Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
101/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä:  Uniqlo ja C&A 

Vierailija
102/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanso, R/H, Joutsen, R-Collection. Verkkokaupat toimivat Hangosta Utsjoelle (minä asun Helsingin keskustassa).

Nomen Nescio.

Kengät: Stadium.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin enää kaupoista, tilaan kotiin. Tykkään me&i vaatteista ja kotikutsuista, nyt on menty etänä viime ajat. 

Zalandosta tilaan myös toisinaan vaatteita esim. merkeiltä mint&berry ja Ivy&Oak, koska tykkään niiden klassikko/vintage fiiliksestä. 

Vakio työlookit on farkut ja rento jakku/ siisti neule / paitapuseto, kun olen toimistolla tai ei niin virallisesssa teams palaverissa. Asiakastapaamisiin valitsen yleensä mekon. 

Vierailija
104/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekosta.

Kekäle on myös erittäin hyvä ja tasokas kauppa. Heillä on hyvä asiakaspalvelu.

Osta vähän ja laadukasta, niin ei tarvitse lisää.

Kengät toki on vuosittain uudistettava!

Vierailija
105/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita saa nettikaupoista, mutta kaipaan kenkäkauppoja! Haluan kokeilla niitä jalkaani. Nykyään ihmiset tilaavat netistä ja käyttävät huonosti sopivia kenkiä, kun eivät viitsi lähetellä edestakaisin. Minullakin yhdet käyttämättömät kaapissa.

Vierailija
106/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla voit sovittaa vaatteita ja kenkiä.

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita saa nettikaupoista, mutta kaipaan kenkäkauppoja! Haluan kokeilla niitä jalkaani. Nykyään ihmiset tilaavat netistä ja käyttävät huonosti sopivia kenkiä, kun eivät viitsi lähetellä edestakaisin. Minullakin yhdet käyttämättömät kaapissa.

Vierailija
107/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tyhmin vastaus ikinä... Sama kuin vastaisi että ostin maailmasta. Tai jos joku kysyy mitä luet ja vastaat että sanoja.  Netti ei ole kauppa.

Vierailija kirjoitti:

Netistä.

Valituksen perusteella taida elää aika pahasti menneessä maailmassa.

Kun ostat "netistä" et osta mistään tietystä kaupasta vaan syötät haluamasi tuotteen hakukoneeseen ja valitset halvimman nettikaupan josta sen saa. (toimituskulut ja puulaakin maine kannattaa toki ynnätä kokonaishintaan).

Kun joku kysyy mistä tuon ostit, niin vastaus on "netistä" koska on aika todennäköistä että tänään jokin toinen verkkokauppa myy sitä jo halvemmalla eikä sitä enää edes ole varastossa siinä liikkeessä josta minä ostin. En edes muista mistä olen mitäkin hankkinut.

Vaatteiden osalta todennäköisimmät: amazon.de, zalando, A&F, unisportstore.

Vierailija
108/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann, Boozt, mistä vain löydän sopivaa kokoa ja pelkistettyjä malleja. Pitkät housut ompelen enimmäkseen itse. Tosin keski-iän olen ylittänyt.

Vierailija
109/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän tänä päivänä, että keski-ikäinen kyselee vaatekauppoja....ei kai se iästä kiinni ole, vaan vartalon mallista mitä päälleen laittaa. Itse löydän Zalandolta kaiken mitä tarvitsen, vaikka olen 68-vuotias mummi. Muistan tosin, kun -70 - luvulla kaverini, noin 25-vuotias tuore äiti mietti voiko enää äitinä käyttää farkkuja, mutta onneksi ajat ovat muuttuneet 😀

Vierailija
110/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidat: CTShirts

Farkut: Prisma

Puvut: Halonen.

Aluvaatteet: Mistä sattuu, mitä sattuu

Urheiluvaatteet: XXL, ulkomaiset nettikaupat, joskus Intersport tai Budget.

