Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta äitiä harmittaa lasten kesäloma, kun pitää olla ohjelmatoimistona kaksi kuukautta?

Vierailija
30.05.2026 |

Ei meidän alakoululaiset osaa keksiä itselleen mielekästä tekemistä. Ilman aikuisia kesä menisi siinä, että vetelehtisivät ruudun ääressä.

Äitinä pitää organisoida järkevää lomapuuhaa kahdeksi kuukaudeksi. Eli ei kesä mitään äitien lomaa ole.

Isät eivät yleensä välitä, keskittyvät itseensä kuten aina.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ennen osattiin keksiä tekemistä itse?

Vierailija
2/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei harmita. Meidän lapset käsketään ulos leikkimään, ulkoilemaan ja urheilemaan niinkuin omassa lapsuudessakin tehtiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän olin ruudun ääressä joka kesä. Se oli tapa toipua rasittavista kanssaihmisistä pakollisen koulunkäynnin muodossa. Mitä se kertoo ihmisistä kun ruutu on kiinnostavampi?

Vierailija
4/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsyjä? Tai muita "erityislapsia"? Kun kerta eivät osaa itse mitään keksiä. 

Vierailija
5/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun ottaa ruudun niiltä pois ja kattoo mitä sit tapahtuu. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi. 

Vierailija
6/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaisille ei kannata hankkia älykännykkää. Lisäksi ihan pienestä pitäen kannattaa opettaa lapset siihen, että on ruutuaika per päivä ja sitä noudatetaan.

Eihän ne lapset edes opi keksimään itse mitään jos ruutua vaan töllötetään, plus kaikki muut haitat.

Vierailija
7/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten antaa lasten leikkiä välillä sisällä ja menee välillä ulos ja antaa lapsien leikkiä siellä. Ei koko ajan tarvi olla suunniteltua ohjelmaa. Lapsi voi keksiä ja keksii itselleen tekemistä. Onko aikuiset tosiaan näin avuttomia?

Vierailija
8/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa se, ettei kaikki vanhemmat järjestä lomalla oleville lapsilleen mitään. Itkettää nähdä yksinäinen lapsi yksin ulkona potkimassa kiviä. Vituttaa nuoret, jotka luuhaavat joka nurkalla tai häiriköivät kaupungilla. Kun ei kerran ole mitään muutakaan.

Vierailija
9/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla laitteet pois.

Vierailija
10/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei todellakaan harmita. Nautin siitä, kun saan viettää rauhallisia kesäpäiviä omien lasteni kanssa.

Vierailija
11/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Miksi olet lisääntynyt.

Et rakasta.

Vierailija
12/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hankkinut lapsia kun et jaksa olla niiden kanssa?

Vierailija
13/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut isät välittää. Vie liikuntaan ja retkillekin. 

Vierailija
14/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäiset tarvitsevat aikuisia lähes kaikessa. Sääliksi käy ap:n lapsia joista kukaan ei välitä ja äitikin hermoilee jo nyt, koulujen päättäjäispäivänä, miten sietää omaa jälkikasvuaan koko saatanan kesän kun ei voi tuupata niitä kouluun eikä kenellekään.

Vierailija
15/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, vanhemmuus onkin ohjelmatoimiston pyörittämistä.

Vierailija
16/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen osattiin keksiä tekemistä itse?

Niinpä. Ei mun vanhemmat järjestäneet koko kesäksi ohjelmaa, jossain pihalla vaan pyörittiin keskenämme, käytiin uimassa ja leikittiin.

Vierailija
17/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin tuollaisesta mutta en kiinnosta miehiä joten 🤷‍ 

Vierailija
18/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa omien lasten kesäloma?!? Lähetä ne jonnekin leirille 2 kk ajaksi, niin saat olla rauhassa.

Vierailija
19/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut lapsia kun et jaksa olla niiden kanssa?

.

Vierailija
20/33 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se tiedossanne, että kouluaika tulee kesällä olemaan vapaa-aikaa. Miksi ette ennakoinut sitä vanhempina ja järjestäneet lapsillenne kesäksi jotain? Ilman sellaista joka päivä on sitten samanlainen kuin kouluaikoina viikonloput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä