Ketä muuta äitiä harmittaa lasten kesäloma, kun pitää olla ohjelmatoimistona kaksi kuukautta?
Ei meidän alakoululaiset osaa keksiä itselleen mielekästä tekemistä. Ilman aikuisia kesä menisi siinä, että vetelehtisivät ruudun ääressä.
Äitinä pitää organisoida järkevää lomapuuhaa kahdeksi kuukaudeksi. Eli ei kesä mitään äitien lomaa ole.
Isät eivät yleensä välitä, keskittyvät itseensä kuten aina.
Kommentit (33)
Meillä ei harmita. Meidän lapset käsketään ulos leikkimään, ulkoilemaan ja urheilemaan niinkuin omassa lapsuudessakin tehtiin
Minähän olin ruudun ääressä joka kesä. Se oli tapa toipua rasittavista kanssaihmisistä pakollisen koulunkäynnin muodossa. Mitä se kertoo ihmisistä kun ruutu on kiinnostavampi?
Nepsyjä? Tai muita "erityislapsia"? Kun kerta eivät osaa itse mitään keksiä.
Riittää kun ottaa ruudun niiltä pois ja kattoo mitä sit tapahtuu. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi.
Alakoululaisille ei kannata hankkia älykännykkää. Lisäksi ihan pienestä pitäen kannattaa opettaa lapset siihen, että on ruutuaika per päivä ja sitä noudatetaan.
Eihän ne lapset edes opi keksimään itse mitään jos ruutua vaan töllötetään, plus kaikki muut haitat.
Tai sitten antaa lasten leikkiä välillä sisällä ja menee välillä ulos ja antaa lapsien leikkiä siellä. Ei koko ajan tarvi olla suunniteltua ohjelmaa. Lapsi voi keksiä ja keksii itselleen tekemistä. Onko aikuiset tosiaan näin avuttomia?
Minua harmittaa se, ettei kaikki vanhemmat järjestä lomalla oleville lapsilleen mitään. Itkettää nähdä yksinäinen lapsi yksin ulkona potkimassa kiviä. Vituttaa nuoret, jotka luuhaavat joka nurkalla tai häiriköivät kaupungilla. Kun ei kerran ole mitään muutakaan.
Minua ei todellakaan harmita. Nautin siitä, kun saan viettää rauhallisia kesäpäiviä omien lasteni kanssa.
Ap,
Miksi olet lisääntynyt.
Et rakasta.
Miksi olet hankkinut lapsia kun et jaksa olla niiden kanssa?
Kyllä jotkut isät välittää. Vie liikuntaan ja retkillekin.
Alakouluikäiset tarvitsevat aikuisia lähes kaikessa. Sääliksi käy ap:n lapsia joista kukaan ei välitä ja äitikin hermoilee jo nyt, koulujen päättäjäispäivänä, miten sietää omaa jälkikasvuaan koko saatanan kesän kun ei voi tuupata niitä kouluun eikä kenellekään.
Ai, vanhemmuus onkin ohjelmatoimiston pyörittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ennen osattiin keksiä tekemistä itse?
Niinpä. Ei mun vanhemmat järjestäneet koko kesäksi ohjelmaa, jossain pihalla vaan pyörittiin keskenämme, käytiin uimassa ja leikittiin.
Itse tykkäisin tuollaisesta mutta en kiinnosta miehiä joten 🤷
Harmittaa omien lasten kesäloma?!? Lähetä ne jonnekin leirille 2 kk ajaksi, niin saat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut lapsia kun et jaksa olla niiden kanssa?
.
Olihan se tiedossanne, että kouluaika tulee kesällä olemaan vapaa-aikaa. Miksi ette ennakoinut sitä vanhempina ja järjestäneet lapsillenne kesäksi jotain? Ilman sellaista joka päivä on sitten samanlainen kuin kouluaikoina viikonloput.
Miksi ennen osattiin keksiä tekemistä itse?