Vierailija
111/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin Stockalla käymisen silloin kun sinne tuli nämä "store in storet" eli kaikki tuotteet on merkeittäin. Yritin ostaa mustaa jakkua ja eka kysymys myyjältä oli, että minkä merkkinen? - aivan sama kunhan päälle sopii. Sitten ne kalliimmat ja halvemmat merkit on vielä kahdessa eri kerroksessa, mikä tekee tällaisen tietyn vaatteen ostamisesta vielä hankalampaa.

Tämä ärsytti myös minua suunnattomasti silloin kun vielä kävin kaupoissa. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa merkki! Etsimiseen menee tuhottomasti aikaa ja kun sitä vertaa nettikauppaan niin valitan on selvä: istun kotona kahvikuppi vieressä, avaan lempparikaupan, filtteröin oman koon,värin, mallit ja muut kategoriat ja klikkaan hiirtä. Voin asetella hakemani tuotteet esim. hintajärjestykseen ja sitten katsoa miltä tuote näyttää kuvissa, videolla ja muut tiedot. Nettikaupasta löytää mm. Petite-mallistot ja nyt minullakin on farkut, joiden lahkeita ei tarvinnut lyhentää. Lempparini on asos.com

Vierailija
112/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on löytänyt tietyn merkin voi aina tilata samaa kokoa ja kengät ovat sopivat. Kenkiä muutenkin tarvitsee todella harvoin uusia.

Vierailija
113/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka maukka, emp, zalando.

Vierailija
114/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun teettämään melkein kaikki.

Vierailija
115/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ompelemaan vaatteita itse. Kesti aika kauan, että opin tekemään siistejä ja istuvia, mutta olen ylpeä itsestäni. Ostan toki myös valmisvaatetta, esimerkiksi farkut Monkista, Lindexiltä teen löytöjä myös. Other storiesin vaatteista tykkään, mutta ne ovat siellä budjettini ylärajoilla.

Moni tuntuu tykkäävän lidlin vaatteista. Kaikki kokeilemani ovat olleet kaavoitettu 180-senttiselle kapelanteiselle, pienirintaiselle ja leveäharteiselle naiselle. Olen 160cm, pienirakenteinen, mutta rintava ja lanteikas, joten jätän ne suosiolla kauppaan. Laatu on kyllä yllättävän hyvä.

Vierailija
116/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä.

Josko pikkuisen tarkennusta sais.

Sitäpaitsi kenkiä en halua netistä ostaa.

Älä täysin hylkää nettikauppoja kenkien osalta. Mulla on muutama suosikkimerkki, jota ostan netistä, koska tiedän, että ne istuvat ja lesti ja koot pysyvät vakioina. Ja parhaimmissa nettikaupoissa palautus on niin helppo tehdä. Näissä on myös hyviä alennuksia. 

Vierailija
117/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emp, pahis, h&m, kirppareilta. Tuunailen myös vaatteita. Kengätkin ostan netistä.

Vierailija
118/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Moda, Cubus, Halonen, Nanso, Marimekko ja verkkokauppa Nosh mun vakkariostopaikat. Joskus myös Prismasta tarttuu jotain mukaan.

Vierailija
119/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M, Lindex, Newyorker, Vero Moda, Mango, Zara, Kappahl, Cubus, Tokmanni, Prisma, Vila

Noissa kaupoissa ostelen vaatteita.

N50

Vierailija
120/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi, Dressmann, Stocka, Superdry. Netistä sit jos haluaa jotain erityistä.

M39. Olen hyvännäköinen ja siisti normikundi. Jack&Jones ja HM ja muut mitä nuorempana tuli osteltua tuntuu olevan aika kuraa tän ikäiselle. Niinkuin muutkin vanhukset täällä, maksan mieluummin huntin yhdestä hyvästä kauluspaidasta ennemmin kuin neljästä HM-rievusta 😄