Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä liike Tampereella tekee 1,5v lapselle korvareijät?

Vierailija
25.10.2014 |

Enkä kaipaa tähän ketjuun lasten korviksia vastustavia. Minä laitan lapselleni korvakorut ja mieltäni ei voi tässä asiassa muuttaa. Jos löytyisi joku joka on Tampereella lähiaikoina käynyt lapselleen laittamassa korvakorut? :)

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin jo paikan ihan täältä Tampereelta joka laittaa myös lapsille korvakoruja. Ei tarvi nyt odottaa kun lähdemme Vietnamiin että siellä laittaisi korvakorut lapselle.

Vierailija
102/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:07"]

Entäpä sitten rokotteet?! Ja varsinkin nämä mitkä ovat olleet vasta hetken rokote ohjelmassa mukana? Suurinosa äideistä suostuu niihin ilman minkäänlaista kyseenalaistamista. Minä en antanut laittaa uusia rokotteita ja se oli täysin ok neuvolatädillemme. Oletteko ajatelleet että lapsenne toimii vain koekaniinina uusille rokotteille. Minua harmittaa että annoin mpr-rokotteen lapselleni koska tuli siitä rokotteesta todella kipeäksi. Kauhean atooppisen ihon kaltaisen ihottuman sai, nivel kivut ja lapsen käytös on muuttunut oudoksi, on todella pahalla päällä ja suolisto oireita. http://www.magneettimedia.com/rokotukset-katastrofi-lasten-terveydelle/ Tuossa vähän ajattelemisen aihetta mammoille, jotka niin korvakoruja vastaan että lapsi muka kärsii kun hetken kestävä toimenpide suoritetaan. Rokottaminen se vasta sattuukin ja mitkä jälkivaikutukset niistä on, lapsen elämä voi olla sen jälkeen lopun elämää tarpeetonta kärsimystä. Minun tuttava perheen lapset ovat kaikki allergisia jollekkin, astmaatikkoja ja yhdellä pikkuisella diabetes, yhteys rokotteisiin on. Nykypäivänä muutenkin lapset ovat paljon allergisia. Kannattaisko varmaan ehkä tutustua niihin rokotteisiin ennen kuin antaa kaikenmaailman eläviä bakteereja ruiskuttaa lapsiinne? Jos ette satu tietämään niin rokotuksetkin ovat vain iso bisnes, ei siinä kuule paljon kansalaisten hyvinvointia ajatella kun on isot rahat kyseessä!!! Tyhmä on se joka uskoo kaiken, rokotteiden hyvyyden ym..

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus.... 

MPR-roketteella ehkäistään mm. sikotautia, johon liittyy usein aivokalvontulehdus.  

Minulla on atooppinen ihottuma ollut lapsesta saakka ja nyt aikuisena astma. Olen sairastanut tuhkarokon, sikotaudin ja vihurirokon 1970-luvulla. Olin tuhkarokon ja sikotaudin vuoksi viikkoja sänkypotilaana ja poissa koulusta - sellaisia lastentauteja... eikö päiväkausia jatkuva korkea kuume ole lapselle kärsimys? Tai se ettei pysty nielemään ruokaa (sikotauti)? Vanhemmat kantoivat vessaan, kun en omin voimin jaksanut.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä päästään vajaata porukkaa on kun puhuvat jo tappamisesta ja käskevät tappaa! Eikö tuollainen ole laitonta? En yhtään ihmettele Suomen huostaanotto lukuja enää jos niillä lapsi paroilla on ollut tuollaisia äitejä jotka suosii tappamista. :(

Vierailija
104/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ap vielä aloituksessaan sanoi, ettei kaipaa asiaa vastustavia tähän kommentoimaan:). Kyllä on fiksua porukkaa.

Vierailija
105/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 20:05"]Hah, ap vielä aloituksessaan sanoi, ettei kaipaa asiaa vastustavia tähän kommentoimaan:). Kyllä on fiksua porukkaa.
[/quote]

Niinpä ja täs ketjus ei tyyliin muita ookkaa ku vastustajia! Onko mammat näin vähä-älyisiä?

Vierailija
106/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä kannata kysyä mitään, jos haluaa saada asiallisia vastauksia. Täällä nämä mielenterveys ongelmiensa kanssa painiskelevat mammat kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo ja tappaminenhan se tietty ekana mielessä on, silpomisista nyt puhumattakaan.

