Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
41/1050 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin lihava, että joudun ostamaan Lorellasta :-( Olen joutunut sinne asiakkaaksi jo kolmekymppisenä, välillä päässyt pois ja sitten joutunut palaamaan taas takaisin. Kolmekymppisenä harmittelin, kun ne vaatteet oli sellaisia, jotka tuntui olevan hyvätuloisille viisikymmpisille ja olin liian nuori. Nyt olen viisikymppinen, mutta ei minulle ole sellaisille bisnesvaatteille vieläkään käyttöä kun olen taas vaihteeksi työtön. 

Mökki- ja vapaa-ajan vaatetta olen ostanut Prismasta. Kengät ostan yleensä Eccon myymälästä. Ulkoilukengät Scandinavian Outdoorstoresta.

Nyt korona-aikana ei ole kyllä juurikaan ollut käyttöä millekään siisteille vaatteille, kun on vierottauduttu ruokaravintoloistakin. Kampaajalle ei jotenkin osaa ulkoiluvaatteissa mennä, niin sinne tulee puettua kaupunkivaatteet päälle.

Vierailija
42/1050 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä suurimman osan, etenkin Zalandosta. Suosin paljon myös joitakin kotimaisia vaatemerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1050 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista, fyysisiltä kirppiksiltä (Relove ja vastaavat), käytettyjen vaatteiden putiikeista (myös matkoilla, mutta nythän ei ole päässyt reissuun), myös ulkomaisilta nettisivuilta (Vestiaire Collectove ym.) ja lisäksi Emmy ja Rekki. En osta oikein mitään uutena. Se on melkein periaate, kun maailmassa on niin paljon tavaraa. Löytyy laadukkaampaa halvemmalla myös.

Vierailija
44/1050 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun ostan, ostan lähinnä nettikaupoista kuten Seelestä tai Hetkestä. Kestävää (toivottavasti) ja usein suomalaista.

Vierailija
45/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkerista. En halua näyttää vielä tädiltä.

Vierailija
46/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM, Prisma ja Halpa-Halli.

Vierailija
47/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Texpörssistä. Ajattomia vaatteita. Miellyttävä kiireetön palvelu. Kivijalka kauppoja niukalti, mutta netissä voi myös tilata.

Vierailija
48/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävää kehitystä . Eipä oo tullut ostettua koska kotona ja entistä lumppua vielä käytössä.

Vierailija
49/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerry weber

Stockmann

Sokos

Halonen

Merkkien omat nettiliikkeet

Merkkien omat liikkeet

Vierailija
50/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan netistä ja myös Lidlistä, Prismasta ja Citymarketista. Netistä ostan mm. tennareita, koska tiedän tietyn merkin koon sopivan aina. Prisma/Cittarista ostan urheilu- ja ulkoiluvaatteet. Lidlin sukat ja alushousut ovat parhaita.

Nettikaupoista voisin mainita asos.com (brittiläinen, mutta ei tule tulleja koska varastot Euroopan puolella) ja jos haluan laadukasta niin esim. weecos tai puf joista löytyy kotimaista. Kotimaisten merkkien omilta sivuilta myös. Suomessa on paljon pieniä yrityksiä, jotka myyvät kaikkea persoonallista koruista villasukkiin.

Tärkein ja isoin juttu on mulle se, etten enää ostele niin paljon kuin ennen.

Vierailija
51/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läski, joten normaalikaupoista en läydä mitään. Lorellan tuotteet on kalliita ja varsinkin rennommat vaatteet tuppaa olemaan mallia säkki. Siksi ostan netistä saksalaisen Ulla Popkenin vaatteita. Merkkiä saa myös Lorellasta, mutta valikoima on surkea. 

Riekerin kenkiä ostan myös verkkokaupasta, heillä mitoitus on silleen hyvä, että oma koko sopii mallista riippumatta.

Vierailija
52/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaikki vaatteeni kirppareilta ja second hand liikkeistä. Saa erilaista kuin ketjumuoti ja halvemmalla. Vaattet ovat lisäksi usein laadukkaita ja kestävät aikaa.

Vierailija
53/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMP:ltä ja Pahis Kauppahuoneelta. Tykkään erityisesti Gothicanan ja Killer Starin vaatteista.

Vierailija
55/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä Boozt ja Zalando sekä Stockmann ja Kekäle.

Vierailija
56/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.de ollut usein käytössä, Gymsharkkia kokeillut kuten myös Zalandoa. Viimeisimmät kengät oli kickstarterin kautta. Muuten kengät olleet ulkomailta ostettuja tai ulkoilukengät hain Budget sportista.

Vierailija
57/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuessa Stockmannilta, muualla Prismasta. Varmaan menisi Prismaksi Helsingissäkin, koska Stockmanni kait heikentynyt.

Vierailija
58/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisen kyläkaupasta Tuurista

Vierailija
59/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä, minä löydän mieleiset farkut vain Prismasta tai Cittarista, muut vaatteet tilaan netistä. Aleksi 13 löytyi housuja aina. Luhdan myymälästä teen hyviä ale löytöjä.

Vierailija
60/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahl

Lindex

Zara

Asun ruotsissa, nämä löytyy suomestakin.

Pari vuotta sitten kun kävin suomessa löysin siistejä vaatteita Prismasta, syksytakki löyty Tokmannilta.

Vauvaa kun lukee niin saa käsityksen että monet suomalaiset kattelevat nenän vartta pitkin näitten kauppojen vaatteita. Ruotsissa asuvana vaikea ymmärtää.