kysyä tuota - minulle ei tosiaan kuulu muiden raittius niin kauan kun eivät vahingoita muita - valitettavan montaa narkkia hoidetaan verorahoilla - ja viimeisenä, jos keskustelussa kysytään haluaako joku jotain kysyä - älä sinä tule siinä lynkkaamaan jotain joka haluaa kysyä.
[/quote]
Kysymyksen asettelu oli ylimielinen ja typerä. Näpäytin takaisin. Sinä et ole arvokkaampi yksilö kuin kuset housussa rappukäytävässä nukkuva narkkari.
T. Työssäkäyvä raitis rouva
[/quote]
Pitäsköhän sun Rouva laittaa jo internetti kiinni ja painua nukkumaan, jaksat herätä sinne töihin huomenna. Minähän en tietenkään voi sinun tulkitsemisillesi mitään, jos sulle pää kertoo että tuo oli ylimielinen kommentti niin menköön.. Tarkennan vielä nyt muuten varmuuden vuoksi vielä, että koko internettiähän sinä et voi sulkea, sen oman PC:n vain. Eipä tuu siitä sitte ymmärrys vaikeuksia...
Ja mikä näpäytys? :DD
Narkkari on heikkoluonteisempi kuin lihavat ihmiset :D ja tupakoitsijat ovat kaikista heikkoluonteisimpia.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:26"]Koetko olevasi ihan yhtä hyvä kansalainen kuin raittiit, töissä käyvät veronmaksajat?
[/quote] koetko että ihmisarvo on riippuvainen maksettujen verojen määrästä ? Oletko arvokkaampi kuin likaiset nistit ?
[/quote]
....tää kysymys selvästi napsahtaa otsalohkoon monella. Sinä sanoit "likaiset nistit", en minä. En koe olevani arvokkaampi, halusin kysyä kokeeko tämä narkkari oman niinsanotun kansalaisen arvonsa saman arvoiseksi kuin muiden.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:24"]
Tiedätkö miten paljon tuskaa ja hätää aiheutat läheisillesi? Välitätkö? Onko ok jos he hylkäävät sinut? Aioitko koskaan laittaa elämääsi kuntoon?
t. narkkarin sisko
[/quote]
mun on pakko kommentoida tota...
kyllä mä ainaki tiiän millata tuskaa tää on läheisille, ja sen takia yritän mahollisimman paljo asiaa peitellä. en vedä läheiste lähellä enkä puhu mitää huumeisii liittyvää. kaikkein pahinta tässä on se ku tietää mite satuttaa niit läheisii, huono omatunto koko ajan ja ku koittaa muitten takii lopettaa eikä siihen pysty, on viel paskempi olo.
mut tiiätkö sä millasta on olla narkomaani? uskallan väittää et pahempaa se on ku olla jonku käyttäjän läheinen. narkkari joutuu elää sitä elämää 24/7 ja se on varsinki pitemmän päälle ihan helvetin kuormittavaa. samaan aikaan haluu lopettaa ja elää normaalii elämää mut ei yksinkertasesti pysty siihen. oma mielenterveys on ihan riekaleina, ja ei tiedä enää kuka on, millanen on ilman niit huumeita. lisäks haluisin korostaa sitä et ykskää mun tuntemista/tietämistä narkkareista (useita kymmenii, lähemmäs sata) ei oo mieleltään terve. kaikilla on koko paska alkanu jollain traumaattisella kokemuksella tai mt ongelmalla jota ei oo hoidettu ja se on johtanu siihe huumeitte käyttöö. se taas lisää niit ongelmii ja täst tulee ihana noidankehä.
ymmärrän jos läheiset mut hylkää mut en ikinä kestäis sitä. ne on ainoo syy miks pysyn hengissä enkä vedä niit viimesii vetoja. syyttäkää vaa huomion huoraamisesta mut narkkarin elämä ei oo elämää, ei siitä voi nauttii ja olla onnellinen aidosti. lopettamaan en ainakaa ite pysty koska elämä on menny siihen et ne huumeet on ainoo asia mikä auttaa jaksamaan, samal ku ne on se syy mikä on pikkuhiljaa vetäny tähä kuoppaa. jos nyt lopetan nii se olo on jotai nii kamalaa etten sitä kestä, en halua kestää vaa otan ne vedot et se loppuu - samalla tiedän et jos pystysin olee ilma se loppuis. ei vaan pysty. koittakaa olla syyttelemät narkkareita koska vaikka ne ite sen piikin taipeeseen työntää, ne ei nauti siitä eikä haluu olla siin pisteessä. ei vaan pysty muuhun. ymmärrän kyl et sitä on vaikee ymmärtää.
