Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kamala maa

Vierailija
27.10.2014 |

Masentaa. Ei henkilökohtaiset asiat vaan tämä maa vaan. Pimeä tulee jo iltapäivällä, illat sataa, ulkona kaikki näyttää niin apealta ja kireältä. Eilen 3 lapsen surma tässä maassa. Köyhyyttä, talous menee kokoajan entistä syvemälle ja henkilökohtaiset tragediat lisääntyy jatkuvasti. Tällaista, Suomi 2014 

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:26"]

Mä pidin Saksassa siitä, että jos meni vaikka ravintolaan, viereisessä pöydässä tai samassa pitkässä pöydässä istuva seurue tervehti ja toivotti lähtiessä hauskaa illanjatkoa, hissiin mennessä tai hotellin aamiaispöydässä tervehdittiin, kuntosalin pukuhuoneessa vähintään nyökättiin toiselle jne. Semmoista pientä arjen huomaavaisuutta tuntemattomien kesken, josta tulee hyvälle mielelle ja jota Suomessa pidetään "epäkohteliaisuutena" :-D. Kaupungilla kulkiessa osattiin luovia niin, että kaikki mahtuivat kulkemaan, Suomessa muhun on useampaan kertaan törmännyt joku ja jatkanut matkaansa sanomatta mitään. Tällaista on vaikea selittää suomalaiselle, joka ei ole asunut muualla ja joka on tottunut siihen, että Suomessa tuntemattomia pidetään vihollisina, joita pitää välttää kaikin keinoin.

[/quote]

Suomessahan näitä hyvin normaaleja kohteliaita käytöstapoja pidetään ihan kamalana hienosteluna. Jos tervehdit outoa porukkaa hississä niin muut kuvittelee että sinulla on lääkkeet loppu tai että olet muuten vaan päällekäyvä mielisairas ja että pitää välttää katseita!

Sitä olisi kuvitellut että kun nykyisten sukupolvien porukka matkustanut paljon niin oltaisi opittu edes jotain hyviä sosiaalisia tapoja ulkomailta. Mutta ei, moukemmaksi ja juntimmaksi vaan touhu mennyt.
[/quote]

Samaa mieltä!!!!

Vierailija
102/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:09"]Minusta olisi hauska kuulla, mikä maa on kokonaisvaltaisesti parempi maa. Samalla voi kertoa miksei ole muuttanut sinne, jos täällä kerran on niin ikävää.
[/quote]

Ruotsi. Olen asunut monta vuotta ja moni asia on paremmin. Ihmiset on ystävällisiä esim. tervehditään tuntemattomiakin lenkkipolulla tai omalla pihalla. Ei ole autoveroa, joten voi ajaa muullakin, kuin 2000-luvun corollalla. Ei ole perintöveroa, joten sukupolvenvaihdokset käy kivuttomasti ja omaisuus pysyy halutessa aina suvussa, kun ei ole verorasitteita. Suomessa maksetaan perintöverojakin useaan kertaan, mikä on väärin!! No, eipä ole sitten kellään rahaa kuluttaa ja talous sen kun taantuu taantumistaan. Terveydenhuolto-ja sosiaalihuoltojärjestelmä on kattava ja yksityiset klinikat on huippumoderneja. Synnytyssairaaloissa potilashotellit oli käytössä jo vuosikymmen sitten, Suomessa vasta Tampereella avattiin. Suomi tulee Ruotsia joka asiassa 5-10 vuotta perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:51"]Masentaa. Ei henkilökohtaiset asiat vaan tämä maa vaan. Pimeä tulee jo iltapäivällä, illat sataa, ulkona kaikki näyttää niin apealta ja kireältä. Eilen 3 lapsen surma tässä maassa. Köyhyyttä, talous menee kokoajan entistä syvemälle ja henkilökohtaiset tragediat lisääntyy jatkuvasti. Tällaista, Suomi 2014 
[/quote]

Ei masenna. Neljä upeaa vuodenaikaa monipuolisine väreineen. Täällä on yli ciisi miljoonaa tervejärkistä, jotka ei tapa läheisiään. Rikkautta, ja BKT/capita maailman kärkipäätä vaikkakn haasteitakin poliitikoille riittää jatkossakin. Tällaista, Suomi 2014.
[/quote]

Miksi hemmetissä alapeukku? Olen kirjoittajan kanssa tismalleen samaa mieltä. Ainoa huono puoli Suomessa on suomalaiset, nuo ikuiset valittajat ja pessimistit.

Vierailija
104/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ihana maa täällä saa olla rauhassa eikä väkisin vääntää jotain muka kiinnostavia keskustelun aiheita samoin suomen luonto tuhannet järvet vuoden ajat ja entäs lapin maisemat poroineen en kyllä muuttaisi ikinä pois ..

Vierailija
105/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole alunperin Suomesta kotoisin mutta tykkään tosi paljon täällä monesta asiasta, monesta sellaisestakin joita tässäkin ketjussa moni syntyperäinen suomalainen pitää haittana. Eli minun plussat ja miinukset:

PLUSSIA:

- Suomessa saa olla rauhassa ja hiljaa, omissa ajatuksissaan. Se paljon parjattu epäsosiaalisuus on minulle plussa.

- Ei ole pukeutumisen ja ulkonäön suhteen kovin tarkkoja kriteereitä eikä ihmisiä arvoteta sen perusteella miltä näyttää. Tuulipukukulttuuri on tasa-arvoista ja hienoa! 

- Harvaan asuttu maa kun on niin täällä on tilaa ja kaupunkienkin lähellä pääsee ihan kunnolla luontoon, ei vain pieneen puistoon. Mökkikulttuurista tykkään myös kovin, ajatuksesta että voidaan mennä sivistystä pakoon korpeen välillä.

- Luonto on kaunista. Tosin niin se on useimmissa muissakin paikoissa, eri tavalla vaan eri seuduilla. 

- Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta, se että kukaan ei ole suvun armoilla vaan yhteiskunta pitää huolen. Moni sanoo että tämä johtaa kylmyyteen ihmisten välillä, mutta kuinka aitoa sitten sellainen läheisyys ja lämpö on, jota ylläpidetään lähinnä koska tiedetään että huonon ajan tullen saatan olla tuosta riippuvainen joten parasta mielistellä ja olla läheinen?

- Koulujärjestelmä on tutkitustikin hyvä, mikä näin kahden kouluikäisen äidille on tärkeää.

- Naisia kohdellaan pääosin ihan aidosti tasa-arvoisina eikä heitä arvoteta pääosin ulkonäkönsä tai miehensä statuksen kautta. Itsekin olen miesvaltaisella alalla ja arvostan paljon sitä, että suomalaiset miehet suhtautuu minuun kuin yhteen heistä, ei minkäänlaista asiatonta sukupuolestani kuittailua, flirttiä tms työhön kuulumatonta.

MIINUKSIA:

- Ilmasto ottaa välillä syksyllä ja talvella minulle vähän koville, pimeä vielä enemmän kuin kylmä. Mutta aina siitä on selvinnyt talvestakin hengissä.

- En erityisemmin pidä useimmista perinteisistä suomalaisista ruoista, mutta tämä on pieni miinus koska kaupoista löytyy tarvikkeita laittaa muunlaistakin ruokaa jos ei maistu hernekeitto, silakkapihvit ja peruna tai laatikot. 

- Tällä hetkellä olen myös erittäin huolestunut Suomen työllisyyden kehittymisestä ja siitä että jos huono aika ei mene kohta ohi, Pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa voi alkaa olla pakko heikentää.

Vierailija
106/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat ovat ihmisen pään sisäisiä. Onhan Espanjassakin nykyään tarvetta suomalaisille mielenterveyspalveluille, kun ne ongelmat eivät katoakaan ympäristöä vaihtamalla. Ruukaan itekin viettää kuukauden vuodesta ulkomailla ja täytyy myöntää, että koti-ikävä löytää aina, vaikka kohdemaana on ollut paratiisisaaria ja metropoleja.

Vierailija
107/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:40"]

Suomessa on vain yksi vika: Suomalaiset. Suomalaisten töykeys ja käytöstapojen puute ovat vailla vertaansa.

[/quote]

Minä taas olen pääasiassa tavannut kohteliaita, ystävällisiä ja pyydettäessä hyvin avuliaita ihmisiä. Mikä mahtaa olla syynä siihen, että juuri sinulle ollaan töykeitä ja sinun nähtesi käyttäydytään huonosti?