Vierailija
107/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:11"]Hmm. En nyt itsekään erityisesti kannata korvisten laittamista pienelle, mutta en nyt pidä sitä silpomisena tai suuren kivun tuottamisenakaan. Itse otin korvareiät pari vuotta sitten kultaliikkeessä eikä sattunut yhtään. Hyvin suuressa osassa maailmaahan ne laitetaan jo synnärillä kaikille tyttövauvoille.
[/quote]
No höpöhöpö, mistä ihmeestä olet keksinyt tällaista? Vai että ihan synnärillä laitetaan

Vierailija
108/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:11"]Hmm. En nyt itsekään erityisesti kannata korvisten laittamista pienelle, mutta en nyt pidä sitä silpomisena tai suuren kivun tuottamisenakaan. Itse otin korvareiät pari vuotta sitten kultaliikkeessä eikä sattunut yhtään. Hyvin suuressa osassa maailmaahan ne laitetaan jo synnärillä kaikille tyttövauvoille.
[/quote]
No höpöhöpö, mistä ihmeestä olet keksinyt tällaista? Vai että ihan synnärillä laitetaan
[/quote]

Mikä höpöhöpö se sinä luulet olevasi? Kyllä ihan synnärillä laitetaan. Ei tuo mitään keksittyä ole.

Vierailija
109/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:07"]

Entäpä sitten rokotteet?! Ja varsinkin nämä mitkä ovat olleet vasta hetken rokote ohjelmassa mukana? Suurinosa äideistä suostuu niihin ilman minkäänlaista kyseenalaistamista. Minä en antanut laittaa uusia rokotteita ja se oli täysin ok neuvolatädillemme. Oletteko ajatelleet että lapsenne toimii vain koekaniinina uusille rokotteille. Minua harmittaa että annoin mpr-rokotteen lapselleni koska tuli siitä rokotteesta todella kipeäksi. Kauhean atooppisen ihon kaltaisen ihottuman sai, nivel kivut ja lapsen käytös on muuttunut oudoksi, on todella pahalla päällä ja suolisto oireita. http://www.magneettimedia.com/rokotukset-katastrofi-lasten-terveydelle/ Tuossa vähän ajattelemisen aihetta mammoille, jotka niin korvakoruja vastaan että lapsi muka kärsii kun hetken kestävä toimenpide suoritetaan. Rokottaminen se vasta sattuukin ja mitkä jälkivaikutukset niistä on, lapsen elämä voi olla sen jälkeen lopun elämää tarpeetonta kärsimystä. Minun tuttava perheen lapset ovat kaikki allergisia jollekkin, astmaatikkoja ja yhdellä pikkuisella diabetes, yhteys rokotteisiin on. Nykypäivänä muutenkin lapset ovat paljon allergisia. Kannattaisko varmaan ehkä tutustua niihin rokotteisiin ennen kuin antaa kaikenmaailman eläviä bakteereja ruiskuttaa lapsiinne? Jos ette satu tietämään niin rokotuksetkin ovat vain iso bisnes, ei siinä kuule paljon kansalaisten hyvinvointia ajatella kun on isot rahat kyseessä!!! Tyhmä on se joka uskoo kaiken, rokotteiden hyvyyden ym..

[/quote]

MPR-roketteella ehkäistään mm. sikotautia, johon liittyy usein aivokalvontulehdus.  

Minulla on atooppinen ihottuma ollut lapsesta saakka ja nyt aikuisena astma. Olen sairastanut tuhkarokon, sikotaudin ja vihurirokon 1970-luvulla. Olin tuhkarokon ja sikotaudin vuoksi viikkoja sänkypotilaana ja poissa koulusta - sellaisia lastentauteja... eikö päiväkausia jatkuva korkea kuume ole lapselle kärsimys? Tai se ettei pysty nielemään ruokaa (sikotauti)? Vanhemmat kantoivat vessaan, kun en omin voimin jaksanut.  

[/quote]

Puhuu asiantuntija! Sinun äitisi on tainnut jättää imettämisen välistä ja liekö tupakoinut koko raskausajan ja luonnollisesti myös raskauden jälkeenkin vauva sylissä tupruttelua. Imettäminen ehkäisee allergioita ym sontaa.. Suomalaisilla niin helve**n ITSENÄISILLÄ naisilla tuo on niin vaikeaa tajuta. Imettäminen kun on niin vanhanaikaista samoin kuin myös oman lapsen hoitaminen! Älkää tehkö niitä viattomia pieniä lapsia vain kärsimään tänne!! Tarvitsevat vanhempien hoivaa, hellyyttä, läsnäoloa ja RAKKAUTTA!! Jokaisen äidin kuuluisi imettää, edes yrittää!!!

Vierailija
110/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Puhuu asiantuntija! Sinun äitisi on tainnut jättää imettämisen välistä ja liekö tupakoinut koko raskausajan ja luonnollisesti myös raskauden jälkeenkin vauva sylissä tupruttelua. Imettäminen ehkäisee allergioita ym sontaa.. Suomalaisilla niin helve**n ITSENÄISILLÄ naisilla tuo on niin vaikeaa tajuta. Imettäminen kun on niin vanhanaikaista samoin kuin myös oman lapsen hoitaminen! Älkää tehkö niitä viattomia pieniä lapsia vain kärsimään tänne!! Tarvitsevat vanhempien hoivaa, hellyyttä, läsnäoloa ja RAKKAUTTA!! Jokaisen äidin kuuluisi imettää, edes yrittää!!!
[/quote]

Lisään vielä että, elämään kuuluu ihan normaalina osana myöskin sairastaa joskus!! Sinä ainakin uskot ihan sokeasti tähän rokotus bisnekseen!! Rokotteissa ei voida koskaan erehtyä!!

Vierailija
111/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:07"] Entäpä sitten rokotteet?! Ja varsinkin nämä mitkä ovat olleet vasta hetken rokote ohjelmassa mukana? Suurinosa äideistä suostuu niihin ilman minkäänlaista kyseenalaistamista. Minä en antanut laittaa uusia rokotteita ja se oli täysin ok neuvolatädillemme. Oletteko ajatelleet että lapsenne toimii vain koekaniinina uusille rokotteille. Minua harmittaa että annoin mpr-rokotteen lapselleni koska tuli siitä rokotteesta todella kipeäksi. Kauhean atooppisen ihon kaltaisen ihottuman sai, nivel kivut ja lapsen käytös on muuttunut oudoksi, on todella pahalla päällä ja suolisto oireita. http://www.magneettimedia.com/rokotukset-katastrofi-lasten-terveydelle/ Tuossa vähän ajattelemisen aihetta mammoille, jotka niin korvakoruja vastaan että lapsi muka kärsii kun hetken kestävä toimenpide suoritetaan. Rokottaminen se vasta sattuukin ja mitkä jälkivaikutukset niistä on, lapsen elämä voi olla sen jälkeen lopun elämää tarpeetonta kärsimystä. Minun tuttava perheen lapset ovat kaikki allergisia jollekkin, astmaatikkoja ja yhdellä pikkuisella diabetes, yhteys rokotteisiin on. Nykypäivänä muutenkin lapset ovat paljon allergisia. Kannattaisko varmaan ehkä tutustua niihin rokotteisiin ennen kuin antaa kaikenmaailman eläviä bakteereja ruiskuttaa lapsiinne? Jos ette satu tietämään niin rokotuksetkin ovat vain iso bisnes, ei siinä kuule paljon kansalaisten hyvinvointia ajatella kun on isot rahat kyseessä!!! Tyhmä on se joka uskoo kaiken, rokotteiden hyvyyden ym.. [/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus....  MPR-roketteella ehkäistään mm. sikotautia, johon liittyy usein aivokalvontulehdus.   Minulla on atooppinen ihottuma ollut lapsesta saakka ja nyt aikuisena astma. Olen sairastanut tuhkarokon, sikotaudin ja vihurirokon 1970-luvulla. Olin tuhkarokon ja sikotaudin vuoksi viikkoja sänkypotilaana ja poissa koulusta - sellaisia lastentauteja... eikö päiväkausia jatkuva korkea kuume ole lapselle kärsimys? Tai se ettei pysty nielemään ruokaa (sikotauti)? Vanhemmat kantoivat vessaan, kun en omin voimin jaksanut.     [/quote] Puhuu asiantuntija! Sinun äitisi on tainnut jättää imettämisen välistä ja liekö tupakoinut koko raskausajan ja luonnollisesti myös raskauden jälkeenkin vauva sylissä tupruttelua. Imettäminen ehkäisee allergioita ym sontaa.. Suomalaisilla niin helve**n ITSENÄISILLÄ naisilla tuo on niin vaikeaa tajuta. Imettäminen kun on niin vanhanaikaista samoin kuin myös oman lapsen hoitaminen! Älkää tehkö niitä viattomia pieniä lapsia vain kärsimään tänne!! Tarvitsevat vanhempien hoivaa, hellyyttä, läsnäoloa ja RAKKAUTTA!! Jokaisen äidin kuuluisi imettää, edes yrittää!!!