olkaa onnellisii et pystytte pitää päihteitte käytö hallinnas/ette oo alottanukkaa sitä. täs ei oo mitää hienoo tai kadehdittavaa vaik se joittenki silmis näyttää siltä tai alkuu tuntuu hauskalta
t. 13
[/quote]
voi v*** ja seli seli, vai että ihan kuormittavaa!? Arvaa miten paljon kuormittaa sun läheisiä joilla on omat elämät ja ongelmat hoidettavana. Vedä se viimeinen veto sitten ja anna sen perheesi viimeinkin olla rauhassa ja elää elämänsä. Kukaan ei ole ansainnut sitä helvettiä. Mene hoitoon, etsi terapeutti ja sitoudu siihen. Niillä huumeillahan ne mt-ongemat paraneekin. Mieti ja mietinkin tarkkaan että mikä oikeus sulla on vetää kaikki ihmiset mukanas pohjalle. Ei MIKÄÄN. Kenelläkään ei ole velvollisuutta hyysätä narkkia joka ihan itse on tiensä valinnut. Hanki apua tai ole omillasi. Älä vedä muita siihen paskaan.
[/quote]
vaikutatpa mukavalta ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä - not. onko kiva vittuilla muille ja koittaa saada toisille paska olo? et oo yhtää sen parempi ku narkkari, juoppo, raivotautinen tai syöpäpotilas. vai luokitellaanko ihmiset niitte riippuvuuksien tai sairausten perusteella? vittumainen ainaki oot. mitä tekisit jos oma tyttäres käyttäis? sanoisitko samaa sille? tai joku muu jota rakastat? entä jos sillä ois joku muu ongelma, vaikka mielenterveyden kanssa? tottakai päihteistä pääsee helpommi irti ku vaikka masennuksesta mut ihan yhtä helvettii ne on.
etkö lukenu viestii vai haluutko muuten vaa aukoo päätäs? tiedän oikein hyvin ettei se douppaaminen mihinkään auta. ja millä perusteella vedän muutki ihmiset tähä mukaa? tasan yks läheinen tästä tietää ja se on ex. ex just tasan siks koska lopetin siinä vaiheessa ku se rupes polttaa pilvee useit kertoi viikossa enkä halunnu olla "huono esimerkki". ne muut läheiset on myöski narkkareita. tietääkseni en ketään muita tähän kisko mukanani, naapurin pirjo varmaan kärsiiki tästä?
kukaan ei muuten mua hyysää, ei siinä mitää järkee ois - jos haluu lopettaa nii se on ittestä kiinni, se et tungetaa väkisi katkolle ei auta mitää. jos on motivaatioo sinne mennä nii joo, ehkä sitte. toisaalta jos on motivaatio tarpeeks korkeella pystyy lopettaa kotonaki, riippuvuudesta riippuen lääkkeitten avulla. en oo katkolla ollu koska tiiän ettei se mitään auta nii kaua ku ei oo tarpeeks tahtoo lopettaa.
p.s en käytä verorahoja vaan käyn töissä eli en oo valtionkaa hyysättävänä
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:48"]
13 voisitko käydä kertomassa tätä samaa nuorille jotta esimerkkisi saisi edes muutaman kieltäytymään huumeista. Meille näytettiin yläasteella video pietarin viemärinarkeista mutta nuo asiat päin naamaa sanottuna olis ollu paljon tehokkaampaa.
[/quote]
voisin, ja mielellään menisinki. jos yhenki ihmisen saisin tajuumaa ettei tää kannata nii olisin ilonen :)
Ai saatana, että vituttaa tää nistien ainainen haukkuminen ja mollaaminen. Huumeiden käyttö on väärin ja aiheuttaa todella paljon pahaa läheisille joo, mutta mikähän mahtaa olla syynä, että miksi ylipäätään joku alkaa käyttämään huumeita?