[/quote]

Eivät kaikki toki ole töykeitä, mutta harmittavan moni on. Olen asunut Englannissa ja Saksassa, enkä ole kummassakaan maassa kokenut samanlaista juroutta ja töykeyttä kuin Suomessa. Näissä kulttuureissa kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat ovat itsestäänselvyyksiä. 

Suhtaudun itse muihin ystävällisesti ja kohteliaasti, mutta samaa käytöstä ei voi odottaa läheskään aina suomalaiselta. 

[/quote]

Mielenkiintoista. Minä odotan tuollaista käytöstä aina myös Suomessa, ja lähes joka kerralla myös saan.

Vierailija
108/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se köyhää vituttaa ihan sama paistaako aurinko vai ei. Ihan vinkkinä vaan! ;)

Vierailija
109/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 19:09"]

Onneksi Suomesta voi aina muuttaa pois! EU:n alueella voi muuttaa vapaasti ja moneen muuhun maahan myös. Suosittelen.

Terveisin, seitsemässä eri maassa ja neljässä maanosassa asunut

[/quote]

Oot varmaan aika wanha?

Vierailija
110/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:11"]

joku kyseli esimerkkejä suomalaisten huonoista käytöstavoista:

Olin lapsen kanssa liikenteessä junassa, rattailla - nuori mies luihui vieressäni ja oikein syöksyi juoksemaan pois kun ovet aukesivat, ettei olisi vaan tarvinut auttaa. Ketään muuta ei ollut eteisessä, joten siinä sitten kolistelin ne vaunut yksin pois...

Itse autan aina rattaiden kanssa olevia, koska tiedon kuinka vittumaista se on kun joku äkkiä juoksee pois ettei vaan tarvitsisi vaivautua ja auttaa sen 10 sekunttia.

Sairaanhoitaja ilveilee naama nyrpeänä erään intiimivaivan hoidossa, keski-ikäiset ukot kassajonossa uhoamassa kassalla, ei tietenkään sanota kiitosta kun saadaan rahat takaisin (en ole kassa vaan sivustaseuraaja).

Kerran puuttui 10 snt ostoksistani nuorempana, kukaan ei voinut "lahjoittaa" sitä" 10 senttistä, kaikki luimuilivat kattoon tai kenkiin. Koska tällainen käytös on niin tökeröä ja junttimaista olen itse antanut puuttuvat hilut edelläolevalle, jos puuttunut ostoksista vähän.

Monta kertaa on ovi läväytetty naamaan, eikä pidetty sitä auki perässätulijalle.

Tässä joitain mitä muistan nyt, mutta nämä kaikki pienet asiat muodostavat kokonaisuuden joka saa vihaamaan tätä maata ja näitä typeriä juntteja, vaikka itse haluan käyttäytyä eri tavalla.

[/quote]

Ehkäpä nuorella miehellä junassa oli hirveä pissihätä tai maha niin kuralla, että sinun rattaidesi nostelu olisi aiheuttanut pahemman hätätilan? Ja miksi ihmeessä muiden ihmisten pitäisi osallistua sinun ostostesi maksamiseen, jollet selvästi ole ollut nälkäkuoleman partaalla? Ja mitä ihmettä tarkoitat sairaanhoitajan ilveilemisellä ja ukkojen uhoamisella? Etkö ymmärrä, että ihmisillä voi oikeasti olla tosi huono päivä, ja se valitettavasti vaikuttaa joskus työntekoonkin, vaikka kuinka yrittäisi olla ystävällinen? Ja silloin tällöin näkemäsi mieshenkilö, joka ei sano kassalle kiitosta, ei kuitenkaan taida olla mikään enemmistön edustaja, vaikka sinun minäminämaailmassasi saattaa niin vaikuttaa.

Sinä vaikutat varsinaiselta prinsessalta. Jos katselet ympärillesi juuri sillä lailla, että nyt heti nostoapua tänne ja nyt joku antaa mulle multa puuttuvat rahat, oikeasti jo olet pyytämässä ihmisiä poistumaan paikalta. Harva haluaa sentään öykkäriä ruveta palvelemaan. Edes "typerä juntti".

Vierailija
111/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä, ap.Minne kannattaisi muuttaa? Paikka jossa olisi paljon aurinkoa, lämpöä, ystävällisiä ihmisiä... Mitä sanotte Australiasta?

Vierailija
112/149 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi toimii valtiona huomattavasti keskivertomaata paremmin, mutta valitettavasti sijainti vaan on sellainen, etten pysty kuvittelemaankaan, että siellä loppuelämääni viettäisin. Syksyn ja talven pimeys ja kylmyys ovat jotain aivan hirveää, ja vaikka Suomen kesää rakastankin, on loppukesä yhtä ahdistusta, jos erehtyykin ajattelemaan tulevaa talvea. Pidän neljästä toisistaan eroavasta vuodenajasta, mutta en Suomen syksystä, talvesta tai edes koleasta keväästä.

Tällä hetkellä asun aasialaisessa teollisuusmaassa, jossa on myös neljä ainutlaatuista vuodenaikaa, joista pystyn kaikista nauttimaan. Asiat toimivat yleisesti ottaen täällä huomattavasti huonommin kuin Suomessa, mutta ilmastolla on omalle elämänlaadulleni niin suuri vaikutus, että lähes kaiken muun kestää ongelmitta.

Vierailija
113/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi mainittu. Torilla tavataan!

Vierailija
114/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ruikuttajien maa! Vinku vinku

Vierailija
115/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomi on hieno maa: kaunis, puhdas, rauhallinen, turvallinen, etenkin syksyllä ilma on kuulasta ja helppoa hengittää, terveydenhoito on maailman parhaasta päästä ja sodat ovat kaukana muualla. Pimeys kuuluu syksyyn, ja jos ahdistaa, voi sytyttää kynttilät ja nauttia aamulla kirkasvalolampusta. Luonto tarvitsee myös syyssateita, eikä puhtaita ja sellaisenaan juomakelpoisia pohjavesiä olisi ilman sateita. Suomalainen ruoka on hyvää ja terveellistä. Suomalaiset osaavat antaa muiden olla rauhassa eikä yltiösosiaalisuutta ja ulkomaalaisten kuviteltua ystävällisyyttä olla tunkemassa väkisin kurkusta, kun sitä ei kerran tänne haluta. Suomalainen on edelleen mukava ja rauhallinen ihminen.

Valittajat, olkaa hyvät ja muuttakaa ulkomaille. Hommatkaa jonkin toisen maan kansalaisuus ja istukaa sitten siellä mieluisammissa oloissa morkkaamassa entistä kotimaatanne. Hopi hopi jo!

Vierailija
116/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks toi ylempi sarkasmia? :D

Suomi on pimeä ja ruma maa, ei todellakaan turvallinen tai rauhallinen, kokoajan tapahtuu vakavia väkivaltarikoksia. Ulkona haisee pakokaasu eikä todellakaan ole helppo hengittää. Suomalainen ruoka on epäterveellistä ja lihottavaa, kolesterolit monilla pilvissä. Ja tosiaan sosiaalisia taitoja moni suomalainen saisi harjotella, siinä oot oikeassa. Nokkansa suomalainen naapuri tunkee kyllä joka asiaan ja pienistä äänistä tehdään valituksia kerrostaloissa ja juorukerhot pihalla joka päivä, kuuluu omalle parvekkeelle asti kun ne kailottaa. Muuttaisin mielelläni ulkomaille.

Vierailija
117/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka itkette Suomen kauheudesta olette sellasia ihmisiä, ettette oo ikinä nähneet maailmaa. Reppureissailen joka vuosi ainakin kuukauden ympäri maapalloa ja ei helevetti kun kattelee tätä teidän narinaa. Pää pois perseestä, varatkaa seuraava matka muualle kuin ruotsinlaivaan tai tallinnaan ja hankkikaa perspektiiviä. Ainakin Suomessa on saatanan tyhmiä ihmisiä, aloittajasta päätellen ainakin. Se olkoon isoin miinuspuoli meidän maassa.

Vierailija
118/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"terveydenhoito on maailman parhaasta päästä"

Ei todellakaan ole! 

Vierailija
119/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistä nyt hyvä ihminen itseäsi niin opit miten hyvä maa Suomi loppujen lopuksi on. 

Vierailija
120/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kun seurailee maailman tapahtumia, en ainakaan itse voi todeta muuta kuin että Suomi on edelleen aika helvetin hyvä maa asua ja olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi