Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Haloselta tai Sokokselta arkikäyttöön, alusvaatteet Lindexiltä. JoeBrowns tekee kivoja mekkoja, sieltä saatan tilata jonkun parin vuoden välein. Ulkoilu- ja retkeilyvaatetta tilaan North Outdoorilta ja Revolution Racelta. Lisäksi kierrän kirppareita. Ja kyllä, mulla on ihan liikaa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Haloselta tai Sokokselta arkikäyttöön, alusvaatteet Lindexiltä. JoeBrowns tekee kivoja mekkoja, sieltä saatan tilata jonkun parin vuoden välein. Ulkoilu- ja retkeilyvaatetta tilaan North Outdoorilta ja Revolution Racelta. Lisäksi kierrän kirppareita. Ja kyllä, mulla on ihan liikaa vaatteita.
Kiitos joebrowns-vinkistä! Tilausta pukkaa. T. Born1965
En oo ostanu vuosikymmeniin Suomesta mitään vaatetta. Ulkomaareissuilta kauppakeskuksista, mut enimmäkseen sielläkin outleteistä.
IVALO.COM (vastuullisten vaatteiden suomalainen verkkokauppa, laadukkaita tuotteita monilta merkeiltä), Sokos, Lindex, Stokka, COS, trikoita yms. Noshilta
Sieltä mistä löydän mieleisen, olkoon Prisma, Sokos, Tokmanni, Lidl tai Halpa-Halli
Nettikirpparit ja kirpparit nykyään. En kauheasti jaksa panostaa vaatteisiin rahaa. En tykkää vaatemuodista, jota ikäiselleni tyrkytetään. Minulla on ihan oma, omituinen tyyli. Viihdyn siinä.
Varustelekasta.
Niiden oma tuotanto ei ole kummoista, mutta mitä ylijäämään tulee niin kerrankin saa hyvää halvalla!
Toinen hyvä ostospaikka on ASMC Saksassa.
Dressmann.
Kävele hitaasti, osta nopeasti.
Älä ole Erkki, osta merkkivaatteet Shellistä! Pyllistä! Kellistä!
Haloselta löytyy parhaiten kivoja vaatteita. Marketeista myös arkivaatteita.
Olen 49v mies, mistähän löytäisi käytännöllisimmät eläkeläistakit? Semmoinen villainen liivi olisi kanssa hieno ja suorat eläkeläismallin housut, ehkä beigenväriset. Kävelykeppiäkin olen miettinyt ja semmoista ehkä baskerimallista hattua kuten Jamie Hynemanilla.
Tosi monesta paikasta.
Nansot ja Marimekot tilaan usein netistä, koska niissä mallit on niin yksinkertaisia, että ei tarvi sovittaa, eivät ole yleensä istuviksi suunniteltukaan. Ennen tilasin aika paljon myös Ellokselta ja H&M:stä, varsinkin koronan alkuaikana siellä oli tosi edullisia tarjouksia, mutta nyt ei enää. Tosin toimistovaatteitakaan ei enää nykyään etätöissä tarvi samalla tavalla kuin toimistoaikaan.
Prismasta ostan ihan livenä paikan päältä, varsinkin alusvaatteita ja sukkia ja sukkahousuja, mutta myös muitakin vaatteita. Ostan välillä muualtakin, jos näkyy jotain kiinnostavaa. Viimeksi tänään kävin Stradivariuksella.
N60
Gina Tricot. Ikää minulla 56 vuotta. Viimeisin ostot tosi mukavat baggy jeans. Ylipitkät ja ylisuuret.
H&M, Zara, jne. Pukeudun miten lystään. Ja kyllä: kuin teinit. Omat lapset häpeävät ja halveksivat tyyliäni. He yrittävät pukeutua Old Money-tyyliin. Pukeudun halpamerkkeihin, ja sekös todella hävettää nousukasmaista nuorempaa lastani sekä tiedostava yliopisto-opiskelija-tyyliin pukeutuvaa toista lastani. Kolmas lapseni häpeää kaikkea yllä mainittua. Tosi hyvä housukauppa on Gina Tricot!
New Yorkerin alennusmyynneistä ja joskus kirpputoreilta. En löydä mistään muualta tarpeeksi halpoja vaatteita.