Mä aloin siksi, koska sairastuin vakavaan masennukseen+ahdistukseen+paniikkikohtaukset sen jälkeen, kun mut 13 VUOTIAANA RAISKATTIIN. Siitä ei saanut kukaan tietää, eikä tiedä vieläkään. En uskaltanut kertoa, enkä haluakkaan. Lopulta tilanne meni siihen, etten kestänyt enää elämää tai itseäni: pidin itseäni likaisena, pilattuna ja arvottomana. Kävin kyllä monilla eri psykiatreilla, monilla eri lääkäreillä, terapioissa, kokeilin kaikki heidän määräämät lääkkeet... Mistään ei ollut tippaakaan apua. Tilannetta ei auttanut myöskään se, että isäni hakkasi minua 16 vuotiaaksi asti (silloin muutin pois) ja teki minulle ties mitä kaikkea järkyttävää. Sen takia minun piti muuttaa noin nuorena, koska äitini pelkäsi että isäni tappaisi minut. Äiti maksoi vuokrat sen takia. Niin, lopulta tilanne oli se, että minulla oli kaksi vaihtoehtona: joko tappaisin itseni tai keksisin jotain, mikä auttaa. Huumeet auttoivat silloin siihen järjettömään tuskaan, suruun, itsevihaan ja pahaan oloon mitä tunsin joka ikinen päivä aamusta iltaan. En mä halunnut koukkuun jäädä, enkä haluaisi läheisiäni satuttaa, en todellakaan. En ole myöskään koskaan varastanut tai tehnyt mitään rikoksia. Tämä elämä, mitä elän, on täyttä helvettiä. Se oli täyttä helvettiä jo ennen huumeita, eikä kyllä huumeidenkäyttö sitä helpota. Mutta silloin ne valitsin, vain sen takia, että olisin muuten tappanut itseni, koska en vain yksinkertaisesti kestänyt enää. Enkä todellakaan ole ainoa nisti, jonka huumeiden käytön syynä on jokin tälläinen traumaattinen kokemus, mielenterveysongelmat tai muuten vain rankka menneisyys. En, joka ikisen kohdalla kenet tunnen se on lähtenyt jostain noista.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:52"]
Mä olen narkkari, mutten ole koskaan varastanut. En läheisiltäni, en tuntemattomilta, enkä edes kaupasta. Mä olen salannut perheeltäni käyttöni, koska en halua pilata heidän elämäänsä sillä, että itse olen mokannut näin pahasti. Syyllistän itseäni riippuvuudestani joka päivä ja vihaan itseäni sen takia. Ja syyllisyys johtuu nimenomaan siitä, että joudun valehtelemaan äidilleni koska en kestä sitä pettymystä minkä aiheuttaisin tällä tiedolla. En ole kuitenkaan paha ihminen, sen tiedän. Enkä halua pahaa kenellekään muulle. Tietenkin on narkkareita, jotka eivät välitä muusta kuin itsestään ja seuraavista vedoista, mutta mä en kuulu niihin. Eikä kuulu kovin monet muutkaan. On typerää olettaa, että kaikki nistit ovat varastelevia kusipäitä, jotka ovat niin sekaisin, ettei välitä ympäristöstään. Monet narkomaanit ovat myös täysin "normaaleja" ihmisiä, ovat työelämässä yms. Minustakaan ei päällepäin kukaan huomaa, että olen narkkari. Toivon paljon onnea, voimia ja tsemppiä kaikille niille, jotka kamppailevat tämän ongelman kanssa! Samaa toivon myös narkomaanien läheisille. Itse tulen olemaan ikuisesti pahoillaan ja syyllisyyden tunne tulee aina olemaan läsnä sen takia, että olen joutunut aiheuttamaan huolta perheelleni. Rakastan heitä koko sydämestäni, enkä tahtoisi heille mitään pahaa. Minä olen se, joka on tehnyt virheen. Onneksi olen myös vihdoin saanut tehtyä päätöksen, että lähden vieroitukseen heti kun saan jostain paikan. Siitä tulee kyllä loppuelämän kestävä taistelu, mutta pakko tämä on lopettaa. Ei tämä elämä ole elämisen arvoista. Toivon, että muutkin tajuavat lähteä tähän taisteluun omalla kohdallaan.
