Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää! häätarjoilusta...

Vierailija
27.10.2014 |

Häihimme on tulossa yksi vieras jolla monenlaista allergiaa. Ei saisi olla viljaa, ei kalaa, ei munaa.. Ei oikeastaan mitään! Kuulemma edes kalan hajua ei voi olla tai joutuu sairaalaan! Haluan tarjota häissä kalaa, lohta kylmänä ja lämpimänä. Mitä teen tämän vieraan kanssa? Käskenkö ottamaan omat eväät ja syö ulkona? Ei kai koko häitä voi pilata yhden vieraan takia? Kyseessä sulhasen läheinen ystävä jonka ehdottomasti haluaa paikalle, muuten olisi helpointa jättää kutsumatta..

Kommentit (201)

Vierailija
121/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:46"]

[/quote]

Entä, jos esim. ravintolassa on samassa seurueessa joku, joka ei syö lihaa, mutta kalaa kyllä. Pitäisikö hänen jättää kokonaan syömättä? Jos minulle ilmoitettaisiin, että joko otat pihvin, tai et syö lainkaan, jättäytyisin sitten porukasta kokonaan ja ikuisesti pois. Silloin pitäisi valita, minä vai kalaton.

[/quote]

Sinun on siis ihan ehdottomasti saatava syödä kalaa juuri silloin kun seurueessa on joku kalalle hengenvaarallisesti allerginen? Selvä.

Mitä jos kuitenkin just sillä kertaa ottaisit vaikka kasvisannoksen, oisko se sulle vaihtoehto ollenkaan?
[/quote]

En ole tuo jolta kysyt, mä olisin toki ilman kalaa sillä kertaa... Mutta miten se allerginen voi tulla ravintolaan ylipäätään, koska kyllähän siellä tuoksut leijailee ja naapuripöydässä voi istua kalaa tilaava pariskunta.

Jos olisin AP, jättäisin kalat häistä pois ja antaisin olla. Joko ko. kaverilla on oikeasti harvinaisen voimakas allergia tai sitten hän haluaa tehdä itsensä tärkeäksi näin. Häistä kuitenkin tulee yhtä mukavat ilmankin kalaa.

Vierailija
122/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset ovat niin fanaattisia ruoan suhteen. Itselleni on periaatteessa ihan sama, mitä jossain juhlissa tarjotaan. Kunhan ruoka on hyvää ja hyvin tehty, ei ole väliä, onko sen pääraaka-aine liha, kala vai kasvikset. Näin oli myös omissa häissä. Mulle ei olisi tuottanut mitään ongelmia jättää esimerkiksi kalaa pois listalta, jos joku vieraista olisi ollut niin allerginen, ettei olisi voinut olla samassa tilassa kalaruoan kanssa. En ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Maailmassa on aika paljon muitakin vaihtoehtoja kuin lohi, vaikka onhan se toki hyvää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:04"]Miehen mielestä kalaa ei pitäisi tarjota ollenkaan, hänelle on tärkeämpää että kaveri mukana, kuin täydellinen tarjoilu. Muut kyllä voivat syödä kaikkea. Onko oikeasti ok että yksi vieras passitetaan muualle syömään omia eväitä? Ei kuulemma uskalla syödä noutopöydästä kun ei voi olla varma onko ruuat sekoittuneet.. [/quote] Onko ok että kaikki muut joutuvat yhden takia kärsimään? Tarjoat sitä lohta. Kyllä häissä kuuluu kalaa olla jos laadukasta evästä haluaa tarjota. Tuo on oikeasti jo hysteeristä ja luulotautista. Laittakaa sen omat annokset vähän sivumpaan noutopöydästä niin ei ole sekoittuneet. Tai tulkoon iltajuhliin kun ruuat on syöty.

[/quote]

Meillä tulee olemaan sitten ei-laadukkaat tarjoamiset häissä kun ne tulee :/ Vai pitäskö morsiamen mennä pihalle pariksi tunniksi että vieraat saavat kalaa?

[/quote]

Kyllä kyllä, morsian voi istua autossa sen aikaa. Ja onhan hänellä epi-pen. Ajoissa kun ilmoittaa mitä on tarjolla, niin sitten voi sen mukaan päättää tuleeko edes paikalle.

Ei nyt yhden allergikon mukaan pidä koko hommaa suunnitella.
[/quote] Mitäpä sitä myöskään hääyötä viettämään tai ainakaan illalla suutelemaan sitä kalasuumiestä. Kyllä kalaa pöydässä pitää olla.

