Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Kertoisitko tiedot tästä myyjästä?
Olen 46v mies ja taidan ostaa suurimman osan vaatteistani Carlingsilta.
Melkein kaikki tulee nykyään ostettua Zalandosta. Löytyy vaikka mitä ja tilaaminen on niin helppoa ja nopeaa.
Myös kengät ja muut, esim. laukut ostan sieltä.
Käytännössä nykyään jo hankin kaiken sieltä, alusvaatteita ja ranta-asuja myöten.
Ulkoiluvaatteet myös. Koska kaikkea todella löytyy.
Olen kokoa 48 ja se kyllä rajoittaa.
Prisma, Tokmanni, Kappahl, näistä yleensä ostan mitä tarvitsen. Kenkiä Prismasta.
Ainoastaan rintsikat ostan Timarco-nimisestä verkkokaupasta, siellä on hyvät
valikoimat ja hyviä tarjouksia.
Comma, S. Oliver, Nanso, More and more, Kaffe, Cream, Soyaconcept - usein Zalandon tai Booztin kautta tai ko. kaupan omilta sivuilta.
Nuorempana suosin h&mää tai Vero Modaa. Nykyään myös.
Ei tulisi mieleenikään ostaa mitään vaatetta Prisma, Citymarket saati Tokmanni ketjuista.
En osaa selittää miksi.. korkeintaan jotkut merkki kengät ehkä.
Tyyli on vain jotenkin kauhean mammamaista niissä, joten tilaan nykyään netistä ja monesti Vero Moda, tai Only, Vila merkkejä. Ne on simppelin tyylikkäitä myös vanhemmalle naiselle. Joten niistäkin löytyy toki muillekin kuin vaan nuorille.
Zalando, Zalando-lounge, Boozt, Lidl, Reserved, kirppikset.
Plastic Ponyn omasta liikkeestä, Dekadenzista, skeittikaupoista ja kirppareilta.
Suomalainen kirjoitti:
Ostan hyvää ja laatua. Maksaa enemmän mutta kestäviä ja hienoja ovat mm. Nosh ja Ommellinen. Ainakin jossain määrin suomalaista taustaa näillä eikä mitään kiinakamaa.
Mä ostan lisäksi Ehdan, PaaPiin ja Blaan vaatteita.
Urheiluun ja retkeilyyn löydän vaatteet Haltin verkkokaupasta.
Kengät ostan oikeista, palvelevista kenkäkaupoista. Merkkinä rieker on minulle hyvä. Alusvaatteiden kohdallakin luotan erikoisliikkeisiin joista saa palvelua.
zalandolta, Boozsista tilaan paljon ja ei se palautus ole hankalaa. Urheiluvaatteet tilaan Adidakselta itselleni ja muulle porukalle. Parasta on kokeilla rauhassa kotona ja päättää mitä ottaa. Todella harvoin on tarvinnut palauttaa. Jonkun verran olen ostanut H&M:ltäkin, mutta nyt viimeksi olen ostanut Blaan vaatteita ja aika kivoja olivatkin.
Todella harvoin kaupasta löytyy mitään sellaista mitä haluan ja ei huvita ravata puolta kaupunkia etsimässä, kun netissä voit selailla kotona silloin kun huvittaa.
Jotenkin vaikeaa on löytää järkeviä vaatteita. H&M, veromoda, noista ehkä eniten tulee ostettua. XXL. Ulkomailta löytyy monesti paremmin sellaisella leikkauksella mikä istuu päälle. Eli ei ole liian leveä, jos mitta muuten on sopiva. Monesti täällä törmään ongelmaan, että jos otan leveyden puolesta sopivan, on joko selkämitta tai hihat liian lyhyet ja jos otan pituuden puolesta sopivan, vaate on leventynyt samassa suhteessa ja ei istu mitenkään. Peruskotimekkoja ja legginssejä tulee ostettua tokmannilta.
Zalandosta kaikki kengät, housut ja alusvaatteet, marimekosta trikoopuserot, ja lisäksi ompelen itse kaikki paitikset ja neulon villapaidat.
Onhan se jännää, että miesten vaatteista puhuttaessa se paraslaatuisin vaate löytyy oikeasti jostain erä- tai työvaateliikkeestä tai rautakaupasta.
Siis puhutaan vain laadusta ja kestosta, eikä muodista tai muusta scheissesta.
Tokmannilta. Enkä häpeä yhtään. Tää on pikkukylä. Mulla on työvaatteet töissä, se minkä näköisenä ajan töihin on ihan sama. Mutta jos saan päähäni joskus harvoin ostaa ns. parempaa niin silloin ostan vaikka maksaisikin. Esim. netistä tai ulkomaan reissuilta. Esim. Hugon reppu on käytössä päivittäin, Omega ranteessa silloin kun huvittaa. Gucciakin taitaa olla löytyä vaatteita+laukkuja jne. Elämässä on ollut vaihe jolloin piti olla eri vaatteet joka päivä ja olla ns. tyylikkämpi niin nyt ei vaan enää niin kiinnosta. Elämässä on muutakin.
Mä ostin ne 90-luvulta.
Kun pitää vaatteitaan siivosti niin ne kestää, ja kun on iso garderoobi, niitä riittää.
Ostan lähes kaiken kirpputoreilta alusvaatteita lukuunottamatta. Myös kengät, laukut ym. Tänään löysin 1 eurolla Fidasta vaaleanruskeat nahkaiset avokkaat ja Kontista 6 eurolla laukun, ihan uuden, sangat ja olkahihna vielä muoviin käärittyinä.
Kärkkäiseltä ja muista nettitarjouspaikoista. 4x t paita kymmenellä eurolla Kärkkäiseltä! Sillä ei oo mitään väliä enää näin viiskymppisenä, kunhan on tavallinen siisti paita