Hyi! Mies laittoi paahtoleivän päälle voita sekä mansikkahilloa!!! :-X
Sanoi vielä että hyvää on. O_o
Voin ymmärtäisin mutta että vielä hilloa. Hillo kuuluu mun mielestä pullan päälle tai jätskin kanssa. Siis yleensä makean kanssa syötäväksi.
Mitä puolisosi ruokayhdistelmiä sinä et ymmärrä?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:44"]
Noniin joo joo, on käyny selväks, että monet syö tota ällöä yhdistelmää. Mutta kertokaa muita erikoisia yhdistelmiä lisää!
[/quote] No eihan tuo ole mikaan ERIKOINEN yhdistelma kun puoli maailmaa niin syo :D
Paahtoleipää, voita ja suklaavanukasta! Naminami! <3 Täytyypä mennä huomenna kauppaan ostamaan kyseisiä tarvikkeita...
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:44"]
Noniin joo joo, on käyny selväks, että monet syö tota ällöä yhdistelmää. Mutta kertokaa muita erikoisia yhdistelmiä lisää!
[/quote] No eihan tuo ole mikaan ERIKOINEN yhdistelma kun puoli maailmaa niin syo :D
[/quote]
Niin, kirjoitinkin ällö.
Mun kaverin lapsi haluaa lämpimän riisipiirakan päälle juustoa ja leikkelettä! Riisipiirakan päälle ei käy minään muu kuin voi ja muna!
Otapa AP, ja matkustele muuallakin kuin siellä Pihtiputaan ABC:llä. Ihan normijuttu ja sä oikeesti kauhistelet suureen ääneen??? Ootko koskaan muuten kokeillut jenkkien paahtoleipää maapähkinävoilla ja hillolla? On hyvää. Käypä siellä Pihtiputaan K-marketissa, luulen että jopa sieltä löytyy maapähkinävoita. Saat sitten eksoottisen viikonloppudinnerin siitä koko perheelle!
Mitä outoa tossa on..? luulin että jokanen ihminen syö hilloleipiä :D ainakin meidän perheessä oli herkkuna jo lapsesta asti, ihan sama kuin marmeladi/hunaja! Ettekö tykkää köyhistä ritareistakaan?
Suklaalevite/nutella on kyllä vielä parempaa :)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:38"]
Anteeksi, mutta miten pussi päässä pitää elää, ettei tiedä että melkein kaikkialla, missä syödään aamupalaksi paahtoleipiä, laitetaan myös hilloa päälle? Ja miksi hilloa pitäisi laittaa pullan päälle, kun se on jo valmiiksi makea? Juju on just siinä suolaisen ja makean yhdistelmässä. Siksi se voikin maistuu niin hyvältä sen hillon alla.
[/quote]
Paitsi että ainakin Ranskassa käytetään suolatonta voita. Ranskalaiset kaverini melkein yökkivät kun kerroin heille, että Suomessa voissa on suolaa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 23:14"]
Otapa AP, ja matkustele muuallakin kuin siellä Pihtiputaan ABC:llä. Ihan normijuttu ja sä oikeesti kauhistelet suureen ääneen??? Ootko koskaan muuten kokeillut jenkkien paahtoleipää maapähkinävoilla ja hillolla? On hyvää. Käypä siellä Pihtiputaan K-marketissa, luulen että jopa sieltä löytyy maapähkinävoita. Saat sitten eksoottisen viikonloppudinnerin siitä koko perheelle!
[/quote] Ei tarvitse olla edes paahdettua leipaa, valkoisen leipapalan paalle maapahkinavoita ja toisen paalle tummaa viinirypalehyyteloa, puolikkaat vastakkain ja on valmista. t.usalainen
Etelä-Euroopassa valkoiselle sämpylälle voi, hillo ja juusto. Vaikkapa persikka. Ihan jees mut kotona mieluummin ruista, etikkakurkkuja ja leikkeleitä.
Mä tykkään laittaa pullapitkosiivun päälle voita. Sama juttu kanelisokerikorpun kanssa.
Muutamat ovat ihmetelleet tapaani syödä pannukakkua, laitan nimittäin sen päälle sinappia. Varsinkin kylmänä todella hyvää. Jotkut syövät ruisleipää, jonka päällä on banaaninsiivuja, kokeilin minäkin, mutta ei ollut minun makuuni.
Jälkiuunileivän päälle makeaa puolukkahilloa, Nam.
Olin Ruotsissa kielikurssilla ja kesätöissä, siellä opin tuon hilloa+juustoa paahtiksen päälle. Hillona
käytän appelsiini- tai aprikoosimarmeladia.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:39"]
Muutamat ovat ihmetelleet tapaani syödä pannukakkua, laitan nimittäin sen päälle sinappia. Varsinkin kylmänä todella hyvää. Jotkut syövät ruisleipää, jonka päällä on banaaninsiivuja, kokeilin minäkin, mutta ei ollut minun makuuni.
[/quote]
Banaani paahtoleivän päällä maistuu ihanalle. Sipaisu (suolatonta) voita alle ja päälle ripaus kanelia :)
Oikeastaan englantilaisessa aamiaisessa on kaikenlaista paistettua, esim muna, pekonia, makkaraa yms. vähemmän kevyttä. Tuo marmeladi taitaa kuulua continental breakfastiin jota saa jokseenkin joka hotellista. Hillot ja marmeladit vaan vaihtelee ja muut lisukkeet :)
No hyi helvetti, et kai aio jatkaa tuollaisen kanssa??
Opin ulkomailla syömään juuri tuota voi-hillo yhdistelmää tai pelkkää hilloa paahtoleivän päällä. Myös pilkottu banaani on ihanaa rapealla leivällä! Siitä mausta tulee jotenkin pannukakku/vohveli mieleen.
Mun mies paahtaa leipää, laittaa leivän päälle aimo annoksen voita ja voin päälle juustoa. Sitten se laittaa leivät mikroon ja syö hyvällä mielellä.
En ymmärrä miksi se voi laitetaan alle, kun sulasta juustosta tulee se rasva leivän "päälle" kumminkin.
Itse rakastan yhdistelmää riisi-ketsuppi-hernemaissipaprika-raejuusto. Ja ketsuppia tosiaan paljon. Myös aiemmin mainittu ranskikset ja pehmis, tosin mäkkärin sijasta hese.