[/quote]
ihan ku mun kirjottama! ihanaa et on muitaki jotka ajattelee näin. tsemppii sullekki :)
t. 13
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:26"]
Kun varastat ihmisten omaisuutta rahoittaaksesi käyttösi, mietitkö koskaan niitä ihmisiä joilta varastat? Käykö koskaan mielessäsi, että saatat viedä tavaraa joltain köyhältä jolla ei ole varaa hankkia uutta varastamasi tilalle? Tai että kuinka kauan ihminen on joutunut säästämään saadakseen tuon tavaran?
[/quote]
typerä yleistys, kaikki narkkarit ei varasta. moni kyllä, mut ei läheskään kaikki. narkkareillaki voi olla käsitys oikeesta ja väärästä
[/quote]
No enpä ole koskaan kuullut narkkarista enkä tavannut sellaista joka ei varastaisi. (Viihdekäyttäjät ja muut harvakseltaan pössyttävät on asia erikseen). Rikoksia tekemällähän ne narkkarit rahoittaa käyttönsä. Vai oletko tosiaan niin naiivi, että luulet, että monen sadan euron päiväkäyttö rahotettaisiin jostain toimeentulotuesta?
[/quote] subuun/piriin/bentsoihin, mitä nyt yleensä suomessa eniten vedetään, ei saa kulumaan satoja euroja päivässä. :D kannattais väähän tietää mistä puhuu jos pätee.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:52"]
Mä olen narkkari, mutten ole koskaan varastanut. En läheisiltäni, en tuntemattomilta, enkä edes kaupasta. Mä olen salannut perheeltäni käyttöni, koska en halua pilata heidän elämäänsä sillä, että itse olen mokannut näin pahasti. Syyllistän itseäni riippuvuudestani joka päivä ja vihaan itseäni sen takia. Ja syyllisyys johtuu nimenomaan siitä, että joudun valehtelemaan äidilleni koska en kestä sitä pettymystä minkä aiheuttaisin tällä tiedolla. En ole kuitenkaan paha ihminen, sen tiedän. Enkä halua pahaa kenellekään muulle. Tietenkin on narkkareita, jotka eivät välitä muusta kuin itsestään ja seuraavista vedoista, mutta mä en kuulu niihin. Eikä kuulu kovin monet muutkaan. On typerää olettaa, että kaikki nistit ovat varastelevia kusipäitä, jotka ovat niin sekaisin, ettei välitä ympäristöstään. Monet narkomaanit ovat myös täysin "normaaleja" ihmisiä, ovat työelämässä yms. Minustakaan ei päällepäin kukaan huomaa, että olen narkkari. Toivon paljon onnea, voimia ja tsemppiä kaikille niille, jotka kamppailevat tämän ongelman kanssa! Samaa toivon myös narkomaanien läheisille. Itse tulen olemaan ikuisesti pahoillaan ja syyllisyyden tunne tulee aina olemaan läsnä sen takia, että olen joutunut aiheuttamaan huolta perheelleni. Rakastan heitä koko sydämestäni, enkä tahtoisi heille mitään pahaa. Minä olen se, joka on tehnyt virheen. Onneksi olen myös vihdoin saanut tehtyä päätöksen, että lähden vieroitukseen heti kun saan jostain paikan. Siitä tulee kyllä loppuelämän kestävä taistelu, mutta pakko tämä on lopettaa. Ei tämä elämä ole elämisen arvoista. Toivon, että muutkin tajuavat lähteä tähän taisteluun omalla kohdallaan.
[/quote]
ihan ku mun kirjottama! ihanaa et on muitaki jotka ajattelee näin. tsemppii sullekki :)
t. 13
[/quote]
Kiitos! Kyllä tästä vielä selvitään ja irti päästään. Motivaatio on kova, haluan vihdoin ja viimein sen "oikean elämän".
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:52"]
[/quote]
t. 13
[/quote]
Kiitos! Kyllä tästä vielä selvitään ja irti päästään. Motivaatio on kova, haluan vihdoin ja viimein sen "oikean elämän".
[/quote] tsemppiä kaikille addiktiosairaudesta kärsiville ! Kyllä me täältä noustaan vielä. <3
Hei. Yhtään syyllistämättä: mistä saitte ekat annoksen alunperin aina uusia aineita? Tsemppiä teille, toivottavasti löydätte voimavaroja elämään :)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:43"]Hei. Yhtään syyllistämättä: mistä saitte ekat annoksen alunperin aina uusia aineita? Tsemppiä teille, toivottavasti löydätte voimavaroja elämään :)
[/quote] en ole ap mut vastaan. Sain jo alle 14 vuotiaana pilveä kavereilta ja aika pian kaikkea muutakin. Olin pahasti traumatisoitunut ja hakeuduin sellaiseen seuraan mistä sai huumeita. Me olimme kaikki tavalla tai toisella rikkinäisiä ja niin ovat kaikki tuntemani käyttäjät näin aikuisenakin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:37"]Ethän vetäny övereitä ku et vastaakkaan? Vai mille tripille lähit? Ei vaan, kaikella rakkaudella. Ite oon 28 ja 13-14-vuotiaasta 23-vuotiaaksi käytin enemmän tai vähemmän kaikkea. Alussa tietty katkopaikat ja koulukodit rajoittivat hitusen, mutta kyllä se kama laitoksissakin hyvin kulki ja äippä auttoi aina lomille valehtelemalla, että on sukujuhlat tms.
Aloitin tietysti alkoholilla ja pilvellä, jo 14-vuotiaana käytin usein essoja ja kokaiinia..Tai oikeastaan varmaan kaikkea mitä sattui saamaan/mihin oli varaa.. Sittenpä joskus 18-vuotiaana siirryin rännittämään kaikkea. Ihan kaikkea.
Tulin raskaaksi 23-vuotiaana ja olen siitä asti ollut raitis. En ole korvaushoidossa tms. Lopetin kaiken. Muutin toiselle puolelle Suomea ja ikävä ei ole ollut takaisin - mihinkään kaupunkiin missä lojuin noina vuosina. Uudestaan piti opetella elämään. Paniikkihäiriön sain matkamuistoksi ja ahdistuneisuushäiriön..nuohan lääkitään bentsoilla, mutta kumma juttu kun ei kertaakaan ole ratkennut huvikäyttämään. Lapsi menee kaiken edelle.
Ja oliko helppoa lopettaa? Päätös oli helppo, toteutus erittäin vaikea ja lahja tuo lapsi todellakin on - suoraan sanottuna ihme, että selviytyi hengissä..hyvä kun itse selviydyin. Mutta kyllä tiedän, että lapsi pelasti henkeni. Ilmän häntä en olisi tässä nyt. Välillä vaan ei tiedä onko se hyvä vai huono asia..ja huomaa taas,että ei paras henkinen kausi meneillään.
Ja mitäkä tässä selitän? En tiedä itsekkään. Lopettaa ei kukaan voi puolestasi, etkä tainnut sellaisia sössötyksiä haluta kuullakkaan. Loppujen lopuksi elämä voittaa, kun vaan antaisi edes kunnolla mahdollisuuden sille. Tsemppiä!
[/quote]
Kokaiinia?? No sithän sulla on hyvin ollu raha-asiat jos sulla siihen on ollu varaa :D
Annan pillua viidellä kympillä, haluatko kysyä jotain ? Ai vittu, oon niin sekaisin etten muista vastata !
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:28"]
Koetko olevasi ihan yhtä hyvä kansalainen kuin raittiit, töissä käyvät veronmaksajat?
[/quote]
Mitä se raittius sulle kuuluu jos verot ja muut asialliset hommat hoidetaan?
[/quote]
Alkuperäinen kyselijähän pyysi kysymyksiä, joten vittuako urputat.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 01:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:28"]
Koetko olevasi ihan yhtä hyvä kansalainen kuin raittiit, töissä käyvät veronmaksajat?
[/quote]
Mitä se raittius sulle kuuluu jos verot ja muut asialliset hommat hoidetaan?
[/quote]
Alkuperäinen kyselijähän pyysi kysymyksiä, joten vittuako urputat.
[/quote]
Kysymyksen asettelu oli tuomitseva ja paska joten esitin vastakysymyksen. Vittuako sinä urputat.
Mistä saat rahaa riittävästi?