Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kamala maa

Vierailija
27.10.2014 |

Masentaa. Ei henkilökohtaiset asiat vaan tämä maa vaan. Pimeä tulee jo iltapäivällä, illat sataa, ulkona kaikki näyttää niin apealta ja kireältä. Eilen 3 lapsen surma tässä maassa. Köyhyyttä, talous menee kokoajan entistä syvemälle ja henkilökohtaiset tragediat lisääntyy jatkuvasti. Tällaista, Suomi 2014 

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kuitenniin ole tornadoja, hurrikaaneja, tsunameita, tulivuorenpurkauksia, täällä ei vielä ole järjetöntä terrotismia, kansansurmia, meillä ei ole hiv epidemioita, ebolaa, täällä naisen asema on hyvä, sua ei hirtetä jos taistelet raiskaajaasi vastaan eikä sukulaismiehesi tapa sinua jos joku raiskaa sinut. Kyllä meillä on hyvä täällä olla.

Vierailija
62/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aika ankea paikka juu. Kylmä, kallis ja kaukana. Sen lisäksi, että ilmasto on todella syvältä, valtio tekee kaikkensa, jotta kansalaisilla olisi elämä entistä kurjempaa, säännellympää ja kalliimpaa. Palasin juuri Keski-Euroopasta yli kolmen vuoden jälkeen ja lähden takaisin heti kun vain saan asiat järjestettyä siihen malliin. Kyllä tää Suomi on nyt jo nähty, ei tämä tästä ikinä tule miksikään muuttumaan. Saavat eri virastojen ankeuttajat jatkaa ankeuttamistaan ilman mua ja mun verorahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain yksi vika: Suomalaiset. Suomalaisten töykeys ja käytöstapojen puute ovat vailla vertaansa.

Vierailija
64/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:40"]

Suomessa on vain yksi vika: Suomalaiset. Suomalaisten töykeys ja käytöstapojen puute ovat vailla vertaansa.

[/quote]

Minä taas olen pääasiassa tavannut kohteliaita, ystävällisiä ja pyydettäessä hyvin avuliaita ihmisiä. Mikä mahtaa olla syynä siihen, että juuri sinulle ollaan töykeitä ja sinun nähtesi käyttäydytään huonosti?

Vierailija
65/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:42"]

Oliks toi ylempi sarkasmia? :D

Suomi on pimeä ja ruma maa, ei todellakaan turvallinen tai rauhallinen, kokoajan tapahtuu vakavia väkivaltarikoksia. Ulkona haisee pakokaasu eikä todellakaan ole helppo hengittää. Suomalainen ruoka on epäterveellistä ja lihottavaa, kolesterolit monilla pilvissä. Ja tosiaan sosiaalisia taitoja moni suomalainen saisi harjotella, siinä oot oikeassa. Nokkansa suomalainen naapuri tunkee kyllä joka asiaan ja pienistä äänistä tehdään valituksia kerrostaloissa ja juorukerhot pihalla joka päivä, kuuluu omalle parvekkeelle asti kun ne kailottaa. Muuttaisin mielelläni ulkomaille.

[/quote]

Et ole tainnut käydä kaupungeissa joissa ihan oikeasti haisee pakokaasu? Semmosta en tästä maasta nimittäin ole vielä löytänyt.

Vierailija
66/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]

[/quote]

Minä taas olen pääasiassa tavannut kohteliaita, ystävällisiä ja pyydettäessä hyvin avuliaita ihmisiä. Mikä mahtaa olla syynä siihen, että juuri sinulle ollaan töykeitä ja sinun nähtesi käyttäydytään huonosti?