[/quote]

Äitini on lestadiolainen maatalonemäntä, joka on imettänyt 11 lasta. Hän on terve vielä nyt 7-kymppisenä. Millainen sinun äitisi on? 

Vierailija
112/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:07"] Entäpä sitten rokotteet?! Ja varsinkin nämä mitkä ovat olleet vasta hetken rokote ohjelmassa mukana? Suurinosa äideistä suostuu niihin ilman minkäänlaista kyseenalaistamista. Minä en antanut laittaa uusia rokotteita ja se oli täysin ok neuvolatädillemme. Oletteko ajatelleet että lapsenne toimii vain koekaniinina uusille rokotteille. Minua harmittaa että annoin mpr-rokotteen lapselleni koska tuli siitä rokotteesta todella kipeäksi. Kauhean atooppisen ihon kaltaisen ihottuman sai, nivel kivut ja lapsen käytös on muuttunut oudoksi, on todella pahalla päällä ja suolisto oireita. http://www.magneettimedia.com/rokotukset-katastrofi-lasten-terveydelle/ Tuossa vähän ajattelemisen aihetta mammoille, jotka niin korvakoruja vastaan että lapsi muka kärsii kun hetken kestävä toimenpide suoritetaan. Rokottaminen se vasta sattuukin ja mitkä jälkivaikutukset niistä on, lapsen elämä voi olla sen jälkeen lopun elämää tarpeetonta kärsimystä. Minun tuttava perheen lapset ovat kaikki allergisia jollekkin, astmaatikkoja ja yhdellä pikkuisella diabetes, yhteys rokotteisiin on. Nykypäivänä muutenkin lapset ovat paljon allergisia. Kannattaisko varmaan ehkä tutustua niihin rokotteisiin ennen kuin antaa kaikenmaailman eläviä bakteereja ruiskuttaa lapsiinne? Jos ette satu tietämään niin rokotuksetkin ovat vain iso bisnes, ei siinä kuule paljon kansalaisten hyvinvointia ajatella kun on isot rahat kyseessä!!! Tyhmä on se joka uskoo kaiken, rokotteiden hyvyyden ym.. [/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus....  MPR-roketteella ehkäistään mm. sikotautia, johon liittyy usein aivokalvontulehdus.   Minulla on atooppinen ihottuma ollut lapsesta saakka ja nyt aikuisena astma. Olen sairastanut tuhkarokon, sikotaudin ja vihurirokon 1970-luvulla. Olin tuhkarokon ja sikotaudin vuoksi viikkoja sänkypotilaana ja poissa koulusta - sellaisia lastentauteja... eikö päiväkausia jatkuva korkea kuume ole lapselle kärsimys? Tai se ettei pysty nielemään ruokaa (sikotauti)? Vanhemmat kantoivat vessaan, kun en omin voimin jaksanut.     [/quote] Puhuu asiantuntija! Sinun äitisi on tainnut jättää imettämisen välistä ja liekö tupakoinut koko raskausajan ja luonnollisesti myös raskauden jälkeenkin vauva sylissä tupruttelua. Imettäminen ehkäisee allergioita ym sontaa.. Suomalaisilla niin helve**n ITSENÄISILLÄ naisilla tuo on niin vaikeaa tajuta. Imettäminen kun on niin vanhanaikaista samoin kuin myös oman lapsen hoitaminen! Älkää tehkö niitä viattomia pieniä lapsia vain kärsimään tänne!! Tarvitsevat vanhempien hoivaa, hellyyttä, läsnäoloa ja RAKKAUTTA!! Jokaisen äidin kuuluisi imettää, edes yrittää!!!

[/quote]

Äitini on lestadiolainen maatalonemäntä, joka on imettänyt 11 lasta. Hän on terve vielä nyt 7-kymppisenä. Millainen sinun äitisi on? 
[/quote]

Miten sattuikin! Minun äitini on vanhoillis lestadiolainen ja myöskin hän on imettänyt kaikki meidän lapset joita on yhteensä 6. Minun äitini on myös täysin terve. Toisin minun suvussani on paljon astmaa ja allergioita. Onko nuo sitten geeneistä johtuvaa? Meillä ei ole kukaan astmaatikko eikä allergioita ole. Sukulaisten perheissä osa äideistä on tupakoinut.

Vierailija
113/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:06"]

Joissain maissa kaikille tyttölapsille laitetaan vauvoina korvikset, ja jos heille sanoo, että aikoo odottaa kun tyttö on vanhempi, on vastaus "ai sitten kun se sattuu enemmän".

-ohis, jolla ei ole korvissa reikiä itselläkään.

[/quote]

Taitaa perustua virheelliseen olettamukseen, etteivät vauvat tuntisi kipua. Länsimaalainen voisi vaikka nätisti oikaista, jookos?

Vierailija
114/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa myös lapset kuolevat kaikenlaisiin tauteihin eikä mitään yleistä rokotusohjelmaa ole. Jos kerran muualla on niin paljon paremmin asiat, niin muuttakaa sinne ja sanokaa hyvästit kotihoidontuille ja äitiyspäivärahoille.

Muissa maissa varmaan sikiöillekki laitetaan hakaneuloilla reiät, noh, abortti kun on laitonta muutenkin.

Vierailija
115/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä kommentteja. Ei ne korvakorut kenenkään elämää pilaa! Kautta aikojen on naisilla ja tytöillä ja vauvoillakin ollut korvakoruja. Ihan normaalia elämää. Miksi ihmeessä tämä korvakoruasia nostattaa näin kamalan kohun ja haloon? 

Hyvä ap kun löysit paikan. 

Vierailija
116/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:54"]Lol ite sain korvikset 3 vuotiaana XD pidän hm feikkejä 24/7 ja no problem bro ! Yoloswagswag idari mammat maailmassa isompia vääryyksiä ku vauvojen korvikset :DD menkää homojen avio-oikeuksia äänestämään kirkollisvaaleihin jos oikeita ihmisoikeuksia puolustatte ;D
[/quote]
Tässäpä kypsä mielipide.

Vierailija
117/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]

Huh mitä kommentteja. Ei ne korvakorut kenenkään elämää pilaa! Kautta aikojen on naisilla ja tytöillä ja vauvoillakin ollut korvakoruja. Ihan normaalia elämää. Miksi ihmeessä tämä korvakoruasia nostattaa näin kamalan kohun ja haloon? 

[/quote]

Saako siis mielestäsi lapselle laittaa pienen ja sievän tatuoinnin? Varmasti nousisi iso kohu, mutta miksi? Lapsi ei tatuoinnista kärsi ja kautta aikojen on lapsia tatuoitu.

Vierailija
118/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]

[/quote]

Saako siis mielestäsi lapselle laittaa pienen ja sievän tatuoinnin? Varmasti nousisi iso kohu, mutta miksi? Lapsi ei tatuoinnista kärsi ja kautta aikojen on lapsia tatuoitu.
[/quote]

Mene nyt jo vähä-älyinen mamma muualle tästä ketjusta piipittämään tatuointi juttujes kans :)

Vierailija
119/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"–Kun vauva koskee korua jatkuvasti niin se irtoaa todella helposti. Korvareikä myös umpeutuu vauvoilla muutamassa tunnissa, ja olen omalle tyttärelleni joutunut laittamaan korut uudestaan kaksi tai kolme kertaa."

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vauvojen-korvakorut-jakavat-mielipiteita-lapsista-tulee-sellaisia-pikkuprinsessoja/1929144

Eli kerran vaan sattuu? Ei, vaan laitetaan monta kertaa.

Vierailija
120/126 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"] Huh mitä kommentteja. Ei ne korvakorut kenenkään elämää pilaa! Kautta aikojen on naisilla ja tytöillä ja vauvoillakin ollut korvakoruja. Ihan normaalia elämää. Miksi ihmeessä tämä korvakoruasia nostattaa näin kamalan kohun ja haloon?  Hyvä ap kun löysit paikan.  [/quote] Saako siis mielestäsi lapselle laittaa pienen ja sievän tatuoinnin? Varmasti nousisi iso kohu, mutta miksi? Lapsi ei tatuoinnista kärsi ja kautta aikojen on lapsia tatuoitu. [/quote] Mene nyt jo vähä-älyinen mamma muualle tästä ketjusta piipittämään tatuointi juttujes kans :)

[/quote]

Voitko kertoa mitä eroa on lapsen lävistämisellä ja tatuoimisella?