Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
New Yorker, netistä, H&M, milloin mistäkin.
Tokmanni riittää. Tosin nyt Lidlissä hyvät vaatetarjoukset menossa!!!!!!
Ulkomailta ja kirppiksiltä.Viimeiset 2 vuotta ollut aika hiljaista ostoissa ja lähinnä H&M:ltä ostanut verkkareita ja huppareita...Nyt aktivoitunut vähän kirppislöytöihin.Lisäksi Tokmannin Pola merkkiset vaatteet on kivoja.Cittarin Ellen Tracy on kanssa ihan kiva, alesta ostin mekon ja neuletakin.
Isomman naisen vaatteita olen ostanut zizzistä ja sokokselta ja Halosella on kans hyvin. Nanso ja joskus Neulomon tuotteita Prismasta, mutta hitsin huono laatu niissä.
Milanosta ja Berliinistä lähinnä. Brittimuoti ei oikein sovi mulle.
Olen mies 47v ja Tokmanni, Halpa-Halli, Citymarket ja Prisma on kaupat josta olen vaatteet ja kengät löytänyt sen jälkeen kun Anttila lopetti.
Jonkun paidan taisin tilata kokeeksi jostain verkkokaupasta, taisi sattua vielä ihan sopivakin. En vaan muista enää mistä sen tilasin.
Carllingsista ostin juuri vaateita. Prismasta ostan paljon ja Kappahlista. Kengät Prismasta
Tilasin itselleni joululahjaksi kahdet jalaksen varsikengät Seinäjoen Pika-Pesusta. Oikein hyvät. Kuten myös nettiraudasta tilaamani sortsit ja T-paidat.
Stockmann, C-Sokos, Superdry (muutaman kerran), Selected pääasiassa nuo, netist en osta, koska kuvien perusteella vaikea ostaa vaatteita.
mi-es
olen 62, tilaan useimmiten nettikaupoista, kuten Klingel ja joskus Cellbes, mutta niiden tuotteet ovat niin pohjoismaisen tönkköjä verrattuna kauppaan light-in-the-box.
Ostan netistä eli Zalando, Ellos, bonprix ym. Kenkiä Tokmanni, Prisma, XXL ja Budget Sport.
Sokkarilta ja Carlsonilta. Ainakin Kuopiossa. Vielä löytyy laatua ja palvelua, vanhaan tyyliin. Vaikka vähän maksaakin.
Menepäs Kuopion Carlsonille ostamaan hyvä talvitakki tai puku. Löytyy varmasti. Ja myyjä auttaa. Löytyy myös ompelupalvelut. Tykkään kovasti tästä tyylistä.
Varsinkin kun vaateostoksilla käynti on vastenmielisintä puuhaa ikinä.
Kirpparilta ja varustelekasta.
Netistä pääsääntöisesti, koska saman tuotteen hinnan vertailu on helppoa.
Jos kyseessä on merkitön tyyliin "puuvillainen kauluspaita" niin Amazon ja eBay aktivoidaan.
Kivijalkakaupasta en osta juuri mitään, koska hinnat ovat ns. tarjouksessakin ainakin 30% korkeampia.
Viimeksi käytin oikeaa erityisliikettä hatun ostoon, koska pää on omalaatuisen kokoinen, eivätkä kokotaulukot noudata mitään standardeja.
Ostan hyvää ja laatua. Maksaa enemmän mutta kestäviä ja hienoja ovat mm. Nosh ja Ommellinen. Ainakin jossain määrin suomalaista taustaa näillä eikä mitään kiinakamaa.
Zalando, About you, Bonprix, Soolinen ja EMP, näistä löytyy aina jotakin sopivaa. N62
VaahtoVasara kirjoitti:
Netistä pääsääntöisesti, koska saman tuotteen hinnan vertailu on helppoa.
Jos kyseessä on merkitön tyyliin "puuvillainen kauluspaita" niin Amazon ja eBay aktivoidaan.
Kivijalkakaupasta en osta juuri mitään, koska hinnat ovat ns. tarjouksessakin ainakin 30% korkeampia.
Viimeksi käytin oikeaa erityisliikettä hatun ostoon, koska pää on omalaatuisen kokoinen, eivätkä kokotaulukot noudata mitään standardeja.
Vaateshoppailu on niin vastenmielistä puuhaa, että ostan rätit vain tarpeeseen ja laadukasta ja se on ihan sama paljonko se rätti maksaa. Kunhan se löytyy heti ja hyllystä ja sopii päälle. Ja myyjä on kiva.
Niin minäkin luulin kesän alussa, mutta esim erilaiset kauniit salsamekot ovat poikki juuri rumpumaha kohdalta ja näky on kamala. Olen kierrellyt lukuisat kaupat ja etsinyt semmosta mekkoa joka olisi poikki heti rintojen kohdalta tai niiden alta. No, löysin yhden mallin Prismasta ja se oli äitiysmekko. Mutta kun nykyajan äitiysmekotkin on tehty korostamaan vatsaa. Kaiken lisäksi olen vain 150 cm pitkä , joten ei ainakaan minun kokoiselle pullukalle löydy vaatetta.