[/quote]

Minä olen tavannut molempia: sekä pyyntettömiä ja ystävällisiä että töykeitä kanssaihmisiä jotka löyvät oven kasvoillesi ja etuilevat kassajonossa. En osaa sanoa kumpaa olisi enemmän. Eniten on neutraaleja ihmisiä, jotka voisivat kyllä hymyillä enemmän ja enemmän jutella vieraittenkin kanssa :)

Vierailija
67/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:38"]

Olen asunut Saksassa nyt kohta kymmenen vuotta ja kaipaan Suomesta juuri sitä vuodenaikojen vaihtelua. Ei ehkä ole niin kylmä ja pimeä kuin Suomessa, mutta kyllä semmonen kuusi kuukautta kestävä syyssää sateineen paljon tympeämpi on. Ja myös täällä on työttömyyttä. Ja täällä vasta ihmiset vahtiikin toisten tekemisiä. Ja valittavat joka asiasta. Toki täällä on monet asiat todella hyvin ja paremmin kuin Suomessa (terveydenhuolto mielestäni), mutta taas toisin päin on myös Suomessa jotkin asiat paremmin (esim. koulusysteemi). Mikään paikka ei ole täydellinen, niin se vaan on.

[/quote]

Ei ole Saksakaan täydellinen, mutta kyllä täällä Saksassa on melko täydellistä olla töissä; palkat koulutetuilla hyvät, järkevät työlait eikä uhkailla potkuilla koko ajan (sitäpaitsi se maksaa työnantajalle ja runsaasti) hinnat edulliset ja palvelua saa hyvin. Täällä Etelä-Saksassa ei ainakaan sada mitää puolta vuotta vaan marraskuussakin voi olla 25 astetta.

Peittoaa nykyään kokonaisuudessa Suomen mennen tullen.

[/quote]

No enpä nyt sanoisi, että täällä on täydellistä olla töissä. Ei minun eikä monen muunkaan mielestä. Oletko seurannut uutisia viime aikoina/päivinä (työolot Amazonilla, Zalandolla jne.)?

Itse asun NRW:ssä ja kyllä täällä vaan "syksy" kestää lokakuusta maaliskuulle. Toki lämpötilat on korkeammat kuin Suomessa. Mutta olenkin kyllä itse aina tykännyt lumesta ja pakkasesta, toisille tällainen talvi voisi olla ihanne.

Halvempaa täällä kyllä on elää kuin Suomessa, ja kuten sanoin, paljon muitakin hyviä asioita, mutta en kyllä allekirjoita sitä, että täällä olisi kokonaisuudessaan parempi asua kuin Suomessa. Mulle Suomi tulee olemaan varmasti aina se koti ja paras paikka. Välillä on tosi kova ikävä Suomeen.

[/quote]

Koulutetun Saksassa ei tarvitse hakea mihinkään paskahommiin vaan voi valita itse. Meille Saksa on ja on ollut erinomainen maa elää ja tehdä töitä. Jos lunta haluan niin ajan 100 km ja olen Alpeilla, on kuitenkin melko vähän lumi tähän asti kiinnostanut.

[/quote]

No se on hienoa jos olet löytänyt sellaisen paikan elää, jossa olet täysin tyytyväinen, ja vielä täydellisen työpaikankin siihen päälle, mutta se ei tarkoita, että Saksa olisi automaattisesti parempi paikka elää kuin Suomi. Olen itsekin korkeasti koulutettu, mutta ei minulla täydellistä työpaikkaa ole. Ja ei sinullakaan olisi Saksassa niin mukavaa, jos ei niitä paskahommienkin tekijöitä olisi. Kyllä minua kiinnostaa yhteiskunnassa toistenkin tilanne, vaikka minulla itselläni ihan hyvin sujuukin. Täällä on ihan mukava elää, mutta silti mulla on välillä ikävä Suomeen; mutta jos olisin Suomessa, niin olisi varmasti välillä ikävä tänne.

[/quote] Miksi et muuta Suomeen takaisin?

Vierailija
68/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi on niin kamala, miksi olla täällä? Voihan sitä lähteä vapaasti
vaikka Länsi-Afrikkaan, missä on aina lämmintä ja suht aurinkoista.
Tai johonkin ääri-ääri-islamilaiseen maahan, jossa on pukeuduttava lakanaan
päästä varpaisiin. Joten viesti ap:n kaltaisille: lopettakaa se tyhjän ruikutus.
Teillä on ongelma korvien välissä, ei muualla.

