Hääetiketti, kun on toivottu lahjaksi rahaa
Hääpari on toivonut häälahjaksi rahaa häämatkaa varten. Minulle tämä on täysin ok, mutta vanhana tätinä olen epätietoinen, miten tällaisessa tilanteessa on tapana toimia hääpaikalla: vienkö parille kuitenkin onnittelukortin vai menenkö paikalle tyhjin käsin? Tilisiirron olen jo tehnyt.
Kommentit (78)
Itse annoin onnittelukortin ja sanoin laittaneeni rahan tilille. Poikani häät.
Kortin voi viedä. Sellaisen, jossa ei ole ns. setelitaskua.
Veisin kortin, jossa mainitsen ehkä vielä "häälahjanne tilillänne" tms.
Veisin kortin, eikös se viedä joka tapauksessa, vaikka annettaisiin lahjaksi kattila tai käsipyyhe.
Minä veisin kortin. Meillä oli muutamia vuosia sitten "häälahjatilihäät", ja minusta oli mukavaa lukea kortteja jälkikäteen. Tokikaan etiketistä en tiedä, eivätkä kaikki korttia tuoneet enkä odottanutkaan, mutta yhtä kaikki - mukava, tallessa yhä oleva muisto.
Menin naimisiin keväällä. Osa toi rahan lisäksi kortin (tai kukkia muutama), osa ei. Aika 50/50 taisi olla. Muutama kirjoitti korttiin että on muistanut meitä tilisiirrolla. Useimmilla ei kortissa mainittu erikseen rahalahjasta. Itse olen tehnyt molempia eli antanut rahan lisäksi kortin ja jättänyt antamatta. Molemmat ok.
No jaa, kun nyt kuitenkin tapana on muistaa lahjalla, niin miksei saman tien toivotulla lahjalla eikä esim. seitsemännellä silitysraudalla?
Mä en antanut korttia enkä rahaa. Kävin vain siellä häissä. Ei ole mistä antaa.
Pyynnöt ja valitukset voi osoittaa hallitukselle.
Kannattaa muistaa, että kaikki hääpaikalle tuotu pitää viedä sieltä pois. Korteista ei tosin isoa vaivaa ole, mutta itse en ole vienyt edes sitä korttia, koska lahja ja onnittelut näkyvät tilitiedoissa.
Kenelle ojennat sen kortin? Hääparille, joka ei kättelystä pääse mihinkään? Lahjat on voinut viedä häälahjapöytään.
Tommonen rahan kinuaminen osoittaa huonoa makua. Weetee-häät!
Kiitoksia kaikille asiallisesti vastanneille! Varmaan sitten vien kortin. Eiköhän paikalla ole kaaso tai bestman, joka voi siirtää kortin sopivaan talteen.
Vierailija kirjoitti:
Veisin kortin, jossa mainitsen ehkä vielä "häälahjanne tilillänne" tms.
Ei tarvitse mainita. Pidän ehkä jopa vähän tönkkönä jos pitää tuoda esiin. Oletettavastihan sinne muutkin on laittaneet.
Veisin kortin, kuten yleensäkin lahjaa antaessa.
Vierailija kirjoitti:
Toi rahankerjuu on moukkamaista!
Ei sen moukkamaisempaa kuin tavaralahjojen kerjääminen.
Vierailija kirjoitti:
Toi rahankerjuu on moukkamaista!
Joo. Kaikkien pitäisi viedä lahjaksi turhia kippoja ja kuppeja, joilla hääpari ei tee mitään. Se ei ole yhtään moukkamaista.
Rahaa en anna. Minulla on niin paljon hyviä antiikkiesineitä kotona että sieltä valitsen lahjan. Myykööt sen itse Torissa jos eivät arvosta.
Olisiko paikalla ketään tänä tai viime kesänä häitää juhlinutta? Toivatko vieraat kortin vai tulivatko he tyhjin käsin?