Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Me täällä ei-Helsingissä asuvat emme ilmeisesti saisi vastata mutta ostan kaikki netistä. Vähentää huomattavasti virheostoksia kun saa miettiä reilun viikon. Kengissä varsinkin. Kaupassa, kun kenkiä osti, tuli paljon huteja, nyt ei, kaikki ovat tulleet käyttöön. Postiin minulla on matkaa n. 300 m, joten palautus ei ole ongelma. Moni turha hankinta on jäänyt tekemättä kun ehtii oikeasti miettiä, tarvitseeko ja onko se mitä tarvitsee juuri tämä.
Samat huomiot minulla. Aleksi 13 oli ykkös osto paikkani. Sen menetys oli minulle suuri. Henkilökunta oli niin ammattitaitoista, että muistan vieläkin monet käyntini Aleksi 13:ssa. Valikoimat olivat todella hyvät. Nyt Aleksilla on Gerry Weber, jossa ei tietenkään ole yhtä suuria valikoimia, eikä kenkiä lainkaan. Halonen myös lopetti, sekä Kenkäkauppa Manskun ja Lönkan kulmassa. Olen käynyt Stockalla ja Sokoksessa etsimässä takkia, mutta en ole löytänyt mitään laadukasta ja kaunista. Koronan vuoksi moni yrittäjä on lopettanut. K- kenkä Forumissa lopetti myös. Nettiostokset olen joutunut palauttamaan, ei onnistu minulta. Myös kokoja puuttuu aina. Sovitus on aivan välttämätön.
Lidl - hinta laatu suhde kohdallaan, CM Prisma - tarjous vaatteet, kengät. M50
Kun pari vuotta on hakenut kivaa pooloa, usko alkaa loppumaan. Ja edelliset mustat poolot(savupiippikaulus) ostin pienestä S-marketista. Tilaan netistä jonkin verran, mutta jos haluaa ostaa vaikka pari tuotetta, ei aina halua maksaa postituskuluja. Onneksi meillä on vielä kenkäkauppa, inhoan kenkien ostamista marketeista. Joku mainitsi, että Riekerin kenkiä voi tilata, mutta niillä on ainakin pari lestin leveyttä ja pari rintavuuttakin ja sandaaleissakin on kahta eri pohjatyyppiä, niin tarkkana saa olla tilatessaan. Oma vaatevaranto on nykyisin sillä tasolla, että pari kolme mieluista vaatetta vuodessa riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparit, Prisma, Lidl, Tokmanni
Sama. Kirppareilta löytyy tosi kivoja, erilaisia vaatteita. Puuvillaa, pellavaa, villaa. Siihen täydennystä esim yksivärisiä kaupoista. Osa Tokmannin puuvillasta on tosi laadukasta, esim ohut tummanharmaa huppari, pola. Ollut kai neljä vuotta. Todella hyvä ja siisti edelleen. Malli kiva, takaa pitempi.
Vierailija kirjoitti:
Zarasta viimeksi. Mutta eipä sieltäkään usein löydy. Kaikkialla tuntuu menneen laatu alaspäin. Ja muoti on sellaista, että saa seilata kaikki Espritit, Stockkat ja Prisman vaateosastot ja Marimekot läpi, jos tuurilla sattuisi jostain löytymään jotain kivaa ja kaunista.
Todella, olisin valmis maksamaan minäkin.
N47
Niin sitä nettipalstoilla usein puhutaan. https://www.veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=vaate Käytännössä ostopäätökset ratkaisevat ja firmat ovat laittaneet lapun luukulle, koska ei ole maksavia asiakkaita.
Laadukkaita käytettyjä Emmy-nettikaupasta. Toimii erityisen hyvin, jos on vakiintunut merkki, jolloin tietää oman kokonsa.
Lapsille tilataan sieltä myös.
Mä en jaksa kiertää vaatekauppoja, inhottaa käyttää aikaa sellaiseen, niin tilaan netistä. Zalando, Zalando lounge, Ellos, H&M jne. Pääasiassa Zalando.
Vila, Sokos esim PBO-housut, kengät urheiluliikkeet, neulutakit H&M tai Vila, talvitakit Esprit, rento bleiseri Zara
En ole koskaan löytänyt mitään Luhta storesta.
Vinkkejä vailla täälläkin. kirjoitti:
Samat huomiot minulla. Aleksi 13 oli ykkös osto paikkani. Sen menetys oli minulle suuri. Henkilökunta oli niin ammattitaitoista, että muistan vieläkin monet käyntini Aleksi 13:ssa. Valikoimat olivat todella hyvät. Nyt Aleksilla on Gerry Weber, jossa ei tietenkään ole yhtä suuria valikoimia, eikä kenkiä lainkaan. Halonen myös lopetti, sekä Kenkäkauppa Manskun ja Lönkan kulmassa. Olen käynyt Stockalla ja Sokoksessa etsimässä takkia, mutta en ole löytänyt mitään laadukasta ja kaunista. Koronan vuoksi moni yrittäjä on lopettanut. K- kenkä Forumissa lopetti myös. Nettiostokset olen joutunut palauttamaan, ei onnistu minulta. Myös kokoja puuttuu aina. Sovitus on aivan välttämätön.
Sellosta (Espoossa) löytyy edelleen A13, Gerry Weber ja Halonen.
Mä vihaan vaatteiden ostamista sen verran paljon, että usein hyödynnän työmatkoilla vapaa-ajan käymällä vaateostoksilla. Saksasta ostan esim. alusvaatteet, Kanadasta farkut jne. No nyt ei oo tarvinnut työmatkailla 1,5 vuoteen, mutta eipä oo tarvinnut uusia vaatteitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten olen ostanut vaatteita viime vuosina pienistä kivijalkakaupoista ja Cittarista. Tänä vuonna olen löytänyt myös Tokmannilta muutamia tosi kivoja vaatteita eikä maksa paljon. Täytyisi käydä tsekkaamassa joskus Prismankin valikoima.
Kappahlista, Lindexistä ja H&M:ltä löydän hyvin harvoin mitään sopivaa. Vaikka olen hyvin hoikka, niiden vaatteet eivät useinkaan istu päälleni. Aiemmin ostelin paljon Espritiä, mutta nykyisellä asuinpaikkakunnalla ei ole Espritin myymälää.
Espritin nettikauppa on ihan kelpo ja vaatteiden koot yleensä pitää paikkaansa.
Kengät ovat ihmiset tärkein asuste joten niiden täytyy olla laadukkaat (terveysaspekti). Ecco on merkkini, ollut jo vuosikymmeniä.
Vaatteet ostan aliarvostetusta Zarasta. Nuorekkaita ja muodikkaita vaatteita jotka pysyvät pitkään hyvänä jos niitä huoltaa oikein.
Nosh,Verson puoti,Neulomo, Kude, H&m, kirpparit, stadium.. löuytyyhän noita kivoja vaatteita.
Alpalta ostan neuleet, joita pidänkin koko ajan. Muut vaatteet sieltä sun täältä, mitä sattui tulemaan vastaan. En pidä yhtään shoppailusta.
Jos ei kirpparilla tärppää, suuntaan todennäköisimmin Haloselle. Siellä on aika laaja valikoima.
C&A. Löytyy aina heti laakista sopivan kokoisia vaatteita ylle.