Vierailija
69/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:18"]

Jos Suomi on niin kamala, miksi olla täällä? Voihan sitä lähteä vapaasti
vaikka Länsi-Afrikkaan, missä on aina lämmintä ja suht aurinkoista.
Tai johonkin ääri-ääri-islamilaiseen maahan, jossa on pukeuduttava lakanaan
päästä varpaisiin. Joten viesti ap:n kaltaisille: lopettakaa se tyhjän ruikutus.
Teillä on ongelma korvien välissä, ei muualla.

[/quote]

Vain vajakki lähtee jonnekin Afrikkaan tai ääri-islamilaiseen maahan, eikö voi mennä muualle, vaikka Australiaan, Kanadaan, Saksaan, Sveitsiin, Norjaan ym.? Olen jo yhdessä maassa noista.

Toki normi-av-mammalla ulkomaa tällaisissa vertailuissa tarkoittaa automaattisesti jotain Jumalan hylkäämää loukkoa, koska "kaikki ulkomaat on sitä" :D

Vierailija
70/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti nauran täällä muutamallekin kirjoitukselle. Ensinnäkin sille, joka haikaili Suomen kalliin hintatason vuoksi Lontooseen - kuule, sielläkin asuneena voin kertoa, että jos rahat on Suomessa tiukilla, niin on ne sitä vielä enemmän Lontoossa. Asumiskulujen jälkeen käteen jää mitättömän pieni summa. Britit ovat hyvinkin kolonialistisia yhä ajatuksiltaan ja ulkomaalainen on aina ulkomaalainen. Terveydenhuollon, asumisen ja koulutuksen taso huono, paitsi jos on hulluna rahaa.

Ja toisekseen tul rakas Ruotsi, entinen kotimaani, lintukoto! Ruotsalaisten iloinen mentaliteetti kätkee suomalaisia kylmemmän suhtautumisen. Hyvänpäiväntutuista ei niin vaan ystäviksi päästäkään. Maa on piilorasistinen ja jälleen, koulutus on aivan hirvittävän huonoa, paitsi jos asut hullun hyvällä alueella tai sinulla on rahaa laittaa lapsi yksityiskouluun. Eriytyminen ja luokkakuilut ovat ihan eri tasolla kuin Suomessa. Verotus on Suomeakin kovempaa, mutta tuntuu ettet saa mitään vastinetta veroäyrillesi.

Olen ollut vapaaehtoistöissä ympäri maailmaa ja asunut Euroopassa neljässä maassa. Henkinen kotimaani on Englanti, mutten koskaan menisi väittämään, että Suomi olisi huono maa. Maamme luonto on puhdas, eläminen turvallista, rakentaminen ja koulutus laadukasta ja jälkimmäinen vielä ilmaista (olen pöyristyttänyt ulkomaalaisia ystäviäni kertomalla, että VALTIO maksaa opiskelijoille joka kuukausi rahaa), naisten tasa-arvoa huippulaatua maailmassa. Suomessakin on ja aina tulee oleemaan kehitettävää, mutta Suomen vertaaminen huonommaksi laajalla termillä ilmaistuna "ulkomaihin"verrattuna on mielestäni naurettavaa.

No sen allekirjoitan, että suomalaiset valittavat keskivertoa enemmän, vertoja vetävät vain belgialaiset tässä sarjassa.

Vierailija
71/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:51"]Masentaa. Ei henkilökohtaiset asiat vaan tämä maa vaan. Pimeä tulee jo iltapäivällä, illat sataa, ulkona kaikki näyttää niin apealta ja kireältä. Eilen 3 lapsen surma tässä maassa. Köyhyyttä, talous menee kokoajan entistä syvemälle ja henkilökohtaiset tragediat lisääntyy jatkuvasti. Tällaista, Suomi 2014 
[/quote]

Ei masenna. Neljä upeaa vuodenaikaa monipuolisine väreineen. Täällä on yli ciisi miljoonaa tervejärkistä, jotka ei tapa läheisiään. Rikkautta, ja BKT/capita maailman kärkipäätä vaikkakn haasteitakin poliitikoille riittää jatkossakin. Tällaista, Suomi 2014.

Vierailija
72/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:38"]

Olen asunut Saksassa nyt kohta kymmenen vuotta ja kaipaan Suomesta juuri sitä vuodenaikojen vaihtelua. Ei ehkä ole niin kylmä ja pimeä kuin Suomessa, mutta kyllä semmonen kuusi kuukautta kestävä syyssää sateineen paljon tympeämpi on. Ja myös täällä on työttömyyttä. Ja täällä vasta ihmiset vahtiikin toisten tekemisiä. Ja valittavat joka asiasta. Toki täällä on monet asiat todella hyvin ja paremmin kuin Suomessa (terveydenhuolto mielestäni), mutta taas toisin päin on myös Suomessa jotkin asiat paremmin (esim. koulusysteemi). Mikään paikka ei ole täydellinen, niin se vaan on.

[/quote]

Ei ole Saksakaan täydellinen, mutta kyllä täällä Saksassa on melko täydellistä olla töissä; palkat koulutetuilla hyvät, järkevät työlait eikä uhkailla potkuilla koko ajan (sitäpaitsi se maksaa työnantajalle ja runsaasti) hinnat edulliset ja palvelua saa hyvin. Täällä Etelä-Saksassa ei ainakaan sada mitää puolta vuotta vaan marraskuussakin voi olla 25 astetta.

Peittoaa nykyään kokonaisuudessa Suomen mennen tullen.

[/quote]

No enpä nyt sanoisi, että täällä on täydellistä olla töissä. Ei minun eikä monen muunkaan mielestä. Oletko seurannut uutisia viime aikoina/päivinä (työolot Amazonilla, Zalandolla jne.)?

Itse asun NRW:ssä ja kyllä täällä vaan "syksy" kestää lokakuusta maaliskuulle. Toki lämpötilat on korkeammat kuin Suomessa. Mutta olenkin kyllä itse aina tykännyt lumesta ja pakkasesta, toisille tällainen talvi voisi olla ihanne.

Halvempaa täällä kyllä on elää kuin Suomessa, ja kuten sanoin, paljon muitakin hyviä asioita, mutta en kyllä allekirjoita sitä, että täällä olisi kokonaisuudessaan parempi asua kuin Suomessa. Mulle Suomi tulee olemaan varmasti aina se koti ja paras paikka. Välillä on tosi kova ikävä Suomeen.

[/quote]

Koulutetun Saksassa ei tarvitse hakea mihinkään paskahommiin vaan voi valita itse. Meille Saksa on ja on ollut erinomainen maa elää ja tehdä töitä. Jos lunta haluan niin ajan 100 km ja olen Alpeilla, on kuitenkin melko vähän lumi tähän asti kiinnostanut.

[/quote]

No se on hienoa jos olet löytänyt sellaisen paikan elää, jossa olet täysin tyytyväinen, ja vielä täydellisen työpaikankin siihen päälle, mutta se ei tarkoita, että Saksa olisi automaattisesti parempi paikka elää kuin Suomi. Olen itsekin korkeasti koulutettu, mutta ei minulla täydellistä työpaikkaa ole. Ja ei sinullakaan olisi Saksassa niin mukavaa, jos ei niitä paskahommienkin tekijöitä olisi. Kyllä minua kiinnostaa yhteiskunnassa toistenkin tilanne, vaikka minulla itselläni ihan hyvin sujuukin. Täällä on ihan mukava elää, mutta silti mulla on välillä ikävä Suomeen; mutta jos olisin Suomessa, niin olisi varmasti välillä ikävä tänne.

[/quote] Miksi et muuta Suomeen takaisin?

[/quote]

Täytyy valita koko perheen kannalta paras vaihtoehto, joka tällä hetkellä on täällä eläminen (kieliasiat ym.). Mutta kuka tietää missä tulevaisuudessa asutaan; Saksassa, Suomessa vai jossain muualla. :)

Vierailija
73/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 18:51"]

Masentaa. Ei henkilökohtaiset asiat vaan tämä maa vaan. Pimeä tulee jo iltapäivällä, illat sataa, ulkona kaikki näyttää niin apealta ja kireältä. Eilen 3 lapsen surma tässä maassa. Köyhyyttä, talous menee kokoajan entistä syvemälle ja henkilökohtaiset tragediat lisääntyy jatkuvasti. Tällaista, Suomi 2014 

[/quote]

Suomi on maa kuten muutkin maat.

Pahoja asioita sattuu kaikissa maissa.

Enemmän niitä muualla sattuu kuin Suomessa, esim Iran, Iraki, Venäjä, Pohjois-Korea... jne jne.

Vierailija
74/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:22"]

[/quote]

Suomi on maa kuten muutkin maat.

Pahoja asioita sattuu kaikissa maissa.

Enemmän niitä muualla sattuu kuin Suomessa, esim Iran, Iraki, Venäjä, Pohjois-Korea... jne jne.

[/quote]

Joo, ilman muuta. Iran, Iraki, Venäjä ja Pohjois-Korea onkin Suomen kanssa samalla tasolla ja ainoita vertailukelpoisia maita.

Vierailija
75/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:52"]

[/quote]

[/quote]

Eivät kaikki toki ole töykeitä, mutta harmittavan moni on. Olen asunut Englannissa ja Saksassa, enkä ole kummassakaan maassa kokenut samanlaista juroutta ja töykeyttä kuin Suomessa. Näissä kulttuureissa kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat ovat itsestäänselvyyksiä. 

Suhtaudun itse muihin ystävällisesti ja kohteliaasti, mutta samaa käytöstä ei voi odottaa läheskään aina suomalaiselta. 

Vierailija
76/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan kivaa jos on rahaa. Voisi esim käydä ihanissa ravintoloissa syömässä, joita täällä kyllä riittää. Sitten voisi välillä käydä ihanilla lomilla... Mutta... Meillähän ei tällä hetkellä ylimääräistä rahaa ole. Olemme miettineet ulkomaille muuttoa, mutta täällä on lapsen kanssa helpompaa kun esim. Lontoossa, joka meille olisi toinen vaihtoehto. Eli täällä ollaan ja yritän vaan kokoajan tuoda arkeenkin erilaista kivaa ja jännää ja kaunista.

Melkein missä maassa tahansa on kivempaa, jos on rahaa. Tämä koskee erityisesti Lontoota.

Vierailija
77/149 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä puolia Suomessa

-hanasta saa juoda suoraan vettä, ei tarvi pullovettä

-liikenne, helppo ajaa

-koulujärjestelmä hyvä, vaikkakin kiusaamista on liikaa

-asunnot on suht.siistit, vessat, vesi ym.toimii

Sitten huonoa

-kallis,kallis,kallis!

-ihmisten kateellisuus, bisnesajattelua ei oikein ole -tuo voittaa 50e,minä 50e, en puhu mitään, ettei se vaan voita, mieluummin olen itsekin ilman!

-perhearvot huonot

-työllisyystilanne ja koska kaikki maksaa niin paljon niin Suomessa on esim.euroopan vanhin autokanta (länsimaiden)

-kaukana muista euroopan maista

-ihmiset on lammasmaisia ja esimerkiksi hallitus voi tehdä melkein mitä vaan ihmisten protestoimatta

-alkoholikulttuuri

Mutta kuitenkin Suomi on se oma kotimaa ja on aina ilo käydä Suomessa, edes Suomen ilmasto ei minua haittaa, kun olisi vaan kunnon talvi ja lunta ja pakkasta. Eikä se Suomen kalleuskaan niin haittaa kun meillä kaikillahan on se äitiyspakkauksen mukana tullut LOTTOVOITTO!

Asun Saksassa

Vierailija
78/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa asiat ovat toisin.

Vierailija
79/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]höpöhöpö, ihan samaa se on muuallakin, jos on parempi ilmasto niin sitten on ebolaa, jos ei tarvitse maksaa veroja niin ei saa ilmaista sairaanhoitoakaan

kyllä tuo on ihan yksittäisen ihmisen sekopäisyyttä ja yksittäisen ihmisen päätös surmata lapset ja itsensä, ei se ilmaston tai yhteiskunnan vika ole

Vierailija
80/149 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Kreikkaan! Aurinko ja köyhyyttä! Entä Espanja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi