Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
1001/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1002/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiata, Arket, Samsøe Samsøe...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Papusta, Marimekosta ja Nansosta (poikkeuksetta kausialesta) sekä harvoin jotain Lindexistä, Noshista, Kappahlista, H&M:stä ja Uniqlosta (Uniqlon 3dknitted puuvillaneuleet suosikkejani), välillä jostain pikkuputiikista. Joskus harvoin myös Stockalta, tällä hetkellä esim. Katri Niskasta juhlavaatteeksi. Cos:ia olen jäänyt kaipaamaan. Kirppareita en ehdi juuri kiertelemään, ja sieltä ostan noita tuttuja suosikkeja, jos niitä osuu vastaan. 

Katson vaatteissa väriä, mallia, materiaalia, laadukkuutta ja sitä, että on oman tyylinen ja käyttökertoja tulee paljon ja käyttöikä on pitkä. Tavoite on, että vaate tulisi käyttöön ainakin > 70 kertaa. En tietenkään laske, mutta pohdin tätä ostaessani ja kun laitan vaatteen pois, mietin samalla, oliko se onnistunut ja käytetty hankinta. Olen oppinut, että vaate joka tuntuu heti omalta ja pakko saada ja vielä tuntuu ja näyttää päällä hyvältä on yleensä tällainen lempivaate.

Kenkiä ostan tosi harvoin, koska kaapista löytyy edelleen ok kenkiä, lähinnä maiharityyppisiä nahkakenkiä sekä lenkkareita että muutamat tennarit. Tällä hetkellä suosikki on Woodin(?) tennarit.

Tähän ikään mennessä vaatteita on kertynyt kaappiin sopivasti ja enemmän, ja uutta tarvitsee lähinnä lempivaatteiden kuluessa, käyttövaatetta (sukat, alusvaatteet, leggingsit) sekä välillä jotain uudistamaan ja piristämään vaatekaappia tai uudeksi työvaatteeksi.

Se mikä haastaa, on nyt viisikymppisenä (väistämättä?) tapahtuva kropan muutos, muodot siirtyvät pikkuhiljaa eri paikkoihin, vaikka paino ei edes muuttuisi. 

Tuli tosi pitkä kirjoitus, mutta oli hauska pohtia tätä maailman kamaluuksien ja huolien keskellä :). 

Vierailija
1004/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi netistä Zarasta.

Vierailija
1005/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reesmanni. sIINÄ SE 

Vierailija
1006/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Bon Prixistä. Siellä löytyy hyvin kokoja, on halpaa ja hyvä valikoima.

Vierailija
1007/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kirppikseltä ja uudet vaatteet netistä. Pääosin Bootz ja Uniqlo. Joskus myös Peter Hahn. Mulla on tietyt merkit, mistä tykkään ja materiaalit katson aina huolella.

Merkeistä on pääosin keskihintaiset Brax, InWear, Odd Molly, Jumperfabriken, Filippa K, Max Mara, Barbour, Lexington, Tommy Hilfiger ja vastaavat. Myös paljon saksalaisia merkkejä joista tykkään. Aina vain luonnonkuituja, jos mahdollista. Vähän kaikkia eli usein on aina yks kiva ja mieluinen malli valmistajalta.

Kengät on vähän vaikeempi, mutta nyt olen katsonut  Sole Blissin sivuja ja löysin mieleiset, mutta ne on tietty loppuunmyyty. Mietin nyt otanko toisen mallin, toisen värin vai odotanko, että sitä loppunutta mallia tulee lisää. 

Koko myös mietityttää, koska fyysistä myymälää ei ole ja ei voi siis sovittaa. Päädyn kuitenkin aina noita Sole Blissejä katsomaan, kun en vielä ole parempia löytänyt eli kyllä varmaan täytyy tilata yksi pari ja testata nuo ylistetyt kengät.

Jos koko löytyy ja kengät on niin hyvät kuin kehutaan, ostan sitten toisetkin. Sit uskaltaa ostaa enemmän kun on kokeillut. Nuo on kuitenkin aika hintavia.

Vierailija
1008/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta vaan en verkkokaupasta. Riippuu mihin käyttöön. Tokmannin kuteet kelpaa hyvin mökkivaatteiksi, Sokos juhlavaatteet, muuten kiertelen kauppakeskuksessa eri kaupoissa ja aina kaikki tarvittava löytyy.

Vierailija
1009/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta juurikaan vaatetta...julasta tuli ostettua halpoja työvaatteita ja halpa hallista synttärijuhlii kauluspaita 15 eurolla..

Sitten ole Stadium otletista ostanut jotain urheiluvaatetta kun ulkoilen ja käyn salilla ja joskus lenkkeilen ..cittarista jsaa usein lenkkareita tarjouksesta..

Siinä sitten vaate ostokset viimeisen 5 vuoden ajalta

Vierailija
1010/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49v mies, mistähän löytäisi käytännöllisimmät eläkeläistakit? Semmoinen villainen liivi olisi kanssa hieno ja suorat eläkeläismallin housut, ehkä beigenväriset. Kävelykeppiäkin olen miettinyt ja semmoista ehkä baskerimallista hattua kuten Jamie Hynemanilla.

Dressmann on sellainen eläkeläisukkojen kauppa .sieltä löydät tarvitsemasi

Vierailija
1011/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 43-vuotias keski-ikäinen? ei kai, mut sanonpa kuitenkin: ostan Lindex, New Yorker, Lager 51, Lidl, kirpputorit

Vierailija
1012/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen Varustelekasta.

Vierailija
1013/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. Saan köyhäinapuna helluntaiseurakunnasta. Meitä avuntarvitsijoita on kohta kymmenkertainen määrä kun persu-kokkareet hallituksessa riistävät kurjimmilta vähätkin ja antavat rikkaille.

Vierailija
1014/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indoskassa on kivoja ja värikkäitä. Kävin eilen henkkamaukassa ja järkytyin beessistä värittömyydestä

Vierailija
1015/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Moda, Luhta, Stadium. 62v nuori. 

Vierailija
1016/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Bon Prixistä. Siellä löytyy hyvin kokoja, on halpaa ja hyvä valikoima.

Mäkin olen sieltä muutamia satseja tilaillut. Mun käytössä vaan tuppaa olemaan lähes kertakäyttösiä. Niin ohuita kankaita ja alkkareista jää kumilangat käsiin..

Vierailija
1017/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän etsii ees vähän suomalaista.Jotain oon löytänyt Verson puodista,myös Ommellinen.Kirppareilta ja jotain netistä (harvoin).

Vierailija
1018/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kamppeet halvimmasta halpakaupasta ja alennuksella.

Vierailija
1019/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ostan lähestulkoon netistä, koska kivoja ei tahdo kaupasta löytää. Netistä on löytänyt myös laadukkaat merkit ja itselle mieleiset mallit, joita ei kivijalkamuumälöistä oikeastaan löydä. Vaatteet nykyään löytyy marketeista, Tokmannilta ja nettikaupoista, kuten Zalando ja Boozt. Matkaillessa käyn usein paikallisissa ostoskeskuksissa ja varsinkin kesämekot usein ostan reissaillessa, koska ovat usein edullisempia ja samaa laatua mitä täälläkin. 

Vierailija
1020/1050 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko 43-vuotias keski-ikäinen? ei kai, mut sanonpa kuitenkin: ostan Lindex, New Yorker, Lager 51, Lidl, kirpputorit

43 ei todellakaan ole vielä mikään keski-ikäinen. Ihanaa kuulla että joku muukin päälle 40v shoppailee New Yorkerissa 🤭 Itse pidän sitä vähän teinien kauppana, mutta minkäs teet kun siellä on niin kivoja vaatteita... Itsestäni ei tule koskaan mitään Marimekko-tätiä tai Tokmannin tunikatätiä....