Vierailija
124/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:31"]

En myösään voi käydä kaupassa jossa on kalatiski. Enkä ravintolassakaan, joirakin harvinaisia ravintoloira löytyy jossa ei ole kalavaihtoehtoa. Kaupassa jossa ei ole kalatiskiä voi n käydä ostoksilla. Mutta pelkkä muovikelmu kalan ympärillä ei riitä. Pitää olla tiivis pakkaus. Työpaikkaruokalassa voin käydä, jos ei ole kalapäivä. Kalapäivänä en voi käydä edes ruokalan kanssa samassa kerroksessa. -15-

[/quote]

Työpaikkaruokaloissakin ja ravintoloissa seuraavan päivän kalaruoat saatetaan esivalmistella jo edellisenä päivänä. aika yleinen käytäntö. (riippuu tietenkin ruokalajista). sulla käynyt sitten hyvä tuuri, kun et ole silloin sattunut paikalle.

Vierailija
125/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joko kalat tai vieras. Jos minun parhaalla ystävälläni olisi kala-allergia ja mieheni oikeasti valitsisi kalat ystäni sijasta niin ohhoh...

Vierailija
126/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 13:45"] [quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:09"] [quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:04"]Miehen mielestä kalaa ei pitäisi tarjota ollenkaan, hänelle on tärkeämpää että kaveri mukana, kuin täydellinen tarjoilu. Muut kyllä voivat syödä kaikkea. Onko oikeasti ok että yksi vieras passitetaan muualle syömään omia eväitä? Ei kuulemma uskalla syödä noutopöydästä kun ei voi olla varma onko ruuat sekoittuneet.. [/quote] Onko ok että kaikki muut joutuvat yhden takia kärsimään? Tarjoat sitä lohta. Kyllä häissä kuuluu kalaa olla jos laadukasta evästä haluaa tarjota. Tuo on oikeasti jo hysteeristä ja luulotautista. Laittakaa sen omat annokset vähän sivumpaan noutopöydästä niin ei ole sekoittuneet. Tai tulkoon iltajuhliin kun ruuat on syöty. [/quote] Meillä tulee olemaan sitten ei-laadukkaat tarjoamiset häissä kun ne tulee :/ Vai pitäskö morsiamen mennä pihalle pariksi tunniksi että vieraat saavat kalaa? [/quote] Kyllä kyllä, morsian voi istua autossa sen aikaa. Ja onhan hänellä epi-pen. Ajoissa kun ilmoittaa mitä on tarjolla, niin sitten voi sen mukaan päättää tuleeko edes paikalle. Ei nyt yhden allergikon mukaan pidä koko hommaa suunnitella. [/quote] Mitäpä sitä myöskään hääyötä viettämään tai ainakaan illalla suutelemaan sitä kalasuumiestä. Kyllä kalaa pöydässä pitää olla.

[/quote]

Kalaa on oltava, kyllä. Morsian voi hääyön istua vaikka autossa. Ja voihan sille allergikolle olla omat, kalattomat suudeltavat erikseen siellä.

Vierailija
127/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:34"]

Minulla on kala-allergisia ystäviä sekä olen ollut työni kautta tekemisissä kala-allergisten kanssa. Kaikki ovat pystyneet olemassa tilassa, jossa kalaa on ollut tarjolla (valmistus muualla). Tarkka on pitänyt olla siinä, ettei kalaruoan ottimilla oteta muuta ruokaa. Herkimmät nimittäin ovat saaneet siitä oireita, että kalasaatin ottimilla on otettu ei-kalasalaattia. Mutta kukaan ei ole sanonut, ettei olisi voinut olla samalla ravintolatilassa kalaruoan kanssa - ja kaikki ovat olleet, ne herkimmätkin!

[/quote]

Sinun tuntemiasi herkimpiä herkempiäkin on olemassa.

[/quote]

Olen työskennellyt 27v ravintoloiden keittiöissä, enkä ole koskaan kuullut tai nähnyt sellaista kala- allergikkoa, joka saisi pelkästä hajusta vaikean kohtauksen. Erikoista, että juuri täällä heitä on useampia?

Jos olisin itse noin pahasti allerginen, osallistuisin häätilaisuuteen sinä aikana kun ruokatarjoilua ei ole. (kirkko, iltajuhla jne).

Vierailija
128/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas saanut vihaisia vastauksia? Jos nyt kuvitellaan että jättäisin kalan pois tarjoilusta, mikä olisi sen tilalle samantyylinen ruoka? Alkupaloina en oikein osaa kuvitella mitään lihapullia tai kanaa.. Pelkkä paisti-kasvistarjoilu taas olisi turhan köyhää. Yritän luoda täydellistä juhlaa, joten mikä kalan tilalle jos sen joudun jättämään pois? -ap-

Vierailija
129/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin ukon tuossa tilanteessa ihan vapaasti mennä naimisiin sen kaverinsa kanssa. Itse poistuisin suhteesta takavasemmalle. Mutta palstarouvat naivat noita idiootteja ja tulevat sitten valittamaan miten huonosti ukko heitä kohtelee. Säälittää ne lapset.

Vierailija
130/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:26"]

Mä antaisin ukon tuossa tilanteessa ihan vapaasti mennä naimisiin sen kaverinsa kanssa. Itse poistuisin suhteesta takavasemmalle. Mutta palstarouvat naivat noita idiootteja ja tulevat sitten valittamaan miten huonosti ukko heitä kohtelee. Säälittää ne lapset.

[/quote]

Mitä vittua?

Vierailija
131/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori, Kalle. Morsian pisti valitsemaan sinä vai lahna ja minä nyt sitten päädyin siihen lahnaan. Kiitos ystävyydestäsi. Jatkossa olen onnellinen ukkomies lahnani kanssa."

Vierailija
132/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]

Olenpas saanut vihaisia vastauksia? Jos nyt kuvitellaan että jättäisin kalan pois tarjoilusta, mikä olisi sen tilalle samantyylinen ruoka? Alkupaloina en oikein osaa kuvitella mitään lihapullia tai kanaa.. Pelkkä paisti-kasvistarjoilu taas olisi turhan köyhää. Yritän luoda täydellistä juhlaa, joten mikä kalan tilalle jos sen joudun jättämään pois? -ap-

[/quote]

Täydellinen juhla: Pöydässä kalaa ja miehen ystävät jätetty kutsumatta.

Vierailija
133/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vastaavasti mies saa sitten päättää kellä vaimon vieraista ei ole asiaa juhliin. Miksi mennä naimisiin jos ei puolisostaan sen vertaa välitä että mahdollistaa kivat juhlat myös hänelle ja hänen vierailleen?

Vierailija
134/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosi täydellinen juhla kun miehen ystävä ei voi osallistua. :)

Olet bridezilla.

Vierailija
135/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 12:34"]

Minulla on kala-allergisia ystäviä sekä olen ollut työni kautta tekemisissä kala-allergisten kanssa. Kaikki ovat pystyneet olemassa tilassa, jossa kalaa on ollut tarjolla (valmistus muualla). Tarkka on pitänyt olla siinä, ettei kalaruoan ottimilla oteta muuta ruokaa. Herkimmät nimittäin ovat saaneet siitä oireita, että kalasaatin ottimilla on otettu ei-kalasalaattia. Mutta kukaan ei ole sanonut, ettei olisi voinut olla samalla ravintolatilassa kalaruoan kanssa - ja kaikki ovat olleet, ne herkimmätkin!

[/quote]

Sinun tuntemiasi herkimpiä herkempiäkin on olemassa.

[/quote]

Olen työskennellyt 27v ravintoloiden keittiöissä, enkä ole koskaan kuullut tai nähnyt sellaista kala- allergikkoa, joka saisi pelkästä hajusta vaikean kohtauksen.

[/quote]

No et varmaan olekaan, koska kyseiset pahasti allergiset eivät ravintoloissa käy.

Vierailija
136/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:33"]

[/quote]

Vastaavasti mies saa sitten päättää kellä vaimon vieraista ei ole asiaa juhliin. Miksi mennä naimisiin jos ei puolisostaan sen vertaa välitä että mahdollistaa kivat juhlat myös hänelle ja hänen vierailleen?

[/quote]

Kun mennään naimisiin - jos nuo ressukat tosiaan menevät - ystävistä valikoituu yhteiset. Poikamiesajat ja niiden kaverit jäävät taakse - jos mennään kohti hyvää avioliittoa, jossa puolisot ovat tasavertaisia.

Vierailija
137/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele tänäiltana sen miehesi kanssa miten sen mielestä asian voisi ratkaista. Ei ole kivaa jos läheinen ihminen joudutaan tiputtamaan vieraslistalta, ja vieläpä noinkin heppoisen syyn takia. Kyllä löydätte jonkun kompromissin varmasti. Stressi vähenee ja sinäkin nautit häistäsi. Helpointa olisi kun vaan suosiolla unohtaisit sen kalan, kysy herkullisia vaihtoehtoja pitopalvelulta. Et kai oikeasti halua että sulhanen pahoittaa mielensä kun hänen ystävä ei saa tulla paikalle sun pinttyneen pakkomielteen takia? Tarjoa vaikka joku alkupalakeitto, sekin on ihan hyvää.

Vierailija
138/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksei mies päätä mitä kaverilleen tarjoaa?

Vierailija
139/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:39"]

Kun mennään naimisiin - jos nuo ressukat tosiaan menevät - ystävistä valikoituu yhteiset. Poikamiesajat ja niiden kaverit jäävät taakse - jos mennään kohti hyvää avioliittoa, jossa puolisot ovat tasavertaisia.

[/quote]

Hyvään avioliittoon kyllä kuuluu me-henki ja yhteiset ystävät. Mutta yhtä lailla siihen kuuluu se, että molemmilla on myös jotain omaa.

Vierailija
140/201 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Avioliitto on vain yksi ihmissuhde muiden joukossa. Ei sen takia hylätä ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme